19.7 C
València
Dissabte, 8 novembre, 2025

Detingut un home per captar a ciutadans estrangers i explotar-los laboralment en el seu restaurant

Els empleats convivien en una habitació sense finestres situada en el local i cobraven 500 euros per tres mesos de treball

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han detingut a la ciutat de València un home de 41 anys, d’origen uzbeko, com a presumpte autor d’un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, després de suposadament captar a compatriotes seus amb la promesa d’oferir-los treball en el restaurant que regentava a Espanya. Els empleats convivien en una habitació sense finestres situada en el mateix local, percebent 500 euros de salari al cap de tres mesos de treball, amb jornades de fins a onze hores diàries.

Segons ha informat la Policia en un comunicat, les labors d’investigació van arrancar en el mes de setembre amb la denúncia d’una persona que narrava que el propietari d’un restaurant de València podria estar dedicant-se a la “captació” de compatriotes seus en el seu país d’origen perquè es desplaçaren a treballar a Espanya.

Agents de la Unitat contra Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedat Documental (UCRIF) de la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres de València es van fer càrrec de les perquisicions a fi de comprovar els fets davant de la possibilitat que el denunciat poguera estar cometent un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral.

Comprovats els fets i fruit de les indagacions, els agents van poder determinar el modus operandi dut a terme per este individu, que presumptament captava a través de les xarxes socials a ciutadans procedents de països d’Uzbekistan, Tadjikistan o Kirguizistan, amb la “falsa promesa” de contractar-los per a treballar en el restaurant que regenta, per una remuneració d’1.200 euros, així com la regularització administrativa a Espanya.

VÍCTIMES AMENAÇADES I VEXADES

Així mateix, els policies van descobrir que les víctimes eren allotjades en el mateix restaurant, en una mena de habitació sense finestres, on dormien en un matalàs que havia comprat una d’elles. Els empleats van romandre en estes condicions durant tres mesos, treballant de deu a onze hores diàries de dilluns a dissabte, per la qual cosa van percebre un total de 500 euros de salari.

A més, el presumpte explotador suposadament vexava i amenaçava a les víctimes amb acomiadar-les i deixar-les en el carrer si no treballaven bé, aprofitant-se de la seua situació de vulnerabilitat en la qual es trobaven a Espanya.

Per tals fets, el propietari del restaurant, sense antecedents, va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, sent posat a disposició judicial.

Últimes notícies

Sorloth i Julián Álvarez lideren l’atac de l’Atlètic davant el Llevant; Dela, titular

Atlètic confirma a Sorloth i Julián Álvarez en la davantera, amb Koke al comandament i Ruggeri en el lateral esquerre. El Llevant ix amb Adrián Dela d'inici.

Llibertat provisional per al camioner que va atropellar mortalment a una jove a València

Un jutjat de guàrdia ha decretat la llibertat provisional del camioner detingut per l'atropellament mortal d'una jove a València i li ha retirat el carnet. Informes mèdics assenyalen que, malgrat el positiu per drogues, no conduïa sota els seus efectes.

La Simfònica Juvenil de Costa Rica homenatja les víctimes de la dana amb un concert a Madrid

L'orquestra juvenil costa-riquenya ha oferit a l'Auditori Nacional un concert solidari dirigit per Andrés Salado per a fer costat a jóvens afectats per la dana de 2024 a València. La recaptació es destinarà a programes educatius i de benestar emocional d'Ajuda en Acció.

Montero exigix eleccions a la Comunitat Valenciana després de la dimissió tardana de Mazón

La vicepresidenta primera ha reclamat la convocatòria immediata després de la renúncia de Carlos Mazón, que considera tardana i mal resolta. Denuncia falta d'explicacions per la gestió de la DANA i rebutja un relleu pactat per PP i Vox.

Corberán: ‘Ens deixarem la vida per a revertir la situació’

En la prèvia davant el Betis a Mestalla, Carlos Corberán va assegurar que el València es deixarà la vida per a revertir la seua mala ratxa. Amb l'equip antepenúltim i sis partits sense guanyar, va apel·lar a la fortalesa mental i al suport de l'afició.

València Basket, líder i invicte, visita a un Granada cuer i sense victòries

El líder invicte visita al cuer en un dol marcat pel desgast del València després de l'Eurolliga i la setmana llarga de preparació del Granada. Ritme, rebot i triple apunten a ser les claus.

El València mesura la seua fragilitat davant la pegada del Betis a Mestalla

El València arriba amb sis jornades sense guanyar i números deficitaris en les dos àrees. El Betis encadena golejades recents i busca afermar-se en places europees.

Morant acusa de ‘misèria’ a PP i Vox per no aplaudir a les víctimes de la dana i reivindica la comissió del Congrés

La ministra de Ciència i líder del PSPV-PSOE ha denunciat la 'misèria' de PP i Vox per no aplaudir a les víctimes en la comissió del Congrés. Ha sostingut que l'òrgan del Congrés, obert amb els vots del PSOE, és l'únic que donarà veritat, reparació i responsabilitats polítiques.