Anuncios

Els propietaris de l’edifici incendiat de Campanar creen una associació

Un mes i mig després del devastador incendi de Campanar, que es va cobrar la vida de 10 persones i desenes d’animals, els veïns afectats han creat l’Associació de Propietaris Afectats per l’Incendi de Campanar (APROICAM). Ja la setmana passada van anunciar que així ho farien, però ha sigut este dilluns 1 d’abril quan han obert els perfils en xarxes socials.

Objectiu: reconstruir l’edifici

L’objectiu d’esta associació, segons una notícia d’Europa Press, és destinar les ajudes rebudes que no foren personals a la reconstrucció de l’immoble. Així ho va confirmar Francisco Fernández, president de la comunitat de propietaris de l’edifici, qui va avançar que l’associació estaria oberta no solament als amos dels habitatges, sinó també a qualsevol persona que volguera sumar-se a la causa.

D’esta manera, volen canalitzar a la rehabilitació del complex residencial totes les ajudes que han rebut des de l’incendi a través del micromecenatge i d’aquelles empreses privades que d’alguna manera vulguen ajudar ja siga o bé cedint elements com ara ascensors, o bé en la construcció del nou edifici.

Així doncs, la primera opció dels veïns propietaris és rehabilitar l’edifici calcinat, perquè consideren que això suposarà una menor inversió econòmica. Encara no saben si és una possibilitat viable, però el que tenen clar és que “cada finestra d’eixe edifici continua sent una família i tornarà a ser una llar“.

Així ho han deixat clar en el seu compte d’Instagram, en la qual han compartit el logo de l’associació i han explicat el seu significat: “El que més crida l’atenció en mirar les finques de Rafael Alberti, 2, és com un edifici ple de vida fa un mes s’ha convertit en una quadrícula de forats negres, on abans hi havia llars. Hem volgut reflectir eixe sentiment, ressaltant cada habitatge, oblidant l’estructura de l’edifici”, han escrit.

A més, han volgut començar la seua marxa en Internet explicant que faran ús de les xarxes socials per a compartir els seus objectius, els seus avanços i també el seu sentir.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.