El cap de setmana arranca amb calor de juliol en la Comunitat Valenciana abans d’un lleuger respir

La Comunitat Valenciana afronta un inici de cap de setmana plenament estiuenc

La Comunitat Valenciana afronta l’inici del cap de setmana amb un ambient plenament estiuenc. Aquest divendres s’esperen temperatures màximes més pròpies de mitjan juliol, sobretot en el prelitoral de València, amb cels buidats o poc nuvolosos i sensació de calor acusada per a les dates en les quals encara es troba la primavera meteorològica.

Segons la previsió de l’Agència Estatal de Meteorologia, durant la jornada del divendres el cel estarà poc nuvolós o buidat en general. A la vesprada es formarà nuvolositat d’evolució diürna a l’interior de la mitat nord, però sense precipitacions ressenyables. Les temperatures continuaran pujant i aconseguiran valors significativament elevats per a aquesta època de l’any en el prelitoral de la província de València, la qual cosa es traduirà en un ambient vergonyós en les hores centrals del dia.

Quant al vent, aquest divendres bufarà fluix i de direcció variable, amb predomini de la component sud durant la vesprada. En el litoral central es preveuen intervals de vent de sud-est fluix que, de manera ocasional, podran aconseguir intensitat moderada, la qual cosa contribuirà a suavitzar lleugerament la calor en les zones costaneres.

Lleugera treva tèrmica durant el cap de setmana

El dissabte es mantindrà el temps estable en bona part de la Comunitat, amb cel poc nuvolós o buidat durant la primera mitat del dia. A partir de la vesprada augmentarà la nuvolositat fins a deixar intervals nuvolosos, sobretot a l’interior de Castelló i València, on seran probables alguns ruixats dispersos. Aquestes precipitacions, en principi de caràcter feble o moderat, podrien alleujar temporalment la calor en eixes àrees de l’interior.

El vent del dissabte serà fluix i de direcció variable, amb predomini de les components este i sud durant la vesprada. Aquest flux marítim tendirà a aportar una mica més d’humitat a l’ambient, sobretot en el litoral i voltants. Quant a les temperatures, a penes s’esperen canvis, encara que les mínimes pujaran en la mitat sud de la Comunitat, la qual cosa deixarà nits una mica més càlides. Per contra, les màximes descendiran a la província de Castelló i en el litoral i prelitoral de València, on la calor es farà una cosa més suportable que en la jornada prèvia.

De cara al diumenge, la previsió apunta a un cel poc nuvolós amb intervals de núvols alts durant bona part del dia. A la vesprada es desenrotllarà de nou nuvolositat d’evolució en les zones d’interior, especialment a Castelló i València, on seran probables ruixats que en alguns casos podran anar acompanyats de tempesta. Aquests episodis tempestuosos seran puntuals, però poden descarregar amb una certa intensitat en àrees concretes.

Les temperatures del diumenge es mantindran amb pocs canvis respecte al dissabte, encara que s’espera un lleuger descens de les mínimes a l’interior, la qual cosa afavorirà una sensació una mica més fresca durant la nit i primeres hores del matí. El vent bufarà fluix i de direcció variable, tendint a la vesprada a component este i sud-est, també d’intensitat fluixa, amb augments puntuals en el litoral central on podran registrar-se intervals una mica més intensos.

Valors registrats i escenari marítim

En les últimes 24 hores, les tres capitals de província han registrat valors màxims i mínims que reflectixen aquest episodi càlid. A Castelló les temperatures han oscil·lat entre 32 i 21,5 graus, a València entre 29,9 i 20,6 graus, i a Alacant entre 29,2 i 16,6 graus. Aquestes xifres mostren que la calor ha sigut especialment intens a Castelló i que les nits comencen a ser temperades, sobretot en les zones més pròximes a la costa.

En l’àmbit marítim, també es preveuen canvis al llarg de la jornada. En les aigües costaneres de Castelló el vent bufarà del sud i sud-oest amb força 3 a 4, encara que al matí serà temporalment variable de força 1 a 3, per a rolar a nord-est al final del dia. L’estat de la mar serà de marejadilla, amb períodes de mar arrissada en les hores de menor vent.

En les aigües costaneres de València, el vent serà del sud-est amb força 3 a 4. Durant la nit amainarà a vent variable de força 1 a 3, però a la vesprada tornarà a refermar del sud-est amb força 4 a 5. La mar passarà d’arrissada a marejadilla, augmentant a maror conforme es reforce el vent.

En el litoral d’Alacant, el vent bufarà del sud i sud-oest amb força 3 a 4, localment variable de força 2 en alguns trams. A la vesprada refermarà fins a força 5 en l’extrem nord de la província. L’estat de la mar anirà d’arrissada a marejadilla, amb augment a maror precisament en eixe sector nord, on la visibilitat podrà ser temporalment regular a causa de les condicions meteorològiques i marítimes.

En conjunt, el cap de setmana vindrà marcat per un episodi càlid poc habitual per a finals de maig, amb temperatures que recorden més a l’estiu, cels en general poc nuvolosos i un augment de la inestabilitat el diumenge en les zones d’interior, tant en terra com en la mar, encara que sense canvis bruscos que alteren de forma generalitzada el temps estable en la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.