Natàlia Enguix demana a PP i PSOE que voten a favor del Dret Civil Valencià

«El reconeixement constitucional del Dret Civil Valencià va més enllà d’una qüestió de legalitat. Va de llibertat, de democràcia i d’igualtat entre homes i dones.  Va dels seus drets i de la necessitat d’aconseguir majors quotes de benestar i justícia«.

Així reclamava la vicepresidenta 1a de la Diputació de València i diputada provincial per Ens Uneix, Natàlia Enguix, que PP i PSOE voten a favor de la reforma de l’article 49 de la Constitució que permetria la recuperació del Dret Civil valencià durant la concentració organitzada per l’associació Juristes Valencians (AJV).

Polítics i societat civil defensen que és moment de recuperar el dret civil valencià

La concentració que va reunir autoritats polítiques i socials a la Plaça dels Furs va comptar també amb la participació de militants i alcaldes i alcaldesses d’Ens Uneix. Durant l’acte, Natalia Enguix incidia que amb el reconeixement constitucional del Dret Civil Valencià «no volem ser més que ningú però tampoc menys que altres territoris que tenen reconegut el seu propi dret civil«.

En aquest sentit, Enguix demanava que «tant el PSOE com el PP voten a favor de recuperar el Dret Civil Valencià» per ser un «sistema normatiu molt avançat per l’època foral, respectuós amb les dones i els seus fills i filles, i que les valencianes i els valencians volem actualitzar per tal de continuar amb eixe esperit igualitari i modernitzador».

Durant l’acte, la vicepresidenta també anunciava que aquest dilluns la Diputació de València aprovaria una declaració institucional en favor del Dret Civil Valencià perquè «els partits polítics voten a favor dels drets civils de les valencianes i els valencians» i recordava que la Diputació de València és una de les institucions que s’ha posicionat en favor de recuperar el Dret Civil Valencià on «les forces polítiques aprovàrem una moció donant suport a les lleis forals que els valencians i les valencianes ens donarem».

Natalia Enguix, aprofitava també l’ocasió per agrair al president d’AJV, José Ramón Chirivella, «per estar sempre al costat dels interessos, els anhels i les esperances del poble valencià«.

Últimes notícies

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.