El Govern d’Espanya Demana un Alto-el-Foc a Israel davant les Morts Civils a Gaza i Cisjordània

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha criticat amb contundència el Govern israelià per les morts dels civils durant les operacions militars a Gaza i Cisjordània. En un missatge a la xarxa social X, Albares ha mencionat els «milers» de víctimes, incloent dones, xiquets i treballadors humanitaris, i ha reclamat un alto el foc immediat.

Aquesta reacció ha tingut lloc després que Israel condemnara l’anul·lació d’un contracte amb una empresa israeliana per a la compra de bales, una decisió que ha generat controvèrsia dins de la coalició del Govern espanyol. En aquest context, Albares ha defensat la necessitat d’un accés ràpid a ajuda humanitària, incloent aliments i medicaments.

Albares ha reiterat que és fonamental posar fi a l’escalada de violència, afirmant que “la pau és possible” i que és necessari treballar per una solució de dos estats. Ha instat a fer més esforços per a l’ alliberament dels ostatges, esmentant que encara hi ha un grup d’israelians retinguts per Hamás i altres grups armats palestins.

Les afirmacions del ministre es produeixen en un moment en què la tensió entre Espanya i Israel ha augmentat. El govern israelià ha respost, argumentant que Espanya està prioritzant consideracions polítiques sobre la seguretat, i es posiciona erròniament en la seva postura contra l’Estat jueu, que, alega, està defensant-se d’atacs terroristes en diversos fronts. La situació continua essent delicada i la comunitat internacional observa de prop l’escalada del conflicte en la regió.

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.