Dos persones declaren este dijous per la seua presumpta relació amb l’incendi de Benasau

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha confirmat que este dijous declararan davant de la Guàrdia Civil dos persones per la seua presumpta relació amb l’incendi forestal de Benasau.

Així ho ha indicat este dimecres la delegada en declaracions als mitjans de comunicació, després de participar a la reunió del Centre de Coordinació Operativa Integral (Cecopi).

Bernabé ha confirmat que l’incendi, que es va iniciar este dimarts a la vesprada, ha sigut produït «per una espurna d’una radial». «Les persones que estaven treballant amb esta radial estan identificades i demà se’ls prendrà declaració», ha apuntat, al mateix temps que ha precisat que es tracta de dos persones.

D’altra banda, la delegada ha assenyalat que la carretera CV-781 –que comunica Alcoleja amb Penàguila– es mantindrà tallada i ha recalcat que hi ha controls en totes les vies. A més, ha demanat a la ciutadania que no s’acoste al perímetre de l’incendi, una zona amb ciclistes i de passeig, però ha insistit a demanar «prudència» i deixar «treballar als mitjans d’extinció».

Bernabé ha destacat el treball de la Unitat Militar d’Emergències (UME) la passada matinada per a «reforçar tot el treball i tot l’esforç dels bombers del Consorci d’Alacant, de la Generalitat i d’alguns consorcis que s’han sumat a esta extinció d’incendis»-

«Ha sigut clave tot el treball de nit, això ha permès que hui puguem parlar pràcticament que, en estos moments, a esperes de l’evolució del temps, no es percep flama. Però és cert que queden hores complicades en el dia i, per tant, la Unitat Militar d’Emergències seguirà en el terreny mentre siga requerida per la direcció de l’incendi», ha recalcat, al mateix temps que ha afegit que espera que l’evolució del dia «done bones notícies».

En concret, ha precisat que hi ha 123 efectius de la UME desplegats en l’incendi, a més de 45 mitjans i cinc mitjans aeris del Ministeri de Transició Ecològica, així com 20 agents de la Guàrdia Civil, que van participar en les labors d’evacuació del municipi de Penàguila.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.