El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, ha exigit una rectificació pública al síndic del PSPV-PSOE en Les Corts Valencianes, José Muñoz, per unes paraules en el ple de control al president de la Generalitat que els populars interpreten com una comparació indirecta entre els votants del PP i els nazis.

Les declaracions de Muñoz es van produir durant un debat sobre el concepte de prioritat nacional, en el qual el socialista va advertir que esta idea, segons la seua interpretació, genera ciutadans de primera i de segona. Per a il·lustrar el seu argument, va recordar que les lleis de Nuremberg distingien entre alemanys aris, amb tots els drets, i jueus privats d’ells, i va retraure que això és el que, al seu juí, s’estava acceptant en defendre la prioritat nacional. Aquesta analogia amb el nazisme va deslligar la resposta immediata de la direcció del PPCV.

En un comunicat posterior, Carlos Gil ha afirmat que no tot val en política i ha qualificat d’inacceptable que, en una democràcia consolidada, es recórrega al terme nazis per a atacar a una formació que representa a milions d’espanyols. Al seu juí, esta referència no es limita a una crítica a les sigles del PP, sinó que s’estén a totes les persones que recolzen este projecte polític en les urnes.

Crítiques del PPCV al to del debat

Gil ha insistit que este tipus de comparacions suposen un insult tant al PP com als seus votants, i les ha descrites com una falta de respecte a la intel·ligència de la ciutadania i com una mostra de desesperació política. Segons el dirigent popular, quan s’abusa d’estes al·lusions històriques i es puja el to, es transmet la imatge que falten arguments de fons i s’opta per la desqualificació personal.

El secretari general del PPCV ha assenyalat a més que, en la seua opinió, sol ocórrer que els qui més s’omplin la boca amb retrets són els qui mostren més tics autoritaris, recorrent a l’odi i a la confrontació en lloc de donar suport al debat en arguments i en l’intercanvi d’idees. Per a Gil, esta manera d’actuar rebaixa el nivell del diàleg parlamentari i alimenta la polarització.

En eixa línia, ha considerat que els socialistes oferixen un nivell dialèctic que qualifica d’irresponsable i d’escàs nivell, i ha defés que la confrontació d’idees no té per què anar acompanyada d’insults ni ofenses personals. Recorda que el Parlament autonòmic és l’espai on s’han de discutir els projectes de futur per a la Comunitat Valenciana i no un lloc per al greuge continu.

Per al dirigent popular, no és de rebut que el síndic del PSPV perda els papers en Les Corts i dirigisca atacs sense cautela al PP i als seus votants. Al seu entendre, este tipus d’intervencions deteriora la imatge institucional de la cambra i trenca els límits de respecte que haurien de preservar-se entre els diferents grups polítics, fins i tot quan mantenen posicions molt enfrontades.

Gil també ha qualificat de curiós que Muñoz es mostre tan preocupat pel concepte de prioritats nacionals. Ha acusat el PSPV de tindre com a única prioritat nacional la de salvar a Pedro Sánchez a qualsevol preu i ha sostingut que este nerviosisme no justifica el que considera excessos verbals per part dels socialistes valencians en referir-se a quasi un milió de valencians que van votar al PP.

El secretari general del PPCV ha subratllat que, en la seua opinió, les comparacions amb el nazisme traspassen tots els límits de la confrontació política entre partits. Assegura que per a explicar o rebutjar una proposta política no fa falta insultar ni a un partit ni als seus votants, i que recórrer a eixa via suposa banalitzar episodis històrics extremadament greus, a més d’allunyar el debat del contingut de les polítiques que es discutixen.

En la seua resposta, Gil ha afegit que considera que a José Muñoz li pesa que en la Comunitat Valenciana hi haja un Govern estable que, segons sosté, no accepta lliçons dels qui han venut la igualtat dels espanyols per set vots. Ha defés que la prioritat nacional de l’actual Consell no se centra en noms de polítics a Madrid, sinó en els cinc milions de valencians als quals diu representar.

El dirigent popular ha conclòs que el PPCV mantindrà la seua agenda centrada en la gestió, la llibertat i les solucions, i ha reclamat que el debat polític en Les Corts es reconduïsca cap a la discussió de propostes concretes i s’allunye de desqualificacions que, en la seua opinió, només busquen deslegitimar a l’adversari i tensionar encara més el clima parlamentari.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.

El Govern destina més de 49 milions a regenerar el litoral valencià abans de 2026

El Ministeri per a la Transició Ecològica executa més de 49 milions d'euros per a regenerar prop de 10 quilòmetres de costa en la Comunitat Valenciana, amb obres a Cullera, Sueca i Sagunt que hauran de concloure abans de juny de 2026.