Dimitix la directora del Serici Secret d’EUA després de l’intent d’assassinat contra Trump

Trump insistix que l’Administració Biden no va garantir la seua seguretat: “Em vaig veure obligat a rebre una bala per la democràcia”

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La directora del Servici Secret d’Estats Units, Kimberly Cheatle, ha presentat este dimarts la seua dimissió al càrrec després de reconèixer el “fracàs” en el dispositiu encarregat de la seguretat de l’expresident Donald Trump en un acte de campanya a Pennsilvània en el qual va patir un intent d’assassinat.

La ja exdirectora del Servici Secret ha emès un comunicat en el qual reconeix que el departament va fallar en la seua missió de protegir als líders de la nació, i assumix la responsabilitat per l’ocorregut el 13 de juliol a Pennsilvània, quan un tirador va disparar contra l’expresident Trump, ferint-li en l’orella.

“No obstant això, l’incident no ens definix. Seguim sent una organització basada en la integritat i amb un personal amb dedicació i talent excepcionals. El Servici Secret seguirà avant amb la nostra missió d’investigació i protecció de manera ferma. No retrocedim davant dels desafiaments”, ha asseverat Cheatle.

Així les coses, Cheatle ha expressat el seu desig que la “difícil decisió” de dimitir –que ha pres “amb gran pesar”– no supose “una distracció del gran treball” del departament i ha asseverat que, durant quasi 30 anys de carrera en l’agència federal, “sempre” ha anteposat els interessos del Servici Secret als seus propis.

Per la seua banda, la Casa Blanca ha emès un comunicat en el qual el president nord-americà, Joe Biden, ha traslladat el seu agraïment a Cheatle per “dècades de servici públic” i la seua dedicació “desinteressada” per a protegir a Estats Units al capdavant del Servici Secret, el qual va prendre les regnes al setembre del 2022.

“La revisió independent per a arribar al fons del que va ocórrer el 13 de juliol continua i espere avaluar les seues conclusions. Tots sabem que el que va succeir este dia mai pot tornar a succeir”, ha afegit Biden respecte a la data en què l’expresident Trump va patir l’intent d’assassinat.

Les reaccions no s’han retardat i prompte el propi Trump ha publicat un missatge en el seu perfil oficial de la xarxa social Truth Social en el qual insistix que l’Administració Biden no li va protegir “adequadament”. “Em vaig veure obligat a rebre una bala per la democràcia. Va ser un gran honor fer-ho”, ha dit.

Últimes notícies

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.