12.1 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

El candidat republicà a videpresident destaca davant del seu rival demòcrata que el món era ‘més segur’ amb Trump

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El candidat republicà a la Vicepresidència d’Estats Units, JD Vance, ha destacat davant del seu rival demòcrata, Tim Walz, que el món era un lloc “més segur” amb l’expresident Donald Trump al capdavant de la Casa Blanca, tot això unes hores després del massiu atac iranià amb míssils contra Israel.

“(Trump) va fer consistentment del món un lloc més segur”, ha assegurat Vance durant un debat retransmès en la cadena de televisió CBS News i en el qual tots dos han mostrat el seu suport a Israel i al seu dret a defensar-se enfront d’Iran.

Walz, per la seua banda, ha carregat contra la política exterior de Trump per tenir la intenció de “tornar-se cap ” al president de Rússia, Vladimir Putin, i cap al líder de Corea del Nord, Kim Jong Un, i ha criticat que “creu tenir” les respostes a tots els conflictes.

“Si vas a ser president, no tens totes les respostes. Donald Trump creu que sí les té. El meu consell és este: si necessites una cirurgia cardíaca, escolta a la gent de la Clínica Mayo a Rochester, Minnesota, no a Donald Trump”, ha afegit.

BLOC SOBRE MIGRACIÓ

Respecte a la qüestió de la migració, Vance ha demanat deportar als “migrants criminals” i “parar l’hemorràgia” provocada pels intents de l’Administració de Joe Biden de “desfer” les polítiques de Trump i de fer “inviables” els preus de l’habitatge o de “saturar” els hospitals com a conseqüència de l’arribada de “milions de migrants il·legals que competixen amb els nord-americans pels escassos habitatges”.

Després d’això, Walz ha afirmat que els membres del Partit Demòcrata i del Republicà, “excepte Trump”, estan interessats a trobar una solució a l’alta taxa de migrants que creuen la frontera sud de forma irregular, fent referència al projecte de llei aprovat al Congrés però que Trump va demanar rebutjar.

A més, ha criticat la “deshumanització” dels migrants, en referència a unes declaracions de Vance en les quals es feia ressò d’un bulo escampat en xarxes socials sobre haitians “menjant-se a les mascotes” dels ciutadans de Spriengfield (Ohio). “Això té conseqüències”, ha afegit.

ASSALT Al CAPITOLI

El candidat demòcrata ha abordat també l’assalt al Capitoli al gener del 2021, preguntant al seu rival republicà sobre els resultats de les eleccions del 2020, que el propi Trump ha qüestionat en nombroses ocasions, si be Vance no ha respost directament.

De fet, el candidat republicà ha eludit la qüestió referint-se als problemes del “futur” com els preus de l’habitatge o dels aliments i fins i tot derivant en la “censura” suposadament imposada per l’Administració Biden respecte a algunes qüestions.

“El que ha dit el president Trump és que va haver-hi problemes el 2020 i la meua pròpia creença és que hem de lluitar per estos problemes, debatre’ls pacíficament en la plaça pública”, ha asseverat Vance para després afirmar que Trump va lliurar el poder “pacíficament” i que va demanar als manifestants que no realitzaren actes violents.

“Això va ser una amenaça a la nostra democràcia d’una manera que no hem vist i es va manifestar a causa de la incapacitat de Donald Trump de dir -seguix dient- que no va perdre les eleccions”, li ha contradit Walz.

Últimes notícies

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

El Vila-real ha guanyat 1-3 en el Martínez Valero amb punts de Moleiro, Mikautadze i Pedraza i ha posat fi a l'invicte de l'Elx com a local. L'equip franjiverde va reaccionar després del 0-2, però li va faltar ullal en la segona part.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

Victoria 1-3 del Vila-real en el Martínez Valero que posa fi a l'invicte local de l'Elx. Dos gols en 13 minuts i sentència de Pedraza van marcar el derbi.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra el suposat colp d’estat a Veneçuela

Quasi un centenar s'ha concentrat enfront del consolat dels Estats Units a València per a denunciar el que consideren ingerència i un suposat colp d'estat a Veneçuela.

Els bombers han rescatat a un home ferit en la rocalla de la cala de Finestrat (Alacant)

Un home ha sigut rescatat després de quedar atrapat en la rocalla de la cala de Finestrat. L'operatiu ha durat quasi tres hores i ha culminat amb evacuació per mar.

1-3: el Vila-real recupera la pegada i acaba amb l’invicte de l’Elx com a local

El Vila-real es va imposar 1-3 en el Martínez Valero i va tallar la ratxa de l'Elx a casa. Un inici fulminant i la sentència de Pedraza van decidir el derbi

1-3: El Vila-real acaba amb la ratxa invicta de l’Elx en el seu estadi

El Vila-real ha trencat l'invicte de l'Elx com a local amb un 1-3 consolidat en dos colps inicials de Moleiro i Mikautadze i una sentència final de Pedraza. Martin Neto va acostar al conjunt il·licità abans del descans, però després de la represa a penes va generar perill clar.

Cavalcada de Reis a València bat rècord amb 1.300 participants i repartiment de llum, caramels i peluixos

València prepara una Cavalcada de Reis històrica amb 1.300 participants i un fort reforç artístic. Hi haurà repartiment de pals de llum, corones, caramels sense glútens i 3.000 peluixos.

El Vila-real colpeja prompte i s’avança davant l’Elx al descans (1-2)

Dos gols en tretze minuts permeten al Vila-real anar-se amb avantatge davant l'Elx; Martim Net retalla i el quadre local acaba fregant l'empat abans del descans.