11.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

El Suprem admet a tràmit el recurs del Consell davant de la negativa de Sánchez de convocar la Conferència de Presidents

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El Tribunal Suprem ha admès a tràmit el recurs contenciós-administratiu de la Generalitat davant de la negativa del Govern d’Espanya a la convocatòria de la Conferència de Presidents, amb el que continua, d’esta manera, el desenvolupament del procés judicial, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’Executiu autonòmic.

El ple del Consell va aprovar el passat 2 d’agost iniciar les accions legals oportunes davant del TS perquè el president del Govern, Pedro Sánchez, convoque la Conferència de presidents autonòmics, entre les quals s’inclou interposar un recurs contra “la inactivitat” del cap de l’Executiu.

Així ho ha va assenyalar la portaveu del Consell i consellera d’Hisenda, Ruth Merino, que va indicar que l’Advocacia de la Generalitat havia emès un informe favorable a la presentació d’este recurs contenciós-administratiu.

Sobre este tema, va recalcar que Sánchez ha de “convocar ja” la Conferència perquè a més de debatre sobre la Llei d’Amnistia i el finançament autonòmic, com van sol·licitar de forma conjunyix diversos presidents autonòmics en un escrit, “hi ha molts temes que són transversals, que afecten a la gestió i a les competències que tenen assumides les comunitats autònomes i que necessiten d’este fòrum comú” com són aigua, habitatge o política migratòria.

En este sentit, va explicar que, segons el reglament de la Conferència de Presidents, el president del Govern està “obligat a convocar-la almenys dos vegades a l’any” i no ho ha fet des de l’última reunió celebrada en l’illa de la Palma el 13 de març del 2022.

A més, Merino va subratllar que la normativa també preveu que la Conferència puga ser convocada pel president del Govern, per pròpia iniciativa, o a petició del Comitè preparatori, o de deu presidents de comunitats autònomes i ciutats amb Estatut d’Autonomia.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, amb data de 24 de novembre del 2023, mitjançant escrit conjunt signat per 13 presidents autonòmics, va sol·licitar la convocatòria immediata de la Conferència per a tractar sobre la llavors proposició de Llei d’Amnistia i que posteriorment, en data 24 d’abril del 2024, es va tornar a enviar nou escrit, esta vegada signat per 14 presidents autonòmics, “al·ludint a la necessitat de parlar també sobre el model de finançament autonòmic”.

Sobre este tema, el Consell considera que són “vàries les qüestions que han de tractar-se en el si de la Conferència de Presidents”, com a habitatge, aigua i migratòria, que és “un fenomen que afecta directament a la gestió de les comunitats autònomes perquè no existix una política migratòria adequada a nivell nacional”.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.