Díaz lamenta el to i el comportament del jutge en l’interrogatori a Mouliáa: ‘Són més propis del passat’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha assegurat que no li van agradar ni “els tons” ni “els comportaments” del jutge que va realitzar l’interrogatori a l’actriu Elisa Mouliáa el passat 16 de gener, en el marc de la investigació a l’exdiputat de Sumar Íñigo Errejón per un delicte d’agressió sexual.

Des de “tot el respecte absolut a la judicatura”, Díaz ha afirmat que són tons i comportaments “més propis del passat”, sobretot quan “la societat espanyola clama per més feminisme”. “Això és clau”, ha recalcat.

Així ha valorat, en roda de premsa este dimarts a la vesprada després d’una reunió amb alcaldes afectats per la dana a València, les preguntes del magistrat Adolfo Carretero, en les quals va qüestionar en nombroses ocasions la versió oferida per Mouliaá de l’ocorregut la nit de setembre del 2021 en la qual presumptament es van produir els fets.

Díaz, que ha subratllat que ha exercit “durant més de 25 anys com a advocada especialitzada en violència masclista”, ha admès que no li van agradar les preguntes que van transcendir este passat dilluns a partir de vídeos filtrats de l’interrogatori.

A més, ha assenyalat que es filtren interrogatoris judicials no és una cosa “positiva per al nostre país”, si bé ha constatat que “està a l’ordre del dia en les causes amb molta tracció mediàtica”.

“Què vaig a dir jo, no parle de sentides: he estat en causes de les quals s’assabentaven abans vostès que jo com a lletrada”, ha indicat als periodistes.

Durant la seua declaració del passat 16 de gener, Mouliáa va assegurar que Errejón va actuar de forma “freda” i que si va tardar a denunciar va ser “per por”. “Ell va parar perquè jo em vaig escapar”, va aclarir.

Tant la ministra d’Igualtat, Ana Redondo, com altres representants del Govern han denunciat que en este interrogatori el jutge va realitzar preguntes “masclistes” a l’actriu, a més d’advertir que això pot “allunyar” a víctimes de la denúncia.

Des de Sumar també han rebutjat l’actitud del jutge en l’interrogatori a Mouliáa, en considerar que constituïx “una revictimització de les víctimes”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.