Detingut un home per captar a ciutadans estrangers i explotar-los laboralment en el seu restaurant

Els empleats convivien en una habitació sense finestres situada en el local i cobraven 500 euros per tres mesos de treball

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han detingut a la ciutat de València un home de 41 anys, d’origen uzbeko, com a presumpte autor d’un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, després de suposadament captar a compatriotes seus amb la promesa d’oferir-los treball en el restaurant que regentava a Espanya. Els empleats convivien en una habitació sense finestres situada en el mateix local, percebent 500 euros de salari al cap de tres mesos de treball, amb jornades de fins a onze hores diàries.

Segons ha informat la Policia en un comunicat, les labors d’investigació van arrancar en el mes de setembre amb la denúncia d’una persona que narrava que el propietari d’un restaurant de València podria estar dedicant-se a la «captació» de compatriotes seus en el seu país d’origen perquè es desplaçaren a treballar a Espanya.

Agents de la Unitat contra Xarxes d’Immigració Il·legal i Falsedat Documental (UCRIF) de la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres de València es van fer càrrec de les perquisicions a fi de comprovar els fets davant de la possibilitat que el denunciat poguera estar cometent un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral.

Comprovats els fets i fruit de les indagacions, els agents van poder determinar el modus operandi dut a terme per este individu, que presumptament captava a través de les xarxes socials a ciutadans procedents de països d’Uzbekistan, Tadjikistan o Kirguizistan, amb la «falsa promesa» de contractar-los per a treballar en el restaurant que regenta, per una remuneració d’1.200 euros, així com la regularització administrativa a Espanya.

VÍCTIMES AMENAÇADES I VEXADES

Així mateix, els policies van descobrir que les víctimes eren allotjades en el mateix restaurant, en una mena de habitació sense finestres, on dormien en un matalàs que havia comprat una d’elles. Els empleats van romandre en estes condicions durant tres mesos, treballant de deu a onze hores diàries de dilluns a dissabte, per la qual cosa van percebre un total de 500 euros de salari.

A més, el presumpte explotador suposadament vexava i amenaçava a les víctimes amb acomiadar-les i deixar-les en el carrer si no treballaven bé, aprofitant-se de la seua situació de vulnerabilitat en la qual es trobaven a Espanya.

Per tals fets, el propietari del restaurant, sense antecedents, va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, sent posat a disposició judicial.

Últimes notícies

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.