Els propietaris de l’edifici incendiat de Campanar creen una associació

Un mes i mig després del devastador incendi de Campanar, que es va cobrar la vida de 10 persones i desenes d’animals, els veïns afectats han creat l’Associació de Propietaris Afectats per l’Incendi de Campanar (APROICAM). Ja la setmana passada van anunciar que així ho farien, però ha sigut este dilluns 1 d’abril quan han obert els perfils en xarxes socials.

Objectiu: reconstruir l’edifici

L’objectiu d’esta associació, segons una notícia d’Europa Press, és destinar les ajudes rebudes que no foren personals a la reconstrucció de l’immoble. Així ho va confirmar Francisco Fernández, president de la comunitat de propietaris de l’edifici, qui va avançar que l’associació estaria oberta no solament als amos dels habitatges, sinó també a qualsevol persona que volguera sumar-se a la causa.

D’esta manera, volen canalitzar a la rehabilitació del complex residencial totes les ajudes que han rebut des de l’incendi a través del micromecenatge i d’aquelles empreses privades que d’alguna manera vulguen ajudar ja siga o bé cedint elements com ara ascensors, o bé en la construcció del nou edifici.

Així doncs, la primera opció dels veïns propietaris és rehabilitar l’edifici calcinat, perquè consideren que això suposarà una menor inversió econòmica. Encara no saben si és una possibilitat viable, però el que tenen clar és que “cada finestra d’eixe edifici continua sent una família i tornarà a ser una llar“.

Així ho han deixat clar en el seu compte d’Instagram, en la qual han compartit el logo de l’associació i han explicat el seu significat: “El que més crida l’atenció en mirar les finques de Rafael Alberti, 2, és com un edifici ple de vida fa un mes s’ha convertit en una quadrícula de forats negres, on abans hi havia llars. Hem volgut reflectir eixe sentiment, ressaltant cada habitatge, oblidant l’estructura de l’edifici”, han escrit.

A més, han volgut començar la seua marxa en Internet explicant que faran ús de les xarxes socials per a compartir els seus objectius, els seus avanços i també el seu sentir.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.