Dos persones declaren este dijous per la seua presumpta relació amb l’incendi de Benasau

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha confirmat que este dijous declararan davant de la Guàrdia Civil dos persones per la seua presumpta relació amb l’incendi forestal de Benasau.

Així ho ha indicat este dimecres la delegada en declaracions als mitjans de comunicació, després de participar a la reunió del Centre de Coordinació Operativa Integral (Cecopi).

Bernabé ha confirmat que l’incendi, que es va iniciar este dimarts a la vesprada, ha sigut produït «per una espurna d’una radial». «Les persones que estaven treballant amb esta radial estan identificades i demà se’ls prendrà declaració», ha apuntat, al mateix temps que ha precisat que es tracta de dos persones.

D’altra banda, la delegada ha assenyalat que la carretera CV-781 –que comunica Alcoleja amb Penàguila– es mantindrà tallada i ha recalcat que hi ha controls en totes les vies. A més, ha demanat a la ciutadania que no s’acoste al perímetre de l’incendi, una zona amb ciclistes i de passeig, però ha insistit a demanar «prudència» i deixar «treballar als mitjans d’extinció».

Bernabé ha destacat el treball de la Unitat Militar d’Emergències (UME) la passada matinada per a «reforçar tot el treball i tot l’esforç dels bombers del Consorci d’Alacant, de la Generalitat i d’alguns consorcis que s’han sumat a esta extinció d’incendis»-

«Ha sigut clave tot el treball de nit, això ha permès que hui puguem parlar pràcticament que, en estos moments, a esperes de l’evolució del temps, no es percep flama. Però és cert que queden hores complicades en el dia i, per tant, la Unitat Militar d’Emergències seguirà en el terreny mentre siga requerida per la direcció de l’incendi», ha recalcat, al mateix temps que ha afegit que espera que l’evolució del dia «done bones notícies».

En concret, ha precisat que hi ha 123 efectius de la UME desplegats en l’incendi, a més de 45 mitjans i cinc mitjans aeris del Ministeri de Transició Ecològica, així com 20 agents de la Guàrdia Civil, que van participar en les labors d’evacuació del municipi de Penàguila.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.