14.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Detingut un home per captar a ciutadans estrangers i explotar-los laboralment en el seu restaurant

Els empleats convivien en una habitació sense finestres situada en el local i cobraven 500 euros per tres mesos de treball

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han detingut a la ciutat de València un home de 41 anys, d’origen uzbeko, com a presumpte autor d’un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, després de suposadament captar a compatriotes seus amb la promesa d’oferir-los treball en el restaurant que regentava a Espanya. Els empleats convivien en una habitació sense finestres situada en el mateix local, percebent 500 euros de salari al cap de tres mesos de treball, amb jornades de fins a onze hores diàries.

Segons ha informat la Policia en un comunicat, les labors d’investigació van arrancar en el mes de setembre amb la denúncia d’una persona que narrava que el propietari d’un restaurant de València podria estar dedicant-se a la “captació” de compatriotes seus en el seu país d’origen perquè es desplaçaren a treballar a Espanya.

Agents de la Unitat contra Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedat Documental (UCRIF) de la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres de València es van fer càrrec de les perquisicions a fi de comprovar els fets davant de la possibilitat que el denunciat poguera estar cometent un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral.

Comprovats els fets i fruit de les indagacions, els agents van poder determinar el modus operandi dut a terme per este individu, que presumptament captava a través de les xarxes socials a ciutadans procedents de països d’Uzbekistan, Tadjikistan o Kirguizistan, amb la “falsa promesa” de contractar-los per a treballar en el restaurant que regenta, per una remuneració d’1.200 euros, així com la regularització administrativa a Espanya.

VÍCTIMES AMENAÇADES I VEXADES

Així mateix, els policies van descobrir que les víctimes eren allotjades en el mateix restaurant, en una mena de habitació sense finestres, on dormien en un matalàs que havia comprat una d’elles. Els empleats van romandre en estes condicions durant tres mesos, treballant de deu a onze hores diàries de dilluns a dissabte, per la qual cosa van percebre un total de 500 euros de salari.

A més, el presumpte explotador suposadament vexava i amenaçava a les víctimes amb acomiadar-les i deixar-les en el carrer si no treballaven bé, aprofitant-se de la seua situació de vulnerabilitat en la qual es trobaven a Espanya.

Per tals fets, el propietari del restaurant, sense antecedents, va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, sent posat a disposició judicial.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.