Anuncios

Detingudes cinc persones més pels incidents de l’Ajax-Maccabi a Àmsterdam

Un grup de persones incendia un tramvia a l’oest de la capital neerlandesa

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La Policia neerlandesa ha detingut este cap de setmana a cinc persones més pels incidents ocorreguts dijous passat després del partit de futbol entre l’Ajax d’Ámsterdam i el Maccabi de Tel Aviv, amb enfrontaments entre propalestinos i afeccionats israelians.

Els sospitosos, d’entre 18 i 37 anys, són originaris d’Àmsterdam, Utrecht i Heerhugowaard, i van ser localitzats gràcies a les imatges de les càmeres de seguretat, ha informat este dilluns la Policia neerlandesa en la seua pàgina web.

Quatre d’ells romanen baix custòdia policial i un d’ells ja ha sigut enviat a presó per presumptament haver comès actes “violents” contra particulars durant la jornada del partit de la Lliga Europa disputat a l’estadi Johan Cruijff Arena, en els voltants del qual s’havien concentrat desenes de manifestants propalestins per a protestar contra el fet que l’equip israelià seguisca competint i no haja sigut exclòs malgrat l’ofensiva militar llançada contra la Franja de Gaza.

A estos se sumen altres quatre arrestats, entre ells dos menors, que romandran a la presó provisional durant dos setmanes, després que ho haja dictaminat este dilluns un tribunal del país. La Policia ha afirmat que no descarta més detencions.

Les autoritats israelianes han denunciat un “pogrom” per la “persecució” a jueus i israelians el dia del partit en la capital neerlandesa. Les autoritats holandeses han decretat l’estat d’emergència en la ciutat, per la qual cosa estan prohibides les manifestacions. No obstant això, el diumenge mig centenar de persones van ser detingudes durant una protesta propalestina no autoritzada per a denunciar la violència dels afeccionats israelians.

DISTURBIS EN ÀMSTERDAM

La violència ha continuat en la vesprada d’este dilluns a la capital neerlandesa. Un grup d’entre 20 i 30 persones ha protagonitzat una sèrie de disturbis a partir de les 19.00 hores (hora local) a l’oest de la ciutat. Segons ha informat el canal RTL, han llançat bigues de fusta, pedres i artefactes pirotècnics, arribant fins i tot a incendiar un tramvia.

Les flames han sigut extingides i la Policia antidisturbis s’ha desplaçat al lloc dels fets, on ja ha realitzat detencions, segons ha informat a través del seu canal en la xarxa social X. “Per a evitar una escalada i restablir la calma, la Policia està present als voltants de Plein 40-45”, ha declarat, al mateix temps que ha demanat a la població que es mantinga allunyada de la zona.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.