El jutge del ‘cas Koldo’ rebutja investigar les filtracions als mitjans de comunicació

Assegura que la premsa ha de “tenir accés a una informació suficient dels assumptes noticiosos”

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El jutge de l’Audiència Nacional Ismael Moreno ha rebutjat la petició de l’exasesor de l’exministre José Luis Ábalos, Koldo García, d’obrir una línia d’investigació per a indagar en les filtracions als mitjans de comunicació de la causa en la qual se li investiga pel suposat cobrament de comissions per la venda de mascaretes durant la pandèmia.

En una interlocutòria, arreplegat per Europa Press, el titular del Jutjat Central d’Instrucció número 2 recorda que “els mitjans de comunicació han de tenir accés a una informació suficient dels assumptes noticiosos en les fases embrionàries”. Això sí, respectant “els principis bàsics de la instrucció”.

“El secret extern no ve impost o exigit directament per cap precepte constitucional (…) Este dret en cap moment empara al fet que es puguen divulgar aspectes relatius a la vida privada dels investigats o respecte de tercers que puguen aparèixer en el procediment i que no tinguen cap relació amb l’objecte del mateix”, aclarix el magistrat.

El jutge Moreno recorda que la investigació va arrancar a l’abril del 2022 i que la mateixa es va mantenir en secret fins a febrer del 2023. I, en este període, no va transcendir ni es va publicar absolutament res del contingut de la causa.

En esta línia, l’instructor assenyala que quan va decaure el secret totes les parts van tenir accés al procediment sense cap classe de restricció, repetint que no pot limitar-se la divulgació d’informacions sobre les actuacions judicials sempre que tinguen rellevància i transcendència a l’efecte de l’esclariment dels fets.

Així, el magistrat sosté que s’han adoptat per part del jutjat les degudes cauteles per a evitar que determinats dades o informacions que afecten a l’esfera més personal i íntima dels investigats siguen accessibles únicament per als afectats.

És per això, recorda, per la qual cosa va lliurar un ofici a la Policia amb la finalitat de que s’aportaren en un pen drive les converses orals i telefòniques que apareixen en els informes aportats durant la instrucció a fi d’evitar que les parts personades puguen accedir a les converses que no tinga rellevància alguna per a la investigació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.