El Suprem reclama de nou al Parlament Europeu alçar la immunitat de Alvise per assetjament

El Tribunal Suprem ha acordat demanar per tercera vegada al Parlament Europeu que llevant la immunitat de l’eurodiputat Luis Perez, conegut com Alvise, amb l’objectiu de poder continuar la investigacion penal oberta per presumpte assetjament a dos antics membres del seu partit, S’Acabe la Festa.

L’alt tribunal considera que, sense eixa autorització formal de la Eurocamara, la causa no pot avançar, ja que la immunitat parlamentària protegix l’eurodiputat enfront d’actuacions judicials mentres exercix el seu mandat.

Altres procediments contra Alvise

Aquesta nova sol·licitud s’emmarca en el conjunt de procediments que el Suprem manté oberts contra Alvise. En total són cinc les causes que tramita l’alt tribunal, totes elles relacionades amb la seua activitat publica i les seues intervencions en diferents canals de comunicacion.

En tres d’eixos procediments, el magistrat instructor ja ha reclamat el suplicatori al Parlament Europeu per a poder seguir avant amb la investigacion, la qual cosa mostra una estratègia processal centrada en anar desbloquejant cada cas de manera individual mitjançant la retirada de la proteccion parlamentària.

Respecte a una d’eixes causes, referida al presumpte assetjament a la fiscal delegada contra els delictes d’odi a València, Susana Gisbert, la Eurocamara ja aprobo fa unes setmanes retirar la immunitat de Alvise. Eixa decisió marc un precedent rellevant, ja que confirme que el Parlament Europeu esta disposat a estudiar cas per cas les peticions procedents dels tribunals nacionals i, si és el cas, autoritzar que es puga procedir penalment contra un eurodiputat quan existisquen indicis suficients.

Assetjament i revelacion de secrets

En la causa que motiva ara esta tercera peticion, l’instructor, el magistrat Manuel Marchena, considera procedent instar la concession del suplicatori perquè se suspenga la immunitat de Alvise per presumptes delictes d’assetjament i revelacion de secrets. El jutge entén que només amb eixa suspensió es podran practicar les diligències necessàries i valorar a fons l’eventual responsabilitat penal de l’eurodiputat.

La investigacion se centra en unes declaracions realitzades per Alvise en un pòdcast, en les quals anime als seus seguidors a perseguir i assetjar a dos dels seus companeros eurodiputats, antics membres de s’Acabe la Festa. Segun la causa, l’eurodiputat els acuse d’haver-se deixat subornar en el marc d’una votacion en la Eurocamara sobre el rearmament europeu, i vincule eixa suposada corrupcion amb la necessitat que la seua audiència actuara contra ells.

Els investigadors consideren que esta conducta podria encaixar en un delicte d’assetjament si es demostra que les seues paraules van impulsar una campanya de fustigació organitzada, prolongada i capaç d’afectar greument la vida personal i professional dels afectats. Ademas, el Suprem aprecia indicis d’un possible delicte de revelacion de secrets si en els seus missatges es van difondre dades o informacions de caràcter reservat sense consentiment, encara que sàrria la instruccion de la causa la que determine l’abast real d’eixes manifestacions.

Amb esta tercera peticion de suplicatori, el Suprem busca que el Parlament Europeu torne a pronunciar-se sobre la immunitat de Alvise, però ara en relació amb este episodi concret de presumpte assetjament a exmembres de la seua pròpia formacion. Si la Eurocamara accedix a alçar la proteccion parlamentària, l’alt tribunal podrà continuar la investigacion, practicar noves proves i, si és el cas, decidir si és procedent obrir juí oral o arxivar les diligències en funció dels resultats obtinguts.

Últimes notícies

El Llevant torna als entrenaments amb Etta i Hugo Sotelo encara lesionats

La plantilla del Llevant ha tornat hui al treball a Buñol sense Etta Eyong ni Hugo Sotelo, que continuen amb els seus processos de recuperació per les respectives lesions.

Foyth torna als entrenaments amb el Villarreal i Comesaña continua lesionat

Juan Foyth s’ha reincorporat als entrenaments col·lectius del Villarreal durant l’aturada de seleccions, mentres Santi Comesaña seguix al marge per una lesió al turmell esquerre.

Mora atropellada una dona de 78 anys en creuar un semàfor en roig a València

Una dona de 78 anys ha mort atropellada quan, segons els primers indicis, ha creuat amb el semàfor en fase roja per a vianants a l’avinguda Manuel de Falla de València. La Policia Local investiga també si el vehicle circulava amb excés de velocitat.

UGT exigeix reobrir la negociació salarial del professorat valencià

UGT Serveis Públics ha demanat a la Conselleria d'Educació reobrir la negociació salarial docent, en considerar insuficient l'acord de 200 euros escalonats pactat per ANPE i CSIF amb la Generalitat, i planteja un increment autonòmic de 240 euros mensuals i altres complements específics.

La comissió pel robatori del Tresor de Villena citarà la consellera Ortí, Tébar i comandaments policials

L’Ajuntament de Villena ha convocat 17 persones, entre càrrecs de la Generalitat, responsables municipals i policies, per aclarir el robatori del Tresor de Villena, una de les col·leccions d’or de l’Edat de Bronze més importants d’Europa. La comissió també analitzarà la seguretat del museu i el futur de la seua reobertura amb rèpliques de les peces sostretes.

Minuts de silenci a Les Corts pel crim masclista de Benidorm amb dues pancartes separades

Les Corts Valencianes han guardat uns minuts de silenci pel crim masclista de Benidorm, amb dos blocs de diputats darrere de pancartes distintes.

Benidorm es concentra en silenci per a rebutjar l’assassinat masclista de Meriane

Centenars de veïns de Benidorm s’han concentrat en silenci davant l’ajuntament per a condemnar l’assassinat masclista de Meriane, una dona brasilera de 33 anys, mentre la ciutat continua oficialment de dol.

Compromís reclama al Consell que demane a Mazón que abandone la política arran de la DANA

Compromís ha registrat diverses propostes de resolució en el debat de política general on reclama al Consell que exigisca a l’expresident Carlos Mazón que abandone la política, com li atribuïxen les víctimes de la DANA, i una auditoria de tots els contractes relacionats amb aquella tragèdia.