El papa Lleó XIV: un líder americà en una Església en transformació

València, 9 (Europa Press)

L’exministre d’Assumptes Exteriors i exeurodiputat del PP, José Manuel García-Margallo, ha subratllat que el nou papa Lleó XIV «és americà, però pertany als que creuen que cal seguir avançant». En aquest context, ha defensat que «el pontificat anterior ha obert uns processos que són absolutament irreversibles, no hi ha marxa enrere».

Les seves declaracions han estat realitzades durant un acte organitzat per la Facultat de Ciències Socials i Jurídiques de la Universitat Internacional de València, on ha participat juntament amb l’exministra d’Assumptes Exteriors i Cooperació, Sanitat i Política Social, Trinidad Jiménez, per analitzar la situació d’Espanya en la geopolítica mundial.

García-Margallo ha recordat que el nou papa, «encara que sembli una evidència, no és el successor de Francisco, sinó el de Pedro». Ha comentat que «per a jutjar-lo cal partir primer de la posició personal de cadascun». «Jo soc catòlic, practicant i, per tant, obeïsc a qualsevol papa, siga el que siga», ha afegit.

Sobre la seva visió com a «líder espiritual de bona part de la humanitat que no pertany a l’Església», ha ressaltat que Lleó XIV «té un avantatge en un moment de crisi com el qual travessem»: «És un papa nord-americà, però, per ser molt clar, és contrari a l’esperit, les formes i la política del president dels Estats Units, Donald Trump».

Ha destacat que, tot i ser americà, Lleó XIV forma part dels que consideren que és necessari «seguir avançant». «La seva primera crida va ser a la pau i la segona a la naturalesa misional de l’Església, a obrir-se al món», ha comentat, subratllant que «és un papa que, com Francisco, està en l’esperit evangèlic, en la proximitat dels més vulnerables».

Segons el seu parer, el pontífex «pot desenvolupar una labor de pacificació en una Església que ha arribat dividida». «La divisió més important és la que hi havia entre l’Església nord-americana a la qual ell pertanyia, que era profundament conservadora i contrària als canvis, i l’alemanya, que era profundament reformista».

Malgrat que ha donat «alguns senyals» de canvis, García-Margallo afirma que «són molt poques per a fer un judici definitiu», alhora que valora la seva formació agustiniana. «Crec que això ho farà francament bé», ha assegurat.

Finalment, ha expressat la seva satisfacció per l’ascendència espanyola del papa: «M’encanta que tingui família espanyola. Un papa catòlic, agustí i amb ascendència espanyola, no puc demanar més», ha conclòs.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU