El Consorci Provincial de Bombers invertix 450.000 euros en un vehicle d’extinció al Parc de Gandia

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El Consorci Provincial de Bombers de Valencia (CPBV) –entitat depenent de la Diputació de València– ha adquirit un nou vehicle Bomba Forestal Pesada per al Parc de Gandia, que ha suposat una inversió de 450.000 euros.

El vehicle ha sigut presentat este dimarts i el president del CPBV, Avelino Mascarell, ha indicat durant la seua visita al parc de Gandia, que amb esta nova Bomba Forestal Pesada «es dona una solució definitiva a este parc en matèria d’intervenció en incendis forestals, comptant des de ja amb un vehicle plenament operatiu i amb les millors característiques tècniques per a donar resposta als municipis de la Safor i, per extensió, a les comarques pròximes com la Ribera Baixa», segons ha indicat la institució provincial en un comunicat.

Mascarell, que ha assistit també a una sessió de l’acció formativa en l’ús i conducció del nou vehicle, ha destacat «l’encomiable esforç del personal del parc durant el recent episodi de la dana».

«El seu compromís amb la ciutadania ha quedat de manifest en esta i totes les zones operatives del Consorci de Bombers de Valencia», ha ressaltat, al mateix temps que ha afegit que «obstinat en la prevenció», es troba «dissenyant també l’estratègia definitiva de bases i recursos humans de brigades forestals per als pròxims anys, que completarà les inversions en vehicles, eina i vestuari que ja estan en procés».

La nova Bomba Forestal Pesanda que s’ha presentat a Gandia es destinarà especialment a operacions d’extinció d’incendis en entorns forestals, per al que compta amb un xassís UNIMOG, que està considerat «el més adequat» per a este tipus de vehicles.

Entre altres característiques tècniques, el vehicle disposa d’un motor de 231 CV, una cabina doble de quatre places i una cisterna de 3.000 litres d’aigua i 500 litres per al sistema d’autoprotecció, així com amb bomba marca Godiva de 3.000 litres/min a 10 bars de pressió i 250 litres/min a 40 bars.

A estes característiques se li sumen mesures de seguretat addicionals, com una estructura de protecció antivolcament en cabina, sistema d’autoprotecció amb 500 litres i bomba independent, finestretes amb cortines anti-radiació, equips de protecció respiratòria en interior de la cabina, o visibilitat del vehicle millorada, entre altres prestacions.

El vehicle està ja dotat del material per a extinció, com 860 metres de mànegues, motobomba auxiliar i motosierra. Gandia és el parc principal de la denominada zona 4, que comprèn la costa sud de València fins a pràcticament el límit amb Alacant, i que es completa amb els parcs de Cullera i Oliva.

Últimes notícies

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.

Villena nega retallades en la seguretat del MUVI després del robatori del Tresor

L’Ajuntament de Villena rebutja les acusacions del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, sobre una suposada reducció del 70 % en la partida de seguretat del MUVI i atribueix eixa baixada a una inversió puntual l’any anterior.

A presó per intentar entrar huit quilos de cocaïna líquida a l’aeroport de València

Funcionaris de l’Agència Tributària i la Guàrdia Civil han detingut a l’aeroport de València un espanyol de 51 anys amb més de huit quilos de cocaïna líquida amagats en botes de xampú procedents de la República Dominicana. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó per un delicte contra la salut pública.

Extingit l’incendi de la Vall d’Uixó després de la seua reactivació a Onda

L’incendi forestal iniciat en la Vall d’Uixó el 25 de juliol i reactivat a Onda ha quedat finalment extingit després de 40 dies actiu i tres reproduccions.

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.