20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

El PSOE demana garantir l’ús de llengües cooficials en les Delegacions del Govern de comunitats bilingües

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El PSOE vol que l’Executiu garantisca l’ús de les llengües cooficials en les Delegacions del Govern situades en territoris amb llengua específica com el basc, el català o el gallec, i especialment quant a l’atenció al públic.

A través d’una proposició no de llei que es debatrà i votarà en la comissió de Política Territorial del Congrés, els socialistes defensen que el reconeixement de l’existència de llengües cooficials a Espanya i la seua consegüent protecció i promoció pels poders públics “no és un impediment ni obstacle a la igualtat”.

En este sentit, en la iniciativa arreplegada per Europa Press, incidixen en l’obligació dels poders públics de garantir el lliure exercici dels drets, inclòs el lingüístic.

ATENCIÓ Al PÚBLIC

Per això, creuen necessari que des de l’Estat se seguisca garantint ús de les llengües cooficials, mitjançant la formació del personal que presta servicis en les Delegacions del Govern dels territoris que tinguen llengua específica, així com focalitzar i centrar esforços especialment en els llocs d’atenció al públic.

Entre estos territoris estan inclosos el País Basc amb el basc, Catalunya amb el català i l’aranès, Galícia amb el gallec, la Comunitat Valenciana, amb el valencià, Navarra amb el basc en la zona geogràfica delimitada en la corresponent Llei o les Illes Balears també amb el català.

Últimes notícies

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.

L’oposició retrau que les víctimes de la dana seguisquen sense comparéixer en Les Corts 15 mesos després

Quinze mesos després de la dana que va causar 230 morts a la província de València, l'oposició ha censurat que les víctimes no hagen sigut escoltades encara en Les Corts. El PP ha assegurat que intentarà citar-les com més prompte millor i ha apuntat a la pròxima reunió de febrer.

La Generalitat licita més de 60 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona

La Generalitat, a través de la EVHA, ha licitat entre 60 i 70 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona dins del Pla VIU. El 10% se sumarà al parc públic i el 40% es reservarà a jóvens; el termini d'ofertes finalitza el 29 d'abril.