El Consorci Provincial de Bombers invertix 450.000 euros en un vehicle d’extinció al Parc de Gandia

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El Consorci Provincial de Bombers de Valencia (CPBV) –entitat depenent de la Diputació de València– ha adquirit un nou vehicle Bomba Forestal Pesada per al Parc de Gandia, que ha suposat una inversió de 450.000 euros.

El vehicle ha sigut presentat este dimarts i el president del CPBV, Avelino Mascarell, ha indicat durant la seua visita al parc de Gandia, que amb esta nova Bomba Forestal Pesada “es dona una solució definitiva a este parc en matèria d’intervenció en incendis forestals, comptant des de ja amb un vehicle plenament operatiu i amb les millors característiques tècniques per a donar resposta als municipis de la Safor i, per extensió, a les comarques pròximes com la Ribera Baixa”, segons ha indicat la institució provincial en un comunicat.

Mascarell, que ha assistit també a una sessió de l’acció formativa en l’ús i conducció del nou vehicle, ha destacat “l’encomiable esforç del personal del parc durant el recent episodi de la dana”.

“El seu compromís amb la ciutadania ha quedat de manifest en esta i totes les zones operatives del Consorci de Bombers de Valencia”, ha ressaltat, al mateix temps que ha afegit que “obstinat en la prevenció”, es troba “dissenyant també l’estratègia definitiva de bases i recursos humans de brigades forestals per als pròxims anys, que completarà les inversions en vehicles, eina i vestuari que ja estan en procés”.

La nova Bomba Forestal Pesanda que s’ha presentat a Gandia es destinarà especialment a operacions d’extinció d’incendis en entorns forestals, per al que compta amb un xassís UNIMOG, que està considerat “el més adequat” per a este tipus de vehicles.

Entre altres característiques tècniques, el vehicle disposa d’un motor de 231 CV, una cabina doble de quatre places i una cisterna de 3.000 litres d’aigua i 500 litres per al sistema d’autoprotecció, així com amb bomba marca Godiva de 3.000 litres/min a 10 bars de pressió i 250 litres/min a 40 bars.

A estes característiques se li sumen mesures de seguretat addicionals, com una estructura de protecció antivolcament en cabina, sistema d’autoprotecció amb 500 litres i bomba independent, finestretes amb cortines anti-radiació, equips de protecció respiratòria en interior de la cabina, o visibilitat del vehicle millorada, entre altres prestacions.

El vehicle està ja dotat del material per a extinció, com 860 metres de mànegues, motobomba auxiliar i motosierra. Gandia és el parc principal de la denominada zona 4, que comprèn la costa sud de València fins a pràcticament el límit amb Alacant, i que es completa amb els parcs de Cullera i Oliva.

Últimes notícies

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un pla urgent davant l’impacte de la guerra a l’Iran

El PSPV reclama al president de la Generalitat un Pla Valencià de Resposta davant les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a l'Iran i acusa el Consell d'inacció.

València trasllada el Village dels Gai Games 2026 per a garantir el descans veïnal

L'Ajuntament de València traslladarà el Village dels Gai Games 2026 de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'entorn de l'estadi Ciutat de València per a garantir el descans dels veïns després d'una sentència judicial.