11.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

El cardenal Müller espera un canvi de rumb en la nova Papal amb l’islam i el col·lectiu LGTBI

El cardenal alemany Gerhard Ludwig Müller, conegut pel seu enfocament conservador, ha compartit recentment el seu desig de veure el nou Papa revertir algunes de les polítiques implementades pel difunt Papa Francisco. En declaracions al diari italià La Repubblica, Müller ha subratllat la necessitat de reconsiderar el diàleg amb l’ i les qüestions relacionades amb la comunitat LGTBI.

Segons Müller, és crucial que hi haja un enfocament de diàleg amb els musulmans que s’empari en la raó, tot i que ha expressat preocupació sobre la possible relativització de les creences catòliques davant d’altres religions. Ha afirmat que és fonamental evitar qualsevol forma de relativisme en les converses interreligioses, advertint que la tolerància excessiva podria debilitar la fe catòlica.

Després de la defunció del Papa Francisco, que va advocar per la inclusió i el diàleg amb tots, incloent homosexuals i altres col·lectius marginats, Müller espera que el nou Papa, escollit en les properes setmanes, reprenga una postura més estricta respecte a les qüestions LGTBI. Ha insistit que el nou líder de l’Església ha de deixar ben clar que la doctrina catòlica sobre el matrimoni no ha de ser relativitzada.

El cardenal considera que, durant el papat de Francisco, la doctrina de l’Església no va ser una de les fortaleses i que es va caracteritzar més per la seva sensibilitat social que per la claror teològica que va marcar el pontificat del seu predecessor, Benedicto XVI.

Últimes notícies

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.