El MARQ suspèn fins a setembre les visites a la Cova de l’Or de Beniarrés per a evitar els mesos de calor

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

El jaciment arqueològic de la Cova de l’Or, situat a Beniarrés, tancarà la seua activitat cultural al públic dilluns que ve fins al dia 7 de setembre per a esquivar les altes temperatures de l’estiu. La Fundació CV MARQ gestiona junt amb l’Ajuntament de la localitat esta proposta, que oferix al visitant un complet recorregut tant pel centre d’interpretació com pel propi enclavament.

El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro, ha agraït en un comunicat a l’Ajuntament de Beniarrés tota la seua col·laboració i recolze en este projecte, en el qual ha afirmat que van “de la mà i del que ja han gaudit més de 2.500 persones des de la seua engegada, al juny del 2021, la qual cosa ha suposat un important revulsiu per a un municipi que apenes supera els mil habitants”.

Així mateix, el diputat ha destacat “el compromís de la Diputació, no només amb la posada en valor del patrimoni històric i cultural, sinó amb els municipis en risc de despoblament, en este cas, a través de recursos de primer ordre que, a més, oferixen l’oportunitat de realitzar un suggestiu recorregut d’interès cultural i paisatgístic que s’inicia al centre d’interpretació situat en el mateix nucli urbà de la localitat”.

La Cova de l’Or és un jaciment arqueològic de referència internacional del Neolític, que “ha sigut posat en valor com a museu de lloc per la Diputació”, a través de les àrees d’Arquitectura i de Cultura.

Este procés, iniciat el 2016, ha contemplat la millora dels accessos i el condicionament de l’exterior de la cavitat per a facilitar les visites. Així mateix, s’han adoptat altres mesures de seguretat i accessibilitat amb la instal·lació d’una passarel·la per a accedir a l’interior.

L’activitat, disponible dissabtes, diumenges i festius, comença amb una visita guiada al Centre d’Interpretació, que inclou un recorregut pel museu i la projecció d’un vídeo per a contextualitzar l’espai i el seu entorn. Des d’allí, l’itinerari prosseguix en vehicle –inclòs en el servici oferit– fins a l’inici de la sendera que conduïx al jaciment.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.