Natàlia Enguix demana a PP i PSOE que voten a favor del Dret Civil Valencià

«El reconeixement constitucional del Dret Civil Valencià va més enllà d’una qüestió de legalitat. Va de llibertat, de democràcia i d’igualtat entre homes i dones.  Va dels seus drets i de la necessitat d’aconseguir majors quotes de benestar i justícia«.

Així reclamava la vicepresidenta 1a de la Diputació de València i diputada provincial per Ens Uneix, Natàlia Enguix, que PP i PSOE voten a favor de la reforma de l’article 49 de la Constitució que permetria la recuperació del Dret Civil valencià durant la concentració organitzada per l’associació Juristes Valencians (AJV).

Polítics i societat civil defensen que és moment de recuperar el dret civil valencià

La concentració que va reunir autoritats polítiques i socials a la Plaça dels Furs va comptar també amb la participació de militants i alcaldes i alcaldesses d’Ens Uneix. Durant l’acte, Natalia Enguix incidia que amb el reconeixement constitucional del Dret Civil Valencià «no volem ser més que ningú però tampoc menys que altres territoris que tenen reconegut el seu propi dret civil«.

En aquest sentit, Enguix demanava que «tant el PSOE com el PP voten a favor de recuperar el Dret Civil Valencià» per ser un «sistema normatiu molt avançat per l’època foral, respectuós amb les dones i els seus fills i filles, i que les valencianes i els valencians volem actualitzar per tal de continuar amb eixe esperit igualitari i modernitzador».

Durant l’acte, la vicepresidenta també anunciava que aquest dilluns la Diputació de València aprovaria una declaració institucional en favor del Dret Civil Valencià perquè «els partits polítics voten a favor dels drets civils de les valencianes i els valencians» i recordava que la Diputació de València és una de les institucions que s’ha posicionat en favor de recuperar el Dret Civil Valencià on «les forces polítiques aprovàrem una moció donant suport a les lleis forals que els valencians i les valencianes ens donarem».

Natalia Enguix, aprofitava també l’ocasió per agrair al president d’AJV, José Ramón Chirivella, «per estar sempre al costat dels interessos, els anhels i les esperances del poble valencià«.

Últimes notícies

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.