Dimitix la directora del Serici Secret d’EUA després de l’intent d’assassinat contra Trump

Trump insistix que l’Administració Biden no va garantir la seua seguretat: «Em vaig veure obligat a rebre una bala per la democràcia»

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La directora del Servici Secret d’Estats Units, Kimberly Cheatle, ha presentat este dimarts la seua dimissió al càrrec després de reconèixer el «fracàs» en el dispositiu encarregat de la seguretat de l’expresident Donald Trump en un acte de campanya a Pennsilvània en el qual va patir un intent d’assassinat.

La ja exdirectora del Servici Secret ha emès un comunicat en el qual reconeix que el departament va fallar en la seua missió de protegir als líders de la nació, i assumix la responsabilitat per l’ocorregut el 13 de juliol a Pennsilvània, quan un tirador va disparar contra l’expresident Trump, ferint-li en l’orella.

«No obstant això, l’incident no ens definix. Seguim sent una organització basada en la integritat i amb un personal amb dedicació i talent excepcionals. El Servici Secret seguirà avant amb la nostra missió d’investigació i protecció de manera ferma. No retrocedim davant dels desafiaments», ha asseverat Cheatle.

Així les coses, Cheatle ha expressat el seu desig que la «difícil decisió» de dimitir –que ha pres «amb gran pesar»– no supose «una distracció del gran treball» del departament i ha asseverat que, durant quasi 30 anys de carrera en l’agència federal, «sempre» ha anteposat els interessos del Servici Secret als seus propis.

Per la seua banda, la Casa Blanca ha emès un comunicat en el qual el president nord-americà, Joe Biden, ha traslladat el seu agraïment a Cheatle per «dècades de servici públic» i la seua dedicació «desinteressada» per a protegir a Estats Units al capdavant del Servici Secret, el qual va prendre les regnes al setembre del 2022.

«La revisió independent per a arribar al fons del que va ocórrer el 13 de juliol continua i espere avaluar les seues conclusions. Tots sabem que el que va succeir este dia mai pot tornar a succeir», ha afegit Biden respecte a la data en què l’expresident Trump va patir l’intent d’assassinat.

Les reaccions no s’han retardat i prompte el propi Trump ha publicat un missatge en el seu perfil oficial de la xarxa social Truth Social en el qual insistix que l’Administració Biden no li va protegir «adequadament». «Em vaig veure obligat a rebre una bala per la democràcia. Va ser un gran honor fer-ho», ha dit.

Últimes notícies

A judici a Alacant una parella acusada de matar i esquarterar un home per quedar-se amb la casa

Una parella està sent jutjada amb jurat a l’Audiència d’Alacant acusada de matar i esquarterar el propietari de la vivenda on vivia la dona per quedar-se amb la casa i la pensió. La Fiscalia demana 17 anys de presó per a cadascun, mentre les defenses asseguren que l’home hauria mort per un infart.

Morant assegura que el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell incapaç de gestionar la crisi educativa

Diana Morant afirma que, després de cinc setmanes de vaga de professors a la Comunitat Valenciana, el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell que considera incapaç i desinteressat en gestionar la crisi educativa.

El València Basket busca el 2-0 davant un Joventut esgotat però amb les idees clares

El Roig Arena acollirà divendres el segon partit de la semifinal entre València Basket i Asisa Joventut, amb 1-0 per als taronja i dubtes físics en la Penya després d’un exigent tram final de temporada.

Els sindicats tomben quasi tota l’oferta d’Educació i exigixen més negociació

Els cinc sindicats de la taula docent han rebutjat la major part dels acords parcials plantejats per la Conselleria d’Educació i han demanat reprendre unes negociacions iniciades fa quasi un mes, mentre la consellera defensa que la seua oferta és 'ambiciosa'.

Bernabé veu positiu que Oltra torne a la política si suma el vot d’esquerra a València

La delegada del Govern i candidata del PSPV a l’alcaldia de València, Pilar Bernabé, ha afirmat que està encantada que Mónica Oltra aspire a l’alcaldia si aconseguix unir el vot d’esquerra que ara es perd. També ha defensat que la seua línia roja per a futurs pactes és la intolerància i ha recalcat el lideratge de Diana Morant a la Generalitat.

La falta de jornalers deixa sense collir part de les collites a Alacant

Asaja Alicante alerta que l’escassetat de mà d’obra s’ha convertit en un problema estructural al camp alacantí i ja ha deixat un 10 % de la collita de nísperos sense collir per falta de jornalers.

Pilar Bernabé reivindica el PSOE per la seua rapidesa davant els casos de corrupció

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l alcaldia de València, assegura que se sent orgullosa de militar en un partit que actua amb contundencia i rapidesa davant casos de presumpta corrupcio i carrega contra la gestio del PP en situacions similars.

Bernabé exigeix a Pérez Llorca que actue i critica que Mazón continue “atrinxerat” després dels whatsapps de la DANA

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha demanat al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, que assumisca responsabilitats per uns missatges de Carlos Mazón durant la DANA que qualifica de “indecència” i “vergonya” per a la política valenciana.