15.7 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

El Govern reforça el jutjat de Catarroja de la DANA perquè la jutgessa ‘atenga només esta causa’

El Govern central reforçarà el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Catarroja (València) amb la incorporació en els pròxims dies d’un nou jutge que s’encarregarà de “tots els casos pendents” i, d’esta manera, la magistrada titular d’este jutjat “quedarà completament alliberada per a atendre única i exclusivament la causa de la DANA”.

Així ho ha anunciat la ministra de Ciència, Innovació i Universitats i secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, este diumenge en declaracions als mitjans durant la seua visita a la Falla Albufera de Catarroja.

Morant ha remarcat que este és un “compromís més” del Govern d’Espanya per a “enfortir totes les institucions que hagen d’atendre esta tragèdia”. “Estarem fins al final amb tots els recursos que facen falta perquè este poble isca d’esta situació amb dignitat”, ha ressaltat.

Així, ha detallat que la firma d’este reforç es va dur a terme el 7 de març, encara que “ja en el mes de novembre el Ministeri de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts es va asseure amb el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a parlar de la necessitat de reforçar el jutjat de Catarroja amb l’objectiu que no es desbordara de faena, donada la situació a què segurament s’hauria d’enfrontar”.

“Hem seguit molt de prop totes les resolucions que ha anat presentant i publicant la jutgessa”, ha assenyalat la líder socialista, al mateix temps que ha subratllat que “va quedant molt clar que es va poder fer més i millor”.

En este sentit, ha afirmat que “es podien haver pres decisions polítiques que podrien haver salvat vides”. “Es va poder fer més per a alertar la ciutadania del que venia perquè es protegira”, ha incidit.

Morant ha subratllat que la responsabilitat de protegir la ciutadania “li pertany per llei, i també perquè així ho diu l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana, a la Generalitat Valenciana”.

“Demanem eleccions anticipades”

Per això, ha reiterat que el PSPV-PSOE exigix la dimissió del ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, i una convocatòria electoral: “En democràcia no hi ha ferramenta més potent que la veu del poble, per això demanem eleccions anticipades”.

“Nosaltres entenem que davant d’una crisi d’esta envergadura, coneixent la veritat que per fi planta cara a tanta mentida, a tants còmplices d’ella que han decidit estar al costat del màxim irresponsable i no del costat de la ciutadania per a poder reconstruir les vides de la gent amb dignitat, el que ha de fer la ciutadania és pronunciar-se”, ha insistit.

Així mateix, la secretària general del PSPV ha replicat a la vicepresidenta i portaveu del Consell, Susana Camarero, que “si té tan clar que ells estan legitimats, que convoquen eleccions” i ha assenyalat que “Camarero ahir estava al balcó de l’Ajuntament de València en companyia de la senyora Cuca Gamarra, que estava amb l’alcaldessa, María José Catalá, i qui no hi eren eren el senyor Mazón i el senyor Feijóo, que són els qui han de donar la cara”.

Així s’ha pronunciat Morant en ser preguntada per les declaracions emeses este dissabte per la vicepresidenta i portaveu del Consell, en les quals va subratllar que Morant “té un problema intern en el PSPV”, per la qual cosa “potser també li convindria fer alguna nova elecció, no anticipada, però sí una nova per a aclarir què passa en les seues agrupacions locals”, i es va preguntar “si parla d’eleccions anticipades del Govern d’Espanya perquè, veient la situació del president, Pedro Sánchez, des de llavors convindria que es valorara la possibilitat”.

La també ministra ha denunciat que el cap del Consell “no comparega davant de la ciutadania i s’amague”. “Jo hui estic a Catarroja a disposició dels veïns. Ahir vaig estar a València i continuaré estant al carrer, però Mazón no vol escoltar el carrer”, ha apuntat.

En esta línia, ha expressat que “no li sorprén” que el ‘president’ no haja acudit a cap mascletà i ha considerat que el PP “vol fer creure que Mazón no existix”. “No podem tindre un president que té por d’estar davant de la ciutadania perquè li recorda la seua irresponsabilitat”, ha afirmat.

“PP i Vox el mantenen”

Morant ha defensat que “ja no és només Mazón el problema, sinó PP i Vox, que el mantenen”: “Fa tres setmanes en les Corts es va votar si Mazón havia de dimitir o no, i hi ha una majoria parlamentària, malauradament, entre PP i Vox, que sosté Mazón”.

“Al nostre entendre, este Consell ja no està legitimat, ha de convocar eleccions”, ha reiterat, al mateix temps que ha afirmat que “el problema que ha generat el PP segurament el solucionarà una alternativa al PP”.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.