13.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

El cardenal Müller espera un canvi de rumb en la nova Papal amb l’islam i el col·lectiu LGTBI

El cardenal alemany Gerhard Ludwig Müller, conegut pel seu enfocament conservador, ha compartit recentment el seu desig de veure el nou Papa revertir algunes de les polítiques implementades pel difunt Papa Francisco. En declaracions al diari italià La Repubblica, Müller ha subratllat la necessitat de reconsiderar el diàleg amb l’ i les qüestions relacionades amb la comunitat LGTBI.

Segons Müller, és crucial que hi haja un enfocament de diàleg amb els musulmans que s’empari en la raó, tot i que ha expressat preocupació sobre la possible relativització de les creences catòliques davant d’altres religions. Ha afirmat que és fonamental evitar qualsevol forma de relativisme en les converses interreligioses, advertint que la tolerància excessiva podria debilitar la fe catòlica.

Després de la defunció del Papa Francisco, que va advocar per la inclusió i el diàleg amb tots, incloent homosexuals i altres col·lectius marginats, Müller espera que el nou Papa, escollit en les properes setmanes, reprenga una postura més estricta respecte a les qüestions LGTBI. Ha insistit que el nou líder de l’Església ha de deixar ben clar que la doctrina catòlica sobre el matrimoni no ha de ser relativitzada.

El cardenal considera que, durant el papat de Francisco, la doctrina de l’Església no va ser una de les fortaleses i que es va caracteritzar més per la seva sensibilitat social que per la claror teològica que va marcar el pontificat del seu predecessor, Benedicto XVI.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.