El Consorci Provincial de Bombers invertix 450.000 euros en un vehicle d’extinció al Parc de Gandia

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El Consorci Provincial de Bombers de Valencia (CPBV) –entitat depenent de la Diputació de València– ha adquirit un nou vehicle Bomba Forestal Pesada per al Parc de Gandia, que ha suposat una inversió de 450.000 euros.

El vehicle ha sigut presentat este dimarts i el president del CPBV, Avelino Mascarell, ha indicat durant la seua visita al parc de Gandia, que amb esta nova Bomba Forestal Pesada «es dona una solució definitiva a este parc en matèria d’intervenció en incendis forestals, comptant des de ja amb un vehicle plenament operatiu i amb les millors característiques tècniques per a donar resposta als municipis de la Safor i, per extensió, a les comarques pròximes com la Ribera Baixa», segons ha indicat la institució provincial en un comunicat.

Mascarell, que ha assistit també a una sessió de l’acció formativa en l’ús i conducció del nou vehicle, ha destacat «l’encomiable esforç del personal del parc durant el recent episodi de la dana».

«El seu compromís amb la ciutadania ha quedat de manifest en esta i totes les zones operatives del Consorci de Bombers de Valencia», ha ressaltat, al mateix temps que ha afegit que «obstinat en la prevenció», es troba «dissenyant també l’estratègia definitiva de bases i recursos humans de brigades forestals per als pròxims anys, que completarà les inversions en vehicles, eina i vestuari que ja estan en procés».

La nova Bomba Forestal Pesanda que s’ha presentat a Gandia es destinarà especialment a operacions d’extinció d’incendis en entorns forestals, per al que compta amb un xassís UNIMOG, que està considerat «el més adequat» per a este tipus de vehicles.

Entre altres característiques tècniques, el vehicle disposa d’un motor de 231 CV, una cabina doble de quatre places i una cisterna de 3.000 litres d’aigua i 500 litres per al sistema d’autoprotecció, així com amb bomba marca Godiva de 3.000 litres/min a 10 bars de pressió i 250 litres/min a 40 bars.

A estes característiques se li sumen mesures de seguretat addicionals, com una estructura de protecció antivolcament en cabina, sistema d’autoprotecció amb 500 litres i bomba independent, finestretes amb cortines anti-radiació, equips de protecció respiratòria en interior de la cabina, o visibilitat del vehicle millorada, entre altres prestacions.

El vehicle està ja dotat del material per a extinció, com 860 metres de mànegues, motobomba auxiliar i motosierra. Gandia és el parc principal de la denominada zona 4, que comprèn la costa sud de València fins a pràcticament el límit amb Alacant, i que es completa amb els parcs de Cullera i Oliva.

Últimes notícies

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.

Pérez Llorca resta importància a quan triarà el PP el candidat a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca afirma que no està gens preocupat per quan designarà el PP el candidat a la presidència de la Generalitat i defensa que el que importa és continuar aplicant els pressupostos i les inversions en sanitat i polítiques socials a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca assegura que cap professor serà perseguit a la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca garanteix que cap docent serà perseguit a la Comunitat Valenciana i defensa un model de llibertat educativa i de pensament. El president rebutja les crítiques a la Inspecció educativa i apel·la a millorar el sistema sense generar polèmiques.

Pérez Llorca alerta que els centres de menors estan al 200 % i veu difícil assumir més xiquets migrants

Juanfran Pérez Llorca adverteix que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan saturats, amb ocupacions del 200 %, i veu molt difícil acollir més xiquets migrants mentre no hi haja més espai i personal.

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.