13.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Sanitat proposa que les activitats no essencials tanquen a les 20.00 hores

 

Este dimarts, 23 de març, el govern espanyol es va posar en contacte amb les conselleries de sanitat de diferents  comunitats autònomes per a «sondejar» la possibilitat d’abordar el tancament de l’activitat no essencial a partir de les 20.00 hores.

 

Algunes comunitats, com la de Catalunya, expliquen que el compliment de la petició podria arribar a ser obligatori, si així ho demanen des de Moncloa. La ministra de Sanitat, Carolina Darias, vol parlar de la mesura esta vesprada de dimecres al Consell Interterritorial, amb l’objectiu que l’activitat no essencial tanque a les 20.00 hores durant la Setmana Santa.

 

Pareix que esta mesura apareix després del repunt de la incidència del coronavirus del passat cap de setmana i de la possibilitat d’una quarta ona. Per eixe motiu, la ministra va mantindre consultes amb els diferents consellers de Sanitat de les diferents comunitats autònomes. La mesura, si finalment es tira endavant, es posaria en marxa a partir d’este mateix divendres, que és quan comença el període de vacacions de Setmana Santa.

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.