El jutge del ‘cas Koldo’ rebutja investigar les filtracions als mitjans de comunicació

Assegura que la premsa ha de «tenir accés a una informació suficient dels assumptes noticiosos»

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El jutge de l’Audiència Nacional Ismael Moreno ha rebutjat la petició de l’exasesor de l’exministre José Luis Ábalos, Koldo García, d’obrir una línia d’investigació per a indagar en les filtracions als mitjans de comunicació de la causa en la qual se li investiga pel suposat cobrament de comissions per la venda de mascaretes durant la pandèmia.

En una interlocutòria, arreplegat per Europa Press, el titular del Jutjat Central d’Instrucció número 2 recorda que «els mitjans de comunicació han de tenir accés a una informació suficient dels assumptes noticiosos en les fases embrionàries». Això sí, respectant «els principis bàsics de la instrucció».

«El secret extern no ve impost o exigit directament per cap precepte constitucional (…) Este dret en cap moment empara al fet que es puguen divulgar aspectes relatius a la vida privada dels investigats o respecte de tercers que puguen aparèixer en el procediment i que no tinguen cap relació amb l’objecte del mateix», aclarix el magistrat.

El jutge Moreno recorda que la investigació va arrancar a l’abril del 2022 i que la mateixa es va mantenir en secret fins a febrer del 2023. I, en este període, no va transcendir ni es va publicar absolutament res del contingut de la causa.

En esta línia, l’instructor assenyala que quan va decaure el secret totes les parts van tenir accés al procediment sense cap classe de restricció, repetint que no pot limitar-se la divulgació d’informacions sobre les actuacions judicials sempre que tinguen rellevància i transcendència a l’efecte de l’esclariment dels fets.

Així, el magistrat sosté que s’han adoptat per part del jutjat les degudes cauteles per a evitar que determinats dades o informacions que afecten a l’esfera més personal i íntima dels investigats siguen accessibles únicament per als afectats.

És per això, recorda, per la qual cosa va lliurar un ofici a la Policia amb la finalitat de que s’aportaren en un pen drive les converses orals i telefòniques que apareixen en els informes aportats durant la instrucció a fi d’evitar que les parts personades puguen accedir a les converses que no tinga rellevància alguna per a la investigació.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.