Sense culpables per l’assassinat de Francisco, camioner del Real de Gandia

TSJ

Edifici del Tribunal Superior de Justícia d’Albacete | Google Maps

 

El Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa ha rebutjat la reobertura del juí per la mort en 2014 del camioner Francisco Javier Marcos Benavent. A demés, rebaixa les penes de presó per als seus possibles assassins, segons informa ‘Onda Naranja’.

 

Els fets van passar el 28 de novembre de 2014 quan al camioner, en l’eixida de Caudete en direcció a Yecla, el van rodejar un grup d’hòmens que van anar a furtar-li diners –que no han aparegut–, segons van confessar els implicats.

 

Francisco va morir després de rebre 5 tirs i set ganivetades. Segons la mare de la víctima, «tot estava planejat per persones que coneixien perfectament els plans i viatges del meu fill». Els implicats, que foren detinguts després d’una llarga investigació de 6 mesos per part de la Guàrdia Civil, haurien cremat el cotxe de Francisco per a eliminar proves.

 

Ja en el juí, el Tribunal Superior de Justícia de Castella-la Manxa va decidir absoldre’ls del delicte d’assassinat, amb penes de presó de menys de 5 anys per delictes de robatori, danys i encobriment. Davant d’esta situació, la família de la víctima va demanar la repetició del juí perquè «no s’han tingut en consideració els indicis i circumstàncies que han rodejat l’assassinat».

 

Esta repetició no ha sigut acceptada i, a demés, la nova sentència modifica l’anterior i rebaixa les penes per a alguns dels acusats. La família encara pot recórrer davant del Tribunal Suprem, però l’esgotament i la falta de recursos serien un «impediment per a seguir lluitant», segons afirma la mare de Francisco. Amb tot açò, este cas es quedaria sense culpable. 

 

Els lladres, segons s’afirma en les dos sentències, van sentir uns tirs i van vore a la víctima en terra. Alguns dels implicats van inculpar d’assassinat a dos dels detinguts, que no han sigut condemnats per estos fets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.