El PSOE estudia denunciar a Ayuso als tribunals per les seues declaracions sobre ETA i Hamas

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El PSOE estudia presentar una denúncia contra la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, per les seues declaracions aquest dijous sobre ETA i Hamas, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’adreça del partit. «Tu mata, que jo et donaré una comunitat autònoma. Tu mata que jo et donaré un Estat», va afirmar Ayuso l’endemà que el president del Govern, Pedro Sánchez, anunciara que Espanya reconeixerà la setmana vinent a Palestina com a Estat.

El PSOE contempla portar davant de la Justícia les paraules d’Ayuso, després que el líder dels socialistes a Madrid, Juan Lobato, sol·licitara a la direcció nacional del seu partit que presente una querella contra la presidenta madrilenya.

No obstant això, són conscients que les declaracions realitzades en seu parlamentària protegeixen als diputats i per tant no tenen clar que la denúncia puga prosperar.

En la mateixa línia, la vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda i sotssecretària general del PSOE, María Jesús Montero, ha afirmat que «estudiaran» i «contribuiran» al fet que el PSOE de Madrid puga dur a terme totes les accions que considere convenients per a «parar aquesta ona permanent d’insults», segons ha assenyalat.

La ‘número dos’ del partit ha fet aquestes declaracions en els passadissos del Congrés dels Diputats en ser interrogada sobre si el PSOE facilitarà la querella sol·licitada per Lobato. A més, ha qualificat d'»escandaloses» i «vergonyoses» les paraules d’Ayuso i ha lamentat que el president nacional del PP, Alberto Núñez Feijóo no la rectifique.

Montero ha carregat amb duresa contra Ayuso i diu que les seues paraules són «injustes i falses» i li ha acusat de «grapejar» a les víctimes d’ETA, una organització «que va ser derrotada fa deu anys», ha remarcat. «Com és possible que deu anys més tard el Partit Popular seguisca volent traure rèdit del dolor i del sofriment de les víctimes d’ETA», ha apuntat a continuació.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.