El PSOE estudia denunciar a Ayuso als tribunals per les seues declaracions sobre ETA i Hamas

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El PSOE estudia presentar una denúncia contra la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, per les seues declaracions aquest dijous sobre ETA i Hamas, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’adreça del partit. “Tu mata, que jo et donaré una comunitat autònoma. Tu mata que jo et donaré un Estat”, va afirmar Ayuso l’endemà que el president del Govern, Pedro Sánchez, anunciara que Espanya reconeixerà la setmana vinent a Palestina com a Estat.

El PSOE contempla portar davant de la Justícia les paraules d’Ayuso, després que el líder dels socialistes a Madrid, Juan Lobato, sol·licitara a la direcció nacional del seu partit que presente una querella contra la presidenta madrilenya.

No obstant això, són conscients que les declaracions realitzades en seu parlamentària protegeixen als diputats i per tant no tenen clar que la denúncia puga prosperar.

En la mateixa línia, la vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda i sotssecretària general del PSOE, María Jesús Montero, ha afirmat que “estudiaran” i “contribuiran” al fet que el PSOE de Madrid puga dur a terme totes les accions que considere convenients per a “parar aquesta ona permanent d’insults”, segons ha assenyalat.

La ‘número dos’ del partit ha fet aquestes declaracions en els passadissos del Congrés dels Diputats en ser interrogada sobre si el PSOE facilitarà la querella sol·licitada per Lobato. A més, ha qualificat d'”escandaloses” i “vergonyoses” les paraules d’Ayuso i ha lamentat que el president nacional del PP, Alberto Núñez Feijóo no la rectifique.

Montero ha carregat amb duresa contra Ayuso i diu que les seues paraules són “injustes i falses” i li ha acusat de “grapejar” a les víctimes d’ETA, una organització “que va ser derrotada fa deu anys”, ha remarcat. “Com és possible que deu anys més tard el Partit Popular seguisca volent traure rèdit del dolor i del sofriment de les víctimes d’ETA”, ha apuntat a continuació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.