El PSOE demana garantir l’ús de llengües cooficials en les Delegacions del Govern de comunitats bilingües

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El PSOE vol que l’Executiu garantisca l’ús de les llengües cooficials en les Delegacions del Govern situades en territoris amb llengua específica com el basc, el català o el gallec, i especialment quant a l’atenció al públic.

A través d’una proposició no de llei que es debatrà i votarà en la comissió de Política Territorial del Congrés, els socialistes defensen que el reconeixement de l’existència de llengües cooficials a Espanya i la seua consegüent protecció i promoció pels poders públics “no és un impediment ni obstacle a la igualtat”.

En este sentit, en la iniciativa arreplegada per Europa Press, incidixen en l’obligació dels poders públics de garantir el lliure exercici dels drets, inclòs el lingüístic.

ATENCIÓ Al PÚBLIC

Per això, creuen necessari que des de l’Estat se seguisca garantint ús de les llengües cooficials, mitjançant la formació del personal que presta servicis en les Delegacions del Govern dels territoris que tinguen llengua específica, així com focalitzar i centrar esforços especialment en els llocs d’atenció al públic.

Entre estos territoris estan inclosos el País Basc amb el basc, Catalunya amb el català i l’aranès, Galícia amb el gallec, la Comunitat Valenciana, amb el valencià, Navarra amb el basc en la zona geogràfica delimitada en la corresponent Llei o les Illes Balears també amb el català.

Últimes notícies

Detinguts a Dolores i Rojales amb quasi 30 quilos de cocaïna, armes i cotxes amb caletas

La Policia Nacional ha detingut a Dolores i Rojales a dos hòmens acusats de distribuir cocaïna i ha intervingut quasi 30 quilos de droga, armes, diners en efectiu i vehicles amb caletas.

L’excap d’informatius d’À Punt defén que la ràdio va salvar vides durant la dana

L'excap d'informatius d'À Punt sosté davant el jutge que moltes persones van ser rescatades gràcies a les seues anomenades a la ràdio pública i critica la falta de compareixences oficials durant la dana.

El professorat vota si accepta l’oferta d’Educació i definix el futur de la vaga indefinida

Els sindicats docents consulten a la seua afiliació sobre l'última proposta de la Conselleria d'Educació per a frenar la vaga indefinida i decidir si es manté, es modifica o se substituïx per altres formes de protesta.

La exconcejal d’Urbanisme d’Alacant declara per l’adjudicació d’una vivenda pública a la Platja de Sant Joan

La exconcejal d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez declara com investigada per l'adjudicació d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan, en una jornada clau del cas Els Naus que implica diversos càrrecs municipals i autonòmics.

La Hispanic Society mostra tres grans Sorollas en la seu de Sotheby’s a Nova York

La Hispanic Society Museum & Library exhibix fins a l'1 de juny tres grans llenços de Joaquín Sorolla en la seu de Sotheby's a Nova York, dins del programa In residence. La mostra s'emmarca en l'estratègia internacional del museu i en la celebració del centenari del mural Vision d'Espanya.

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.