El González Martí recorre la història de la pinta en la indumentària valenciana amb peces des del segle XVIII

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

El Museu Nacional de Ceràmica i Arts Suntuarias ‘González Martí’, de València inaugura l’exposició ‘Del típic al tòpic. La pinta en la indumentària valenciana’, que revisa la importància d’este complement en la cultura tradicional amb més d’un centenar de peces dels segles XVIII i XIX.

En concret, són més de 165 objectes –entre pintes, joieria, ceràmica i peces de vestuari– els que “posen en valor a la pinta com a element fonamental en la indumentària tradicional valenciana”, subratlla la institució cultural en un comunicat.

La mostra, que es podrà visitar fins al 23 de març del 2025, ha sigut comissariada per Francisco Zanón Rodrigo i Virginia Zanón Alcaide i en ella es presenta un recorregut per la història d’aquesta peça, analitzant la seua evolució formal, els seus materials i motius decoratius, els plateros que les van crear i les dones que les van lluir.

“RIGORÓS TREBALL DE RECERCA”

El projecte expositiu és el fruit d’un “rigorós treball de recerca” sobre la pinta i la pinta i la seua evolució dins de la indumentària valenciana.

Així, compta amb exemplars dels segles XVIII i XIX procedents tant dels propis fons del museu, com de nombroses col·leccions particulars i d’institucions públiques tals com el Museu Sorolla i el Museu del Vestit, museus estatals del Ministeri de Cultura situats a Madrid, o el Museu Frederic Marés de Barcelona.

Les peces es presenten junt amb documentació d’arxiu i elements històric-artístics coetanis que ajuden a contextualitzar-les.

Últimes notícies

Pérez Llorca justifica la comissió de servicis a la seua parella davant les acusacions de enchufismo

Juanfran Pérez Llorca defén la comissió de servicis per la qual la seua parella ha sigut contractada per la Diputació de València, mentres l'oposició denuncia un cas de enchufismo i nepotisme per l'increment salarial i les condicions del lloc.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 com tercera destinació nacional amb 17 milions de viatges

La Comunitat Valenciana es consolida en 2025 com tercer destí dels viatgers espanyols, amb 17 milions de desplaçaments i 4.562 milions d'euros de gasto, en un context de menys viatges però major desemborsament.

Els propietaris de l’edifici incendiat en Campanar reclamen reobrir la causa després d’un nou informe pericial

La comunitat de propietaris de l'edifici incendiat en Campanar sol·licita reobrir la causa judicial secundant-se en un nou informe pericial que qüestiona la normativa aplicada i la seguretat de la façana.

Intervinguts 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà en el port de València

La Guàrdia Civil, la Policia Nacional i l'Agència Tributària confisquen en el port de València 3.289 quilos de marihuana ocults en un contenidor procedent del Canadà, en una operació que confirma una nova ruta d'entrada de drogues a la Unió Europea.

Pérez Llorca justifica la comissió de servicis de la seua parella enfront de les acusacions de enchufismo

Juanfran Pérez Llorca defén en Les Corts la comissió de servicis per la qual la seua parella treballa en la Diputació de València, mentres l'oposició la tatxa de enchufismo i la qualifica de vestit a mida.

Detingut a Torrent per estafar quasi 19.000 euros usant la banca en línia d’un conegut

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un jove de 25 anys acusat d'estafar 18.866 euros a un conegut, després de realitzar diverses transferències amb les seues claus de banca en línia.

Jorge Bartual s’incorpora com a preparador de porters a l’Atlètic Saguntí

El exguardameta del València Jorge Bartual es convertix en el nou preparador de porters de l'Atlètic Saguntí, que lluita per l'ascens a Segona RFEF des de la tercera plaça del grup VI de Tercera RFEF.

Les ratxes de vent superen els 160 km/h a l’interior de Castelló

Les ratxes de vent han superat els 160 km/h a Xert i Vilar de Canes i han deixat registres molt elevats en altres municipis de l'interior de Castelló, encara que sense incidents rellevants.