16 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

El Suprem admet a tràmit el recurs del Consell davant de la negativa de Sánchez de convocar la Conferència de Presidents

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El Tribunal Suprem ha admès a tràmit el recurs contenciós-administratiu de la Generalitat davant de la negativa del Govern d’Espanya a la convocatòria de la Conferència de Presidents, amb el que continua, d’esta manera, el desenvolupament del procés judicial, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’Executiu autonòmic.

El ple del Consell va aprovar el passat 2 d’agost iniciar les accions legals oportunes davant del TS perquè el president del Govern, Pedro Sánchez, convoque la Conferència de presidents autonòmics, entre les quals s’inclou interposar un recurs contra “la inactivitat” del cap de l’Executiu.

Així ho ha va assenyalar la portaveu del Consell i consellera d’Hisenda, Ruth Merino, que va indicar que l’Advocacia de la Generalitat havia emès un informe favorable a la presentació d’este recurs contenciós-administratiu.

Sobre este tema, va recalcar que Sánchez ha de “convocar ja” la Conferència perquè a més de debatre sobre la Llei d’Amnistia i el finançament autonòmic, com van sol·licitar de forma conjunyix diversos presidents autonòmics en un escrit, “hi ha molts temes que són transversals, que afecten a la gestió i a les competències que tenen assumides les comunitats autònomes i que necessiten d’este fòrum comú” com són aigua, habitatge o política migratòria.

En este sentit, va explicar que, segons el reglament de la Conferència de Presidents, el president del Govern està “obligat a convocar-la almenys dos vegades a l’any” i no ho ha fet des de l’última reunió celebrada en l’illa de la Palma el 13 de març del 2022.

A més, Merino va subratllar que la normativa també preveu que la Conferència puga ser convocada pel president del Govern, per pròpia iniciativa, o a petició del Comitè preparatori, o de deu presidents de comunitats autònomes i ciutats amb Estatut d’Autonomia.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, amb data de 24 de novembre del 2023, mitjançant escrit conjunt signat per 13 presidents autonòmics, va sol·licitar la convocatòria immediata de la Conferència per a tractar sobre la llavors proposició de Llei d’Amnistia i que posteriorment, en data 24 d’abril del 2024, es va tornar a enviar nou escrit, esta vegada signat per 14 presidents autonòmics, “al·ludint a la necessitat de parlar també sobre el model de finançament autonòmic”.

Sobre este tema, el Consell considera que són “vàries les qüestions que han de tractar-se en el si de la Conferència de Presidents”, com a habitatge, aigua i migratòria, que és “un fenomen que afecta directament a la gestió de les comunitats autònomes perquè no existix una política migratòria adequada a nivell nacional”.

Últimes notícies

CESM CV eleva al 90% el seguiment de la vaga de metges i Sanitat el situa en el 15%

La vaga de metges contra la reforma de l'Estatut Marc ha tingut en la Comunitat Valenciana un seguiment dispar: 90% per a CESM CV i 15% per a Sanitat. El sindicat denuncia servicis mínims 'abusius' i suma suports d'Atenció Primària i del Fòrum de la Professió.

Víctimes de la DANA demanen citar a Feijóo com a testimoni per estar informat ‘en temps real’

L'Associació de Víctimes Mortals Dana 29-O ha sol·licitat al jutjat que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA del 29-O citar a Alberto Núñez Feijóo com a testimoni. La petició es recolza en una declaració del 31 d'octubre en la qual va afirmar que Carlos Mazón l'informava 'en temps real' i en el requeriment del vídeo d'RTVE.

Per l’Horta aconseguix que el Suprem torne a revisar el Pla de la ZAL del Port de València

El TSJCV ha admés a tràmit el recurs de cassació de Per l'Horta, la qual cosa permetrà que el Tribunal Suprem torne a revisar el Pla Especial de la ZAL. L'associació al·lega indefensió i vulneració de normativa europea en la legalització del pla de 2018.

Detingut un jove de 18 anys a Piles per maltractaments a la seua mare i tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Piles a un jove de 18 anys després d'una denúncia per maltractaments a la seua mare i ha desarticulat un punt de venda de drogues. En el registre es van intervindre marihuana, dosi de cocaïna, una bàscula i diners en efectiu.

Revisar el lloguer en 2026 suposarà 1.735 € més a l’any; en la Comunitat Valenciana puja a 2.686

En 2026 venceran 632.369 contractes de lloguer i renovar costaria 1.735 € més a l'any de mitjana. Balears encapçala l'impacte i la Comunitat Valenciana aconseguix 2.686 €.

Pérez Llorca ha qualificat de greu el possible encobriment de Bernabé i Torró en el cas Salazar

El president de la Generalitat ha qüestionat que Pilar Bernabé i Rebeca Torró no hagen portat a la Fiscalia el suposat assetjament de Paco Salazar a dos militants. Ha parlat d'un fet greu i reprotxable.

Elena Congost es reivindica amb el rècord d’Europa a València després d’un any dur

Quinze mesos després de la seua desqualificació a París, Elena Congost va batre a València el rècord d'Europa (2h54:36) i va recuperar impuls en un any marcat per la salut.

26 detinguts per grafitis en trens en tota Espanya, un a València

La Policia Nacional ha detingut a 26 persones per pintar trens i metres en diverses comunitats. El perjuí supera els 900.000 euros i l'activitat era itinerant.