El Govern d’Espanya Demana un Alto-el-Foc a Israel davant les Morts Civils a Gaza i Cisjordània

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha criticat amb contundència el Govern israelià per les morts dels civils durant les operacions militars a Gaza i Cisjordània. En un missatge a la xarxa social X, Albares ha mencionat els «milers» de víctimes, incloent dones, xiquets i treballadors humanitaris, i ha reclamat un alto el foc immediat.

Aquesta reacció ha tingut lloc després que Israel condemnara l’anul·lació d’un contracte amb una empresa israeliana per a la compra de bales, una decisió que ha generat controvèrsia dins de la coalició del Govern espanyol. En aquest context, Albares ha defensat la necessitat d’un accés ràpid a ajuda humanitària, incloent aliments i medicaments.

Albares ha reiterat que és fonamental posar fi a l’escalada de violència, afirmant que “la pau és possible” i que és necessari treballar per una solució de dos estats. Ha instat a fer més esforços per a l’ alliberament dels ostatges, esmentant que encara hi ha un grup d’israelians retinguts per Hamás i altres grups armats palestins.

Les afirmacions del ministre es produeixen en un moment en què la tensió entre Espanya i Israel ha augmentat. El govern israelià ha respost, argumentant que Espanya està prioritzant consideracions polítiques sobre la seguretat, i es posiciona erròniament en la seva postura contra l’Estat jueu, que, alega, està defensant-se d’atacs terroristes en diversos fronts. La situació continua essent delicada i la comunitat internacional observa de prop l’escalada del conflicte en la regió.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.