Els propietaris de l’edifici incendiat de Campanar creen una associació

Un mes i mig després del devastador incendi de Campanar, que es va cobrar la vida de 10 persones i desenes d’animals, els veïns afectats han creat l’Associació de Propietaris Afectats per l’Incendi de Campanar (APROICAM). Ja la setmana passada van anunciar que així ho farien, però ha sigut este dilluns 1 d’abril quan han obert els perfils en xarxes socials.

Objectiu: reconstruir l’edifici

L’objectiu d’esta associació, segons una notícia d’Europa Press, és destinar les ajudes rebudes que no foren personals a la reconstrucció de l’immoble. Així ho va confirmar Francisco Fernández, president de la comunitat de propietaris de l’edifici, qui va avançar que l’associació estaria oberta no solament als amos dels habitatges, sinó també a qualsevol persona que volguera sumar-se a la causa.

D’esta manera, volen canalitzar a la rehabilitació del complex residencial totes les ajudes que han rebut des de l’incendi a través del micromecenatge i d’aquelles empreses privades que d’alguna manera vulguen ajudar ja siga o bé cedint elements com ara ascensors, o bé en la construcció del nou edifici.

Així doncs, la primera opció dels veïns propietaris és rehabilitar l’edifici calcinat, perquè consideren que això suposarà una menor inversió econòmica. Encara no saben si és una possibilitat viable, però el que tenen clar és que «cada finestra d’eixe edifici continua sent una família i tornarà a ser una llar«.

Així ho han deixat clar en el seu compte d’Instagram, en la qual han compartit el logo de l’associació i han explicat el seu significat: «El que més crida l’atenció en mirar les finques de Rafael Alberti, 2, és com un edifici ple de vida fa un mes s’ha convertit en una quadrícula de forats negres, on abans hi havia llars. Hem volgut reflectir eixe sentiment, ressaltant cada habitatge, oblidant l’estructura de l’edifici», han escrit.

A més, han volgut començar la seua marxa en Internet explicant que faran ús de les xarxes socials per a compartir els seus objectius, els seus avanços i també el seu sentir.

Últimes notícies

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.