13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

El candidat republicà a videpresident destaca davant del seu rival demòcrata que el món era ‘més segur’ amb Trump

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El candidat republicà a la Vicepresidència d’Estats Units, JD Vance, ha destacat davant del seu rival demòcrata, Tim Walz, que el món era un lloc “més segur” amb l’expresident Donald Trump al capdavant de la Casa Blanca, tot això unes hores després del massiu atac iranià amb míssils contra Israel.

“(Trump) va fer consistentment del món un lloc més segur”, ha assegurat Vance durant un debat retransmès en la cadena de televisió CBS News i en el qual tots dos han mostrat el seu suport a Israel i al seu dret a defensar-se enfront d’Iran.

Walz, per la seua banda, ha carregat contra la política exterior de Trump per tenir la intenció de “tornar-se cap ” al president de Rússia, Vladimir Putin, i cap al líder de Corea del Nord, Kim Jong Un, i ha criticat que “creu tenir” les respostes a tots els conflictes.

“Si vas a ser president, no tens totes les respostes. Donald Trump creu que sí les té. El meu consell és este: si necessites una cirurgia cardíaca, escolta a la gent de la Clínica Mayo a Rochester, Minnesota, no a Donald Trump”, ha afegit.

BLOC SOBRE MIGRACIÓ

Respecte a la qüestió de la migració, Vance ha demanat deportar als “migrants criminals” i “parar l’hemorràgia” provocada pels intents de l’Administració de Joe Biden de “desfer” les polítiques de Trump i de fer “inviables” els preus de l’habitatge o de “saturar” els hospitals com a conseqüència de l’arribada de “milions de migrants il·legals que competixen amb els nord-americans pels escassos habitatges”.

Després d’això, Walz ha afirmat que els membres del Partit Demòcrata i del Republicà, “excepte Trump”, estan interessats a trobar una solució a l’alta taxa de migrants que creuen la frontera sud de forma irregular, fent referència al projecte de llei aprovat al Congrés però que Trump va demanar rebutjar.

A més, ha criticat la “deshumanització” dels migrants, en referència a unes declaracions de Vance en les quals es feia ressò d’un bulo escampat en xarxes socials sobre haitians “menjant-se a les mascotes” dels ciutadans de Spriengfield (Ohio). “Això té conseqüències”, ha afegit.

ASSALT Al CAPITOLI

El candidat demòcrata ha abordat també l’assalt al Capitoli al gener del 2021, preguntant al seu rival republicà sobre els resultats de les eleccions del 2020, que el propi Trump ha qüestionat en nombroses ocasions, si be Vance no ha respost directament.

De fet, el candidat republicà ha eludit la qüestió referint-se als problemes del “futur” com els preus de l’habitatge o dels aliments i fins i tot derivant en la “censura” suposadament imposada per l’Administració Biden respecte a algunes qüestions.

“El que ha dit el president Trump és que va haver-hi problemes el 2020 i la meua pròpia creença és que hem de lluitar per estos problemes, debatre’ls pacíficament en la plaça pública”, ha asseverat Vance para després afirmar que Trump va lliurar el poder “pacíficament” i que va demanar als manifestants que no realitzaren actes violents.

“Això va ser una amenaça a la nostra democràcia d’una manera que no hem vist i es va manifestar a causa de la incapacitat de Donald Trump de dir -seguix dient- que no va perdre les eleccions”, li ha contradit Walz.

Últimes notícies

Baldoví demana que Pérez Llorca explique en Les Corts la seua postura sobre el finançament autonòmic

Compromís ha sol·licitat la compareixença del president per a fixar posició sobre el nou model de finançament. Baldoví ha defés negociar la proposta del Govern i ha criticat la 'Declaració de Saragossa' per vaga.

Baldoví veu prematur parlar de coalicions i descarta negociacions obertes

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha considerat prematur debatre aliances per a 2027 i ha assegurat que no hi ha cap negociació formal en marxa.

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per ‘alt’ risc de fugida

El Suprem ha rebutjat els recursos de Ábalos i Koldo García i manté la seua presó provisional per 'alt' risc de fugida i la proximitat del juí. La Sala subratlla la gravetat de les penes sol·licitades i la solidesa dels indicis.

Vila-real, Slavia, Bodo/Glimt i Kairat seguixen sense guanyar en la Lliga de Campions

Mancant dos jornades, Vila-real, Slavia Praga, Bodo/Glimt i Kairat Almaty són els únics equips que no han estrenat triomf en la Lliga de Campions.

Pape Gueye, heroi del Senegal en la Copa Àfrica després d’assentar-se al Vila-real

Pape Gueye va decidir la final davant el Marroc i va culminar un ascens que va arrancar a Le Havre, va passar per una sanció del TAS i va prendre impuls al Vila-real. El migcampista es va afermar amb Marcelino, va ser triat millor africà de LaLiga i es va convertir en peça clau també en la seua selecció.

Avís taronja este dimarts en la costa de Castelló, València i nord d’Alacant per vent i ones de 4 metres

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja en el litoral de Castelló, València i nord d'Alacant per vent del nord de 55-70 km/h i ones de 4 m. L'onatge pot augmentar per maror ciclònica i hi ha avisos grocs per pluja, neu i mar.

Dos ex alts càrrecs del Consell van accedir i van copiar l’àudio del 112 del 29-O filtrat retallat

Un informe de la Guàrdia Civil remés al Jutjat de Llíria assenyala que dos ex alts càrrecs van accedir i van copiar l'àudio del 112 del 29 d'octubre, la versió retallada del qual es va filtrar abans que la completa. La investigació descriu un sistema antic sense registre d'accessos, la qual cosa complica rastrejar la filtració.

Les confraries de la Comunitat Valenciana paren la flota contra el reglament de control de la UE

Entre 400 i 500 embarcacions han quedat amarrades a Alacant, Castelló i València en rebuig a les noves obligacions de control; una delegació s'ha concentrat a Madrid.