Nou detinguts en cinc dies per robatoris i estafes en València

Agents de la Policia Nacional han detingut en els últims cinc dies en València a nou persones, sis dones i tres hòmens, com a presumptes autors de diferents delictes de robatori amb violència,
furts i estafes comesos les passades setmanes en la capital del Túria.

 

Dos de les detingudes, dos dones, de 23 i 36 anys, d'origen búlgar, haurien furtat al descuit un total de 1900 euros a dos hòmens. En els dos casos els fets van succeir després de què les víctimes tragueren efectiu en una sucursal bancària. Un dels afectats havia tret 1.000 euros i els va guardar en la butxaca, sabent poc després d'eixir del banc que no portava els diners.

 

La segona víctima també es trobava en una sucursal, a on va fer un extracte de diners, moment en el que una de les sospitoses se li hauria acostat, observant el número PIN que este introduïa.  Seguidament, una de les ara detingudes va coincidir en un bar pròxim amb l'home, a on va entaular una conversa amb ell i li hauria sostret dos cartilles bancàries que portava en els seus pantalons, retirant posteriorment 900 euros d'una d'elles. Les arrestades, amb antecedents policials, ja han passat a disposició judicial.

 

Recordatori a les persones que cobraran les pensions

En este sentit, la Policia Nacional recorda als ciutadans la importància de mantindre's alerta a l'hora de traure efectiu en caixers o sucursals bancàries, ja que pot haver algú vigilant amb la intenció de sostraure els diners, sobretot certs dies, en els de cobrament de les pensions.

 

Per a això, usen diferents 'modus operandi', ja siga robatoris amb violència i intimidació o amb engany, com és el cas del mètode conegut com 'la taca', acostant-se a la víctima per a indicar-li que té alguna taca en la seua roba, aprofitant l'ocasió per a sostraure-li els diners que acaba de retirar del banc. Les víctimes d'estos delictes solen ser persones d'avançada edat.

Estirons en bicicleta

Les investigacions dels agents han permés també resoldre altres fets delictius comesos en València a on en alguns d'ells, el 'modus operandi' era el mateix: un home s'aproximava a vianants a bord d'una bicicleta i els sostreia amb un estiró cadenes o joies que portaven, arribant en alguns casos a provocar danys en algunes víctimes.

 

Els policies han localitzat i detingut a dos sospitosos d'estos fets, dos hòmens, de 26 i 43 anys, d'origen espanyol, com a presumptes autors cadascun d'ells de sis delictes de robatori amb violència.

 

Els ara detinguts, a demés, després de fer-se amb el botí, presumptament es traslladaven
posteriorment a cases de compravenda de metalls preciosos per a vendre les joies sostretes.
Els arrestats, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

 

Robatoris a clients de botigues

Les perquisicions de la Policia Nacional han portat també a la detenció en els últims dies de quatre dones, d'entre 23 i 45 anys, d'origen búlgar, com a presumptes autores de dos delictes lleus de furt. Les sospitoses actuaven dins d'establiments comercials, a on furtaven al descuit la cartera que les víctimes portaven en el seu bolso.

 

També s'ha detingut a un home de 47 anys, d'origen francés, com a presumpte autor dels delictes lleus de furt i estafa, després de sostraure a un vianant la cartera que portava en la butxaca dels pantalons i intentar posteriorment extraure diners en un caixer automàtic.

 

Els detinguts, l'home amb pràcticament un centenar d'antecedents policials, han sigut posats en llibertat una volta sentits en declaració, no sense abans ser advertits de la seua obligació legal de comparéixer davant l'autoritat judicial quan foren requerits per a això.

Últimes notícies

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.

El PP reclama més prevenció després de la dana i critica la falta de resposta del Govern central

El PP conclou en el seu dictamen sobre la dana de 2024 que no n'hi ha prou amb reaccionar davant l'emergència i acusa el Govern central de falta de previsió, coordinació i transparència.

Expulsen d’Espanya a huit detinguts per usar pirotècnia prohibida en les Falles

La Subdelegació del Govern a València ordena l'expulsió i cinc anys de veto d'entrada a huit ciutadans comunitaris per llançar pirotècnia prohibida i perillosa durant les últimes Falles.

Agents mediambientals confirmen que no van ser mobilitzats durant la dana en la Comunitat Valenciana

Dos agents mediambientals de la Generalitat van declarar davant el jutjat de Catarroja que durant la dana del 29 d'octubre de 2024 no van rebre orde de mobilització ni avís d'alerta hidrològica.

La jutgessa de la DANA manté a Mazón com a testimoni i li nega accés a la causa

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ratifica que Carlos Mazón continua sent testimoni, rebutja el seu recurs i li impedix accedir al sumari mentres no siga part en el procediment.