Detingut un home per captar a ciutadans estrangers i explotar-los laboralment en el seu restaurant

Els empleats convivien en una habitació sense finestres situada en el local i cobraven 500 euros per tres mesos de treball

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han detingut a la ciutat de València un home de 41 anys, d’origen uzbeko, com a presumpte autor d’un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, després de suposadament captar a compatriotes seus amb la promesa d’oferir-los treball en el restaurant que regentava a Espanya. Els empleats convivien en una habitació sense finestres situada en el mateix local, percebent 500 euros de salari al cap de tres mesos de treball, amb jornades de fins a onze hores diàries.

Segons ha informat la Policia en un comunicat, les labors d’investigació van arrancar en el mes de setembre amb la denúncia d’una persona que narrava que el propietari d’un restaurant de València podria estar dedicant-se a la “captació” de compatriotes seus en el seu país d’origen perquè es desplaçaren a treballar a Espanya.

Agents de la Unitat contra Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedat Documental (UCRIF) de la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres de València es van fer càrrec de les perquisicions a fi de comprovar els fets davant de la possibilitat que el denunciat poguera estar cometent un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral.

Comprovats els fets i fruit de les indagacions, els agents van poder determinar el modus operandi dut a terme per este individu, que presumptament captava a través de les xarxes socials a ciutadans procedents de països d’Uzbekistan, Tadjikistan o Kirguizistan, amb la “falsa promesa” de contractar-los per a treballar en el restaurant que regenta, per una remuneració d’1.200 euros, així com la regularització administrativa a Espanya.

VÍCTIMES AMENAÇADES I VEXADES

Així mateix, els policies van descobrir que les víctimes eren allotjades en el mateix restaurant, en una mena de habitació sense finestres, on dormien en un matalàs que havia comprat una d’elles. Els empleats van romandre en estes condicions durant tres mesos, treballant de deu a onze hores diàries de dilluns a dissabte, per la qual cosa van percebre un total de 500 euros de salari.

A més, el presumpte explotador suposadament vexava i amenaçava a les víctimes amb acomiadar-les i deixar-les en el carrer si no treballaven bé, aprofitant-se de la seua situació de vulnerabilitat en la qual es trobaven a Espanya.

Per tals fets, el propietari del restaurant, sense antecedents, va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, sent posat a disposició judicial.

Últimes notícies

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.

Educació i sindicats encaren una tercera reunió clau en el sèptim dia de vaga docent

Educació i sindicats inicien la seua tercera reunió per a intentar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana, que complix set dies.

Teatre Magnètic impulsa el pensament crític enfront de les pseudociències en el CCCC

El Centre del Carme presenta Teatre Magnètic, primera mostra a València de Pablo Helguera, que usa el mesmerisme per a qüestionar les pseudociències i reforçar el pensament crític.

La defensa de Pradas reforça davant el CGPJ la seua queixa per l’actuació de la jutgessa en la causa de la dana

La defensa de la exconsellera Salomé Pradas ha presentat un nou escrit al CGPJ en el qual denuncia la falta d'avanços en la seua queixa per la instrucció de la causa de la dana i amplia els seus retrets a la magistrada.

Els Arts anuncia quatre noves produccions d’òpera i consolida el seu equilibri econòmic per a 2026-2027

Els Arts estrenarà quatre noves produccions d'òpera en la temporada 2026-2027, amb títols com Carmen i Simon Boccanegra, i confirma un sòlid equilibri pressupostari.

La Comunitat Valenciana frega el 81% d’ocupació hotelera en la primera mitat de maig

L'ocupació hotelera mitjana en la Comunitat Valenciana va aconseguir el 80,8% en la primera quinzena de maig, 1,5 punts més que en 2025, amb València i Benidorm al capdavant i Castelló com el destí que més creix.

Els premis DONAiDONA distingixen a tres projectes valencians pel seu impacte social i inclusiu

L'associació EVAP celebra la VIII edició dels premis DONAiDONA, que distingixen a Grup ILUNION, Cocosint Cooperativa i Gestió Intel·ligent de Conflictes pels seus projectes d'inclusió per a dones vulnerables i famílies afectades per la dana.

Mor una treballadora municipal a Borriana després de xocar un turisme amb un camió de l’Ajuntament

Una empleada de l'àrea de Via Pública de Borriana ha mort després de la col·lisió entre un turisme i un camió municipal en l'avinguda Cañada Blanch. L'Ajuntament ha decretat dos dies de dol oficial i ha anunciat un minut de silenci i la suspensió d'actes institucionals.