El MARQ suspèn fins a setembre les visites a la Cova de l’Or de Beniarrés per a evitar els mesos de calor

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

El jaciment arqueològic de la Cova de l’Or, situat a Beniarrés, tancarà la seua activitat cultural al públic dilluns que ve fins al dia 7 de setembre per a esquivar les altes temperatures de l’estiu. La Fundació CV MARQ gestiona junt amb l’Ajuntament de la localitat esta proposta, que oferix al visitant un complet recorregut tant pel centre d’interpretació com pel propi enclavament.

El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro, ha agraït en un comunicat a l’Ajuntament de Beniarrés tota la seua col·laboració i recolze en este projecte, en el qual ha afirmat que van «de la mà i del que ja han gaudit més de 2.500 persones des de la seua engegada, al juny del 2021, la qual cosa ha suposat un important revulsiu per a un municipi que apenes supera els mil habitants».

Així mateix, el diputat ha destacat «el compromís de la Diputació, no només amb la posada en valor del patrimoni històric i cultural, sinó amb els municipis en risc de despoblament, en este cas, a través de recursos de primer ordre que, a més, oferixen l’oportunitat de realitzar un suggestiu recorregut d’interès cultural i paisatgístic que s’inicia al centre d’interpretació situat en el mateix nucli urbà de la localitat».

La Cova de l’Or és un jaciment arqueològic de referència internacional del Neolític, que «ha sigut posat en valor com a museu de lloc per la Diputació», a través de les àrees d’Arquitectura i de Cultura.

Este procés, iniciat el 2016, ha contemplat la millora dels accessos i el condicionament de l’exterior de la cavitat per a facilitar les visites. Així mateix, s’han adoptat altres mesures de seguretat i accessibilitat amb la instal·lació d’una passarel·la per a accedir a l’interior.

L’activitat, disponible dissabtes, diumenges i festius, comença amb una visita guiada al Centre d’Interpretació, que inclou un recorregut pel museu i la projecció d’un vídeo per a contextualitzar l’espai i el seu entorn. Des d’allí, l’itinerari prosseguix en vehicle –inclòs en el servici oferit– fins a l’inici de la sendera que conduïx al jaciment.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.