El candidat republicà a videpresident destaca davant del seu rival demòcrata que el món era ‘més segur’ amb Trump

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El candidat republicà a la Vicepresidència d’Estats Units, JD Vance, ha destacat davant del seu rival demòcrata, Tim Walz, que el món era un lloc “més segur” amb l’expresident Donald Trump al capdavant de la Casa Blanca, tot això unes hores després del massiu atac iranià amb míssils contra Israel.

“(Trump) va fer consistentment del món un lloc més segur”, ha assegurat Vance durant un debat retransmès en la cadena de televisió CBS News i en el qual tots dos han mostrat el seu suport a Israel i al seu dret a defensar-se enfront d’Iran.

Walz, per la seua banda, ha carregat contra la política exterior de Trump per tenir la intenció de “tornar-se cap ” al president de Rússia, Vladimir Putin, i cap al líder de Corea del Nord, Kim Jong Un, i ha criticat que “creu tenir” les respostes a tots els conflictes.

“Si vas a ser president, no tens totes les respostes. Donald Trump creu que sí les té. El meu consell és este: si necessites una cirurgia cardíaca, escolta a la gent de la Clínica Mayo a Rochester, Minnesota, no a Donald Trump”, ha afegit.

BLOC SOBRE MIGRACIÓ

Respecte a la qüestió de la migració, Vance ha demanat deportar als “migrants criminals” i “parar l’hemorràgia” provocada pels intents de l’Administració de Joe Biden de “desfer” les polítiques de Trump i de fer “inviables” els preus de l’habitatge o de “saturar” els hospitals com a conseqüència de l’arribada de “milions de migrants il·legals que competixen amb els nord-americans pels escassos habitatges”.

Després d’això, Walz ha afirmat que els membres del Partit Demòcrata i del Republicà, “excepte Trump”, estan interessats a trobar una solució a l’alta taxa de migrants que creuen la frontera sud de forma irregular, fent referència al projecte de llei aprovat al Congrés però que Trump va demanar rebutjar.

A més, ha criticat la “deshumanització” dels migrants, en referència a unes declaracions de Vance en les quals es feia ressò d’un bulo escampat en xarxes socials sobre haitians “menjant-se a les mascotes” dels ciutadans de Spriengfield (Ohio). “Això té conseqüències”, ha afegit.

ASSALT Al CAPITOLI

El candidat demòcrata ha abordat també l’assalt al Capitoli al gener del 2021, preguntant al seu rival republicà sobre els resultats de les eleccions del 2020, que el propi Trump ha qüestionat en nombroses ocasions, si be Vance no ha respost directament.

De fet, el candidat republicà ha eludit la qüestió referint-se als problemes del “futur” com els preus de l’habitatge o dels aliments i fins i tot derivant en la “censura” suposadament imposada per l’Administració Biden respecte a algunes qüestions.

“El que ha dit el president Trump és que va haver-hi problemes el 2020 i la meua pròpia creença és que hem de lluitar per estos problemes, debatre’ls pacíficament en la plaça pública”, ha asseverat Vance para després afirmar que Trump va lliurar el poder “pacíficament” i que va demanar als manifestants que no realitzaren actes violents.

“Això va ser una amenaça a la nostra democràcia d’una manera que no hem vist i es va manifestar a causa de la incapacitat de Donald Trump de dir -seguix dient- que no va perdre les eleccions”, li ha contradit Walz.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Corberán veu el València-Osasuna com una oportunitat per a recuperar sensacions a Mestalla

El tècnic del València va subratllar la importància de tornar a Mestalla després de dos eixides i va analitzar el bon moment d'Osasuna, l'estat de la seua plantilla i les lesions.

Elx i Espanyol creuen les seues males ratxes a la recerca d’un punt d’inflexió

Els dos arriben amb els pitjors números de 2026 i veuen el dol en el Martínez Valero com una oportunitat per a reinicialitzar la seua temporada. Elx recupera peces i l'Espanyol necessita blindar-se arrere.

Eusebio Càceres vola al seu octau títol nacional de longitud en pista coberta a València

Eusebio Càceres es va proclamar campió d'Espanya baix sostre amb 8,19 m a València, el seu octau or, i va certificar el bitllet per als Mundials de Torun. Héctor Santos (8,03) i Jaime Guerra (8,01) van completar el podi en un concurs de gran nivell.

València vol oxigen davant un Osasuna que apunta a Europa

El València, 16é amb 26 punts, rep a un Osasuna en ratxa (33 punts i sis jornades sense perdre) en un dol que creua urgències i ambició europea.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts

Morant ha exigit que Carlos Mazón no seguisca ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts després de la investigació per la DANA i les contradiccions sobre el seu parador. Ha demanat al PP que l'aparte i ha suggerit eleccions si encara creen tindre legitimitat.

Morant acusa el PP de ser el problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha acusat el PP de ser el principal obstacle per a resoldre la vivenda en la Comunitat Valenciana. Ha denunciat canvis en la VPO, el bloqueig de la Llei de Vivenda i ha demanat la dimissió de Luis Barcala.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat en Les Corts

Diana Morant ha reclamat que Carlos Mazón deixe el seu escó i ha demanat al PP que l'a part de la vida política després de les últimes novetats del cas per la DANA.

Manifestació a València reclama millores laborals i menys burocràcia per al professorat

La marxa ha recorregut el centre de València per a exigir menys burocràcia, baixar ràtios i millores salarials, a més de més plantilla i més valencià. Els sindicats pressionen a la Conselleria amb un calendari de mobilitzacions i una vaga convocada per al 31 de març.