Dos persones declaren este dijous per la seua presumpta relació amb l’incendi de Benasau

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha confirmat que este dijous declararan davant de la Guàrdia Civil dos persones per la seua presumpta relació amb l’incendi forestal de Benasau.

Així ho ha indicat este dimecres la delegada en declaracions als mitjans de comunicació, després de participar a la reunió del Centre de Coordinació Operativa Integral (Cecopi).

Bernabé ha confirmat que l’incendi, que es va iniciar este dimarts a la vesprada, ha sigut produït «per una espurna d’una radial». «Les persones que estaven treballant amb esta radial estan identificades i demà se’ls prendrà declaració», ha apuntat, al mateix temps que ha precisat que es tracta de dos persones.

D’altra banda, la delegada ha assenyalat que la carretera CV-781 –que comunica Alcoleja amb Penàguila– es mantindrà tallada i ha recalcat que hi ha controls en totes les vies. A més, ha demanat a la ciutadania que no s’acoste al perímetre de l’incendi, una zona amb ciclistes i de passeig, però ha insistit a demanar «prudència» i deixar «treballar als mitjans d’extinció».

Bernabé ha destacat el treball de la Unitat Militar d’Emergències (UME) la passada matinada per a «reforçar tot el treball i tot l’esforç dels bombers del Consorci d’Alacant, de la Generalitat i d’alguns consorcis que s’han sumat a esta extinció d’incendis»-

«Ha sigut clave tot el treball de nit, això ha permès que hui puguem parlar pràcticament que, en estos moments, a esperes de l’evolució del temps, no es percep flama. Però és cert que queden hores complicades en el dia i, per tant, la Unitat Militar d’Emergències seguirà en el terreny mentre siga requerida per la direcció de l’incendi», ha recalcat, al mateix temps que ha afegit que espera que l’evolució del dia «done bones notícies».

En concret, ha precisat que hi ha 123 efectius de la UME desplegats en l’incendi, a més de 45 mitjans i cinc mitjans aeris del Ministeri de Transició Ecològica, així com 20 agents de la Guàrdia Civil, que van participar en les labors d’evacuació del municipi de Penàguila.

Últimes notícies

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.