Els propietaris de l’edifici incendiat de Campanar creen una associació

Un mes i mig després del devastador incendi de Campanar, que es va cobrar la vida de 10 persones i desenes d’animals, els veïns afectats han creat l’Associació de Propietaris Afectats per l’Incendi de Campanar (APROICAM). Ja la setmana passada van anunciar que així ho farien, però ha sigut este dilluns 1 d’abril quan han obert els perfils en xarxes socials.

Objectiu: reconstruir l’edifici

L’objectiu d’esta associació, segons una notícia d’Europa Press, és destinar les ajudes rebudes que no foren personals a la reconstrucció de l’immoble. Així ho va confirmar Francisco Fernández, president de la comunitat de propietaris de l’edifici, qui va avançar que l’associació estaria oberta no solament als amos dels habitatges, sinó també a qualsevol persona que volguera sumar-se a la causa.

D’esta manera, volen canalitzar a la rehabilitació del complex residencial totes les ajudes que han rebut des de l’incendi a través del micromecenatge i d’aquelles empreses privades que d’alguna manera vulguen ajudar ja siga o bé cedint elements com ara ascensors, o bé en la construcció del nou edifici.

Així doncs, la primera opció dels veïns propietaris és rehabilitar l’edifici calcinat, perquè consideren que això suposarà una menor inversió econòmica. Encara no saben si és una possibilitat viable, però el que tenen clar és que “cada finestra d’eixe edifici continua sent una família i tornarà a ser una llar“.

Així ho han deixat clar en el seu compte d’Instagram, en la qual han compartit el logo de l’associació i han explicat el seu significat: “El que més crida l’atenció en mirar les finques de Rafael Alberti, 2, és com un edifici ple de vida fa un mes s’ha convertit en una quadrícula de forats negres, on abans hi havia llars. Hem volgut reflectir eixe sentiment, ressaltant cada habitatge, oblidant l’estructura de l’edifici”, han escrit.

A més, han volgut començar la seua marxa en Internet explicant que faran ús de les xarxes socials per a compartir els seus objectius, els seus avanços i també el seu sentir.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.