El papa Lleó XIV: un líder americà en una Església en transformació

València, 9 (Europa Press)

L’exministre d’Assumptes Exteriors i exeurodiputat del PP, José Manuel García-Margallo, ha subratllat que el nou papa Lleó XIV «és americà, però pertany als que creuen que cal seguir avançant». En aquest context, ha defensat que «el pontificat anterior ha obert uns processos que són absolutament irreversibles, no hi ha marxa enrere».

Les seves declaracions han estat realitzades durant un acte organitzat per la Facultat de Ciències Socials i Jurídiques de la Universitat Internacional de València, on ha participat juntament amb l’exministra d’Assumptes Exteriors i Cooperació, Sanitat i Política Social, Trinidad Jiménez, per analitzar la situació d’Espanya en la geopolítica mundial.

García-Margallo ha recordat que el nou papa, «encara que sembli una evidència, no és el successor de Francisco, sinó el de Pedro». Ha comentat que «per a jutjar-lo cal partir primer de la posició personal de cadascun». «Jo soc catòlic, practicant i, per tant, obeïsc a qualsevol papa, siga el que siga», ha afegit.

Sobre la seva visió com a «líder espiritual de bona part de la humanitat que no pertany a l’Església», ha ressaltat que Lleó XIV «té un avantatge en un moment de crisi com el qual travessem»: «És un papa nord-americà, però, per ser molt clar, és contrari a l’esperit, les formes i la política del president dels Estats Units, Donald Trump».

Ha destacat que, tot i ser americà, Lleó XIV forma part dels que consideren que és necessari «seguir avançant». «La seva primera crida va ser a la pau i la segona a la naturalesa misional de l’Església, a obrir-se al món», ha comentat, subratllant que «és un papa que, com Francisco, està en l’esperit evangèlic, en la proximitat dels més vulnerables».

Segons el seu parer, el pontífex «pot desenvolupar una labor de pacificació en una Església que ha arribat dividida». «La divisió més important és la que hi havia entre l’Església nord-americana a la qual ell pertanyia, que era profundament conservadora i contrària als canvis, i l’alemanya, que era profundament reformista».

Malgrat que ha donat «alguns senyals» de canvis, García-Margallo afirma que «són molt poques per a fer un judici definitiu», alhora que valora la seva formació agustiniana. «Crec que això ho farà francament bé», ha assegurat.

Finalment, ha expressat la seva satisfacció per l’ascendència espanyola del papa: «M’encanta que tingui família espanyola. Un papa catòlic, agustí i amb ascendència espanyola, no puc demanar més», ha conclòs.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.