El papa Lleó XIV: un líder americà en una Església en transformació

València, 9 (Europa Press)

L’exministre d’Assumptes Exteriors i exeurodiputat del PP, José Manuel García-Margallo, ha subratllat que el nou papa Lleó XIV “és americà, però pertany als que creuen que cal seguir avançant”. En aquest context, ha defensat que “el pontificat anterior ha obert uns processos que són absolutament irreversibles, no hi ha marxa enrere”.

Les seves declaracions han estat realitzades durant un acte organitzat per la Facultat de Ciències Socials i Jurídiques de la Universitat Internacional de València, on ha participat juntament amb l’exministra d’Assumptes Exteriors i Cooperació, Sanitat i Política Social, Trinidad Jiménez, per analitzar la situació d’Espanya en la geopolítica mundial.

García-Margallo ha recordat que el nou papa, “encara que sembli una evidència, no és el successor de Francisco, sinó el de Pedro”. Ha comentat que “per a jutjar-lo cal partir primer de la posició personal de cadascun”. “Jo soc catòlic, practicant i, per tant, obeïsc a qualsevol papa, siga el que siga”, ha afegit.

Sobre la seva visió com a “líder espiritual de bona part de la humanitat que no pertany a l’Església”, ha ressaltat que Lleó XIV “té un avantatge en un moment de crisi com el qual travessem”: “És un papa nord-americà, però, per ser molt clar, és contrari a l’esperit, les formes i la política del president dels Estats Units, Donald Trump”.

Ha destacat que, tot i ser americà, Lleó XIV forma part dels que consideren que és necessari “seguir avançant”. “La seva primera crida va ser a la pau i la segona a la naturalesa misional de l’Església, a obrir-se al món”, ha comentat, subratllant que “és un papa que, com Francisco, està en l’esperit evangèlic, en la proximitat dels més vulnerables”.

Segons el seu parer, el pontífex “pot desenvolupar una labor de pacificació en una Església que ha arribat dividida”. “La divisió més important és la que hi havia entre l’Església nord-americana a la qual ell pertanyia, que era profundament conservadora i contrària als canvis, i l’alemanya, que era profundament reformista”.

Malgrat que ha donat “alguns senyals” de canvis, García-Margallo afirma que “són molt poques per a fer un judici definitiu”, alhora que valora la seva formació agustiniana. “Crec que això ho farà francament bé”, ha assegurat.

Finalment, ha expressat la seva satisfacció per l’ascendència espanyola del papa: “M’encanta que tingui família espanyola. Un papa catòlic, agustí i amb ascendència espanyola, no puc demanar més”, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.

L’IVAM ha adquirit en ARC 30 obres de 23 artistes per a reforçar la seua col·lecció

El museu ha comprat 30 obres en ARC 2026, amb majoria d'autoria femenina, per a cobrir llacunes i consolidar línies d'investigació. L'operació va ser aprovada pel seu Consell Rector.