El PSOE demana garantir l’ús de llengües cooficials en les Delegacions del Govern de comunitats bilingües

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El PSOE vol que l’Executiu garantisca l’ús de les llengües cooficials en les Delegacions del Govern situades en territoris amb llengua específica com el basc, el català o el gallec, i especialment quant a l’atenció al públic.

A través d’una proposició no de llei que es debatrà i votarà en la comissió de Política Territorial del Congrés, els socialistes defensen que el reconeixement de l’existència de llengües cooficials a Espanya i la seua consegüent protecció i promoció pels poders públics “no és un impediment ni obstacle a la igualtat”.

En este sentit, en la iniciativa arreplegada per Europa Press, incidixen en l’obligació dels poders públics de garantir el lliure exercici dels drets, inclòs el lingüístic.

ATENCIÓ Al PÚBLIC

Per això, creuen necessari que des de l’Estat se seguisca garantint ús de les llengües cooficials, mitjançant la formació del personal que presta servicis en les Delegacions del Govern dels territoris que tinguen llengua específica, així com focalitzar i centrar esforços especialment en els llocs d’atenció al públic.

Entre estos territoris estan inclosos el País Basc amb el basc, Catalunya amb el català i l’aranès, Galícia amb el gallec, la Comunitat Valenciana, amb el valencià, Navarra amb el basc en la zona geogràfica delimitada en la corresponent Llei o les Illes Balears també amb el català.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.