Anuncios

Díaz lamenta el to i el comportament del jutge en l’interrogatori a Mouliáa: ‘Són més propis del passat’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha assegurat que no li van agradar ni “els tons” ni “els comportaments” del jutge que va realitzar l’interrogatori a l’actriu Elisa Mouliáa el passat 16 de gener, en el marc de la investigació a l’exdiputat de Sumar Íñigo Errejón per un delicte d’agressió sexual.

Anuncios

Des de “tot el respecte absolut a la judicatura”, Díaz ha afirmat que són tons i comportaments “més propis del passat”, sobretot quan “la societat espanyola clama per més feminisme”. “Això és clau”, ha recalcat.

Així ha valorat, en roda de premsa este dimarts a la vesprada després d’una reunió amb alcaldes afectats per la dana a València, les preguntes del magistrat Adolfo Carretero, en les quals va qüestionar en nombroses ocasions la versió oferida per Mouliaá de l’ocorregut la nit de setembre del 2021 en la qual presumptament es van produir els fets.

Díaz, que ha subratllat que ha exercit “durant més de 25 anys com a advocada especialitzada en violència masclista”, ha admès que no li van agradar les preguntes que van transcendir este passat dilluns a partir de vídeos filtrats de l’interrogatori.

A més, ha assenyalat que es filtren interrogatoris judicials no és una cosa “positiva per al nostre país”, si bé ha constatat que “està a l’ordre del dia en les causes amb molta tracció mediàtica”.

“Què vaig a dir jo, no parle de sentides: he estat en causes de les quals s’assabentaven abans vostès que jo com a lletrada”, ha indicat als periodistes.

Durant la seua declaració del passat 16 de gener, Mouliáa va assegurar que Errejón va actuar de forma “freda” i que si va tardar a denunciar va ser “per por”. “Ell va parar perquè jo em vaig escapar”, va aclarir.

Tant la ministra d’Igualtat, Ana Redondo, com altres representants del Govern han denunciat que en este interrogatori el jutge va realitzar preguntes “masclistes” a l’actriu, a més d’advertir que això pot “allunyar” a víctimes de la denúncia.

Des de Sumar també han rebutjat l’actitud del jutge en l’interrogatori a Mouliáa, en considerar que constituïx “una revictimització de les víctimes”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Dani Martín arrasa en el seu debut en el Roig Arena amb un concert de 25+1 anys de música

Dani Martín triomfa en la seua primera visita al Roig Arena amb un concert de quasi dos hores i mitja que repassa les seues 25+1 anys de carrera i penja el cartell de sold out a València.

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.
Anuncios