19.9 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

El Govern reforça el jutjat de Catarroja de la DANA perquè la jutgessa ‘atenga només esta causa’

El Govern central reforçarà el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Catarroja (València) amb la incorporació en els pròxims dies d’un nou jutge que s’encarregarà de “tots els casos pendents” i, d’esta manera, la magistrada titular d’este jutjat “quedarà completament alliberada per a atendre única i exclusivament la causa de la DANA”.

Així ho ha anunciat la ministra de Ciència, Innovació i Universitats i secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, este diumenge en declaracions als mitjans durant la seua visita a la Falla Albufera de Catarroja.

Morant ha remarcat que este és un “compromís més” del Govern d’Espanya per a “enfortir totes les institucions que hagen d’atendre esta tragèdia”. “Estarem fins al final amb tots els recursos que facen falta perquè este poble isca d’esta situació amb dignitat”, ha ressaltat.

Així, ha detallat que la firma d’este reforç es va dur a terme el 7 de març, encara que “ja en el mes de novembre el Ministeri de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts es va asseure amb el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a parlar de la necessitat de reforçar el jutjat de Catarroja amb l’objectiu que no es desbordara de faena, donada la situació a què segurament s’hauria d’enfrontar”.

“Hem seguit molt de prop totes les resolucions que ha anat presentant i publicant la jutgessa”, ha assenyalat la líder socialista, al mateix temps que ha subratllat que “va quedant molt clar que es va poder fer més i millor”.

En este sentit, ha afirmat que “es podien haver pres decisions polítiques que podrien haver salvat vides”. “Es va poder fer més per a alertar la ciutadania del que venia perquè es protegira”, ha incidit.

Morant ha subratllat que la responsabilitat de protegir la ciutadania “li pertany per llei, i també perquè així ho diu l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana, a la Generalitat Valenciana”.

“Demanem eleccions anticipades”

Per això, ha reiterat que el PSPV-PSOE exigix la dimissió del ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, i una convocatòria electoral: “En democràcia no hi ha ferramenta més potent que la veu del poble, per això demanem eleccions anticipades”.

“Nosaltres entenem que davant d’una crisi d’esta envergadura, coneixent la veritat que per fi planta cara a tanta mentida, a tants còmplices d’ella que han decidit estar al costat del màxim irresponsable i no del costat de la ciutadania per a poder reconstruir les vides de la gent amb dignitat, el que ha de fer la ciutadania és pronunciar-se”, ha insistit.

Així mateix, la secretària general del PSPV ha replicat a la vicepresidenta i portaveu del Consell, Susana Camarero, que “si té tan clar que ells estan legitimats, que convoquen eleccions” i ha assenyalat que “Camarero ahir estava al balcó de l’Ajuntament de València en companyia de la senyora Cuca Gamarra, que estava amb l’alcaldessa, María José Catalá, i qui no hi eren eren el senyor Mazón i el senyor Feijóo, que són els qui han de donar la cara”.

Així s’ha pronunciat Morant en ser preguntada per les declaracions emeses este dissabte per la vicepresidenta i portaveu del Consell, en les quals va subratllar que Morant “té un problema intern en el PSPV”, per la qual cosa “potser també li convindria fer alguna nova elecció, no anticipada, però sí una nova per a aclarir què passa en les seues agrupacions locals”, i es va preguntar “si parla d’eleccions anticipades del Govern d’Espanya perquè, veient la situació del president, Pedro Sánchez, des de llavors convindria que es valorara la possibilitat”.

La també ministra ha denunciat que el cap del Consell “no comparega davant de la ciutadania i s’amague”. “Jo hui estic a Catarroja a disposició dels veïns. Ahir vaig estar a València i continuaré estant al carrer, però Mazón no vol escoltar el carrer”, ha apuntat.

En esta línia, ha expressat que “no li sorprén” que el ‘president’ no haja acudit a cap mascletà i ha considerat que el PP “vol fer creure que Mazón no existix”. “No podem tindre un president que té por d’estar davant de la ciutadania perquè li recorda la seua irresponsabilitat”, ha afirmat.

“PP i Vox el mantenen”

Morant ha defensat que “ja no és només Mazón el problema, sinó PP i Vox, que el mantenen”: “Fa tres setmanes en les Corts es va votar si Mazón havia de dimitir o no, i hi ha una majoria parlamentària, malauradament, entre PP i Vox, que sosté Mazón”.

“Al nostre entendre, este Consell ja no està legitimat, ha de convocar eleccions”, ha reiterat, al mateix temps que ha afirmat que “el problema que ha generat el PP segurament el solucionarà una alternativa al PP”.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.