Anuncios

El jutge del ‘cas Koldo’ rebutja investigar les filtracions als mitjans de comunicació

Assegura que la premsa ha de “tenir accés a una informació suficient dels assumptes noticiosos”

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El jutge de l’Audiència Nacional Ismael Moreno ha rebutjat la petició de l’exasesor de l’exministre José Luis Ábalos, Koldo García, d’obrir una línia d’investigació per a indagar en les filtracions als mitjans de comunicació de la causa en la qual se li investiga pel suposat cobrament de comissions per la venda de mascaretes durant la pandèmia.

En una interlocutòria, arreplegat per Europa Press, el titular del Jutjat Central d’Instrucció número 2 recorda que “els mitjans de comunicació han de tenir accés a una informació suficient dels assumptes noticiosos en les fases embrionàries”. Això sí, respectant “els principis bàsics de la instrucció”.

“El secret extern no ve impost o exigit directament per cap precepte constitucional (…) Este dret en cap moment empara al fet que es puguen divulgar aspectes relatius a la vida privada dels investigats o respecte de tercers que puguen aparèixer en el procediment i que no tinguen cap relació amb l’objecte del mateix”, aclarix el magistrat.

El jutge Moreno recorda que la investigació va arrancar a l’abril del 2022 i que la mateixa es va mantenir en secret fins a febrer del 2023. I, en este període, no va transcendir ni es va publicar absolutament res del contingut de la causa.

En esta línia, l’instructor assenyala que quan va decaure el secret totes les parts van tenir accés al procediment sense cap classe de restricció, repetint que no pot limitar-se la divulgació d’informacions sobre les actuacions judicials sempre que tinguen rellevància i transcendència a l’efecte de l’esclariment dels fets.

Així, el magistrat sosté que s’han adoptat per part del jutjat les degudes cauteles per a evitar que determinats dades o informacions que afecten a l’esfera més personal i íntima dels investigats siguen accessibles únicament per als afectats.

És per això, recorda, per la qual cosa va lliurar un ofici a la Policia amb la finalitat de que s’aportaren en un pen drive les converses orals i telefòniques que apareixen en els informes aportats durant la instrucció a fi d’evitar que les parts personades puguen accedir a les converses que no tinga rellevància alguna per a la investigació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Alacant mou fitxa per a mantindre l’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'Ajuntament d'Alacant ha iniciat les negociacions perquè The Ocean Race continue eixint des del seu port després de 2027, secundat per la Generalitat i la Diputació, i reforçant la seua aposta per la innovació i la sostenibilitat marina.

Morant acusa el Consell d’ocultar dades sobre derivacions sanitàries a la privada

Diana Morant critica la falta de transparència del Consell sobre els diners destinats a derivar pacients a la sanitat privada i sosté que eixos recursos millorarien la sanitat pública.

Les Corts fixen el 28 d’abril per a la compareixença dels consellers per la dana

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts reprendrà la seua activitat el 28 d'abril després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de sindicats policials, un tècnic de la presa de Buseo i tres consellers del Consell.

Detingut a Cullera per una plantació de marihuana i galls presumptament usats en baralles

Un home de 29 anys ha sigut detingut a Cullera com a presumpte responsable d'una plantació de marihuana i d'una granja de galls amb lesions compatibles amb baralles, a més de diverses infraccions administratives.

Yerai Cortés reivindica un flamenc popular i cru en el seu nou disc Popular

Yerai Cortés presenta Popular, un àlbum en el qual reivindica un flamenc cru, pròxim al poble i marcat per un procés creatiu distint després d'una greu lesió a la mà.

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.

Calor i temps estable per a iniciar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient càlid i estable, màximes per damunt de 25 graus i possibles tempestes vespertines a l'interior nord.

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.