Denuncien la situació d»abandó’ d’una família obligada a viure amb dos xiquets menors en una furgoneta

L’Ajuntament els proporciona un alberg d’urgència però al·lega que estan empadronats a Osca

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El PSPV-PSOE ha denunciat la situació d'»abandó i desemparament» d’una família colombiana amb dos xiquets menors d’edat que s’ha vist obligada a viure en una furgoneta en ple carrer a la ciutat de València i ha censurat que l’Ajuntament siga «incapaç d’atendre» esta emergència «molt greu».

En declaracions als mitjans abans del ple municipal d’este dimarts, el portaveu socialista al consistori, Borja Sanjuán, ha denunciat que esta família en situació d'»extrema vulnerabilitat» no haja sigut atesa pels servicis municipals en «plena alerta climatològica» i malgrat que «s’han posat en contacte amb ells», cosa que ha considerat «inconcebible».

Sanjuán ha subratllat que les formes en les quals ha sigut contestada esta família «no són maneres de tractar a persones que dormen en el carrer» i ha instat a l’alcaldessa, María José Catalá, a «interessar-se per això» perquè esta família «no acabe el dia dormint en una furgoneta». «La dignitat d’una ciutat es mesura en com respon davant d’estos casos, no és una qüestió partidista, sinó de mera humanitat», ha expressat.

Per la seua banda, la regidora de Servicis Socials, Marta Torrado, ha indicat que des de l’Ajuntament de València «sempre» estan disposats a atendre a «qualsevol persona que arriba a la nostra ciutat» perquè les competències dels ajuntaments «parlen de la urgència», encara que ha especificat que este cas concret es tracta d’una família empadronada a Osca, amb dos xiquets xicotets «amb obligatorietat d’escolaritzar-los» i amb el pare «amb un treball» en esta ciutat.

Per això, ha manifestat «no entendre com sense dir res» a l’Ajuntament d’Osca, al Govern d’Aragó i al d’Espanya «van decidir unilateralment, sense informar a ningú, venir a la nostra ciutat». Malgrat això, ha assegurat que l’Ajuntament de València, per «raons d’urgència i humanitat», ha atès a esta família «els primers dies», però ha recalcat que a Osca «els estan reclamant perquè tenen l’obligatorietat d’escolaritzar als dos menors» en estar empadronats allí.

Per tant, ha argumentat Torrado, l’Ajuntament de València no pot proporcionar-los «cap ajuda d’emergència», atès que el «primer requisit» per a això és, «lògicament», que estiguen empadronats en la ciutat. A més, l’edil ha indicat que des del consistori mantenen converses amb la família perquè tornen a Osca i, «a partir d’allí, se’ls puga continuar amb esta ajuda», al mateix temps que ha instat al Govern d’Espanya a «assumir les seues competències en matèria de protecció».

«NO ÉS LA PRIMERA VEGADA»

Els socialistes van assegurar este dilluns que havien posat en coneixement del Defensor del Menor i el Síndic de Greuges esta situació perquè «no és la primera vegada que València és notícia per abandonar a famílies en el carrer». «L’abandó del CAI i la retallada de places d’atenció d’emergència pel tancament de recursos està portant al col·lapse els servicis socials de la ciutat», van advertir, al mateix temps que van qualificar de «vergonyosa» la gestió del PP.

Pel seu costat, des de l’Ajuntament van informar que s’anava a proporcionar a la família un alberg d’urgència mentre «aclarix la seua situació» amb els servicis socials d’Osca i van precisar que quan finalitze la seua estada l’1 de novembre la competència del seguiment és dels servicis socials d’aquesta ciutat, «que és qui ha tractat el tema durant dos anys».

Així, fonts municipals han explicat que la família «estava en recurs acollida de protecció internacional a Osca des de fa dos anys, que depèn del Ministeri, el marit estava treballant, l’esposa tenia atenció sanitària allí i els xiquets estaven escolaritzats». A més, han apuntat, «tenien allotjament a Osca gestionat per APIP-ACAM, l’entitat acreditada pel Ministeri».

Sobre este tema, han detallat des del consistori, els servicis socials de València s’han posat en contacte amb els tècnics d’este recurs per a conèixer «els antecedents» i estos els han manifestat que «no tenien coneixement que l’hagueren abandonat».

Últimes notícies

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.

El Villarreal aposta per la continuïtat en els banquets tècnics del futbol base

El Villarreal ha decidit mantindre una temporada més els mateixos entrenadors en el seu futbol base, amb David Albelda al Villarreal B, David Cifuentes al Villarreal C i Pepe Reina al Juvenil de Divisió d'Honor.