Díaz lamenta el to i el comportament del jutge en l’interrogatori a Mouliáa: ‘Són més propis del passat’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha assegurat que no li van agradar ni «els tons» ni «els comportaments» del jutge que va realitzar l’interrogatori a l’actriu Elisa Mouliáa el passat 16 de gener, en el marc de la investigació a l’exdiputat de Sumar Íñigo Errejón per un delicte d’agressió sexual.

Des de «tot el respecte absolut a la judicatura», Díaz ha afirmat que són tons i comportaments «més propis del passat», sobretot quan «la societat espanyola clama per més feminisme». «Això és clau», ha recalcat.

Així ha valorat, en roda de premsa este dimarts a la vesprada després d’una reunió amb alcaldes afectats per la dana a València, les preguntes del magistrat Adolfo Carretero, en les quals va qüestionar en nombroses ocasions la versió oferida per Mouliaá de l’ocorregut la nit de setembre del 2021 en la qual presumptament es van produir els fets.

Díaz, que ha subratllat que ha exercit «durant més de 25 anys com a advocada especialitzada en violència masclista», ha admès que no li van agradar les preguntes que van transcendir este passat dilluns a partir de vídeos filtrats de l’interrogatori.

A més, ha assenyalat que es filtren interrogatoris judicials no és una cosa «positiva per al nostre país», si bé ha constatat que «està a l’ordre del dia en les causes amb molta tracció mediàtica».

«Què vaig a dir jo, no parle de sentides: he estat en causes de les quals s’assabentaven abans vostès que jo com a lletrada», ha indicat als periodistes.

Durant la seua declaració del passat 16 de gener, Mouliáa va assegurar que Errejón va actuar de forma «freda» i que si va tardar a denunciar va ser «per por». «Ell va parar perquè jo em vaig escapar», va aclarir.

Tant la ministra d’Igualtat, Ana Redondo, com altres representants del Govern han denunciat que en este interrogatori el jutge va realitzar preguntes «masclistes» a l’actriu, a més d’advertir que això pot «allunyar» a víctimes de la denúncia.

Des de Sumar també han rebutjat l’actitud del jutge en l’interrogatori a Mouliáa, en considerar que constituïx «una revictimització de les víctimes».

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.