16 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

El PSOE estudia denunciar a Ayuso als tribunals per les seues declaracions sobre ETA i Hamas

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El PSOE estudia presentar una denúncia contra la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, per les seues declaracions aquest dijous sobre ETA i Hamas, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’adreça del partit. “Tu mata, que jo et donaré una comunitat autònoma. Tu mata que jo et donaré un Estat”, va afirmar Ayuso l’endemà que el president del Govern, Pedro Sánchez, anunciara que Espanya reconeixerà la setmana vinent a Palestina com a Estat.

El PSOE contempla portar davant de la Justícia les paraules d’Ayuso, després que el líder dels socialistes a Madrid, Juan Lobato, sol·licitara a la direcció nacional del seu partit que presente una querella contra la presidenta madrilenya.

No obstant això, són conscients que les declaracions realitzades en seu parlamentària protegeixen als diputats i per tant no tenen clar que la denúncia puga prosperar.

En la mateixa línia, la vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda i sotssecretària general del PSOE, María Jesús Montero, ha afirmat que “estudiaran” i “contribuiran” al fet que el PSOE de Madrid puga dur a terme totes les accions que considere convenients per a “parar aquesta ona permanent d’insults”, segons ha assenyalat.

La ‘número dos’ del partit ha fet aquestes declaracions en els passadissos del Congrés dels Diputats en ser interrogada sobre si el PSOE facilitarà la querella sol·licitada per Lobato. A més, ha qualificat d'”escandaloses” i “vergonyoses” les paraules d’Ayuso i ha lamentat que el president nacional del PP, Alberto Núñez Feijóo no la rectifique.

Montero ha carregat amb duresa contra Ayuso i diu que les seues paraules són “injustes i falses” i li ha acusat de “grapejar” a les víctimes d’ETA, una organització “que va ser derrotada fa deu anys”, ha remarcat. “Com és possible que deu anys més tard el Partit Popular seguisca volent traure rèdit del dolor i del sofriment de les víctimes d’ETA”, ha apuntat a continuació.

Últimes notícies

Finestrat reorganitza el govern local amb dos noves regidories

La nova alcaldessa, Nati Algado, ha reordenat l'equip de govern amb dos regidories inèdites i canvis d'àrees per a obrir una nova etapa de gestió.

Detinguts els dos atrinxerats a Elx després de matar a dos hòmens i deixar greu a un tercer

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens que s'havien atrinxerat en una vivenda d'Elx. Abans havien apallissat fins a la mort a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

Pérez Llorca subratlla el compromís del Consell amb Alacant i l’impuls a l’estació central del TRAM

El president ha reafirmat el suport de la Generalitat als projectes clau de la ciutat, amb l'estació central del TRAM com a eix intermodal. Via Parc fixa l'objectiu d'iniciar el seu desenrotllament l'any vinent després de resoldre's la titularitat dels sòls.

Pérez Llorca condiciona el congrés del PPCV a l’avanç de la reconstrucció i apunta a 2026

Pérez Llorca ha supeditat el congrés regional del PPCV a l'avanç de la reconstrucció després de la DANA i ha fixat com a horitzó 2026 si no hi ha contratemps. També ha defés una gestora integradora i ha restat importància a la seua candidatura.

PSPV i EUPV demanen la dimissió de l’alcalde de Jérica imputat per agressió sexual a menors

PSPV-PSOE i EUPV han exigit la dimissió de l'alcalde de Jérica, Jorge Peiró, imputat per una presumpta agressió sexual a dos menors, i han demanat al PP actuar. Reclamen claredat sobre quan es va conéixer la investigació i proposen un ple extraordinari per a abordar la crisi.

PP i Vox aproven el pressupost de Castelló per a 2026: més de 253 milions

El ple municipal ha validat els comptes de 2026, per damunt de 253 milions, amb la majoria de PP i Vox i el rebuig de PSPV-PSOE i Compromís. L'oposició ha qüestionat previsions i implementació.

L’Audiència de València rebutja imputar al president de la CHJ en la causa de la DANA

L'Audiència de València ha confirmat la negativa de la jutgessa a investigar al president de la CHJ en la causa per la DANA. El tribunal centra la responsabilitat en els qui van dirigir l'emergència i en l'ús d'alertes i informació disponible.

El Govern destina 42,6 milions a regenerar platges valencianes

El Miteco finançarà obres per 42.659.244,47 euros per a revertir la regressió costanera en diversos trams del litoral valencià. El contracte ja s'ha firmat.