7.4 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

El Consorci Provincial de Bombers invertix 450.000 euros en un vehicle d’extinció al Parc de Gandia

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El Consorci Provincial de Bombers de Valencia (CPBV) –entitat depenent de la Diputació de València– ha adquirit un nou vehicle Bomba Forestal Pesada per al Parc de Gandia, que ha suposat una inversió de 450.000 euros.

El vehicle ha sigut presentat este dimarts i el president del CPBV, Avelino Mascarell, ha indicat durant la seua visita al parc de Gandia, que amb esta nova Bomba Forestal Pesada “es dona una solució definitiva a este parc en matèria d’intervenció en incendis forestals, comptant des de ja amb un vehicle plenament operatiu i amb les millors característiques tècniques per a donar resposta als municipis de la Safor i, per extensió, a les comarques pròximes com la Ribera Baixa”, segons ha indicat la institució provincial en un comunicat.

Mascarell, que ha assistit també a una sessió de l’acció formativa en l’ús i conducció del nou vehicle, ha destacat “l’encomiable esforç del personal del parc durant el recent episodi de la dana”.

“El seu compromís amb la ciutadania ha quedat de manifest en esta i totes les zones operatives del Consorci de Bombers de Valencia”, ha ressaltat, al mateix temps que ha afegit que “obstinat en la prevenció”, es troba “dissenyant també l’estratègia definitiva de bases i recursos humans de brigades forestals per als pròxims anys, que completarà les inversions en vehicles, eina i vestuari que ja estan en procés”.

La nova Bomba Forestal Pesanda que s’ha presentat a Gandia es destinarà especialment a operacions d’extinció d’incendis en entorns forestals, per al que compta amb un xassís UNIMOG, que està considerat “el més adequat” per a este tipus de vehicles.

Entre altres característiques tècniques, el vehicle disposa d’un motor de 231 CV, una cabina doble de quatre places i una cisterna de 3.000 litres d’aigua i 500 litres per al sistema d’autoprotecció, així com amb bomba marca Godiva de 3.000 litres/min a 10 bars de pressió i 250 litres/min a 40 bars.

A estes característiques se li sumen mesures de seguretat addicionals, com una estructura de protecció antivolcament en cabina, sistema d’autoprotecció amb 500 litres i bomba independent, finestretes amb cortines anti-radiació, equips de protecció respiratòria en interior de la cabina, o visibilitat del vehicle millorada, entre altres prestacions.

El vehicle està ja dotat del material per a extinció, com 860 metres de mànegues, motobomba auxiliar i motosierra. Gandia és el parc principal de la denominada zona 4, que comprèn la costa sud de València fins a pràcticament el límit amb Alacant, i que es completa amb els parcs de Cullera i Oliva.

Últimes notícies

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.