12.6 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

El cardenal Müller espera un canvi de rumb en la nova Papal amb l’islam i el col·lectiu LGTBI

El cardenal alemany Gerhard Ludwig Müller, conegut pel seu enfocament conservador, ha compartit recentment el seu desig de veure el nou Papa revertir algunes de les polítiques implementades pel difunt Papa Francisco. En declaracions al diari italià La Repubblica, Müller ha subratllat la necessitat de reconsiderar el diàleg amb l’ i les qüestions relacionades amb la comunitat LGTBI.

Segons Müller, és crucial que hi haja un enfocament de diàleg amb els musulmans que s’empari en la raó, tot i que ha expressat preocupació sobre la possible relativització de les creences catòliques davant d’altres religions. Ha afirmat que és fonamental evitar qualsevol forma de relativisme en les converses interreligioses, advertint que la tolerància excessiva podria debilitar la fe catòlica.

Després de la defunció del Papa Francisco, que va advocar per la inclusió i el diàleg amb tots, incloent homosexuals i altres col·lectius marginats, Müller espera que el nou Papa, escollit en les properes setmanes, reprenga una postura més estricta respecte a les qüestions LGTBI. Ha insistit que el nou líder de l’Església ha de deixar ben clar que la doctrina catòlica sobre el matrimoni no ha de ser relativitzada.

El cardenal considera que, durant el papat de Francisco, la doctrina de l’Església no va ser una de les fortaleses i que es va caracteritzar més per la seva sensibilitat social que per la claror teològica que va marcar el pontificat del seu predecessor, Benedicto XVI.

Últimes notícies

El Consell es compromet a corregir el dèficit inversor a Elx i accelera l’E-TRAM

El Consell ha reforçat el seu compromís per a corregir el dèficit inversor a Elx i ha firmat el conveni de l'E-TRAM. El pla suma 120 milions i inclou la Ronda Sud i la reforma de la EDAR Algorós

Catarroja decreta tres dies de dol després de confirmar-se l’assassinat masclista de Natividad

Catarroja ha decretat tres dies de dol en confirmar-se l'assassinat masclista de Natividad. El municipi reforça coordinació, formació i protocols; el sospitós està a la presó provisional

Mercadona compra Logifruit i integrarà a 1.600 empleats

Mercadona ha acordat la compra de Logifruit per a unificar processos logístics, impulsar l'eficiència i la sostenibilitat i integrar a 1.600 empleats en la seua plantilla.

Bernabé demana a la societat ‘ser ‘punt violeta’ davant la violència masclista

Bernabé ha cridat la ciutadania a actuar com a 'punt violeta' davant possibles casos de violència contra les dones en estes dates festives. Ha condemnat els assassinats de Tarragona i Catarroja i ha recordat que VioGén protegix més de 17.000 dones en la Comunitat Valenciana.

La jutgessa del cas DANA veu negligent el desconeixement de competències de Pradas

La instructora afirma que la falta de coneixement de Salomé Pradas sobre el seu propi comandament en l'emergència és un element de negligència. Rebutja sumar la seua entrevista televisiva al procediment llevat que torne a declarar davant el jutjat.

Bernabé demana a Barrachina que explique per què no va informar sobre la presa de Buseo el 29-O

Bernabé ha demanat a Barrachina que detall què va fer la seua Conselleria després de l'avís de possible desbordament de la presa de Buseo el 29-O. L'enginyer responsable va declarar que va alertar a les 20.41 i que el nivell 2 d'emergència no es va activar fins al dia 30

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell per a corregir el dèficit inversor a Elx

El Consell ha segellat amb l'Ajuntament el conveni de l'E-TRAM i ha detallat un pla de 120 milions per a Ronda Sud i la EDAR Algorós. Pérez Llorca ha defés prioritzar a Elx i la cooperació institucional.

Ana Orantes tindrà carrer a València després d’un acord unànime

L'Ajuntament ha aprovat per unanimitat dedicar una via a Ana Orantes per a visibilitzar la violència masclista. El gest coincidix amb un minut de silenci per l'última víctima en la Comunitat.