Detingut un home per captar a ciutadans estrangers i explotar-los laboralment en el seu restaurant

Els empleats convivien en una habitació sense finestres situada en el local i cobraven 500 euros per tres mesos de treball

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han detingut a la ciutat de València un home de 41 anys, d’origen uzbeko, com a presumpte autor d’un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, després de suposadament captar a compatriotes seus amb la promesa d’oferir-los treball en el restaurant que regentava a Espanya. Els empleats convivien en una habitació sense finestres situada en el mateix local, percebent 500 euros de salari al cap de tres mesos de treball, amb jornades de fins a onze hores diàries.

Segons ha informat la Policia en un comunicat, les labors d’investigació van arrancar en el mes de setembre amb la denúncia d’una persona que narrava que el propietari d’un restaurant de València podria estar dedicant-se a la «captació» de compatriotes seus en el seu país d’origen perquè es desplaçaren a treballar a Espanya.

Agents de la Unitat contra Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedat Documental (UCRIF) de la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres de València es van fer càrrec de les perquisicions a fi de comprovar els fets davant de la possibilitat que el denunciat poguera estar cometent un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral.

Comprovats els fets i fruit de les indagacions, els agents van poder determinar el modus operandi dut a terme per este individu, que presumptament captava a través de les xarxes socials a ciutadans procedents de països d’Uzbekistan, Tadjikistan o Kirguizistan, amb la «falsa promesa» de contractar-los per a treballar en el restaurant que regenta, per una remuneració d’1.200 euros, així com la regularització administrativa a Espanya.

VÍCTIMES AMENAÇADES I VEXADES

Així mateix, els policies van descobrir que les víctimes eren allotjades en el mateix restaurant, en una mena de habitació sense finestres, on dormien en un matalàs que havia comprat una d’elles. Els empleats van romandre en estes condicions durant tres mesos, treballant de deu a onze hores diàries de dilluns a dissabte, per la qual cosa van percebre un total de 500 euros de salari.

A més, el presumpte explotador suposadament vexava i amenaçava a les víctimes amb acomiadar-les i deixar-les en el carrer si no treballaven bé, aprofitant-se de la seua situació de vulnerabilitat en la qual es trobaven a Espanya.

Per tals fets, el propietari del restaurant, sense antecedents, va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, sent posat a disposició judicial.

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.