El Govern d’Espanya Demana un Alto-el-Foc a Israel davant les Morts Civils a Gaza i Cisjordània

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha criticat amb contundència el Govern israelià per les morts dels civils durant les operacions militars a Gaza i Cisjordània. En un missatge a la xarxa social X, Albares ha mencionat els «milers» de víctimes, incloent dones, xiquets i treballadors humanitaris, i ha reclamat un alto el foc immediat.

Aquesta reacció ha tingut lloc després que Israel condemnara l’anul·lació d’un contracte amb una empresa israeliana per a la compra de bales, una decisió que ha generat controvèrsia dins de la coalició del Govern espanyol. En aquest context, Albares ha defensat la necessitat d’un accés ràpid a ajuda humanitària, incloent aliments i medicaments.

Albares ha reiterat que és fonamental posar fi a l’escalada de violència, afirmant que “la pau és possible” i que és necessari treballar per una solució de dos estats. Ha instat a fer més esforços per a l’ alliberament dels ostatges, esmentant que encara hi ha un grup d’israelians retinguts per Hamás i altres grups armats palestins.

Les afirmacions del ministre es produeixen en un moment en què la tensió entre Espanya i Israel ha augmentat. El govern israelià ha respost, argumentant que Espanya està prioritzant consideracions polítiques sobre la seguretat, i es posiciona erròniament en la seva postura contra l’Estat jueu, que, alega, està defensant-se d’atacs terroristes en diversos fronts. La situació continua essent delicada i la comunitat internacional observa de prop l’escalada del conflicte en la regió.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera l’ocupació turística al febrer amb una alça del 3,8% i 7.489 afiliats més

L'afiliació en activitats turístiques va augmentar en la Comunitat Valenciana un 3,8% al febrer, 7.489 treballadors més. El sector va avançar per damunt de la mitjana nacional.

Guillem Sorolla-Recaredo gana el premi La Ciència als Falles de la UPV amb ‘Eureka’

La comissió Guillem Sorolla-Recaredo ha sigut la guanyadora del premi La Ciència als Falles per la falla infantil 'Eureka'. Sainetero Arniches i J.J. Setciències-Port aconseguixen el segon i tercer premi.

El cost laboral va pujar un 1,9% en la Comunitat Valenciana en el 4T de 2025, fins a 2.984,48 €

El cost laboral en la Comunitat Valenciana va pujar un 1,9% en el quart trimestre de 2025, fins a 2.984,48 € per treballador i mes. La pujada va ser menor que la mitjana nacional (+3,8%), amb salaris a l'alça i altres costos impulsats per les cotitzacions.

Detingut per sostraure material pirotècnic de la seua empresa per a vendre-ho a la botiga de la seua dona

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 48 anys per sostraure productes pirotècnics de l'empresa en la qual treballava. Es van intervindre 62.694 articles a la botiga de la seua esposa i s'investiga el destí del material defectuós.

El temps es torça des de demà en la Comunitat Valenciana amb més núvols, vent i baixada de màximes

Hui predominaran els cels buidats i les temperatures pujaran. Des de demà augmentarà la nuvolositat, podran donar-se pluges en el nord de Castelló i baixaran les màximes amb vent del nord-est en el litoral.

El Congrés debat estendre la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El Congrés sotmet hui a presa en consideració la proposta del PP per a ampliar els supòsits de la presó permanent revisable. La reforma afig l'ocultació del cadàver i la reincidència com a criteris per a aplicar esta pena en l'article 140 del Codi Penal.

El Suprem confirma la multa a una jutgessa de Nules per humiliar i insultar a funcionaris

El Tribunal Suprem ha confirmat la sanció de 2.000 euros a la titular del Jutjat 4 de Nules per una falta greu de desconsideració. La fallada rebutja que fora un tracte en confiança.

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts