20.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Denuncien la situació d”abandó’ d’una família obligada a viure amb dos xiquets menors en una furgoneta

L’Ajuntament els proporciona un alberg d’urgència però al·lega que estan empadronats a Osca

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El PSPV-PSOE ha denunciat la situació d'”abandó i desemparament” d’una família colombiana amb dos xiquets menors d’edat que s’ha vist obligada a viure en una furgoneta en ple carrer a la ciutat de València i ha censurat que l’Ajuntament siga “incapaç d’atendre” esta emergència “molt greu”.

En declaracions als mitjans abans del ple municipal d’este dimarts, el portaveu socialista al consistori, Borja Sanjuán, ha denunciat que esta família en situació d'”extrema vulnerabilitat” no haja sigut atesa pels servicis municipals en “plena alerta climatològica” i malgrat que “s’han posat en contacte amb ells”, cosa que ha considerat “inconcebible”.

Sanjuán ha subratllat que les formes en les quals ha sigut contestada esta família “no són maneres de tractar a persones que dormen en el carrer” i ha instat a l’alcaldessa, María José Catalá, a “interessar-se per això” perquè esta família “no acabe el dia dormint en una furgoneta”. “La dignitat d’una ciutat es mesura en com respon davant d’estos casos, no és una qüestió partidista, sinó de mera humanitat”, ha expressat.

Per la seua banda, la regidora de Servicis Socials, Marta Torrado, ha indicat que des de l’Ajuntament de València “sempre” estan disposats a atendre a “qualsevol persona que arriba a la nostra ciutat” perquè les competències dels ajuntaments “parlen de la urgència”, encara que ha especificat que este cas concret es tracta d’una família empadronada a Osca, amb dos xiquets xicotets “amb obligatorietat d’escolaritzar-los” i amb el pare “amb un treball” en esta ciutat.

Per això, ha manifestat “no entendre com sense dir res” a l’Ajuntament d’Osca, al Govern d’Aragó i al d’Espanya “van decidir unilateralment, sense informar a ningú, venir a la nostra ciutat”. Malgrat això, ha assegurat que l’Ajuntament de València, per “raons d’urgència i humanitat”, ha atès a esta família “els primers dies”, però ha recalcat que a Osca “els estan reclamant perquè tenen l’obligatorietat d’escolaritzar als dos menors” en estar empadronats allí.

Per tant, ha argumentat Torrado, l’Ajuntament de València no pot proporcionar-los “cap ajuda d’emergència”, atès que el “primer requisit” per a això és, “lògicament”, que estiguen empadronats en la ciutat. A més, l’edil ha indicat que des del consistori mantenen converses amb la família perquè tornen a Osca i, “a partir d’allí, se’ls puga continuar amb esta ajuda”, al mateix temps que ha instat al Govern d’Espanya a “assumir les seues competències en matèria de protecció”.

“NO ÉS LA PRIMERA VEGADA”

Els socialistes van assegurar este dilluns que havien posat en coneixement del Defensor del Menor i el Síndic de Greuges esta situació perquè “no és la primera vegada que València és notícia per abandonar a famílies en el carrer”. “L’abandó del CAI i la retallada de places d’atenció d’emergència pel tancament de recursos està portant al col·lapse els servicis socials de la ciutat”, van advertir, al mateix temps que van qualificar de “vergonyosa” la gestió del PP.

Pel seu costat, des de l’Ajuntament van informar que s’anava a proporcionar a la família un alberg d’urgència mentre “aclarix la seua situació” amb els servicis socials d’Osca i van precisar que quan finalitze la seua estada l’1 de novembre la competència del seguiment és dels servicis socials d’aquesta ciutat, “que és qui ha tractat el tema durant dos anys”.

Així, fonts municipals han explicat que la família “estava en recurs acollida de protecció internacional a Osca des de fa dos anys, que depèn del Ministeri, el marit estava treballant, l’esposa tenia atenció sanitària allí i els xiquets estaven escolaritzats”. A més, han apuntat, “tenien allotjament a Osca gestionat per APIP-ACAM, l’entitat acreditada pel Ministeri”.

Sobre este tema, han detallat des del consistori, els servicis socials de València s’han posat en contacte amb els tècnics d’este recurs per a conèixer “els antecedents” i estos els han manifestat que “no tenien coneixement que l’hagueren abandonat”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.

La Generalitat impulsa la reintroducció del linx ibèric en 2028 en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el pla de conservació del linx ibèric que obri la porta a la seua reintroducció en 2028 en la Comunitat Valenciana. L'estudi en marxa avalua hàbitat, preses i connectivitat amb el principi de precaució

Veïns de l’edifici incendiat de Campanar subratllen reptes i suports de la reconstrucció

A dos anys del sinistre, propietaris i institucions destaquen avanços i desafiaments en la rehabilitació integral. La comunitat confia a tornar per Nadal.

Condemna institucional i minuts de silenci pel doble assassinat masclista de Xilxes

Les principals institucions valencianes han guardat minuts de silenci per a condemnar l'assassinat d'una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes. Els actes han subratllat la gravetat de la violència de gènere i la necessitat de recursos d'atenció.

Un menor, investigat per una agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat ocorreguda el dimarts en un institut de Vinaròs. La denúncia va partir del centre d'acolliment on residix la víctima, tutelada per la Generalitat, i les diligències continuen obertes.

El Museu de Belles Arts de València suma 22 obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González

El MuBAV ha incorporat 22 peces per a cobrir etapes poc representades, amb obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González. L'operació reforça el XIX i la figuració del XX.

El cap d’escortes de Mazón declara que no era la primera vegada que prescindia del servici

El cap del dispositiu de seguretat de Carlos Mazón ha declarat que el 29-O el llavors president va prescindir de l'escorta i que eixa situació ja s'havia donat. Detalla que l'orde es va comunicar per telèfon, sense registre escrit, i explica la cronologia d'aquella vesprada durant la DANA.