Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València ha anunciat que repetirà les eleccions a la seua junta directiva el pròxim 4 d’octubre, després que la Mesa Electoral haja anul·lat els comicis del 10 de maig per irregularitats detectades en el vot per correu arran dels recursos presentats per dues candidatures.

Segons han informat fonts del Col·legi, es refarà íntegrament l’acte de votació per a escollir la nova directiva. En la convocatòria anul·lada es van presentar tres candidatures, encapçalades per Juventino Jiménez (Impulso Farmacéutico), Sergio Marco (Voz Farmacéutica) i Santiago Riaza (Avanza Micof).

Resultats anul·lats del 10 de maig

En les eleccions celebrades el passat 10 de maig, la candidatura liderada per Juventino Jiménez havia resultat guanyadora amb 853 vots dels 2.417 emesos. La llista de Sergio Marco va obtindre 772 suports i la de Santiago Riaza, 678.

Després d’aquells resultats, les candidatures de Marco i Riaza van interposar recursos de reposició contra l’Acord de proclamació de la candidatura electa. En els escrits al·legaven un presumpte defecte de forma en l’enviament del vot per correu, que consideraven suficientment greu com per a qüestionar la validesa del procés.

La Mesa Electoral del Col·legi de Farmacèutics ha estimat finalment estos recursos. En la seua resolució ha declarat la nul·litat de l’Acord de proclamació de la candidatura guanyadora i ha ordenat la repetició completa de l’acte de votació.

Esta nova cita amb les urnes s’ha fixat per al 4 d’octubre. Fins aleshores, el Col·legi mantindrà la situació derivada de l’anul·lació dels comicis de maig, mentres es prepara la nova jornada electoral amb l’objectiu de garantir totes les garanties formals, especialment pel que fa al vot remés per correu.

Últimes notícies

Un incendi crema l’exterior d’una nau de residus de cablejat a Silla

Un incendi declarat de matinada ha afectat l’exterior d’una nau de tractament de residus de cablejat a Silla. El foc ja s’ha apagat i una dotació de bombers continua a la zona de manera preventiva.

Detinguda a Torrent per enganyar amistats amb falses inversions en borsa

Una dona de 51 anys de Torrent ha estafat més d’1,3 milions d’euros a nou amistats amb falses inversions en borsa utilitzant un esquema Ponzi i documents falsificats.

Un estudi amb carronyers vincula el ‘gos no menja gos’ a l’evitació de malalties

Una investigació en el parc natural d’El Hondo mostra que molts vertebrats carronyers eviten menjar espècies massa pròximes per a reduir el risc d’infeccions.

El MICOF tornarà a les urnes el 4 d’octubre amb tres candidats i reclam de més transparència

El Col·legi de Farmacèutics de València repetirà les eleccions el 4 d’octubre, després d’anul·lar les de maig, amb tres candidatures que coincidixen a demanar auditoria, més transparència i vot telemàtic.

Oratge estable amb nuvolositat baixa i lleu descens de temperatures este diumenge

La Comunitat Valenciana afronta este diumenge una jornada amb nuvolositat baixa al litoral, possibilitat de pluges febles i temperatures un poc més baixes o sense canvis. Dilluns es manté l’ambient variable, amb ruixats dèbils en el litoral i tronades possibles a l’interior.

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.