Detingudes cinc persones més pels incidents de l’Ajax-Maccabi a Àmsterdam

Un grup de persones incendia un tramvia a l’oest de la capital neerlandesa

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La Policia neerlandesa ha detingut este cap de setmana a cinc persones més pels incidents ocorreguts dijous passat després del partit de futbol entre l’Ajax d’Ámsterdam i el Maccabi de Tel Aviv, amb enfrontaments entre propalestinos i afeccionats israelians.

Els sospitosos, d’entre 18 i 37 anys, són originaris d’Àmsterdam, Utrecht i Heerhugowaard, i van ser localitzats gràcies a les imatges de les càmeres de seguretat, ha informat este dilluns la Policia neerlandesa en la seua pàgina web.

Quatre d’ells romanen baix custòdia policial i un d’ells ja ha sigut enviat a presó per presumptament haver comès actes “violents” contra particulars durant la jornada del partit de la Lliga Europa disputat a l’estadi Johan Cruijff Arena, en els voltants del qual s’havien concentrat desenes de manifestants propalestins per a protestar contra el fet que l’equip israelià seguisca competint i no haja sigut exclòs malgrat l’ofensiva militar llançada contra la Franja de Gaza.

A estos se sumen altres quatre arrestats, entre ells dos menors, que romandran a la presó provisional durant dos setmanes, després que ho haja dictaminat este dilluns un tribunal del país. La Policia ha afirmat que no descarta més detencions.

Les autoritats israelianes han denunciat un “pogrom” per la “persecució” a jueus i israelians el dia del partit en la capital neerlandesa. Les autoritats holandeses han decretat l’estat d’emergència en la ciutat, per la qual cosa estan prohibides les manifestacions. No obstant això, el diumenge mig centenar de persones van ser detingudes durant una protesta propalestina no autoritzada per a denunciar la violència dels afeccionats israelians.

DISTURBIS EN ÀMSTERDAM

La violència ha continuat en la vesprada d’este dilluns a la capital neerlandesa. Un grup d’entre 20 i 30 persones ha protagonitzat una sèrie de disturbis a partir de les 19.00 hores (hora local) a l’oest de la ciutat. Segons ha informat el canal RTL, han llançat bigues de fusta, pedres i artefactes pirotècnics, arribant fins i tot a incendiar un tramvia.

Les flames han sigut extingides i la Policia antidisturbis s’ha desplaçat al lloc dels fets, on ja ha realitzat detencions, segons ha informat a través del seu canal en la xarxa social X. “Per a evitar una escalada i restablir la calma, la Policia està present als voltants de Plein 40-45”, ha declarat, al mateix temps que ha demanat a la població que es mantinga allunyada de la zona.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Advertixen de l’impacte del pentinat faller en el cabell: inflamació i fins i tot alopècia

Un especialista advertix que la tensió sostinguda del pentinat faller, al costat de forquetes i laques, inflama el cuir cabellut i pot causar alopècia per tracció si no es prenen precaucions.

La Comunitat Valenciana crea 1.535 empreses al gener, un 20,1% més

La Comunitat Valenciana va registrar 1.535 noves societats al gener, un 20,1% més que un any abans. A Espanya es van crear 11.623, el millor gener des de 2008.

Manuel Vicent complix 90 anys a Màlaga i celebra amb humor i cinema

Manuel Vicent ha complit 90 anys i ho ha celebrat en el Festival de Màlaga amb la presentació del documental 'Demà seré feliç'. Entre humor, memòria i amor pel cinema, l'escriptor va compartir reflexions sobre l'edat, la professió i la mirada aliena.

Pluges persistents al matí en el sud de València i nord d’Alacant, amb millora a la vesprada

La Comunitat Valenciana afronta un dimecres amb cels molt nuvolosos en el sud i pluges localment persistents en el sud de València i nord d'Alacant, que tendiran a remetre a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior i el vent del nord-est en el litoral amainarà.

Sequiol guanya la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet triomfa en Infantil

Sequiol ha guanyat la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet s'ha imposat en Infantil. Crèmor ha obtingut el millor llibret en una edició molt disputada.

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.