Natàlia Enguix demana a PP i PSOE que voten a favor del Dret Civil Valencià

“El reconeixement constitucional del Dret Civil Valencià va més enllà d’una qüestió de legalitat. Va de llibertat, de democràcia i d’igualtat entre homes i dones.  Va dels seus drets i de la necessitat d’aconseguir majors quotes de benestar i justícia“.

Així reclamava la vicepresidenta 1a de la Diputació de València i diputada provincial per Ens Uneix, Natàlia Enguix, que PP i PSOE voten a favor de la reforma de l’article 49 de la Constitució que permetria la recuperació del Dret Civil valencià durant la concentració organitzada per l’associació Juristes Valencians (AJV).

La concentració que va reunir autoritats polítiques i socials a la Plaça dels Furs va comptar també amb la participació de militants i alcaldes i alcaldesses d’Ens Uneix. Durant l’acte, Natalia Enguix incidia que amb el reconeixement constitucional del Dret Civil Valencià “no volem ser més que ningú però tampoc menys que altres territoris que tenen reconegut el seu propi dret civil“.

En aquest sentit, Enguix demanava que “tant el PSOE com el PP voten a favor de recuperar el Dret Civil Valencià” per ser un “sistema normatiu molt avançat per l’època foral, respectuós amb les dones i els seus fills i filles, i que les valencianes i els valencians volem actualitzar per tal de continuar amb eixe esperit igualitari i modernitzador”.

Durant l’acte, la vicepresidenta també anunciava que aquest dilluns la Diputació de València aprovaria una declaració institucional en favor del Dret Civil Valencià perquè “els partits polítics voten a favor dels drets civils de les valencianes i els valencians” i recordava que la Diputació de València és una de les institucions que s’ha posicionat en favor de recuperar el Dret Civil Valencià on “les forces polítiques aprovàrem una moció donant suport a les lleis forals que els valencians i les valencianes ens donarem”.

Natalia Enguix, aprofitava també l’ocasió per agrair al president d’AJV, José Ramón Chirivella, “per estar sempre al costat dels interessos, els anhels i les esperances del poble valencià“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a simplificar tràmits, promoure el producte i reforçar el relleu generacional.

Pérez Llorca ha criticat a Renfe pel seu pla per a Falles: ‘la solució no és deixar a la gent a 10 quilòmetres de...

El president de la Generalitat ha carregat contra l'ajust de Rodalia de Renfe entre el 13 i el 19 de març, que deixa els trens a Albal en la franja de 13 a 15 hores. Demana coordinació i solucions que garantisquen la seguretat sense allunyar als usuaris de València.

Intervinguts 316 quilos de material pirotècnic en quatre locals de València

La Guàrdia Civil ha intervingut 316 quilos de material pirotècnic en quatre establiments de la província de València per irregularitats de venda i emmagatzematge. L'operació s'ha saldat amb cinc denúncies.

FOMOfest reunirà 5.000 persones en la seua segona edició en La Marina de València

El 28 de març, Marina d'Empreses celebrarà la segona edició de FOMOfest en La Marina de València, amb 5.000 assistents, xarrades, tallers i experiències amb referents.

Aumsa pilotarà la futura Agència Municipal de Lloguer a València

La Junta de Govern Local preveu aprovar este divendres el primer pas per a crear l'Agència Municipal de Lloguer, que dissenyarà i gestionarà Aumsa. El pla garantix rendes a propietaris a canvi de preus per davall del mercat i arranca amb 300.000 euros en 2026.

Detingut a Almassora després d’intentar eludir un control amb 26,64 grams de cocaïna

La Guàrdia Civil de Castelló ha detingut a un home a Almassora després d'una maniobra evasiva davant un control; portava 26,64 grams de cocaïna en bosses i una bàscula. L'arrestat, de 38 anys, va quedar a disposició judicial per un presumpte delicte contra la salut pública.

El 83% dels CEO actua com a portaveu però solo el 41,6% està format

El 83,2% dels consellers delegats exercix com a portaveu, però només el 41,6% compta amb formació per a eixe rol. El 35% manca de pla i només 4 de cada 10 dircom estan en el comité de direcció.

Renfe no garantix el reforç de Rodalia en Falles sense un pla de seguretat

Renfe advertix que no podrà mantindre el servici reforçat de Rodalia en Falles si no hi ha dispositius de seguretat suficients. L'empresa veu inviables els transbords per carretera i reclama indicacions clares a l'Ajuntament.