9.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

El PSOE estudia denunciar a Ayuso als tribunals per les seues declaracions sobre ETA i Hamas

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El PSOE estudia presentar una denúncia contra la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, per les seues declaracions aquest dijous sobre ETA i Hamas, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’adreça del partit. “Tu mata, que jo et donaré una comunitat autònoma. Tu mata que jo et donaré un Estat”, va afirmar Ayuso l’endemà que el president del Govern, Pedro Sánchez, anunciara que Espanya reconeixerà la setmana vinent a Palestina com a Estat.

El PSOE contempla portar davant de la Justícia les paraules d’Ayuso, després que el líder dels socialistes a Madrid, Juan Lobato, sol·licitara a la direcció nacional del seu partit que presente una querella contra la presidenta madrilenya.

No obstant això, són conscients que les declaracions realitzades en seu parlamentària protegeixen als diputats i per tant no tenen clar que la denúncia puga prosperar.

En la mateixa línia, la vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda i sotssecretària general del PSOE, María Jesús Montero, ha afirmat que “estudiaran” i “contribuiran” al fet que el PSOE de Madrid puga dur a terme totes les accions que considere convenients per a “parar aquesta ona permanent d’insults”, segons ha assenyalat.

La ‘número dos’ del partit ha fet aquestes declaracions en els passadissos del Congrés dels Diputats en ser interrogada sobre si el PSOE facilitarà la querella sol·licitada per Lobato. A més, ha qualificat d'”escandaloses” i “vergonyoses” les paraules d’Ayuso i ha lamentat que el president nacional del PP, Alberto Núñez Feijóo no la rectifique.

Montero ha carregat amb duresa contra Ayuso i diu que les seues paraules són “injustes i falses” i li ha acusat de “grapejar” a les víctimes d’ETA, una organització “que va ser derrotada fa deu anys”, ha remarcat. “Com és possible que deu anys més tard el Partit Popular seguisca volent traure rèdit del dolor i del sofriment de les víctimes d’ETA”, ha apuntat a continuació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.