Anuncios

La vacunació dels qui van donar positiu amb test privats i no ho van comunicar. Els contagiats ‘invisibles’

Hi han moltes persones que s’han fet les proves de la covid-19 en privat i no han informat a la Salut Pública igual que molts dels centres privats tampoc els han informat. Es per això que el sistema de salut públic està citant a vacunar amb segons dosis a persones que ja han passat el coronavirus, però no consta en la seua història clínica perquè es van fer el test serològic en laboratoris privats i estos centres no estan obligats a comunicar el resultat d’estes proves a Sanitat. Segons les autoritats sanitàries, per als ciutadans amb anticossos, amb una única administració de la vacuna és suficient. No obstant això, asseguren que no suposarà cap risc que les persones que no l’hagen comunicat o desconeguen que s’han contagiat de coronavirus per ser casos asimptomàtics reben les dos dosis.

Sempre s’ha informat que les persones que ja han passat el coronavirus, tenen un risc baix de contagi i si no estan en una residència per a persones majors només els bastarà una dosi de la vacuna per a estar immunitzats. El certificat de vacunació el registrarà com a pauta completa i es tindrà les mateixes consideracions que aquelles que han rebut les dos dosis. “Les persones amb anticossos que reben la segona dosi tindran un reforç immunitari, no hem de preocupar-nos. I les persones que no reben esta segona dosi també estaran immunitzades”, detalla a NIUS el conseller del Departament de Salut, Josep María Argimon.
El sistema de salut administrarà la segona injecció a totes aquelles persones que no hagen passat la malaltia o que el desconeguen, per això, és molt important registrar el resultat positiu d’un test serològic d’anticossos realitzat en un laboratori privat.

Anuncios

Registre en el sistema públic de salut

Per este motiu, és de vital importància que cada ciutadà que decidisca fer-se per compte propi en un laboratori privat un test serològic d’anticossos, registre el resultat en la seua història clínica del sistema de salut públic, en cas de donar positiu. Els centres privats no estan obligats a comunicar els resultats dels test serològics a Sanitat, a diferència de les proves PCR i les TAR, que són de comunicació obligatòria i es registren automàticament en la majoria de laboratoris privats homologats.
 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios