Dimitix la directora del Serici Secret d’EUA després de l’intent d’assassinat contra Trump

Trump insistix que l’Administració Biden no va garantir la seua seguretat: «Em vaig veure obligat a rebre una bala per la democràcia»

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La directora del Servici Secret d’Estats Units, Kimberly Cheatle, ha presentat este dimarts la seua dimissió al càrrec després de reconèixer el «fracàs» en el dispositiu encarregat de la seguretat de l’expresident Donald Trump en un acte de campanya a Pennsilvània en el qual va patir un intent d’assassinat.

La ja exdirectora del Servici Secret ha emès un comunicat en el qual reconeix que el departament va fallar en la seua missió de protegir als líders de la nació, i assumix la responsabilitat per l’ocorregut el 13 de juliol a Pennsilvània, quan un tirador va disparar contra l’expresident Trump, ferint-li en l’orella.

«No obstant això, l’incident no ens definix. Seguim sent una organització basada en la integritat i amb un personal amb dedicació i talent excepcionals. El Servici Secret seguirà avant amb la nostra missió d’investigació i protecció de manera ferma. No retrocedim davant dels desafiaments», ha asseverat Cheatle.

Així les coses, Cheatle ha expressat el seu desig que la «difícil decisió» de dimitir –que ha pres «amb gran pesar»– no supose «una distracció del gran treball» del departament i ha asseverat que, durant quasi 30 anys de carrera en l’agència federal, «sempre» ha anteposat els interessos del Servici Secret als seus propis.

Per la seua banda, la Casa Blanca ha emès un comunicat en el qual el president nord-americà, Joe Biden, ha traslladat el seu agraïment a Cheatle per «dècades de servici públic» i la seua dedicació «desinteressada» per a protegir a Estats Units al capdavant del Servici Secret, el qual va prendre les regnes al setembre del 2022.

«La revisió independent per a arribar al fons del que va ocórrer el 13 de juliol continua i espere avaluar les seues conclusions. Tots sabem que el que va succeir este dia mai pot tornar a succeir», ha afegit Biden respecte a la data en què l’expresident Trump va patir l’intent d’assassinat.

Les reaccions no s’han retardat i prompte el propi Trump ha publicat un missatge en el seu perfil oficial de la xarxa social Truth Social en el qual insistix que l’Administració Biden no li va protegir «adequadament». «Em vaig veure obligat a rebre una bala per la democràcia. Va ser un gran honor fer-ho», ha dit.

Últimes notícies

Condemnat a més de dos anys de presó un policia que va fingir el robatori de la seua moto per a cobrar l’assegurança

L'Audiència Provincial de València imposa dos anys i un mes de presó a un agent que va fingir el robatori de la seua motocicleta per a cobrar més de 13.200 euros del segur, encara que la pena queda suspesa.

El Govern central confirma que seguix avant la nova Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant

La delegada del Govern assegura que la nova Comandància de la Guàrdia Civil d'Alacant continuarà la seua tramitació en figurar en el Pla d'Infraestructures Estratègiques i comptar ja amb terrenys.

El PSPV suspén la seua reunió amb Mompó després del pacte pressupostari entre PP i Vox

El PSPV de la Diputació de València cancel·la la reunió amb Vicent Mompó en considerar que el pacte pressupostari entre PP i Vox compromet els comptes provincials i exigix explicacions per la gestió de la dana en lHorta.

El Congrés cita a María José Catalá i Virginia Barcones per la riuada de la dana

La comissió de la dana en el Congrés interrogarà el 15 de juny a l'alcaldessa de València, María José Catalá, i a la responsable de Protecció Civil, Virginia Barcones, per la riuada del 29 d'octubre de 2024.

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus després de donar suport a la proposta d’Educació

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus de Castelló després de recolzar la proposta salarial de la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

La jutgessa de la DANA torna a citar com a testimoni a Vicent Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA torna a citar com a testimoni al president de la Diputació de València, Vicent Mompó, després de la declaració de l'alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado.

Educació garantix una PAU amb normalitat malgrat la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació assegura que les PAU se celebraran amb normalitat en la Comunitat Valenciana, avança la constitució de tribunals i recorda que els correctors voluntaris han de complir el seu compromís.

Compromís porta al Tribunal de Comptes el finançament a col·legis que segreguen per sexe

Compromís denuncia davant el Tribunal de Comptes el finançament de 72,6 milions d'euros a col·legis vinculats a l'Opus Dei que segreguen per sexe i demana que es depuren responsabilitats i es retornen els fons.