El jutge del ‘cas Koldo’ rebutja investigar les filtracions als mitjans de comunicació

Assegura que la premsa ha de «tenir accés a una informació suficient dels assumptes noticiosos»

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El jutge de l’Audiència Nacional Ismael Moreno ha rebutjat la petició de l’exasesor de l’exministre José Luis Ábalos, Koldo García, d’obrir una línia d’investigació per a indagar en les filtracions als mitjans de comunicació de la causa en la qual se li investiga pel suposat cobrament de comissions per la venda de mascaretes durant la pandèmia.

En una interlocutòria, arreplegat per Europa Press, el titular del Jutjat Central d’Instrucció número 2 recorda que «els mitjans de comunicació han de tenir accés a una informació suficient dels assumptes noticiosos en les fases embrionàries». Això sí, respectant «els principis bàsics de la instrucció».

«El secret extern no ve impost o exigit directament per cap precepte constitucional (…) Este dret en cap moment empara al fet que es puguen divulgar aspectes relatius a la vida privada dels investigats o respecte de tercers que puguen aparèixer en el procediment i que no tinguen cap relació amb l’objecte del mateix», aclarix el magistrat.

El jutge Moreno recorda que la investigació va arrancar a l’abril del 2022 i que la mateixa es va mantenir en secret fins a febrer del 2023. I, en este període, no va transcendir ni es va publicar absolutament res del contingut de la causa.

En esta línia, l’instructor assenyala que quan va decaure el secret totes les parts van tenir accés al procediment sense cap classe de restricció, repetint que no pot limitar-se la divulgació d’informacions sobre les actuacions judicials sempre que tinguen rellevància i transcendència a l’efecte de l’esclariment dels fets.

Així, el magistrat sosté que s’han adoptat per part del jutjat les degudes cauteles per a evitar que determinats dades o informacions que afecten a l’esfera més personal i íntima dels investigats siguen accessibles únicament per als afectats.

És per això, recorda, per la qual cosa va lliurar un ofici a la Policia amb la finalitat de que s’aportaren en un pen drive les converses orals i telefòniques que apareixen en els informes aportats durant la instrucció a fi d’evitar que les parts personades puguen accedir a les converses que no tinga rellevància alguna per a la investigació.

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.