El jutge del ‘cas Koldo’ rebutja investigar les filtracions als mitjans de comunicació

Assegura que la premsa ha de “tenir accés a una informació suficient dels assumptes noticiosos”

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El jutge de l’Audiència Nacional Ismael Moreno ha rebutjat la petició de l’exasesor de l’exministre José Luis Ábalos, Koldo García, d’obrir una línia d’investigació per a indagar en les filtracions als mitjans de comunicació de la causa en la qual se li investiga pel suposat cobrament de comissions per la venda de mascaretes durant la pandèmia.

En una interlocutòria, arreplegat per Europa Press, el titular del Jutjat Central d’Instrucció número 2 recorda que “els mitjans de comunicació han de tenir accés a una informació suficient dels assumptes noticiosos en les fases embrionàries”. Això sí, respectant “els principis bàsics de la instrucció”.

“El secret extern no ve impost o exigit directament per cap precepte constitucional (…) Este dret en cap moment empara al fet que es puguen divulgar aspectes relatius a la vida privada dels investigats o respecte de tercers que puguen aparèixer en el procediment i que no tinguen cap relació amb l’objecte del mateix”, aclarix el magistrat.

El jutge Moreno recorda que la investigació va arrancar a l’abril del 2022 i que la mateixa es va mantenir en secret fins a febrer del 2023. I, en este període, no va transcendir ni es va publicar absolutament res del contingut de la causa.

En esta línia, l’instructor assenyala que quan va decaure el secret totes les parts van tenir accés al procediment sense cap classe de restricció, repetint que no pot limitar-se la divulgació d’informacions sobre les actuacions judicials sempre que tinguen rellevància i transcendència a l’efecte de l’esclariment dels fets.

Així, el magistrat sosté que s’han adoptat per part del jutjat les degudes cauteles per a evitar que determinats dades o informacions que afecten a l’esfera més personal i íntima dels investigats siguen accessibles únicament per als afectats.

És per això, recorda, per la qual cosa va lliurar un ofici a la Policia amb la finalitat de que s’aportaren en un pen drive les converses orals i telefòniques que apareixen en els informes aportats durant la instrucció a fi d’evitar que les parts personades puguen accedir a les converses que no tinga rellevància alguna per a la investigació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.

Acte vandàlic en la Falla Plaça Prado de Gandia: destrossen diversos ninots i roben peces

La Falla Plaça Prado de Gandia ha denunciat un acte vandàlic durant la nit de la plantà que ha deixat diversos ninots danyats i peces sostretes. La comissió ha demanat respecte i civisme.

València es rendix al color, el ritme i el soroll de la mascletà que obri la Setmana Fallera

Pirotècnia Valenciana ha inaugurat la Setmana Fallera 2026 amb una mascletà trepidant en la plaça de l'Ajuntament. Sara García i autoritats han destacat el 'terratrémol' final i el joc de colors amb les banderes de fum.

PSPV i Compromís denuncien el caos en el lliurament del ninot indultat infantil

PSPV i Compromís han denunciat un caos organitzatiu en la recollida del ninot indultat infantil i exigixen una rectificació immediata al govern municipal. Alerten d'aglomeracions, bloquejos i problemes de mobilitat que agreugen la situació.

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai per vent a València

València ha començat el dia amb 382 falles infantils plantades que donen inici als dies grans de les Falles 2026. El vent ha causat sobresalts mentres s'espera estabilitat.