El Govern d’Espanya Demana un Alto-el-Foc a Israel davant les Morts Civils a Gaza i Cisjordània

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha criticat amb contundència el Govern israelià per les morts dels civils durant les operacions militars a Gaza i Cisjordània. En un missatge a la xarxa social X, Albares ha mencionat els «milers» de víctimes, incloent dones, xiquets i treballadors humanitaris, i ha reclamat un alto el foc immediat.

Aquesta reacció ha tingut lloc després que Israel condemnara l’anul·lació d’un contracte amb una empresa israeliana per a la compra de bales, una decisió que ha generat controvèrsia dins de la coalició del Govern espanyol. En aquest context, Albares ha defensat la necessitat d’un accés ràpid a ajuda humanitària, incloent aliments i medicaments.

Albares ha reiterat que és fonamental posar fi a l’escalada de violència, afirmant que “la pau és possible” i que és necessari treballar per una solució de dos estats. Ha instat a fer més esforços per a l’ alliberament dels ostatges, esmentant que encara hi ha un grup d’israelians retinguts per Hamás i altres grups armats palestins.

Les afirmacions del ministre es produeixen en un moment en què la tensió entre Espanya i Israel ha augmentat. El govern israelià ha respost, argumentant que Espanya està prioritzant consideracions polítiques sobre la seguretat, i es posiciona erròniament en la seva postura contra l’Estat jueu, que, alega, està defensant-se d’atacs terroristes en diversos fronts. La situació continua essent delicada i la comunitat internacional observa de prop l’escalada del conflicte en la regió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hisenda impulsarà reunions amb les comunitats per a tancar un finançament molt beneficiós

Hisenda anuncia una ronda de reunions amb totes les comunitats autònomes per a explicar la seua proposta de finançament, que considera extremadament beneficiosa per a l'estat del benestar i, especialment, per a la Comunitat Valenciana.

Castro avisa abans de visitar al Vila-real: No és fàcil, però tampoc és fàcil guanyar-nos

Luís Castro reconeix la dificultat de visitar al Vila-real en La Ceràmica, però reivindica el moment competitiu del Llevant i la solidesa defensiva de les últimes jornades.

Arcadi España defén la contundència del PSOE enfront del juí a José Luis Ábalos

Arcadi España assegura que el PSOE ha actuat amb celeritat i contundència davant el cas Ábalos i marca distàncies amb altres partits, als quals retrau homenatges i falta de resposta. Diana Morant subratlla que el partit esperarà al moment processal adequat per a personar-se en la causa.

Rescatat després de deu hores perdut en una zona boscosa de Millares

La Guàrdia Civil ha localitzat amb vida a un home de 69 anys després de passar deu hores desaparegut en una zona boscosa i escarpada de Millares, a València. En l'operatiu van participar mitjans terrestres, aeris, bombers i brigades forestals.

Divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats i baixada de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i València i un descens de les temperatures màximes, mentres les mínimes pugen lleugerament.

Detingut a Benidorm un fugitiu britànic reclamat per narcotràfic i blanqueig

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un britànic de 32 anys buscat pel Regne Unit per integrar una xarxa de drogues i blanqueig entre 2022 i 2024, que podria enfrontar-se a cadena perpètua.

Arranca la manifestació del Primer de Maig a València marcada per la pluja i les reivindicacions socials

La manifestació del Primer de Maig a València se celebra sota un cel gris i amb la presència de dos ministres, centrada en la defensa de salaris dignes, vivenda i drets socials.

Immobilitzat un camió amb l’eix trencat que circulava de manera temerària per la A-7 a Bétera

La Guàrdia Civil de Trànsit ha interceptat en l'A-7, entre Museros i Bétera, un camió carregat de taronges que circulava de manera temerària amb l'eix trencat i 26 defectes tècnics detectats.