Vicent Sala presenta ‘Alfafar. Cultura, fiestas y tradiciones’

Vicent Sala firmant el llibre | Vicent Sala

El veí d’Alfafar, Vicent Sala, ha presentat el llibre ‘Alfafar.Cultura, fiestas y tradiciones’. En este llibre el seu autor pretén mostrar un ampli ventall de les celebracions culturals, festives i tradicionals d’esta localitat valenciana, Alfafar, en la segona dècada del segle XXI, especialment les celebracions organitzades per l’Ajuntament d’Alfafar o en col·laboració amb les associacions de la població per a ser viscudes al carrer, en convivència de veïns i visitants, perquè l’hospitalitat i la invitació a la participació en els actes festius es converteix en un esdeveniment social en tots els pobles i ciutats.

Vicent Sala amb la publicació d’este llibre també pretén donar a conéixer a les generacions actuals i esdevenidores com se celebraven estos mateixos esdeveniments en el segle passat, deixant constància escrita, documental i fotogràfica de tot això.

Cultura, festa i tradició

Cultura, festa i tradició són tres conceptes molt amplis i íntimament relacionats, als quals constantment Sala fa referència al llarg de la redacció del llibre.

Portada llibre |Vicent Sala

En plena pandèmia

En el transcurs de la redacció del llibre ‘Alfafar. Cultura, festes i tradicions’ es va produir la irrupció de la pandèmia ocasionada per la Covid-19. Les mesures sanitàries adoptades per a frenar la seua expansió han afectat de manera molt significativa a les celebracions de les festes tradicionals a Alfafar, tal com es coneixen. És per això que esta història també queda plasmada en el llibre tal com el mateix Vicent Sala ha contat a València Diari.

L’orgull d’un poble

Per altra banda l’alcalde d’Alfafar, Juan Ramón Adsuara ha manifestat a València Diari l’orgull que sent pels seus ciutadans, per tot allò que fan que el poble d’Alfafar siga més poble com és el cas de Vicent Sala, pels valors, tradicions i les cfreencies que ha plasmat en este llibre.

Segons Adsuara, ‘Alfafar. Cultura, festes i tradicions‘, «és un meravellós testimonatge del nostre passat cultural en un present canviant, un bé comú que ha de ser preservat«. A més l’alcalde d’Alfafar ens convida a sumergir-nos en les seues pàgines, «a descobrir part del que som, a conéixer, comprendre, repectar i valorar el nostre esdevenir cultural, un patrimoni elaborat per les gents d’Alfafar en el temps«.

Vicent Sala presenta 'Alfafar. Cultura, fiestas y tradiciones' | Vicent Sala

L’alcalde d’Alfafar Juan Ramón Adsuara li està molt agraït a Vicent Sala per la seua confiança per a formar esta obra.

Últimes notícies

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

El PSPV-PSOE demana la dimissió immediata de Marciano Gómez per derivar 25 milions a un grup sanitari vinculat a la seua família

El PSPV-PSOE reclama el cessament immediat del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, després de conéixer-se que el seu departament va derivar més de 25 milions d'euros públics a un grup hospitalari gestionat pel seu germà entre 2024 i 2025.