Dos persones declaren este dijous per la seua presumpta relació amb l’incendi de Benasau

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha confirmat que este dijous declararan davant de la Guàrdia Civil dos persones per la seua presumpta relació amb l’incendi forestal de Benasau.

Així ho ha indicat este dimecres la delegada en declaracions als mitjans de comunicació, després de participar a la reunió del Centre de Coordinació Operativa Integral (Cecopi).

Bernabé ha confirmat que l’incendi, que es va iniciar este dimarts a la vesprada, ha sigut produït «per una espurna d’una radial». «Les persones que estaven treballant amb esta radial estan identificades i demà se’ls prendrà declaració», ha apuntat, al mateix temps que ha precisat que es tracta de dos persones.

D’altra banda, la delegada ha assenyalat que la carretera CV-781 –que comunica Alcoleja amb Penàguila– es mantindrà tallada i ha recalcat que hi ha controls en totes les vies. A més, ha demanat a la ciutadania que no s’acoste al perímetre de l’incendi, una zona amb ciclistes i de passeig, però ha insistit a demanar «prudència» i deixar «treballar als mitjans d’extinció».

Bernabé ha destacat el treball de la Unitat Militar d’Emergències (UME) la passada matinada per a «reforçar tot el treball i tot l’esforç dels bombers del Consorci d’Alacant, de la Generalitat i d’alguns consorcis que s’han sumat a esta extinció d’incendis»-

«Ha sigut clave tot el treball de nit, això ha permès que hui puguem parlar pràcticament que, en estos moments, a esperes de l’evolució del temps, no es percep flama. Però és cert que queden hores complicades en el dia i, per tant, la Unitat Militar d’Emergències seguirà en el terreny mentre siga requerida per la direcció de l’incendi», ha recalcat, al mateix temps que ha afegit que espera que l’evolució del dia «done bones notícies».

En concret, ha precisat que hi ha 123 efectius de la UME desplegats en l’incendi, a més de 45 mitjans i cinc mitjans aeris del Ministeri de Transició Ecològica, així com 20 agents de la Guàrdia Civil, que van participar en les labors d’evacuació del municipi de Penàguila.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.