El MuVIM exposa ‘Coratge!’ per a fer una reflexió introspectiva sobre l’ànima femenina

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

El MuVIM se suma un any més a la commemoració del Dia Internacional de la Dona amb ‘Coratge!’, una obra de Tetê d’Alencar que, amb una mirada analítica i profunda, convida a una reflexió introspectiva on cada element, cada objecte de l’obra «es convertix en un reflex de les profunditats de l’ànima femenina i de la societat».

L’obra, exposada en forma de tapís en la vidriera del museu de la Diputació de València, forma part del projecte ‘Opposite Ectopias’, que naix de la influència de la novel·la Ectopia d’Ernest Callenbach, que presenta una visió d’una utopia ecològica imperfecta, en la qual l’harmonia amb la naturalesa conviu amb les seues pròpies contradiccions i limitacions, segons ha indicat la institució provincial en un comunicat.

Esta utopia planteja un escenari on les solucions ecològiques i socials busquen crear una societat ideal, però el seu perfeccionisme topa amb la realitat de la imperfecció humana.

A partir d’este concepte, Tetê d’Alencar construïx un univers femení complex, on els objectes d’aparença harmònica oculten profundes tensions i dissonàncies, reflectint un món idealitzat que, en realitat, està marcat per les seues pròpies contradiccions.

L’artista presentarà la seua obra este diumenge 9 de març a les 11.00 hores. A continuació, a les 12.00 hores, tindrà lloc el concert ‘En veu de totes’ de l’Agrupació Vocal Dissonants. Es tracta d’una expressió artística que aúna música, paraula i imatge amb una selecció de cançons conegudes amb arranjaments originals creats específicament per a l’espectacle, «pensat per a despertar emocions i reafirmar la força i convicció d’unes dones que es volen, més que mai, vives i lliures».

Últimes notícies

Rescaten cinc gossos, tres gats i un ocell de cases desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó

Un centre caní de Vila-real ha tret cinc gossos, tres gats i un ocell de vivendes de municipis desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, després de més de cinc dies sols. Els animals s’han reunit amb els seus amos, que han viscut el rescat amb una forta càrrega emocional.

La quarta ona de calor deixarà fins a 40 graus este dijous a la Comunitat

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor en punts d’Alacant i València, amb màximes que podran arribar als 40 graus.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i arrasa 9.300 hectàrees en un perímetre de 81 km

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense estar controlat després de cinc dies, amb un perímetre de 81 quilòmetres i 9.300 hectàrees cremades. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen coordinats en les tasques d’extinció.

El Trofeu Festa d’Elx s’ajorna per les obres al Martínez Valero

L’Elche ha decidit no disputar el Trofeu Festa d’Elx abans de l’inici de LaLiga per les obres de millora al Martínez Valero. El club no descarta buscar una nova data en la finestra de setembre, però no pot garantir que el torneig es jugue enguany.

La nova camiseta del Valencia Basket celebra 40 anys d’història amb el taronja com a senyal d’identitat

El Valencia Basket ha presentat la seua nova primera equipació, batejada com Origen, que lluirà en ACB, Euroliga i Lliga Femenina Endesa i que ret homenatge al 40 aniversari del club amb el taronja com a color central i nous detalls en negre i daurat.

Un nou protocol a Alacant reduïx a la mitat els marcapassos després d’una vàlvula aòrtica

Un assaig clínic pioner a l’Hospital General Doctor Balmis d’Alacant mostra que un tractament pautat amb glucocorticoides abans i després d’una vàlvula aòrtica transcatèter reduïx a la mitat la necessitat de marcapassos permanents. L’estudi, liderat per ISABIAL, apunta també a un estalvi econòmic destacat per al sistema sanitari.

Localitzen mort un home que flotava a la platja del Puig

Un home ha sigut trobat sense vida mentre flotava a l’aigua de la platja del Puig. Els serveis sanitaris només han pogut confirmar el seu falleixement.

La cala Baeza d’El Campello es convertix en una nova platja accessible després d’una gran regeneració

La cala Baeza d’El Campello, un dels trams més degradats de la costa alacantina, s’ha regenerat completament gràcies a una inversió d’uns 3 milions d’euros del Ministeri per a la Transició Ecològica, que ha creat una platja més accessible, segura i ambientalment estable.
FILMOTECA D'ESTIU