Nou detinguts en cinc dies per robatoris i estafes en València

Agents de la Policia Nacional han detingut en els últims cinc dies en València a nou persones, sis dones i tres hòmens, com a presumptes autors de diferents delictes de robatori amb violència,
furts i estafes comesos les passades setmanes en la capital del Túria.

 

Dos de les detingudes, dos dones, de 23 i 36 anys, d'origen búlgar, haurien furtat al descuit un total de 1900 euros a dos hòmens. En els dos casos els fets van succeir després de què les víctimes tragueren efectiu en una sucursal bancària. Un dels afectats havia tret 1.000 euros i els va guardar en la butxaca, sabent poc després d'eixir del banc que no portava els diners.

 

La segona víctima també es trobava en una sucursal, a on va fer un extracte de diners, moment en el que una de les sospitoses se li hauria acostat, observant el número PIN que este introduïa.  Seguidament, una de les ara detingudes va coincidir en un bar pròxim amb l'home, a on va entaular una conversa amb ell i li hauria sostret dos cartilles bancàries que portava en els seus pantalons, retirant posteriorment 900 euros d'una d'elles. Les arrestades, amb antecedents policials, ja han passat a disposició judicial.

 

Recordatori a les persones que cobraran les pensions

En este sentit, la Policia Nacional recorda als ciutadans la importància de mantindre's alerta a l'hora de traure efectiu en caixers o sucursals bancàries, ja que pot haver algú vigilant amb la intenció de sostraure els diners, sobretot certs dies, en els de cobrament de les pensions.

 

Per a això, usen diferents 'modus operandi', ja siga robatoris amb violència i intimidació o amb engany, com és el cas del mètode conegut com 'la taca', acostant-se a la víctima per a indicar-li que té alguna taca en la seua roba, aprofitant l'ocasió per a sostraure-li els diners que acaba de retirar del banc. Les víctimes d'estos delictes solen ser persones d'avançada edat.

Estirons en bicicleta

Les investigacions dels agents han permés també resoldre altres fets delictius comesos en València a on en alguns d'ells, el 'modus operandi' era el mateix: un home s'aproximava a vianants a bord d'una bicicleta i els sostreia amb un estiró cadenes o joies que portaven, arribant en alguns casos a provocar danys en algunes víctimes.

 

Els policies han localitzat i detingut a dos sospitosos d'estos fets, dos hòmens, de 26 i 43 anys, d'origen espanyol, com a presumptes autors cadascun d'ells de sis delictes de robatori amb violència.

 

Els ara detinguts, a demés, després de fer-se amb el botí, presumptament es traslladaven
posteriorment a cases de compravenda de metalls preciosos per a vendre les joies sostretes.
Els arrestats, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

Robatoris a clients de botigues

Les perquisicions de la Policia Nacional han portat també a la detenció en els últims dies de quatre dones, d'entre 23 i 45 anys, d'origen búlgar, com a presumptes autores de dos delictes lleus de furt. Les sospitoses actuaven dins d'establiments comercials, a on furtaven al descuit la cartera que les víctimes portaven en el seu bolso.

 

També s'ha detingut a un home de 47 anys, d'origen francés, com a presumpte autor dels delictes lleus de furt i estafa, després de sostraure a un vianant la cartera que portava en la butxaca dels pantalons i intentar posteriorment extraure diners en un caixer automàtic.

 

Els detinguts, l'home amb pràcticament un centenar d'antecedents policials, han sigut posats en llibertat una volta sentits en declaració, no sense abans ser advertits de la seua obligació legal de comparéixer davant l'autoritat judicial quan foren requerits per a això.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.