El Govern reforça el jutjat de Catarroja de la DANA perquè la jutgessa ‘atenga només esta causa’

El Govern central reforçarà el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Catarroja (València) amb la incorporació en els pròxims dies d’un nou jutge que s’encarregarà de “tots els casos pendents” i, d’esta manera, la magistrada titular d’este jutjat “quedarà completament alliberada per a atendre única i exclusivament la causa de la DANA”.

Així ho ha anunciat la ministra de Ciència, Innovació i Universitats i secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, este diumenge en declaracions als mitjans durant la seua visita a la Falla Albufera de Catarroja.

Morant ha remarcat que este és un “compromís més” del Govern d’Espanya per a “enfortir totes les institucions que hagen d’atendre esta tragèdia”. “Estarem fins al final amb tots els recursos que facen falta perquè este poble isca d’esta situació amb dignitat”, ha ressaltat.

Així, ha detallat que la firma d’este reforç es va dur a terme el 7 de març, encara que “ja en el mes de novembre el Ministeri de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts es va asseure amb el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a parlar de la necessitat de reforçar el jutjat de Catarroja amb l’objectiu que no es desbordara de faena, donada la situació a què segurament s’hauria d’enfrontar”.

“Hem seguit molt de prop totes les resolucions que ha anat presentant i publicant la jutgessa”, ha assenyalat la líder socialista, al mateix temps que ha subratllat que “va quedant molt clar que es va poder fer més i millor”.

En este sentit, ha afirmat que “es podien haver pres decisions polítiques que podrien haver salvat vides”. “Es va poder fer més per a alertar la ciutadania del que venia perquè es protegira”, ha incidit.

Morant ha subratllat que la responsabilitat de protegir la ciutadania “li pertany per llei, i també perquè així ho diu l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana, a la Generalitat Valenciana”.

“Demanem eleccions anticipades”

Per això, ha reiterat que el PSPV-PSOE exigix la dimissió del ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, i una convocatòria electoral: “En democràcia no hi ha ferramenta més potent que la veu del poble, per això demanem eleccions anticipades”.

“Nosaltres entenem que davant d’una crisi d’esta envergadura, coneixent la veritat que per fi planta cara a tanta mentida, a tants còmplices d’ella que han decidit estar al costat del màxim irresponsable i no del costat de la ciutadania per a poder reconstruir les vides de la gent amb dignitat, el que ha de fer la ciutadania és pronunciar-se”, ha insistit.

Així mateix, la secretària general del PSPV ha replicat a la vicepresidenta i portaveu del Consell, Susana Camarero, que “si té tan clar que ells estan legitimats, que convoquen eleccions” i ha assenyalat que “Camarero ahir estava al balcó de l’Ajuntament de València en companyia de la senyora Cuca Gamarra, que estava amb l’alcaldessa, María José Catalá, i qui no hi eren eren el senyor Mazón i el senyor Feijóo, que són els qui han de donar la cara”.

Així s’ha pronunciat Morant en ser preguntada per les declaracions emeses este dissabte per la vicepresidenta i portaveu del Consell, en les quals va subratllar que Morant “té un problema intern en el PSPV”, per la qual cosa “potser també li convindria fer alguna nova elecció, no anticipada, però sí una nova per a aclarir què passa en les seues agrupacions locals”, i es va preguntar “si parla d’eleccions anticipades del Govern d’Espanya perquè, veient la situació del president, Pedro Sánchez, des de llavors convindria que es valorara la possibilitat”.

La també ministra ha denunciat que el cap del Consell “no comparega davant de la ciutadania i s’amague”. “Jo hui estic a Catarroja a disposició dels veïns. Ahir vaig estar a València i continuaré estant al carrer, però Mazón no vol escoltar el carrer”, ha apuntat.

En esta línia, ha expressat que “no li sorprén” que el ‘president’ no haja acudit a cap mascletà i ha considerat que el PP “vol fer creure que Mazón no existix”. “No podem tindre un president que té por d’estar davant de la ciutadania perquè li recorda la seua irresponsabilitat”, ha afirmat.

“PP i Vox el mantenen”

Morant ha defensat que “ja no és només Mazón el problema, sinó PP i Vox, que el mantenen”: “Fa tres setmanes en les Corts es va votar si Mazón havia de dimitir o no, i hi ha una majoria parlamentària, malauradament, entre PP i Vox, que sosté Mazón”.

“Al nostre entendre, este Consell ja no està legitimat, ha de convocar eleccions”, ha reiterat, al mateix temps que ha afirmat que “el problema que ha generat el PP segurament el solucionarà una alternativa al PP”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.