12.4 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Dos persones declaren este dijous per la seua presumpta relació amb l’incendi de Benasau

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha confirmat que este dijous declararan davant de la Guàrdia Civil dos persones per la seua presumpta relació amb l’incendi forestal de Benasau.

Així ho ha indicat este dimecres la delegada en declaracions als mitjans de comunicació, després de participar a la reunió del Centre de Coordinació Operativa Integral (Cecopi).

Bernabé ha confirmat que l’incendi, que es va iniciar este dimarts a la vesprada, ha sigut produït “per una espurna d’una radial”. “Les persones que estaven treballant amb esta radial estan identificades i demà se’ls prendrà declaració”, ha apuntat, al mateix temps que ha precisat que es tracta de dos persones.

D’altra banda, la delegada ha assenyalat que la carretera CV-781 –que comunica Alcoleja amb Penàguila– es mantindrà tallada i ha recalcat que hi ha controls en totes les vies. A més, ha demanat a la ciutadania que no s’acoste al perímetre de l’incendi, una zona amb ciclistes i de passeig, però ha insistit a demanar “prudència” i deixar “treballar als mitjans d’extinció”.

Bernabé ha destacat el treball de la Unitat Militar d’Emergències (UME) la passada matinada per a “reforçar tot el treball i tot l’esforç dels bombers del Consorci d’Alacant, de la Generalitat i d’alguns consorcis que s’han sumat a esta extinció d’incendis”-

“Ha sigut clave tot el treball de nit, això ha permès que hui puguem parlar pràcticament que, en estos moments, a esperes de l’evolució del temps, no es percep flama. Però és cert que queden hores complicades en el dia i, per tant, la Unitat Militar d’Emergències seguirà en el terreny mentre siga requerida per la direcció de l’incendi”, ha recalcat, al mateix temps que ha afegit que espera que l’evolució del dia “done bones notícies”.

En concret, ha precisat que hi ha 123 efectius de la UME desplegats en l’incendi, a més de 45 mitjans i cinc mitjans aeris del Ministeri de Transició Ecològica, així com 20 agents de la Guàrdia Civil, que van participar en les labors d’evacuació del municipi de Penàguila.

Últimes notícies

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.