Dimitix la directora del Serici Secret d’EUA després de l’intent d’assassinat contra Trump

Trump insistix que l’Administració Biden no va garantir la seua seguretat: “Em vaig veure obligat a rebre una bala per la democràcia”

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La directora del Servici Secret d’Estats Units, Kimberly Cheatle, ha presentat este dimarts la seua dimissió al càrrec després de reconèixer el “fracàs” en el dispositiu encarregat de la seguretat de l’expresident Donald Trump en un acte de campanya a Pennsilvània en el qual va patir un intent d’assassinat.

La ja exdirectora del Servici Secret ha emès un comunicat en el qual reconeix que el departament va fallar en la seua missió de protegir als líders de la nació, i assumix la responsabilitat per l’ocorregut el 13 de juliol a Pennsilvània, quan un tirador va disparar contra l’expresident Trump, ferint-li en l’orella.

“No obstant això, l’incident no ens definix. Seguim sent una organització basada en la integritat i amb un personal amb dedicació i talent excepcionals. El Servici Secret seguirà avant amb la nostra missió d’investigació i protecció de manera ferma. No retrocedim davant dels desafiaments”, ha asseverat Cheatle.

Així les coses, Cheatle ha expressat el seu desig que la “difícil decisió” de dimitir –que ha pres “amb gran pesar”– no supose “una distracció del gran treball” del departament i ha asseverat que, durant quasi 30 anys de carrera en l’agència federal, “sempre” ha anteposat els interessos del Servici Secret als seus propis.

Per la seua banda, la Casa Blanca ha emès un comunicat en el qual el president nord-americà, Joe Biden, ha traslladat el seu agraïment a Cheatle per “dècades de servici públic” i la seua dedicació “desinteressada” per a protegir a Estats Units al capdavant del Servici Secret, el qual va prendre les regnes al setembre del 2022.

“La revisió independent per a arribar al fons del que va ocórrer el 13 de juliol continua i espere avaluar les seues conclusions. Tots sabem que el que va succeir este dia mai pot tornar a succeir”, ha afegit Biden respecte a la data en què l’expresident Trump va patir l’intent d’assassinat.

Les reaccions no s’han retardat i prompte el propi Trump ha publicat un missatge en el seu perfil oficial de la xarxa social Truth Social en el qual insistix que l’Administració Biden no li va protegir “adequadament”. “Em vaig veure obligat a rebre una bala per la democràcia. Va ser un gran honor fer-ho”, ha dit.

Últimes notícies

Dissabte amb ratxes de vent molt forts a Castelló i risc de pluges en el nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes de vent molt forts del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València, amb possibilitat de pluges febles en el litoral nord d'Alacant.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.