Natàlia Enguix demana a PP i PSOE que voten a favor del Dret Civil Valencià

“El reconeixement constitucional del Dret Civil Valencià va més enllà d’una qüestió de legalitat. Va de llibertat, de democràcia i d’igualtat entre homes i dones.  Va dels seus drets i de la necessitat d’aconseguir majors quotes de benestar i justícia“.

Així reclamava la vicepresidenta 1a de la Diputació de València i diputada provincial per Ens Uneix, Natàlia Enguix, que PP i PSOE voten a favor de la reforma de l’article 49 de la Constitució que permetria la recuperació del Dret Civil valencià durant la concentració organitzada per l’associació Juristes Valencians (AJV).

Polítics i societat civil defensen que és moment de recuperar el dret civil valencià

La concentració que va reunir autoritats polítiques i socials a la Plaça dels Furs va comptar també amb la participació de militants i alcaldes i alcaldesses d’Ens Uneix. Durant l’acte, Natalia Enguix incidia que amb el reconeixement constitucional del Dret Civil Valencià “no volem ser més que ningú però tampoc menys que altres territoris que tenen reconegut el seu propi dret civil“.

En aquest sentit, Enguix demanava que “tant el PSOE com el PP voten a favor de recuperar el Dret Civil Valencià” per ser un “sistema normatiu molt avançat per l’època foral, respectuós amb les dones i els seus fills i filles, i que les valencianes i els valencians volem actualitzar per tal de continuar amb eixe esperit igualitari i modernitzador”.

Durant l’acte, la vicepresidenta també anunciava que aquest dilluns la Diputació de València aprovaria una declaració institucional en favor del Dret Civil Valencià perquè “els partits polítics voten a favor dels drets civils de les valencianes i els valencians” i recordava que la Diputació de València és una de les institucions que s’ha posicionat en favor de recuperar el Dret Civil Valencià on “les forces polítiques aprovàrem una moció donant suport a les lleis forals que els valencians i les valencianes ens donarem”.

Natalia Enguix, aprofitava també l’ocasió per agrair al president d’AJV, José Ramón Chirivella, “per estar sempre al costat dels interessos, els anhels i les esperances del poble valencià“.

Últimes notícies

Detingut a Alzira un home per dos robatoris violents a una embarassada i a una anciana

La Policia Nacional ha detingut a Alzira a un home de 34 anys acusat de dos robatoris amb violència contra una dona embarassada i una anciana, a més d'un robatori amb força en un vehicle.

El pare d’Enrique Riquelme evita aclarir si el seu fill es presentarà contra Florentino Pérez en el Reial Madrid

El pare d'Enrique Riquelme insistix que el seu fill és molt madridista i destaca la seua joventut i trajectòria empresarial, però rehúye confirmar si encapçalarà una candidatura enfront de Florentino Pérez.

Presó provisional per a un home reclamat per tràfic de drogues detingut a Altea

Un jutjat ha ordenat l'ingrés a la presó provisional d'un home de 29 anys reclamat internacionalment per tràfic de drogues, detingut a Altea després d'identificar-se amb documentació presumptament falsa.

Espanya reforça amb el Regne Unit la busca de 12 criminals britànics vinculats a Espanya

Espanya i el Regne Unit intensifiquen la seua cooperació policial en la campanya Most Wanted per a localitzar a 12 fugitius britànics que podrien amagar-se o tindre vincles en ciutats espanyoles.

Les entitats d’infància alerten que la falta de finançament digne posa en risc l’acolliment de 2.300 menors en la Comunitat

Les entitats d'infància de la Comunitat Valenciana rebutgen la pròrroga de l'acció concertada fins a 2028 al no garantir un finançament suficient, la qual cosa, advertixen, compromet l'acolliment de 2.300 xiquets i xiquetes i l'estabilitat de 3.500 professionals.

L’IPC es modera al 3,2% a l’abril en la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana nacional

La inflació se situa en el 3,2% interanual a l'abril en la Comunitat Valenciana, igual que en el conjunt d'Espanya, amb l'electricitat a la baixa i els carburants encara a l'alça.

Compromís equipara les crítiques de Camps i Catalá sobre el PAI del Grau i denúncia un rescat a promotors

Compromís acusa l'Ajuntament de València de rebaixar més de 10 milions en càrregues urbanístiques del PAI del Grau i denúncia que se socialitzen les pèrdues de la Fórmula 1 mentres es garantix la rendibilitat dels promotors.

El València Basket fa història com a quint equip espanyol en una Final Four de l’Eurolliga

El València Basket es classifica per a la seua primera Final Four de l'Eurolliga i es convertix en el quint club espanyol que aconseguix les semifinals del màxim torneig europeu sota este format.