El PSOE estudia denunciar a Ayuso als tribunals per les seues declaracions sobre ETA i Hamas

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El PSOE estudia presentar una denúncia contra la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, per les seues declaracions aquest dijous sobre ETA i Hamas, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’adreça del partit. «Tu mata, que jo et donaré una comunitat autònoma. Tu mata que jo et donaré un Estat», va afirmar Ayuso l’endemà que el president del Govern, Pedro Sánchez, anunciara que Espanya reconeixerà la setmana vinent a Palestina com a Estat.

El PSOE contempla portar davant de la Justícia les paraules d’Ayuso, després que el líder dels socialistes a Madrid, Juan Lobato, sol·licitara a la direcció nacional del seu partit que presente una querella contra la presidenta madrilenya.

No obstant això, són conscients que les declaracions realitzades en seu parlamentària protegeixen als diputats i per tant no tenen clar que la denúncia puga prosperar.

En la mateixa línia, la vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda i sotssecretària general del PSOE, María Jesús Montero, ha afirmat que «estudiaran» i «contribuiran» al fet que el PSOE de Madrid puga dur a terme totes les accions que considere convenients per a «parar aquesta ona permanent d’insults», segons ha assenyalat.

La ‘número dos’ del partit ha fet aquestes declaracions en els passadissos del Congrés dels Diputats en ser interrogada sobre si el PSOE facilitarà la querella sol·licitada per Lobato. A més, ha qualificat d'»escandaloses» i «vergonyoses» les paraules d’Ayuso i ha lamentat que el president nacional del PP, Alberto Núñez Feijóo no la rectifique.

Montero ha carregat amb duresa contra Ayuso i diu que les seues paraules són «injustes i falses» i li ha acusat de «grapejar» a les víctimes d’ETA, una organització «que va ser derrotada fa deu anys», ha remarcat. «Com és possible que deu anys més tard el Partit Popular seguisca volent traure rèdit del dolor i del sofriment de les víctimes d’ETA», ha apuntat a continuació.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.