17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Desmantellen una plantació de marihuana a Agres i detenen a una parella

ALACANT, 8 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana a la localitat alacantina d’Agres després de detectar una forta olor a droga en una parcel·la i han detingut a una parella, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

Les investigacions es van iniciar el passat 3 d’agost, quan una patrulla de seguretat ciutadana del Lloc de la Guàrdia Civil Muro d’Alcoi, al municipi d’Agres, va detectar una forta olor que indicava la possible presència de marihuana en els voltants d’un camí. En acostar-se a una parcel·la van observar diversos hivernacles que contenien plantes de marihuana.

Els agents van obrir llavors una investigació per a identificar al propietari del terreny i als responsables del cultiu. Després de diverses gestions, es va determinar que el terreny pertanyia a un home de 45 anys, de nacionalitat búlgara. A mesura que avançava les investigacions, els agents van constatar que la plantació no només es mantenia, sinó que s’estava ampliant amb la construcció de més hivernacles per a augmentar la capacitat de cultiu.

El 17 de setembre es van dur a terme dues entrades i registre, un en la parcel·la i un altre en l’habitatge, on s’apreciava encara més la forta olor a marihuana i el soroll de ventiladors provinents de l’interior de la casa.

Durant esta actuació es van intervenir 136 plantes de marihuana, 741 grams de marihuana, 200 euros en efectiu i material utilitzat per al cultiu, elaboració i pesaje de la droga. A més, es va detenir a l’investigat i a la seua parella sentimental, una dona de 42 anys, també de nacionalitat búlgara. A tots dos se li van imputar un delicte contra la salut pública per tràfic de drogues.

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 d’Alcoi ha decretat l’ingrés a la presó per al principal responsable, mentre que la seua parella ha sigut posada en llibertat a l’espera de juí.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que el confinament del 29-O no hauria evitat morts

Pérez Llorca ha sostingut que confinar a la població durant la DANA del 29 d'octubre de 2024 no hauria evitat víctimes. També ha reclamat més seguretat en el jutjat pels incidents registrats.

Morant acusa el PP d’iniciar els ‘jocs de la fam’ després de l’acarament per la dana

La líder del PSPV ha acusat el PP de passar de 'tot es va fer bé' a culpar-se per la gestió de la dana i ha demanat la compareixença urgent de Pérez Llorca. També ha assenyalat a la cúpula popular per la 'negligent' actuació i s'ha mostrat disposada a revelar les seues wasaps del dia de la tempesta.

Pradas defén que va donar la cara en la causa de la DANA i retrau que uns altres reinicialitzen els seus mòbils

La exconsellera s'ha ratificat davant la jutgessa en un acarament amb José Manuel Cuenca i ha sostingut que va informar Presidència durant la DANA. Assegura que va trencar la indicació de no cridar al president, va aportar guasaps i crides, i que va actuar segons criteri tècnic.

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la exalcaldesa d’Orihuela i a huit persones més pel contracte d’escombraries

La Secció Sèptima de l'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la peça del contracte d'escombraries d'Orihuela. Entre ells estan la exalcaldesa Mónica Lorente i tres exconcejales, en una segona sentència després de la validació d'escoltes i registres pel Suprem.

Salomé Pradas s’acosta a les víctimes de la DANA després de l’acarament i defén que ho ha aportat tot

La exconsellera s'ha dirigit als familiars després de l'acarament amb José Manuel Cuenca, ha defés la seua versió i ha demanat parlar amb ells. Les víctimes l'han increpada i han exigit responsabilitats.

Pradas es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

La exconsellera ha assegurat davant la jutgessa que va percebre pressions des de Presidència per a descartar el confinament durant la dana, en un acarament amb José Manuel Cuenca. La disputa ha girat entorn dels missatges, la cobertura legal i els telèfons mòbils com a prova.

Tosha Schareina, quart en l’etapa, s’allunya del podi del Dakar

El valencià va acabar a 9.47 de Luciano Benavides i és quart de la general de motos, a 20.13 del cap, en una jornada de navegació exigent.

10 detinguts per una estafa de 86.350 euros amb falses inversions en una multinacional

Deu persones han sigut detingudes en set províncies per una estafa que va captar 86.350 euros mitjançant suposades inversions en una gran energètica. La víctima va aportar estalvis i préstecs sota pressió.