El Consorci Provincial de Bombers invertix 450.000 euros en un vehicle d’extinció al Parc de Gandia

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El Consorci Provincial de Bombers de Valencia (CPBV) –entitat depenent de la Diputació de València– ha adquirit un nou vehicle Bomba Forestal Pesada per al Parc de Gandia, que ha suposat una inversió de 450.000 euros.

El vehicle ha sigut presentat este dimarts i el president del CPBV, Avelino Mascarell, ha indicat durant la seua visita al parc de Gandia, que amb esta nova Bomba Forestal Pesada “es dona una solució definitiva a este parc en matèria d’intervenció en incendis forestals, comptant des de ja amb un vehicle plenament operatiu i amb les millors característiques tècniques per a donar resposta als municipis de la Safor i, per extensió, a les comarques pròximes com la Ribera Baixa”, segons ha indicat la institució provincial en un comunicat.

Mascarell, que ha assistit també a una sessió de l’acció formativa en l’ús i conducció del nou vehicle, ha destacat “l’encomiable esforç del personal del parc durant el recent episodi de la dana”.

“El seu compromís amb la ciutadania ha quedat de manifest en esta i totes les zones operatives del Consorci de Bombers de Valencia”, ha ressaltat, al mateix temps que ha afegit que “obstinat en la prevenció”, es troba “dissenyant també l’estratègia definitiva de bases i recursos humans de brigades forestals per als pròxims anys, que completarà les inversions en vehicles, eina i vestuari que ja estan en procés”.

La nova Bomba Forestal Pesanda que s’ha presentat a Gandia es destinarà especialment a operacions d’extinció d’incendis en entorns forestals, per al que compta amb un xassís UNIMOG, que està considerat “el més adequat” per a este tipus de vehicles.

Entre altres característiques tècniques, el vehicle disposa d’un motor de 231 CV, una cabina doble de quatre places i una cisterna de 3.000 litres d’aigua i 500 litres per al sistema d’autoprotecció, així com amb bomba marca Godiva de 3.000 litres/min a 10 bars de pressió i 250 litres/min a 40 bars.

A estes característiques se li sumen mesures de seguretat addicionals, com una estructura de protecció antivolcament en cabina, sistema d’autoprotecció amb 500 litres i bomba independent, finestretes amb cortines anti-radiació, equips de protecció respiratòria en interior de la cabina, o visibilitat del vehicle millorada, entre altres prestacions.

El vehicle està ja dotat del material per a extinció, com 860 metres de mànegues, motobomba auxiliar i motosierra. Gandia és el parc principal de la denominada zona 4, que comprèn la costa sud de València fins a pràcticament el límit amb Alacant, i que es completa amb els parcs de Cullera i Oliva.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.