El Suprem admet a tràmit el recurs del Consell davant de la negativa de Sánchez de convocar la Conferència de Presidents

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El Tribunal Suprem ha admès a tràmit el recurs contenciós-administratiu de la Generalitat davant de la negativa del Govern d’Espanya a la convocatòria de la Conferència de Presidents, amb el que continua, d’esta manera, el desenvolupament del procés judicial, segons han confirmat a Europa Press fonts de l’Executiu autonòmic.

El ple del Consell va aprovar el passat 2 d’agost iniciar les accions legals oportunes davant del TS perquè el president del Govern, Pedro Sánchez, convoque la Conferència de presidents autonòmics, entre les quals s’inclou interposar un recurs contra «la inactivitat» del cap de l’Executiu.

Així ho ha va assenyalar la portaveu del Consell i consellera d’Hisenda, Ruth Merino, que va indicar que l’Advocacia de la Generalitat havia emès un informe favorable a la presentació d’este recurs contenciós-administratiu.

Sobre este tema, va recalcar que Sánchez ha de «convocar ja» la Conferència perquè a més de debatre sobre la Llei d’Amnistia i el finançament autonòmic, com van sol·licitar de forma conjunyix diversos presidents autonòmics en un escrit, «hi ha molts temes que són transversals, que afecten a la gestió i a les competències que tenen assumides les comunitats autònomes i que necessiten d’este fòrum comú» com són aigua, habitatge o política migratòria.

En este sentit, va explicar que, segons el reglament de la Conferència de Presidents, el president del Govern està «obligat a convocar-la almenys dos vegades a l’any» i no ho ha fet des de l’última reunió celebrada en l’illa de la Palma el 13 de març del 2022.

A més, Merino va subratllar que la normativa també preveu que la Conferència puga ser convocada pel president del Govern, per pròpia iniciativa, o a petició del Comitè preparatori, o de deu presidents de comunitats autònomes i ciutats amb Estatut d’Autonomia.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, amb data de 24 de novembre del 2023, mitjançant escrit conjunt signat per 13 presidents autonòmics, va sol·licitar la convocatòria immediata de la Conferència per a tractar sobre la llavors proposició de Llei d’Amnistia i que posteriorment, en data 24 d’abril del 2024, es va tornar a enviar nou escrit, esta vegada signat per 14 presidents autonòmics, «al·ludint a la necessitat de parlar també sobre el model de finançament autonòmic».

Sobre este tema, el Consell considera que són «vàries les qüestions que han de tractar-se en el si de la Conferència de Presidents», com a habitatge, aigua i migratòria, que és «un fenomen que afecta directament a la gestió de les comunitats autònomes perquè no existix una política migratòria adequada a nivell nacional».

Últimes notícies

Onze jugadors de l’Elx queden lliures a final de temporada i el club ha de definir el seu futur immediat

Onze futbolistes de l'Elx acaben contracte en les pròximes setmanes i la seua continuïtat en Primera Divisió està sense definir, amb diversos casos marcats per cessions, opcions de compra i renovacions pendents.

El PP d’Elx trenca amb Vox i rebutja la seua moció contra la regularització de migrants

El PP d'Elx vota en contra de la moció del seu soci de govern Vox per a frenar la regularització de migrants i s'alinea amb PSOE i Compromís en un ple de forta tensió política.

Desmantellada una xarxa internacional que robava cotxes de gamma mitjana-alta a la Marina Baixa

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil detenen a nou persones i recuperen nou cotxes sostrets després de desarticular una xarxa que robava vehicles de gamma mitjana-alta per a revendre'ls amb documentació falsificada.

Justícia manté el mateix reforç en el jutjat de Catarroja malgrat les crítiques de l’oposició

La consellera de Justícia defén que el jutjat de Catarroja continuarà comptant amb el mateix nombre d'efectius de reforç i sosté que el procés de canvi de personal ha sigut transparent i basat en criteris objectius.

Felipe González defén eleccions generals enguany i reivindica un lideratge no mercenari

Felipe González considera que hauria d'haver-hi eleccions generals este 2026 i vincula la crisi oberta pel cas Plus ultra amb la necessitat d'un lideratge no mercenari, centrat en el benefici de la població.

Bernabé es declara sorpresa i avergonyida pel tancament de la Conselleria al professorat en vaga

Pilar Bernabé retrau a la Generalitat que mantinguera tancades les portes de la Conselleria d'Educació durant la nova jornada de vaga docent i després de setmanes de protestes pacífiques.

Pérez Llorca urgix al PSOE a convocar eleccions generals si vol parlar de moralitat

Juanfran Pérez Llorca considera molt lletja i molt trista la investigació judicial sobre José Luis Rodríguez Zapatero i reclama al PSOE que convoque eleccions generals si vol parlar de moralitat.

Hugo Duro entra en el club històric de golejadors del València després de tres Lligues seguides al capdavant

Hugo Duro tanca la temporada com a màxim golejador del València per tercera Lliga consecutiva i s'unix a una llista reduïda de llegendes que van dominar la taula anotadora del club.