15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

El Govern reforça el jutjat de Catarroja de la DANA perquè la jutgessa ‘atenga només esta causa’

El Govern central reforçarà el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Catarroja (València) amb la incorporació en els pròxims dies d’un nou jutge que s’encarregarà de “tots els casos pendents” i, d’esta manera, la magistrada titular d’este jutjat “quedarà completament alliberada per a atendre única i exclusivament la causa de la DANA”.

Així ho ha anunciat la ministra de Ciència, Innovació i Universitats i secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, este diumenge en declaracions als mitjans durant la seua visita a la Falla Albufera de Catarroja.

Morant ha remarcat que este és un “compromís més” del Govern d’Espanya per a “enfortir totes les institucions que hagen d’atendre esta tragèdia”. “Estarem fins al final amb tots els recursos que facen falta perquè este poble isca d’esta situació amb dignitat”, ha ressaltat.

Així, ha detallat que la firma d’este reforç es va dur a terme el 7 de març, encara que “ja en el mes de novembre el Ministeri de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts es va asseure amb el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a parlar de la necessitat de reforçar el jutjat de Catarroja amb l’objectiu que no es desbordara de faena, donada la situació a què segurament s’hauria d’enfrontar”.

“Hem seguit molt de prop totes les resolucions que ha anat presentant i publicant la jutgessa”, ha assenyalat la líder socialista, al mateix temps que ha subratllat que “va quedant molt clar que es va poder fer més i millor”.

En este sentit, ha afirmat que “es podien haver pres decisions polítiques que podrien haver salvat vides”. “Es va poder fer més per a alertar la ciutadania del que venia perquè es protegira”, ha incidit.

Morant ha subratllat que la responsabilitat de protegir la ciutadania “li pertany per llei, i també perquè així ho diu l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana, a la Generalitat Valenciana”.

“Demanem eleccions anticipades”

Per això, ha reiterat que el PSPV-PSOE exigix la dimissió del ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, i una convocatòria electoral: “En democràcia no hi ha ferramenta més potent que la veu del poble, per això demanem eleccions anticipades”.

“Nosaltres entenem que davant d’una crisi d’esta envergadura, coneixent la veritat que per fi planta cara a tanta mentida, a tants còmplices d’ella que han decidit estar al costat del màxim irresponsable i no del costat de la ciutadania per a poder reconstruir les vides de la gent amb dignitat, el que ha de fer la ciutadania és pronunciar-se”, ha insistit.

Així mateix, la secretària general del PSPV ha replicat a la vicepresidenta i portaveu del Consell, Susana Camarero, que “si té tan clar que ells estan legitimats, que convoquen eleccions” i ha assenyalat que “Camarero ahir estava al balcó de l’Ajuntament de València en companyia de la senyora Cuca Gamarra, que estava amb l’alcaldessa, María José Catalá, i qui no hi eren eren el senyor Mazón i el senyor Feijóo, que són els qui han de donar la cara”.

Així s’ha pronunciat Morant en ser preguntada per les declaracions emeses este dissabte per la vicepresidenta i portaveu del Consell, en les quals va subratllar que Morant “té un problema intern en el PSPV”, per la qual cosa “potser també li convindria fer alguna nova elecció, no anticipada, però sí una nova per a aclarir què passa en les seues agrupacions locals”, i es va preguntar “si parla d’eleccions anticipades del Govern d’Espanya perquè, veient la situació del president, Pedro Sánchez, des de llavors convindria que es valorara la possibilitat”.

La també ministra ha denunciat que el cap del Consell “no comparega davant de la ciutadania i s’amague”. “Jo hui estic a Catarroja a disposició dels veïns. Ahir vaig estar a València i continuaré estant al carrer, però Mazón no vol escoltar el carrer”, ha apuntat.

En esta línia, ha expressat que “no li sorprén” que el ‘president’ no haja acudit a cap mascletà i ha considerat que el PP “vol fer creure que Mazón no existix”. “No podem tindre un president que té por d’estar davant de la ciutadania perquè li recorda la seua irresponsabilitat”, ha afirmat.

“PP i Vox el mantenen”

Morant ha defensat que “ja no és només Mazón el problema, sinó PP i Vox, que el mantenen”: “Fa tres setmanes en les Corts es va votar si Mazón havia de dimitir o no, i hi ha una majoria parlamentària, malauradament, entre PP i Vox, que sosté Mazón”.

“Al nostre entendre, este Consell ja no està legitimat, ha de convocar eleccions”, ha reiterat, al mateix temps que ha afirmat que “el problema que ha generat el PP segurament el solucionarà una alternativa al PP”.

Últimes notícies

Pape Gueye es reincorpora el dijous al Vila-real i podria ser titular davant el Reial Madrid

Marcelino comptarà des del dijous amb Pape Gueye després de proclamar-se campió de la Copa d'Àfrica amb un gol seu. La sanció de Comesaña obri l'opció que siga titular davant el Reial Madrid.

La Comunitat Valenciana concentra l’11% de les vivendes okupadas en venda en Idealista

Idealista ha informat d'una alça del 4,6% en tres mesos fins a 24.058 vivendes okupadas en venda. La Comunitat Valenciana reunix l'11%, tercera després de Catalunya i Andalusia.

Sarabia qualifica el Llevant – Elx com un dol especial, bonic i important

Eder Sarabia va subratllar el pes anímic i competitiu del derbi davant el Llevant i va demanar manejar la pressió. Va avisar d'un rival molt motivat des de l'arribada de Luis Castro.

Sis atesos per fum després de l’incendi d’una vivenda a Alacant

Sis persones han sigut ateses per inhalació de fum després d'un incendi en un primer pis del carrer Sant Pau. Cinc han sigut traslladades a l'Hospital Doctor Balmis.

L’ex secretari de Presidència nega haver informat a Mazón d’un possible confinament per la DANA

Cayetano García ha negat davant la jutgessa haver informat a Carlos Mazón de la consulta sobre un possible confinament durant la DANA de 2024. La causa ha incorporat un informe de l'Advocacia que va avalar la viabilitat jurídica d'eixa mesura i ha revelat versions contradictòries amb l'entorn de Salomé Pradas.

Vueling programa més de 1,6 milions de seients a Alacant per a l’estiu de 2026

L'aerolínia incrementa un 18% la seua capacitat respecte a 2025 i operarà 16 rutes, nou internacionals, després de basar un avió addicional a Alacant i afegir freqüències.

Pérez Llorca ressalta les dades ‘magnífiques’ del turisme en les tres províncies valencianes

Pérez Llorca ha qualificat de 'magnífics' els resultats turístics de Castelló, València i Alacant en l'últim any. Ha defés una presència 'positiva' en Fitur per a reforçar l'oferta provincial.

Sanitat no detecta reutilització de catèters a l’Hospital del Vinalopó i avisa de mesures

El conseller Marciano Gómez ha assegurat que la inspecció urgent a l'Hospital del Vinalopó no ha trobat proves de reutilització de catèters. Si afloren irregularitats, promet actuar amb 'amb contundència'.