El Suprem admet a tràmit el recurs del Consell davant de la negativa de Sánchez de convocar la Conferència de Presidents

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El Tribunal Suprem ha admès a tràmit el recurs contenciós-administratiu de la Generalitat davant de la negativa del Govern d’Espanya a la convocatòria de la Conferència de Presidents, amb el que continua, d’esta manera, el desenvolupament del procés judicial, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’Executiu autonòmic.

El ple del Consell va aprovar el passat 2 d’agost iniciar les accions legals oportunes davant del TS perquè el president del Govern, Pedro Sánchez, convoque la Conferència de presidents autonòmics, entre les quals s’inclou interposar un recurs contra «la inactivitat» del cap de l’Executiu.

Així ho ha va assenyalar la portaveu del Consell i consellera d’Hisenda, Ruth Merino, que va indicar que l’Advocacia de la Generalitat havia emès un informe favorable a la presentació d’este recurs contenciós-administratiu.

Sobre este tema, va recalcar que Sánchez ha de «convocar ja» la Conferència perquè a més de debatre sobre la Llei d’Amnistia i el finançament autonòmic, com van sol·licitar de forma conjunyix diversos presidents autonòmics en un escrit, «hi ha molts temes que són transversals, que afecten a la gestió i a les competències que tenen assumides les comunitats autònomes i que necessiten d’este fòrum comú» com són aigua, habitatge o política migratòria.

En este sentit, va explicar que, segons el reglament de la Conferència de Presidents, el president del Govern està «obligat a convocar-la almenys dos vegades a l’any» i no ho ha fet des de l’última reunió celebrada en l’illa de la Palma el 13 de març del 2022.

A més, Merino va subratllar que la normativa també preveu que la Conferència puga ser convocada pel president del Govern, per pròpia iniciativa, o a petició del Comitè preparatori, o de deu presidents de comunitats autònomes i ciutats amb Estatut d’Autonomia.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, amb data de 24 de novembre del 2023, mitjançant escrit conjunt signat per 13 presidents autonòmics, va sol·licitar la convocatòria immediata de la Conferència per a tractar sobre la llavors proposició de Llei d’Amnistia i que posteriorment, en data 24 d’abril del 2024, es va tornar a enviar nou escrit, esta vegada signat per 14 presidents autonòmics, «al·ludint a la necessitat de parlar també sobre el model de finançament autonòmic».

Sobre este tema, el Consell considera que són «vàries les qüestions que han de tractar-se en el si de la Conferència de Presidents», com a habitatge, aigua i migratòria, que és «un fenomen que afecta directament a la gestió de les comunitats autònomes perquè no existix una política migratòria adequada a nivell nacional».

Últimes notícies

Naix a València el primer centre mediterrani d’intel·ligència climàtica d’Europa

La Generalitat ha anunciat la creació del primer Centre Mediterrani d’Intel·ligència Climàtica d’Europa, amb seu a València, per a millorar la previsió i la resposta davant fenòmens meteorològics extrems a tota la conca mediterrània.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant Manuel Villar assegura que el govern municipal del PP ha oferit transparència i col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern local ha entregat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i acusa l’esquerra de donar lliçons de transparència mentre critica la gestió del cas d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d Alacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb la comissió que investiga possibles irregularitats en l adjudicació de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de Sant Joan i ha criticat l actuació de l Ajuntament d Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern municipal ha facilitat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoy per un cas d’expedient disciplinari a una funcionària.

Villar defensa que el govern del PP en Alacant ha sigut transparent amb el cas Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, insistix que el govern del PP està col·laborant amb la comissió que investiga possibles irregularitats en la promoció de vivendes públiques Les Naus a la Platja de San Juan i critica la gestió del cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.