Els propietaris de l’edifici incendiat de Campanar creen una associació

Un mes i mig després del devastador incendi de Campanar, que es va cobrar la vida de 10 persones i desenes d’animals, els veïns afectats han creat l’Associació de Propietaris Afectats per l’Incendi de Campanar (APROICAM). Ja la setmana passada van anunciar que així ho farien, però ha sigut este dilluns 1 d’abril quan han obert els perfils en xarxes socials.

Objectiu: reconstruir l’edifici

L’objectiu d’esta associació, segons una notícia d’Europa Press, és destinar les ajudes rebudes que no foren personals a la reconstrucció de l’immoble. Així ho va confirmar Francisco Fernández, president de la comunitat de propietaris de l’edifici, qui va avançar que l’associació estaria oberta no solament als amos dels habitatges, sinó també a qualsevol persona que volguera sumar-se a la causa.

D’esta manera, volen canalitzar a la rehabilitació del complex residencial totes les ajudes que han rebut des de l’incendi a través del micromecenatge i d’aquelles empreses privades que d’alguna manera vulguen ajudar ja siga o bé cedint elements com ara ascensors, o bé en la construcció del nou edifici.

Així doncs, la primera opció dels veïns propietaris és rehabilitar l’edifici calcinat, perquè consideren que això suposarà una menor inversió econòmica. Encara no saben si és una possibilitat viable, però el que tenen clar és que «cada finestra d’eixe edifici continua sent una família i tornarà a ser una llar«.

Així ho han deixat clar en el seu compte d’Instagram, en la qual han compartit el logo de l’associació i han explicat el seu significat: «El que més crida l’atenció en mirar les finques de Rafael Alberti, 2, és com un edifici ple de vida fa un mes s’ha convertit en una quadrícula de forats negres, on abans hi havia llars. Hem volgut reflectir eixe sentiment, ressaltant cada habitatge, oblidant l’estructura de l’edifici», han escrit.

A més, han volgut començar la seua marxa en Internet explicant que faran ús de les xarxes socials per a compartir els seus objectius, els seus avanços i també el seu sentir.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.