Detinguts un jove de 21 anys i un menor per l’agressió a un policia a Vinalesa

La Guàrdia Civil ha detingut a un jove de 21 anys i a un menor de 15 com a presumptes autors de l’agressió del passat dissabte a un agent de la Policia Nacional que no es trobava de servici a Vinalesa. El policia, veí del municipi i de 41 anys, es troba hospitalitzat en estat greu per un traumatisme cranioencefàlic.

Les detencions es van realitzar este dijous i la investigació continua per a aclarir el mòbil i la seqüència dels fets. Els dos van ser identificats per una cambra quan abandonaven la localitat i van quedar arrestats eixa mateixa nit a Burjassot.

Germanastres amb antecedents

Segons va publicar este divendres el diari Levante-EMV, els arrestats són germanastres, compten amb antecedents per robatoris i el major està en tractament psiquiàtric almenys des de 2019. Estes dades, units a la identificació conjunta, seran analitzats pels investigadors per a delimitar el paper de cada un.

L’agent va ser trobat inconscient en la plaça d’Espanya per un veí, amb un fort traumatisme cranioencefàlic, pel que sembla després de rebre un colp amb una pedra. L’atac es va produir en plena via pública i fora del seu horari de treball, i la violència de l’impacte explicaria la gravetat de les lesions.

Les perquisicions se centren en reconstruir els moviments abans i després de l’agressió i a localitzar testimonis i imatges addicionals que ajuden a completar el relat de l’ocorregut. En tractar-se d’un menor de 15 anys, la seua situació es regix per la jurisdicció de menors, mentres que el jove de 21 anys queda subjecte a la via penal ordinària.

Últimes notícies

Un incendi crema l’exterior d’una nau de residus de cablejat a Silla

Un incendi declarat de matinada ha afectat l’exterior d’una nau de tractament de residus de cablejat a Silla. El foc ja s’ha apagat i una dotació de bombers continua a la zona de manera preventiva.

Detinguda a Torrent per enganyar amistats amb falses inversions en borsa

Una dona de 51 anys de Torrent ha estafat més d’1,3 milions d’euros a nou amistats amb falses inversions en borsa utilitzant un esquema Ponzi i documents falsificats.

Un estudi amb carronyers vincula el ‘gos no menja gos’ a l’evitació de malalties

Una investigació en el parc natural d’El Hondo mostra que molts vertebrats carronyers eviten menjar espècies massa pròximes per a reduir el risc d’infeccions.

El MICOF tornarà a les urnes el 4 d’octubre amb tres candidats i reclam de més transparència

El Col·legi de Farmacèutics de València repetirà les eleccions el 4 d’octubre, després d’anul·lar les de maig, amb tres candidatures que coincidixen a demanar auditoria, més transparència i vot telemàtic.

Oratge estable amb nuvolositat baixa i lleu descens de temperatures este diumenge

La Comunitat Valenciana afronta este diumenge una jornada amb nuvolositat baixa al litoral, possibilitat de pluges febles i temperatures un poc més baixes o sense canvis. Dilluns es manté l’ambient variable, amb ruixats dèbils en el litoral i tronades possibles a l’interior.

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.