El Suprem admet a tràmit el recurs del Consell davant de la negativa de Sánchez de convocar la Conferència de Presidents

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El Tribunal Suprem ha admès a tràmit el recurs contenciós-administratiu de la Generalitat davant de la negativa del Govern d’Espanya a la convocatòria de la Conferència de Presidents, amb el que continua, d’esta manera, el desenvolupament del procés judicial, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’Executiu autonòmic.

El ple del Consell va aprovar el passat 2 d’agost iniciar les accions legals oportunes davant del TS perquè el president del Govern, Pedro Sánchez, convoque la Conferència de presidents autonòmics, entre les quals s’inclou interposar un recurs contra «la inactivitat» del cap de l’Executiu.

Així ho ha va assenyalar la portaveu del Consell i consellera d’Hisenda, Ruth Merino, que va indicar que l’Advocacia de la Generalitat havia emès un informe favorable a la presentació d’este recurs contenciós-administratiu.

Sobre este tema, va recalcar que Sánchez ha de «convocar ja» la Conferència perquè a més de debatre sobre la Llei d’Amnistia i el finançament autonòmic, com van sol·licitar de forma conjunyix diversos presidents autonòmics en un escrit, «hi ha molts temes que són transversals, que afecten a la gestió i a les competències que tenen assumides les comunitats autònomes i que necessiten d’este fòrum comú» com són aigua, habitatge o política migratòria.

En este sentit, va explicar que, segons el reglament de la Conferència de Presidents, el president del Govern està «obligat a convocar-la almenys dos vegades a l’any» i no ho ha fet des de l’última reunió celebrada en l’illa de la Palma el 13 de març del 2022.

A més, Merino va subratllar que la normativa també preveu que la Conferència puga ser convocada pel president del Govern, per pròpia iniciativa, o a petició del Comitè preparatori, o de deu presidents de comunitats autònomes i ciutats amb Estatut d’Autonomia.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, amb data de 24 de novembre del 2023, mitjançant escrit conjunt signat per 13 presidents autonòmics, va sol·licitar la convocatòria immediata de la Conferència per a tractar sobre la llavors proposició de Llei d’Amnistia i que posteriorment, en data 24 d’abril del 2024, es va tornar a enviar nou escrit, esta vegada signat per 14 presidents autonòmics, «al·ludint a la necessitat de parlar també sobre el model de finançament autonòmic».

Sobre este tema, el Consell considera que són «vàries les qüestions que han de tractar-se en el si de la Conferència de Presidents», com a habitatge, aigua i migratòria, que és «un fenomen que afecta directament a la gestió de les comunitats autònomes perquè no existix una política migratòria adequada a nivell nacional».

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.