Detingudes cinc persones més pels incidents de l’Ajax-Maccabi a Àmsterdam

Un grup de persones incendia un tramvia a l’oest de la capital neerlandesa

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La Policia neerlandesa ha detingut este cap de setmana a cinc persones més pels incidents ocorreguts dijous passat després del partit de futbol entre l’Ajax d’Ámsterdam i el Maccabi de Tel Aviv, amb enfrontaments entre propalestinos i afeccionats israelians.

Els sospitosos, d’entre 18 i 37 anys, són originaris d’Àmsterdam, Utrecht i Heerhugowaard, i van ser localitzats gràcies a les imatges de les càmeres de seguretat, ha informat este dilluns la Policia neerlandesa en la seua pàgina web.

Quatre d’ells romanen baix custòdia policial i un d’ells ja ha sigut enviat a presó per presumptament haver comès actes «violents» contra particulars durant la jornada del partit de la Lliga Europa disputat a l’estadi Johan Cruijff Arena, en els voltants del qual s’havien concentrat desenes de manifestants propalestins per a protestar contra el fet que l’equip israelià seguisca competint i no haja sigut exclòs malgrat l’ofensiva militar llançada contra la Franja de Gaza.

A estos se sumen altres quatre arrestats, entre ells dos menors, que romandran a la presó provisional durant dos setmanes, després que ho haja dictaminat este dilluns un tribunal del país. La Policia ha afirmat que no descarta més detencions.

Les autoritats israelianes han denunciat un «pogrom» per la «persecució» a jueus i israelians el dia del partit en la capital neerlandesa. Les autoritats holandeses han decretat l’estat d’emergència en la ciutat, per la qual cosa estan prohibides les manifestacions. No obstant això, el diumenge mig centenar de persones van ser detingudes durant una protesta propalestina no autoritzada per a denunciar la violència dels afeccionats israelians.

DISTURBIS EN ÀMSTERDAM

La violència ha continuat en la vesprada d’este dilluns a la capital neerlandesa. Un grup d’entre 20 i 30 persones ha protagonitzat una sèrie de disturbis a partir de les 19.00 hores (hora local) a l’oest de la ciutat. Segons ha informat el canal RTL, han llançat bigues de fusta, pedres i artefactes pirotècnics, arribant fins i tot a incendiar un tramvia.

Les flames han sigut extingides i la Policia antidisturbis s’ha desplaçat al lloc dels fets, on ja ha realitzat detencions, segons ha informat a través del seu canal en la xarxa social X. «Per a evitar una escalada i restablir la calma, la Policia està present als voltants de Plein 40-45», ha declarat, al mateix temps que ha demanat a la població que es mantinga allunyada de la zona.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.