El PSOE demana garantir l’ús de llengües cooficials en les Delegacions del Govern de comunitats bilingües

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El PSOE vol que l’Executiu garantisca l’ús de les llengües cooficials en les Delegacions del Govern situades en territoris amb llengua específica com el basc, el català o el gallec, i especialment quant a l’atenció al públic.

A través d’una proposició no de llei que es debatrà i votarà en la comissió de Política Territorial del Congrés, els socialistes defensen que el reconeixement de l’existència de llengües cooficials a Espanya i la seua consegüent protecció i promoció pels poders públics “no és un impediment ni obstacle a la igualtat”.

En este sentit, en la iniciativa arreplegada per Europa Press, incidixen en l’obligació dels poders públics de garantir el lliure exercici dels drets, inclòs el lingüístic.

ATENCIÓ Al PÚBLIC

Per això, creuen necessari que des de l’Estat se seguisca garantint ús de les llengües cooficials, mitjançant la formació del personal que presta servicis en les Delegacions del Govern dels territoris que tinguen llengua específica, així com focalitzar i centrar esforços especialment en els llocs d’atenció al públic.

Entre estos territoris estan inclosos el País Basc amb el basc, Catalunya amb el català i l’aranès, Galícia amb el gallec, la Comunitat Valenciana, amb el valencià, Navarra amb el basc en la zona geogràfica delimitada en la corresponent Llei o les Illes Balears també amb el català.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.