Detingudes cinc persones més pels incidents de l’Ajax-Maccabi a Àmsterdam

Un grup de persones incendia un tramvia a l’oest de la capital neerlandesa

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La Policia neerlandesa ha detingut este cap de setmana a cinc persones més pels incidents ocorreguts dijous passat després del partit de futbol entre l’Ajax d’Ámsterdam i el Maccabi de Tel Aviv, amb enfrontaments entre propalestinos i afeccionats israelians.

Els sospitosos, d’entre 18 i 37 anys, són originaris d’Àmsterdam, Utrecht i Heerhugowaard, i van ser localitzats gràcies a les imatges de les càmeres de seguretat, ha informat este dilluns la Policia neerlandesa en la seua pàgina web.

Quatre d’ells romanen baix custòdia policial i un d’ells ja ha sigut enviat a presó per presumptament haver comès actes “violents” contra particulars durant la jornada del partit de la Lliga Europa disputat a l’estadi Johan Cruijff Arena, en els voltants del qual s’havien concentrat desenes de manifestants propalestins per a protestar contra el fet que l’equip israelià seguisca competint i no haja sigut exclòs malgrat l’ofensiva militar llançada contra la Franja de Gaza.

A estos se sumen altres quatre arrestats, entre ells dos menors, que romandran a la presó provisional durant dos setmanes, després que ho haja dictaminat este dilluns un tribunal del país. La Policia ha afirmat que no descarta més detencions.

Les autoritats israelianes han denunciat un “pogrom” per la “persecució” a jueus i israelians el dia del partit en la capital neerlandesa. Les autoritats holandeses han decretat l’estat d’emergència en la ciutat, per la qual cosa estan prohibides les manifestacions. No obstant això, el diumenge mig centenar de persones van ser detingudes durant una protesta propalestina no autoritzada per a denunciar la violència dels afeccionats israelians.

DISTURBIS EN ÀMSTERDAM

La violència ha continuat en la vesprada d’este dilluns a la capital neerlandesa. Un grup d’entre 20 i 30 persones ha protagonitzat una sèrie de disturbis a partir de les 19.00 hores (hora local) a l’oest de la ciutat. Segons ha informat el canal RTL, han llançat bigues de fusta, pedres i artefactes pirotècnics, arribant fins i tot a incendiar un tramvia.

Les flames han sigut extingides i la Policia antidisturbis s’ha desplaçat al lloc dels fets, on ja ha realitzat detencions, segons ha informat a través del seu canal en la xarxa social X. “Per a evitar una escalada i restablir la calma, la Policia està present als voltants de Plein 40-45”, ha declarat, al mateix temps que ha demanat a la població que es mantinga allunyada de la zona.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.