Desmantellen una plantació de marihuana a Agres i detenen a una parella

ALACANT, 8 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana a la localitat alacantina d’Agres després de detectar una forta olor a droga en una parcel·la i han detingut a una parella, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Les investigacions es van iniciar el passat 3 d’agost, quan una patrulla de seguretat ciutadana del Lloc de la Guàrdia Civil Muro d’Alcoi, al municipi d’Agres, va detectar una forta olor que indicava la possible presència de marihuana en els voltants d’un camí. En acostar-se a una parcel·la van observar diversos hivernacles que contenien plantes de marihuana.

Els agents van obrir llavors una investigació per a identificar al propietari del terreny i als responsables del cultiu. Després de diverses gestions, es va determinar que el terreny pertanyia a un home de 45 anys, de nacionalitat búlgara. A mesura que avançava les investigacions, els agents van constatar que la plantació no només es mantenia, sinó que s’estava ampliant amb la construcció de més hivernacles per a augmentar la capacitat de cultiu.

El 17 de setembre es van dur a terme dues entrades i registre, un en la parcel·la i un altre en l’habitatge, on s’apreciava encara més la forta olor a marihuana i el soroll de ventiladors provinents de l’interior de la casa.

Durant esta actuació es van intervenir 136 plantes de marihuana, 741 grams de marihuana, 200 euros en efectiu i material utilitzat per al cultiu, elaboració i pesaje de la droga. A més, es va detenir a l’investigat i a la seua parella sentimental, una dona de 42 anys, també de nacionalitat búlgara. A tots dos se li van imputar un delicte contra la salut pública per tràfic de drogues.

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 d’Alcoi ha decretat l’ingrés a la presó per al principal responsable, mentre que la seua parella ha sigut posada en llibertat a l’espera de juí.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.