Anuncios

El PSOE estudia denunciar a Ayuso als tribunals per les seues declaracions sobre ETA i Hamas

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El PSOE estudia presentar una denúncia contra la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, per les seues declaracions aquest dijous sobre ETA i Hamas, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’adreça del partit. “Tu mata, que jo et donaré una comunitat autònoma. Tu mata que jo et donaré un Estat”, va afirmar Ayuso l’endemà que el president del Govern, Pedro Sánchez, anunciara que Espanya reconeixerà la setmana vinent a Palestina com a Estat.

Anuncios

El PSOE contempla portar davant de la Justícia les paraules d’Ayuso, després que el líder dels socialistes a Madrid, Juan Lobato, sol·licitara a la direcció nacional del seu partit que presente una querella contra la presidenta madrilenya.

No obstant això, són conscients que les declaracions realitzades en seu parlamentària protegeixen als diputats i per tant no tenen clar que la denúncia puga prosperar.

En la mateixa línia, la vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda i sotssecretària general del PSOE, María Jesús Montero, ha afirmat que “estudiaran” i “contribuiran” al fet que el PSOE de Madrid puga dur a terme totes les accions que considere convenients per a “parar aquesta ona permanent d’insults”, segons ha assenyalat.

La ‘número dos’ del partit ha fet aquestes declaracions en els passadissos del Congrés dels Diputats en ser interrogada sobre si el PSOE facilitarà la querella sol·licitada per Lobato. A més, ha qualificat d'”escandaloses” i “vergonyoses” les paraules d’Ayuso i ha lamentat que el president nacional del PP, Alberto Núñez Feijóo no la rectifique.

Montero ha carregat amb duresa contra Ayuso i diu que les seues paraules són “injustes i falses” i li ha acusat de “grapejar” a les víctimes d’ETA, una organització “que va ser derrotada fa deu anys”, ha remarcat. “Com és possible que deu anys més tard el Partit Popular seguisca volent traure rèdit del dolor i del sofriment de les víctimes d’ETA”, ha apuntat a continuació.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Uns 70 immigrants del centre de Guardamar es concentren per a exigir agilitzar la seua regularització

Al voltant de 70 immigrants del centre d'acolliment de Guardamar del Segura es van concentrar davant el recinte per a reclamar major rapidesa en la tramitació de la seua documentació legal a Espanya.

Tabilo lidera als favorits en una Copa Faulconbridge que puja a categoria ATP Challenger 175

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 en el CT València amb Alejandro Tabilo com primer cap de sèrie i un quadre ple de figures i promeses.

Sarabia demana a l’Elx controlar les emocions davant un dol clau amb el Betis

Eder Sarabia reclama a l'Elx màxima calma i control emocional abans de visitar al Betis, un rival al qual considera un equipazo, en plena baralla per la permanència en LaLiga.

Dimitrievski mira al dol davant el Raig amb ganes de celebrar la salvació a Mestalla

Stole Dimitrievski destaca la importància del partit del dijous davant el Rayo Vallecano a Mestalla, on el València busca certificar la salvació i festejar-la amb la seua afició després del triomf en San Mames.

Arranca la vaga indefinida del professorat en tots els centres públics valencians

La vaga indefinida en l'educació pública valenciana comença amb 78.000 docents cridats a parar, servicis mínims polèmics i manifestacions en les principals ciutats.

Sis detinguts i sis plantacions de marihuana desmantellades a Alcoi, Cocentaina i l’Alqueria d’Asnar

Policia Nacional i Guàrdia Civil detenen a sis persones i desmantellen sis plantacions de marihuana a Alcoi, Cocentaina i l'Alqueria d'Asnar, després de 21 registres en tres mesos.

La Fiscalia demana 26 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment a les dos filles de la seua parella

Un home se senta en la banqueta acusada d'agredir sexualment durant anys a les dos filles de la seua llavors parella, de 9 i 11 anys, per a qui la Fiscalia reclama 26 anys de presó.

La forta olor de marihuana destapa una plantació amb 43 quilos de cabdells a Picassent

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de marihuana en una urbanització de Picassent després de les queixes veïnals per la forta olor i localitza 43,60 quilos de cabdells i 160 esqueixos.
Anuncios