16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

El cardenal Müller espera un canvi de rumb en la nova Papal amb l’islam i el col·lectiu LGTBI

El cardenal alemany Gerhard Ludwig Müller, conegut pel seu enfocament conservador, ha compartit recentment el seu desig de veure el nou Papa revertir algunes de les polítiques implementades pel difunt Papa Francisco. En declaracions al diari italià La Repubblica, Müller ha subratllat la necessitat de reconsiderar el diàleg amb l’ i les qüestions relacionades amb la comunitat LGTBI.

Segons Müller, és crucial que hi haja un enfocament de diàleg amb els musulmans que s’empari en la raó, tot i que ha expressat preocupació sobre la possible relativització de les creences catòliques davant d’altres religions. Ha afirmat que és fonamental evitar qualsevol forma de relativisme en les converses interreligioses, advertint que la tolerància excessiva podria debilitar la fe catòlica.

Després de la defunció del Papa Francisco, que va advocar per la inclusió i el diàleg amb tots, incloent homosexuals i altres col·lectius marginats, Müller espera que el nou Papa, escollit en les properes setmanes, reprenga una postura més estricta respecte a les qüestions LGTBI. Ha insistit que el nou líder de l’Església ha de deixar ben clar que la doctrina catòlica sobre el matrimoni no ha de ser relativitzada.

El cardenal considera que, durant el papat de Francisco, la doctrina de l’Església no va ser una de les fortaleses i que es va caracteritzar més per la seva sensibilitat social que per la claror teològica que va marcar el pontificat del seu predecessor, Benedicto XVI.

Últimes notícies

El Consell ha demanat declarar zona catastròfica en els municipis danyats per les pluges de desembre

El Consell ha sol·licitat al Govern declarar zona catastròfica per a tots els municipis de València i 30 d'Alacant després de les pluges del 28 i 29 de desembre de 2025. La mesura busca activar ajudes i agilitzar reparacions.

El Consell adapta l’Atenció Primària a la nova demanda: menys demores i més capacitat resolutiva

El Consell ha aprovat el decret que redissenya l'Atenció Primària en la Comunitat Valenciana. La norma agilitza cites, impulsa la digitalització i crea noves direccions.

Corberán esquiva parlar de Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va evitar pronunciar-se sobre Unai Núñez, però va confirmar que hi ha una operació molt avançada per a reforçar el centre de la saga. El club espera tancar-la en breu.

La Policia investiga noves filtracions de dades de Pérez Llorca i altres presidents

La Policia Nacional ha obert una investigació per noves filtracions de dades personals que afecten dirigents estatals i autonòmics. Els 'hackers' van difondre bases amb informació sensible en xarxes i fòrums, que s'haurien reactivat després del sinistre ferroviari de Adamuz

Corberán evita pronunciar-se sobre Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va defugir confirmar el nom del reforç per a la saga, però va assegurar que el València té una operació molt avançada i vol tancar-la en les pròximes hores.

El Govern aportarà 45.000 m³ d’arena a la platja de Tavernes després del temporal

Costas ha iniciat l'avaluació dels danys per la borrasca Harry en tot el litoral valencià. En Tavernes activarà emergències i aportarà 45.000 m³ d'arena abans de l'estiu.

Bernabé coordina amb el València Basket la visita del Maccabi i remet als antecedents

La Delegació del Govern manté converses amb el València Basket per a organitzar la visita del Maccabi Tel Aviv en Eurolliga. Bernabé va evitar avançar si serà a porta oberta o tancada i va recordar els precedents amb equips israelians.

El PP de Mislata demana una comissió per a investigar l’accident de l’unflable de 2022

El PP de Mislata ha demanat crear una comissió municipal per a investigar l'accident de l'unflable del 4 de gener de 2022, en el qual van morir dos xiquetes. La proposta busca aclarir els fets, depurar responsabilitats i revisar actuacions per a evitar que es repetisca.