14.7 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

El MARQ suspèn fins a setembre les visites a la Cova de l’Or de Beniarrés per a evitar els mesos de calor

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

El jaciment arqueològic de la Cova de l’Or, situat a Beniarrés, tancarà la seua activitat cultural al públic dilluns que ve fins al dia 7 de setembre per a esquivar les altes temperatures de l’estiu. La Fundació CV MARQ gestiona junt amb l’Ajuntament de la localitat esta proposta, que oferix al visitant un complet recorregut tant pel centre d’interpretació com pel propi enclavament.

El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro, ha agraït en un comunicat a l’Ajuntament de Beniarrés tota la seua col·laboració i recolze en este projecte, en el qual ha afirmat que van “de la mà i del que ja han gaudit més de 2.500 persones des de la seua engegada, al juny del 2021, la qual cosa ha suposat un important revulsiu per a un municipi que apenes supera els mil habitants”.

Així mateix, el diputat ha destacat “el compromís de la Diputació, no només amb la posada en valor del patrimoni històric i cultural, sinó amb els municipis en risc de despoblament, en este cas, a través de recursos de primer ordre que, a més, oferixen l’oportunitat de realitzar un suggestiu recorregut d’interès cultural i paisatgístic que s’inicia al centre d’interpretació situat en el mateix nucli urbà de la localitat”.

La Cova de l’Or és un jaciment arqueològic de referència internacional del Neolític, que “ha sigut posat en valor com a museu de lloc per la Diputació”, a través de les àrees d’Arquitectura i de Cultura.

Este procés, iniciat el 2016, ha contemplat la millora dels accessos i el condicionament de l’exterior de la cavitat per a facilitar les visites. Així mateix, s’han adoptat altres mesures de seguretat i accessibilitat amb la instal·lació d’una passarel·la per a accedir a l’interior.

L’activitat, disponible dissabtes, diumenges i festius, comença amb una visita guiada al Centre d’Interpretació, que inclou un recorregut pel museu i la projecció d’un vídeo per a contextualitzar l’espai i el seu entorn. Des d’allí, l’itinerari prosseguix en vehicle –inclòs en el servici oferit– fins a l’inici de la sendera que conduïx al jaciment.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.