El papa Lleó XIV: un líder americà en una Església en transformació

València, 9 (Europa Press)

L’exministre d’Assumptes Exteriors i exeurodiputat del PP, José Manuel García-Margallo, ha subratllat que el nou papa Lleó XIV «és americà, però pertany als que creuen que cal seguir avançant». En aquest context, ha defensat que «el pontificat anterior ha obert uns processos que són absolutament irreversibles, no hi ha marxa enrere».

Les seves declaracions han estat realitzades durant un acte organitzat per la Facultat de Ciències Socials i Jurídiques de la Universitat Internacional de València, on ha participat juntament amb l’exministra d’Assumptes Exteriors i Cooperació, Sanitat i Política Social, Trinidad Jiménez, per analitzar la situació d’Espanya en la geopolítica mundial.

García-Margallo ha recordat que el nou papa, «encara que sembli una evidència, no és el successor de Francisco, sinó el de Pedro». Ha comentat que «per a jutjar-lo cal partir primer de la posició personal de cadascun». «Jo soc catòlic, practicant i, per tant, obeïsc a qualsevol papa, siga el que siga», ha afegit.

Sobre la seva visió com a «líder espiritual de bona part de la humanitat que no pertany a l’Església», ha ressaltat que Lleó XIV «té un avantatge en un moment de crisi com el qual travessem»: «És un papa nord-americà, però, per ser molt clar, és contrari a l’esperit, les formes i la política del president dels Estats Units, Donald Trump».

Ha destacat que, tot i ser americà, Lleó XIV forma part dels que consideren que és necessari «seguir avançant». «La seva primera crida va ser a la pau i la segona a la naturalesa misional de l’Església, a obrir-se al món», ha comentat, subratllant que «és un papa que, com Francisco, està en l’esperit evangèlic, en la proximitat dels més vulnerables».

Segons el seu parer, el pontífex «pot desenvolupar una labor de pacificació en una Església que ha arribat dividida». «La divisió més important és la que hi havia entre l’Església nord-americana a la qual ell pertanyia, que era profundament conservadora i contrària als canvis, i l’alemanya, que era profundament reformista».

Malgrat que ha donat «alguns senyals» de canvis, García-Margallo afirma que «són molt poques per a fer un judici definitiu», alhora que valora la seva formació agustiniana. «Crec que això ho farà francament bé», ha assegurat.

Finalment, ha expressat la seva satisfacció per l’ascendència espanyola del papa: «M’encanta que tingui família espanyola. Un papa catòlic, agustí i amb ascendència espanyola, no puc demanar més», ha conclòs.

Últimes notícies

Tres trens cancel·lats en la C2 per la vaga en Renfe però la resta de serveis funcionen amb normalitat

La vaga convocada pel Sindicato Ferroviario este dilluns ha provocat la cancel·lació de tres servicis de Rodalia en la línia C2 a Valencia, mentres que l’Alta Velocitat i la Llarga i Mitja Distància circulen amb normalitat en la Comunitat Valenciana.

Detingut el conductor d’un dels vehicles en l’accident mortal de la N-340 amb quatre víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut el conductor d’un dels cotxes implicats en l’accident d’esta matinada a la N-340 a Benicàssim, on han mort quatre persones i sis hòmens han resultat ferits greus.

Deting a Bétera per furtar 44 cadells de gos i 84 paloms de competició

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera un home de 41 anys acusat de robar 44 cadells de gos i nombrosos paloms de competició a Náquera, valorats en quasi 145.000 euros, i d’ocho delictes de maltractament animal.

Tecnologies immersives que ja transformen la indústria i la salut mental i física

L’ITI impulsa els projectes cuidAR i ECOSIDEA, que utilitzen entorns digitals immersius i intel·ligència artificial per millorar teràpies, formació i processos industrials.

Ruixats forts i granís en l’interior nord mentre el sud lluïx ras

L’interior de la mitat nord de la Comunitat Valenciana espera esta vesprada ruixats i tronades localment fortes amb granís, mentre que el sud tindrà cel poc nuvolós o ras i temperatures sense grans canvis.

Una dona cau des del bany de la seua vivenda sobre un llavacotxes a Benetússer

Una dona ha resultat ferida en cedir el sòl del bany de la seua vivenda i caure uns cinc metres sobre un llavacotxes tancat al públic a Benetússer. La Policia Local i Urbanisme investiguen hui si el colapse està relacionat amb obres o amb el mal estat de la finca.

Controlat de matinada l’incendi forestal de Forcall originat per un camió accidentat

Els bombers han estabilitzat de matinada l’incendi forestal declarat diumenge a Forcall (Castelló), provocat per un camió accidentat en un barranc. El foc ha obligat a desplegar mitjans aeris i terrestres i a activar la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals.

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.