Detingudes cinc persones més pels incidents de l’Ajax-Maccabi a Àmsterdam

Un grup de persones incendia un tramvia a l’oest de la capital neerlandesa

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La Policia neerlandesa ha detingut este cap de setmana a cinc persones més pels incidents ocorreguts dijous passat després del partit de futbol entre l’Ajax d’Ámsterdam i el Maccabi de Tel Aviv, amb enfrontaments entre propalestinos i afeccionats israelians.

Els sospitosos, d’entre 18 i 37 anys, són originaris d’Àmsterdam, Utrecht i Heerhugowaard, i van ser localitzats gràcies a les imatges de les càmeres de seguretat, ha informat este dilluns la Policia neerlandesa en la seua pàgina web.

Quatre d’ells romanen baix custòdia policial i un d’ells ja ha sigut enviat a presó per presumptament haver comès actes «violents» contra particulars durant la jornada del partit de la Lliga Europa disputat a l’estadi Johan Cruijff Arena, en els voltants del qual s’havien concentrat desenes de manifestants propalestins per a protestar contra el fet que l’equip israelià seguisca competint i no haja sigut exclòs malgrat l’ofensiva militar llançada contra la Franja de Gaza.

A estos se sumen altres quatre arrestats, entre ells dos menors, que romandran a la presó provisional durant dos setmanes, després que ho haja dictaminat este dilluns un tribunal del país. La Policia ha afirmat que no descarta més detencions.

Les autoritats israelianes han denunciat un «pogrom» per la «persecució» a jueus i israelians el dia del partit en la capital neerlandesa. Les autoritats holandeses han decretat l’estat d’emergència en la ciutat, per la qual cosa estan prohibides les manifestacions. No obstant això, el diumenge mig centenar de persones van ser detingudes durant una protesta propalestina no autoritzada per a denunciar la violència dels afeccionats israelians.

DISTURBIS EN ÀMSTERDAM

La violència ha continuat en la vesprada d’este dilluns a la capital neerlandesa. Un grup d’entre 20 i 30 persones ha protagonitzat una sèrie de disturbis a partir de les 19.00 hores (hora local) a l’oest de la ciutat. Segons ha informat el canal RTL, han llançat bigues de fusta, pedres i artefactes pirotècnics, arribant fins i tot a incendiar un tramvia.

Les flames han sigut extingides i la Policia antidisturbis s’ha desplaçat al lloc dels fets, on ja ha realitzat detencions, segons ha informat a través del seu canal en la xarxa social X. «Per a evitar una escalada i restablir la calma, la Policia està present als voltants de Plein 40-45», ha declarat, al mateix temps que ha demanat a la població que es mantinga allunyada de la zona.

Últimes notícies

Tres joves detinguts per robar joies a gent major en Alfarrasí i Guadasséquies

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal que assaltava veïnes d’edat avançada en Alfarrasí i Guadasséquies per furtar-los joies. Han detingut un home i dues dones a Múrcia, i dos d’ells ja han ingressat en presó provisional.

Fins a 28 anys de presó per a huit acusats d’explotar dones en pisos d’Elx

Seis dones i dos hòmens s’enfronten a penes d’entre 18 i 28 anys i mig de presó per integrar, segons la fiscalia, una xarxa criminal que explotava sexualment víctimes en tres pisos d’Elx i blanquejava els beneficis.

La militància de Bellver en l’aire: el PP ajorna la suspensió fins al juí oral

Juanfran Pérez Llorca recorda que els estatuts del PP només permeten suspendre de militància quan s’obri juí oral i admet que, de moment, no hi ha novetats sobre el futur de Jorge Bellver com a alt càrrec de la Generalitat.

Camarero es reserva a entregar a la jutgessa els missatges de WhatsApp sobre la DANA

Susana Camarero ha declarat com a testimoni pel cas de la DANA i ha afirmat que encara decidirà si entrega voluntàriament a la jutgessa els missatges de WhatsApp que va intercanviar amb altres consellers el 29 d’octubre de 2024.

Tres detinguts a Alacant per robar diners amb el mètode del cogoter gràcies a un agent fora de servici

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, relacionats amb diversos furts de diners a clients de banc a la província d'Alacant, gràcies a la intervenció d'un agent que es trobava fora de servici.

Dotze persones detingudes per vendre roba falsificada en el mercat ambulant de Dénia

La Policia Nacional ha detingut dotze persones que regentaven parades al mercat ambulant de Dénia per vendre roba i complements falsificats, entre ells equipacions esportives de seleccions i clubs de futbol.

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.