20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

El MARQ suspèn fins a setembre les visites a la Cova de l’Or de Beniarrés per a evitar els mesos de calor

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

El jaciment arqueològic de la Cova de l’Or, situat a Beniarrés, tancarà la seua activitat cultural al públic dilluns que ve fins al dia 7 de setembre per a esquivar les altes temperatures de l’estiu. La Fundació CV MARQ gestiona junt amb l’Ajuntament de la localitat esta proposta, que oferix al visitant un complet recorregut tant pel centre d’interpretació com pel propi enclavament.

El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro, ha agraït en un comunicat a l’Ajuntament de Beniarrés tota la seua col·laboració i recolze en este projecte, en el qual ha afirmat que van “de la mà i del que ja han gaudit més de 2.500 persones des de la seua engegada, al juny del 2021, la qual cosa ha suposat un important revulsiu per a un municipi que apenes supera els mil habitants”.

Així mateix, el diputat ha destacat “el compromís de la Diputació, no només amb la posada en valor del patrimoni històric i cultural, sinó amb els municipis en risc de despoblament, en este cas, a través de recursos de primer ordre que, a més, oferixen l’oportunitat de realitzar un suggestiu recorregut d’interès cultural i paisatgístic que s’inicia al centre d’interpretació situat en el mateix nucli urbà de la localitat”.

La Cova de l’Or és un jaciment arqueològic de referència internacional del Neolític, que “ha sigut posat en valor com a museu de lloc per la Diputació”, a través de les àrees d’Arquitectura i de Cultura.

Este procés, iniciat el 2016, ha contemplat la millora dels accessos i el condicionament de l’exterior de la cavitat per a facilitar les visites. Així mateix, s’han adoptat altres mesures de seguretat i accessibilitat amb la instal·lació d’una passarel·la per a accedir a l’interior.

L’activitat, disponible dissabtes, diumenges i festius, comença amb una visita guiada al Centre d’Interpretació, que inclou un recorregut pel museu i la projecció d’un vídeo per a contextualitzar l’espai i el seu entorn. Des d’allí, l’itinerari prosseguix en vehicle –inclòs en el servici oferit– fins a l’inici de la sendera que conduïx al jaciment.

Últimes notícies

Redó lamenta que una víctima haja de renunciar després de la retirada de l’acusació de Mouliaà

Ana Redondo considera tremendament dolorós que una víctima haja de renunciar per la duració d'un procés, després de la retirada de l'acusació d'Elisa Mouliaà contra Íñigo Errejón. La ministra subratlla l'acompanyament institucional i el respecte a la presumpció d'innocència.

Redó ha afirmat que el PP repetix a Móstoles la seua actitud del cas Nevenka

Redó ha qualificat de 'cínica' la reacció del PP de Madrid en el cas de Móstoles i l'ha comparada amb el patró del cas Nevenka. Ha demanat respostes immediates i centrades en la protecció de les víctimes.

Condemnat a 22 anys i mig per assassinar a la seua parella amb 18 punyalades a Alcoi

Un home de 32 anys ha sigut condemnat a 22 anys i mig per assassinar a la seua parella, Dori, de 27, amb almenys 18 punyalades en 2022 a Alcoi. L'Audiència d'Alacant ha aplicat el veredicte del jurat i el condemnat haurà d'indemnitzar a la família amb més de 255.000 euros.

El València espera incorporar un director esportiu per al mercat espanyol en 4 a 8 setmanes

El club preveu sumar un director esportiu centrat en el mercat espanyol en un termini de 30 a 60 dies. La figura actuarà com a enllaç entre la direcció i l'entrenador.

El València Basket canvia el focus a Copa i Lliga després de caure en l’Eurolliga

L'equip taronja cau 69-55 davant el Reyer Venècia i redirigix la seua temporada cap a la Copa de la Reina i la Lliga Femenina Endesa. Burgos apel·la a mantindre la mentalitat.

Dos filaes més permeten la desfilada mixta en els Moros i Cristians d’Alcoi

Chano i Asturians han eliminat els dissenys de vestimenta diferenciats per sexe i se sumen a Llauradors, Magenta i Benimerins. Cinc filaes permeten ja esquadres mixtes, mentres 23 de 28 encara no ho fan.

Gourlay ratifica la seua plena confiança en Corberán i assumix la responsabilitat

El director general de futbol del València va recolzar sense matisos a Carlos Corberán, va assumir la responsabilitat pels resultats i va demanar estabilitat per a remuntar.

El risc de pobresa en la Comunitat creix 0,8 punts i aconseguix al 30,7% de la població

El 30,7% de la població de la Comunitat Valenciana està en risc de pobresa o exclusió social, cinc punts per damunt de la mitjana. La taxa empitjora 0,8 punts enfront de 2024.