Nou detinguts en cinc dies per robatoris i estafes en València

Agents de la Policia Nacional han detingut en els últims cinc dies en València a nou persones, sis dones i tres hòmens, com a presumptes autors de diferents delictes de robatori amb violència,
furts i estafes comesos les passades setmanes en la capital del Túria.

 

Dos de les detingudes, dos dones, de 23 i 36 anys, d'origen búlgar, haurien furtat al descuit un total de 1900 euros a dos hòmens. En els dos casos els fets van succeir després de què les víctimes tragueren efectiu en una sucursal bancària. Un dels afectats havia tret 1.000 euros i els va guardar en la butxaca, sabent poc després d'eixir del banc que no portava els diners.

 

La segona víctima també es trobava en una sucursal, a on va fer un extracte de diners, moment en el que una de les sospitoses se li hauria acostat, observant el número PIN que este introduïa.  Seguidament, una de les ara detingudes va coincidir en un bar pròxim amb l'home, a on va entaular una conversa amb ell i li hauria sostret dos cartilles bancàries que portava en els seus pantalons, retirant posteriorment 900 euros d'una d'elles. Les arrestades, amb antecedents policials, ja han passat a disposició judicial.

 

Recordatori a les persones que cobraran les pensions

En este sentit, la Policia Nacional recorda als ciutadans la importància de mantindre's alerta a l'hora de traure efectiu en caixers o sucursals bancàries, ja que pot haver algú vigilant amb la intenció de sostraure els diners, sobretot certs dies, en els de cobrament de les pensions.

 

Per a això, usen diferents 'modus operandi', ja siga robatoris amb violència i intimidació o amb engany, com és el cas del mètode conegut com 'la taca', acostant-se a la víctima per a indicar-li que té alguna taca en la seua roba, aprofitant l'ocasió per a sostraure-li els diners que acaba de retirar del banc. Les víctimes d'estos delictes solen ser persones d'avançada edat.

Estirons en bicicleta

Les investigacions dels agents han permés també resoldre altres fets delictius comesos en València a on en alguns d'ells, el 'modus operandi' era el mateix: un home s'aproximava a vianants a bord d'una bicicleta i els sostreia amb un estiró cadenes o joies que portaven, arribant en alguns casos a provocar danys en algunes víctimes.

 

Els policies han localitzat i detingut a dos sospitosos d'estos fets, dos hòmens, de 26 i 43 anys, d'origen espanyol, com a presumptes autors cadascun d'ells de sis delictes de robatori amb violència.

 

Els ara detinguts, a demés, després de fer-se amb el botí, presumptament es traslladaven
posteriorment a cases de compravenda de metalls preciosos per a vendre les joies sostretes.
Els arrestats, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

Robatoris a clients de botigues

Les perquisicions de la Policia Nacional han portat també a la detenció en els últims dies de quatre dones, d'entre 23 i 45 anys, d'origen búlgar, com a presumptes autores de dos delictes lleus de furt. Les sospitoses actuaven dins d'establiments comercials, a on furtaven al descuit la cartera que les víctimes portaven en el seu bolso.

 

També s'ha detingut a un home de 47 anys, d'origen francés, com a presumpte autor dels delictes lleus de furt i estafa, després de sostraure a un vianant la cartera que portava en la butxaca dels pantalons i intentar posteriorment extraure diners en un caixer automàtic.

 

Els detinguts, l'home amb pràcticament un centenar d'antecedents policials, han sigut posats en llibertat una volta sentits en declaració, no sense abans ser advertits de la seua obligació legal de comparéixer davant l'autoritat judicial quan foren requerits per a això.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.