14 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

El candidat republicà a videpresident destaca davant del seu rival demòcrata que el món era ‘més segur’ amb Trump

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El candidat republicà a la Vicepresidència d’Estats Units, JD Vance, ha destacat davant del seu rival demòcrata, Tim Walz, que el món era un lloc “més segur” amb l’expresident Donald Trump al capdavant de la Casa Blanca, tot això unes hores després del massiu atac iranià amb míssils contra Israel.

“(Trump) va fer consistentment del món un lloc més segur”, ha assegurat Vance durant un debat retransmès en la cadena de televisió CBS News i en el qual tots dos han mostrat el seu suport a Israel i al seu dret a defensar-se enfront d’Iran.

Walz, per la seua banda, ha carregat contra la política exterior de Trump per tenir la intenció de “tornar-se cap ” al president de Rússia, Vladimir Putin, i cap al líder de Corea del Nord, Kim Jong Un, i ha criticat que “creu tenir” les respostes a tots els conflictes.

“Si vas a ser president, no tens totes les respostes. Donald Trump creu que sí les té. El meu consell és este: si necessites una cirurgia cardíaca, escolta a la gent de la Clínica Mayo a Rochester, Minnesota, no a Donald Trump”, ha afegit.

BLOC SOBRE MIGRACIÓ

Respecte a la qüestió de la migració, Vance ha demanat deportar als “migrants criminals” i “parar l’hemorràgia” provocada pels intents de l’Administració de Joe Biden de “desfer” les polítiques de Trump i de fer “inviables” els preus de l’habitatge o de “saturar” els hospitals com a conseqüència de l’arribada de “milions de migrants il·legals que competixen amb els nord-americans pels escassos habitatges”.

Després d’això, Walz ha afirmat que els membres del Partit Demòcrata i del Republicà, “excepte Trump”, estan interessats a trobar una solució a l’alta taxa de migrants que creuen la frontera sud de forma irregular, fent referència al projecte de llei aprovat al Congrés però que Trump va demanar rebutjar.

A més, ha criticat la “deshumanització” dels migrants, en referència a unes declaracions de Vance en les quals es feia ressò d’un bulo escampat en xarxes socials sobre haitians “menjant-se a les mascotes” dels ciutadans de Spriengfield (Ohio). “Això té conseqüències”, ha afegit.

ASSALT Al CAPITOLI

El candidat demòcrata ha abordat també l’assalt al Capitoli al gener del 2021, preguntant al seu rival republicà sobre els resultats de les eleccions del 2020, que el propi Trump ha qüestionat en nombroses ocasions, si be Vance no ha respost directament.

De fet, el candidat republicà ha eludit la qüestió referint-se als problemes del “futur” com els preus de l’habitatge o dels aliments i fins i tot derivant en la “censura” suposadament imposada per l’Administració Biden respecte a algunes qüestions.

“El que ha dit el president Trump és que va haver-hi problemes el 2020 i la meua pròpia creença és que hem de lluitar per estos problemes, debatre’ls pacíficament en la plaça pública”, ha asseverat Vance para després afirmar que Trump va lliurar el poder “pacíficament” i que va demanar als manifestants que no realitzaren actes violents.

“Això va ser una amenaça a la nostra democràcia d’una manera que no hem vist i es va manifestar a causa de la incapacitat de Donald Trump de dir -seguix dient- que no va perdre les eleccions”, li ha contradit Walz.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.