El MARQ suspèn fins a setembre les visites a la Cova de l’Or de Beniarrés per a evitar els mesos de calor

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

El jaciment arqueològic de la Cova de l’Or, situat a Beniarrés, tancarà la seua activitat cultural al públic dilluns que ve fins al dia 7 de setembre per a esquivar les altes temperatures de l’estiu. La Fundació CV MARQ gestiona junt amb l’Ajuntament de la localitat esta proposta, que oferix al visitant un complet recorregut tant pel centre d’interpretació com pel propi enclavament.

El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro, ha agraït en un comunicat a l’Ajuntament de Beniarrés tota la seua col·laboració i recolze en este projecte, en el qual ha afirmat que van “de la mà i del que ja han gaudit més de 2.500 persones des de la seua engegada, al juny del 2021, la qual cosa ha suposat un important revulsiu per a un municipi que apenes supera els mil habitants”.

Així mateix, el diputat ha destacat “el compromís de la Diputació, no només amb la posada en valor del patrimoni històric i cultural, sinó amb els municipis en risc de despoblament, en este cas, a través de recursos de primer ordre que, a més, oferixen l’oportunitat de realitzar un suggestiu recorregut d’interès cultural i paisatgístic que s’inicia al centre d’interpretació situat en el mateix nucli urbà de la localitat”.

La Cova de l’Or és un jaciment arqueològic de referència internacional del Neolític, que “ha sigut posat en valor com a museu de lloc per la Diputació”, a través de les àrees d’Arquitectura i de Cultura.

Este procés, iniciat el 2016, ha contemplat la millora dels accessos i el condicionament de l’exterior de la cavitat per a facilitar les visites. Així mateix, s’han adoptat altres mesures de seguretat i accessibilitat amb la instal·lació d’una passarel·la per a accedir a l’interior.

L’activitat, disponible dissabtes, diumenges i festius, comença amb una visita guiada al Centre d’Interpretació, que inclou un recorregut pel museu i la projecció d’un vídeo per a contextualitzar l’espai i el seu entorn. Des d’allí, l’itinerari prosseguix en vehicle –inclòs en el servici oferit– fins a l’inici de la sendera que conduïx al jaciment.

Últimes notícies

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.

Els accidents laborals causen 12 morts en la Comunitat Valenciana fins a març

Els accidents laborals provoquen 170 morts a Espanya en el primer trimestre, 12 d'elles en la Comunitat Valenciana, on totes les defuncions es produïxen durant la jornada de treball.

Els ajuntaments activen projectes locals per a 120.000 vivendes de protecció pública

Els ajuntaments poden posar en marxa Projectes Residencials Locals per a promoure fins a 120.000 vivendes de protecció pública en sòls dotacionals i patrimonials hui infrautilitzats.

El Suprem reclama de nou al Parlament Europeu alçar la immunitat de Alvise per assetjament

El Tribunal Suprem sol·licita per tercera vegada al Parlament Europeu el suplicatori per a retirar la immunitat a l'eurodiputat Luis Perez, Alvise, i investigar-li per presumpte assetjament i revelacion de secrets a exmembres del seu partit.

Catalá reclama al Govern una reunió pel Sidi Saler després d’un any sense resposta

L'alcaldessa de València, María José Catalá, manté la seua exigència de reunir-se amb el Ministeri per a la Transició Ecològica per a definir el futur de l'antic hotel Sidi Saler, tancat i abandonat, després de més d'un any sense resposta.

La Guàrdia Civil d’Alacant honra als agents morts en el seu 182 aniversari

La Guàrdia Civil d'Alacant va celebrar el 182 aniversari de la seua fundació amb un acte institucional marcat per l'homenatge als agents morts i ferits a Huelva i el reconeixement als guàrdies retirats.

València destina més de 1,8 milions a renovar el sanejament dels Poblats Marítims

L'Ajuntament de València invertix 1,81 milions a modernitzar la xarxa de sanejament dels Poblats Marítims per a millorar l'evacuació d'aigües pluvials i residuals i reforçar la resposta davant pluges intenses.