El papa Lleó XIV: un líder americà en una Església en transformació

València, 9 (Europa Press)

L’exministre d’Assumptes Exteriors i exeurodiputat del PP, José Manuel García-Margallo, ha subratllat que el nou papa Lleó XIV «és americà, però pertany als que creuen que cal seguir avançant». En aquest context, ha defensat que «el pontificat anterior ha obert uns processos que són absolutament irreversibles, no hi ha marxa enrere».

Les seves declaracions han estat realitzades durant un acte organitzat per la Facultat de Ciències Socials i Jurídiques de la Universitat Internacional de València, on ha participat juntament amb l’exministra d’Assumptes Exteriors i Cooperació, Sanitat i Política Social, Trinidad Jiménez, per analitzar la situació d’Espanya en la geopolítica mundial.

García-Margallo ha recordat que el nou papa, «encara que sembli una evidència, no és el successor de Francisco, sinó el de Pedro». Ha comentat que «per a jutjar-lo cal partir primer de la posició personal de cadascun». «Jo soc catòlic, practicant i, per tant, obeïsc a qualsevol papa, siga el que siga», ha afegit.

Sobre la seva visió com a «líder espiritual de bona part de la humanitat que no pertany a l’Església», ha ressaltat que Lleó XIV «té un avantatge en un moment de crisi com el qual travessem»: «És un papa nord-americà, però, per ser molt clar, és contrari a l’esperit, les formes i la política del president dels Estats Units, Donald Trump».

Ha destacat que, tot i ser americà, Lleó XIV forma part dels que consideren que és necessari «seguir avançant». «La seva primera crida va ser a la pau i la segona a la naturalesa misional de l’Església, a obrir-se al món», ha comentat, subratllant que «és un papa que, com Francisco, està en l’esperit evangèlic, en la proximitat dels més vulnerables».

Segons el seu parer, el pontífex «pot desenvolupar una labor de pacificació en una Església que ha arribat dividida». «La divisió més important és la que hi havia entre l’Església nord-americana a la qual ell pertanyia, que era profundament conservadora i contrària als canvis, i l’alemanya, que era profundament reformista».

Malgrat que ha donat «alguns senyals» de canvis, García-Margallo afirma que «són molt poques per a fer un judici definitiu», alhora que valora la seva formació agustiniana. «Crec que això ho farà francament bé», ha assegurat.

Finalment, ha expressat la seva satisfacció per l’ascendència espanyola del papa: «M’encanta que tingui família espanyola. Un papa catòlic, agustí i amb ascendència espanyola, no puc demanar més», ha conclòs.

Últimes notícies

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.