El CIS dona la victòria al PSOE, amb un avantatge de cinc punts sobre el PP, i entren Podem, Alvise i Cs

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

L’enquesta preelectoral del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) per a les eleccions europees del 9 de juny situa el PSOE al capdavant amb un avantatge ample de cinc punts sobre el PP, i atorga escons a Podem, Cs i la plataforma Se ha acabado la fiesta d’Alvise Pérez.

En concret, el CIS dona al PSOE entre el 32,8 i el 35,2% i una forquilla de 21 a 24 escons, seguit del PP amb un percentatge d’entre el 27,9 i el 30,2% i entre 18 i 20 eurodiputats.

La tercera plaça és per a Vox amb cinc o sis escons (entre el 8,6 i el 10,1%) i darrere hi apareixen Sumar amb quatre diputats (entre el 5,9 i el 7,2%) i la coalició Ara Repúbliques d’ERC, el BNG i Bildu amb 2-3 escons i entre el 3,9 i el 5%.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.