11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Dimitix la directora del Serici Secret d’EUA després de l’intent d’assassinat contra Trump

Trump insistix que l’Administració Biden no va garantir la seua seguretat: “Em vaig veure obligat a rebre una bala per la democràcia”

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La directora del Servici Secret d’Estats Units, Kimberly Cheatle, ha presentat este dimarts la seua dimissió al càrrec després de reconèixer el “fracàs” en el dispositiu encarregat de la seguretat de l’expresident Donald Trump en un acte de campanya a Pennsilvània en el qual va patir un intent d’assassinat.

La ja exdirectora del Servici Secret ha emès un comunicat en el qual reconeix que el departament va fallar en la seua missió de protegir als líders de la nació, i assumix la responsabilitat per l’ocorregut el 13 de juliol a Pennsilvània, quan un tirador va disparar contra l’expresident Trump, ferint-li en l’orella.

“No obstant això, l’incident no ens definix. Seguim sent una organització basada en la integritat i amb un personal amb dedicació i talent excepcionals. El Servici Secret seguirà avant amb la nostra missió d’investigació i protecció de manera ferma. No retrocedim davant dels desafiaments”, ha asseverat Cheatle.

Així les coses, Cheatle ha expressat el seu desig que la “difícil decisió” de dimitir –que ha pres “amb gran pesar”– no supose “una distracció del gran treball” del departament i ha asseverat que, durant quasi 30 anys de carrera en l’agència federal, “sempre” ha anteposat els interessos del Servici Secret als seus propis.

Per la seua banda, la Casa Blanca ha emès un comunicat en el qual el president nord-americà, Joe Biden, ha traslladat el seu agraïment a Cheatle per “dècades de servici públic” i la seua dedicació “desinteressada” per a protegir a Estats Units al capdavant del Servici Secret, el qual va prendre les regnes al setembre del 2022.

“La revisió independent per a arribar al fons del que va ocórrer el 13 de juliol continua i espere avaluar les seues conclusions. Tots sabem que el que va succeir este dia mai pot tornar a succeir”, ha afegit Biden respecte a la data en què l’expresident Trump va patir l’intent d’assassinat.

Les reaccions no s’han retardat i prompte el propi Trump ha publicat un missatge en el seu perfil oficial de la xarxa social Truth Social en el qual insistix que l’Administració Biden no li va protegir “adequadament”. “Em vaig veure obligat a rebre una bala per la democràcia. Va ser un gran honor fer-ho”, ha dit.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.