El Govern d’Espanya Demana un Alto-el-Foc a Israel davant les Morts Civils a Gaza i Cisjordània

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha criticat amb contundència el Govern israelià per les morts dels civils durant les operacions militars a Gaza i Cisjordània. En un missatge a la xarxa social X, Albares ha mencionat els «milers» de víctimes, incloent dones, xiquets i treballadors humanitaris, i ha reclamat un alto el foc immediat.

Aquesta reacció ha tingut lloc després que Israel condemnara l’anul·lació d’un contracte amb una empresa israeliana per a la compra de bales, una decisió que ha generat controvèrsia dins de la coalició del Govern espanyol. En aquest context, Albares ha defensat la necessitat d’un accés ràpid a ajuda humanitària, incloent aliments i medicaments.

Albares ha reiterat que és fonamental posar fi a l’escalada de violència, afirmant que “la pau és possible” i que és necessari treballar per una solució de dos estats. Ha instat a fer més esforços per a l’ alliberament dels ostatges, esmentant que encara hi ha un grup d’israelians retinguts per Hamás i altres grups armats palestins.

Les afirmacions del ministre es produeixen en un moment en què la tensió entre Espanya i Israel ha augmentat. El govern israelià ha respost, argumentant que Espanya està prioritzant consideracions polítiques sobre la seguretat, i es posiciona erròniament en la seva postura contra l’Estat jueu, que, alega, està defensant-se d’atacs terroristes en diversos fronts. La situació continua essent delicada i la comunitat internacional observa de prop l’escalada del conflicte en la regió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.