El González Martí recorre la història de la pinta en la indumentària valenciana amb peces des del segle XVIII

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

El Museu Nacional de Ceràmica i Arts Suntuarias ‘González Martí’, de València inaugura l’exposició ‘Del típic al tòpic. La pinta en la indumentària valenciana’, que revisa la importància d’este complement en la cultura tradicional amb més d’un centenar de peces dels segles XVIII i XIX.

En concret, són més de 165 objectes –entre pintes, joieria, ceràmica i peces de vestuari– els que “posen en valor a la pinta com a element fonamental en la indumentària tradicional valenciana”, subratlla la institució cultural en un comunicat.

La mostra, que es podrà visitar fins al 23 de març del 2025, ha sigut comissariada per Francisco Zanón Rodrigo i Virginia Zanón Alcaide i en ella es presenta un recorregut per la història d’aquesta peça, analitzant la seua evolució formal, els seus materials i motius decoratius, els plateros que les van crear i les dones que les van lluir.

“RIGORÓS TREBALL DE RECERCA”

El projecte expositiu és el fruit d’un “rigorós treball de recerca” sobre la pinta i la pinta i la seua evolució dins de la indumentària valenciana.

Així, compta amb exemplars dels segles XVIII i XIX procedents tant dels propis fons del museu, com de nombroses col·leccions particulars i d’institucions públiques tals com el Museu Sorolla i el Museu del Vestit, museus estatals del Ministeri de Cultura situats a Madrid, o el Museu Frederic Marés de Barcelona.

Les peces es presenten junt amb documentació d’arxiu i elements històric-artístics coetanis que ajuden a contextualitzar-les.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.