Natàlia Enguix demana a PP i PSOE que voten a favor del Dret Civil Valencià

“El reconeixement constitucional del Dret Civil Valencià va més enllà d’una qüestió de legalitat. Va de llibertat, de democràcia i d’igualtat entre homes i dones.  Va dels seus drets i de la necessitat d’aconseguir majors quotes de benestar i justícia“.

Així reclamava la vicepresidenta 1a de la Diputació de València i diputada provincial per Ens Uneix, Natàlia Enguix, que PP i PSOE voten a favor de la reforma de l’article 49 de la Constitució que permetria la recuperació del Dret Civil valencià durant la concentració organitzada per l’associació Juristes Valencians (AJV).

La concentració que va reunir autoritats polítiques i socials a la Plaça dels Furs va comptar també amb la participació de militants i alcaldes i alcaldesses d’Ens Uneix. Durant l’acte, Natalia Enguix incidia que amb el reconeixement constitucional del Dret Civil Valencià “no volem ser més que ningú però tampoc menys que altres territoris que tenen reconegut el seu propi dret civil“.

En aquest sentit, Enguix demanava que “tant el PSOE com el PP voten a favor de recuperar el Dret Civil Valencià” per ser un “sistema normatiu molt avançat per l’època foral, respectuós amb les dones i els seus fills i filles, i que les valencianes i els valencians volem actualitzar per tal de continuar amb eixe esperit igualitari i modernitzador”.

Durant l’acte, la vicepresidenta també anunciava que aquest dilluns la Diputació de València aprovaria una declaració institucional en favor del Dret Civil Valencià perquè “els partits polítics voten a favor dels drets civils de les valencianes i els valencians” i recordava que la Diputació de València és una de les institucions que s’ha posicionat en favor de recuperar el Dret Civil Valencià on “les forces polítiques aprovàrem una moció donant suport a les lleis forals que els valencians i les valencianes ens donarem”.

Natalia Enguix, aprofitava també l’ocasió per agrair al president d’AJV, José Ramón Chirivella, “per estar sempre al costat dels interessos, els anhels i les esperances del poble valencià“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.