L’EMA adverteix: no es poden posar dosi de reforç contra la Covid-19 indefinidament

 

Diversos països, entre ells Espanya, estan administrant ja una dosi de reforç de la vacuna contra la Covid-19 a la seua població. Segons l’últim informe del Ministeri de Sanitat, les comunitats autònomes han administrat 85.480.089 dosis de la vacuna, la qual cosa suposa el 95,8% de la població amb pauta completa.

Les dades assenyalen que es frega els 12 milions de vacunats amb la dosi de reforç. Les dades inclouen, a més de les persones vacunades amb condició d’alt risc i les persones que viuen en residències, als immunitzats amb la monodosi de Janssen i els majors de 60 anys.

 

Els dubtes de l’EMA: Saturar el sistema immune?

 

«Encara no hem vist dades respecte a una quarta dosi, i ens agradaria veure aquestes dades abans de poder fer qualsevol recomanació, però al mateix temps, estem bastant preocupats per una estratègia que implica la vacunació repetida en un curt termini», explicava en roda de premsa Marco Cavaleri, Cap d’Estratègia d’Amenaces Sanitàries Biològiques i Vacunes de l’EMA.

Les dades indiquen que la variant ómicron del coronavirus provoca una COVID més lleu, amb menys hospitalitzacions, però és més resistent a les vacunes i ha batut tots els rècords de contagis.

«L’Institut de Mètrica i Avaluació Sanitària preveu que més del 50% de la població europea s’infecte amb ómicron en les pròximes sis o huit setmanes«, afegia per la seua part Hans Kluge, director de l’OMS per a Europa.

L’EMA expressa que veuen amb «preocupació» una estratègia de vacunació que supose vacunar cada tres o quatre mesos, amb l’excepció dels immunodeprimits.

«Cal anar amb compte de no sobresaturar el sistema immune amb repetides vacunacions«, ha avisat. Encara que entén que s’haja administrat una tercera dosi «per la situació epidemiològica actual». «Seria millor començar a pensar en dosi de reforç més espaiades en el temps que se sincronitzen amb l’hivern, com es fa amb la grip», ha proposat.

 

Descarta el tractament com una grip

 

El representant de l’EMA, Cavalieri, descarta que de moment es pot tractar el coronavirus com una grip. «S’està movent cap a una epidèmia«.

Sobre la variant ómicron recorda que es tracta d’una variant del Sars-CoV-2 «molt contagiosa» i que és important «ser conscient de la seua càrrega potencial i no descartar-la com una malaltia lleu».

Ha tranquil·litzat dient que les vacunes actuals «proporcionen una alta protecció contra la malaltia greu i les hospitalitzacions relacionades amb l’ómicron«.

Últimes notícies

Tallada una hora la línia 4 de Metrovalencia per l’incendi d’una vivenda pròxima

La línia 4 de Metrovalencia ha estat tallada quasi una hora entre Empalme i Florista per l’incendi d’una vivenda, encara que el servici ja s’ha normalitzat i la línia 6 cap a la zona universitària no s’ha vist afectada.

Aemet activa avís groc per fortes tronades a l’interior de València i Alacant

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per tronades fortes a l’interior sud de València i a l’interior d’Alacant entre les 15.00 hores i la mitjanit.

Diversos veïns intoxicats per fum en l’incendi d’una vivenda en un novè pis a Benidorm

Diversos veïns han resultat intoxicats per fum en l’incendi d’una vivenda situada en un novè pis d’un edifici de 16 plantes a Benidorm. Els bombers han controlat el foc de matinada i els residents desallotjats ja han pogut tornar a casa.

Rescatada una persona del balcó d’una vivenda en flames a València

Els bombers han rescatat este dimecres de matí una persona atrapada al balcó d’una vivenda incendiada a la ciutat de València. El foc, declarat en un pis del carrer Florista, ja ha sigut extingit i la família rep atenció social.

Últim dia de setembre amb ruixats al nord de Castelló i temperatures estables

L’últim dia de setembre arriba amb núvols i possibles ruixats febles al nord de Castelló, mentre les temperatures es mantenen estables a la Comunitat Valenciana.

La compravenda de vivendes cau un 19,1% a juliol mentre els preus pugen un 12,6% a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol una caiguda del 19,1% en les compravendes de vivendes i un augment del 12,6% en el preu, mentres les hipoteques per a compra han baixat un 7,6%, segons el Consell General del Notariat. A Espanya les operacions acumulen set mesos en negatiu, amb menys hipoteques i un preu mitjà que ja supera els 2.100 euros per metre quadrat.

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.