Espanya acaba l’evacuació a Kabul

 

Espanya ha conclòs aquest divendres la seua missió a l’Afganistan i el personal que romania coordinant l’operatiu de retirada i evacuació de col·laboradors ja es troba en Dubái. Arribaran a la base aèria de Torrejón de Ardoz a les 16.45 hores, segons han informat fonts governamentals.

 

Els dos avions A400 procedents de Kabul han aterrat a Dubai, el primer a les 6.45 del matí i el segon a les 7.20 hores d’aquest divendres amb el personal de l’ambaixada i militar a bord, al costat dels últims col·laboradors afganesos als quals han aconseguit evacuar.

 

En els dos vols viatjaven 81 espanyols que encara romanien a l’Afganistan entre ells l’ambaixador d’Espanya a Kabul, Gabriel Ferrán, el seu ‘número dos’, Paula Sánchez, 17 membres de la Policia Nacional i més de mig centenar de membres de les Forces Armades. A més, 4 militars portuguesos i 85 col·laboradors afganesos d’Espanya, Portugal i l’OTAN. D’aquesta manera, conclou definitivament l’evacuació espanyola de col·laboradors afganesos i les seues famílies.

 

Des d’allí, en un vol d’Air Europa, arribaran a la Base de Torrejón cap a les 16.45 hores el personal dependent de l’ambaixada, el personal militar no de vol i la resta de cooperants afganesos.

 

Espanya ha evacuat a 1.900 persones

En tot aquest operatiu les Forces Armades espanyoles han evacuat un total de 1.900 persones, dels quals 6 són nacionals espanyols, 1658 col·laboradors afganesos d’Espanya, 36 cooperants de la UE, 50 cooperants de l’OTAN, 19 de Portugal i un cooperant de l’ONU.

 

Les dotacions dels avions, és a dir, el personal de l’Ala-31 de l’Exèrcit de l’Aire, i probablement alguns de l’Esquadró de Suport a l’Enlairament Aeri (EADA), descansaran un dia en Dubái i tornaran a Saragossa el diumenge 29 en els tres avions A400M desplegats per les Forces Armades en l’operació d’evacuació.

Últimes notícies

Muñoz insta Pérez Llorca a dimitir i a deixar de ser ‘humillat’ per Feijóo i el PP

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a abandonar el càrrec, ha parlat de ‘sospites de corrupció’ i ha exigit publicar els dosiers que circulen sobre la seua gestió.

Mompó admet que la gestió de la DANA va ser un desastre però nega haver mentit

El president de la Diputació de Valencia, Vicente Mompó, ha admés al Congrés que la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024 va ser un desastre, però ha insistit que no ha mentit en cap de les seues versions. Els diputats li han retret contradiccions i una suposada amnésia sobre una telefonada clau de l’alcaldessa de Torrent.

Una dona assassinada a Benidorm és esquarterada i cremada pel seu maltractador

Una dona de 33 anys ha sigut assassinada a Benidorm presumptament per la seua parella, que ha esquarterat el cadàver i l'ha calat foc en una zona de camp entre Benidorm i Finestrat. Dos hòmens han sigut detinguts per encobriment després d'ajudar en el trasllat del cos i acudir després a comissaria a contar els fets.

Salomé Pradas s’acull al seu dret a no declarar en la comissió de la DANA

L’exconsellera de Justícia i Interior de la Generalitat Valenciana Salomé Pradas ha anunciat al Congrés que no respondrà a la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, en estar encara investigada en la causa penal oberta pel tràgic episodi de riuada a la província de València.

Detinguts dos hòmens per un robatori amb alunatge en un comerç de Castelló

La Policia Nacional ha detingut dos hòmens de 37 i 52 anys per un robatori amb alunatge en un establiment de l’avinguda València de Castelló. Els sospitosos acumulen més de trenta detencions anteriors per delictes contra el patrimoni.

El Senat avala revisar el tancament nuclear i prolongar Cofrentes fins més enllà de 2030

La Comissió d’Indústria del Senat, on el PP té majoria, ha aprovat una moció que insta el Govern a revisar el calendari de tancament nuclear i a permetre que la central de Cofrentes continue en funcionament més enllà de 2030. El PSOE ha votat en contra i altres grups han expressat les seues reserves sobre el model energètic i les competències territorials.

Pérez Llorca anuncia 55 mesures per a mantindre el canvi polític a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca defensa al debat de Política General l’estabilitat del seu Consell amb Vox i anuncia 55 mesures per a consolidar el canvi iniciat en 2023, amb un fort accent en sanitat, habitatge i fiscalitat.

Aliança de PowerCo i Gotion per a impulsar la gigafactoria de Sagunt des de 2027

Volkswagen, PowerCo i la xinesa Gotion High-Tech han acordat crear una aliança per a operar la gigafactoria de bateries de Sagunt des de 2027, amb una inversió de més de 2.300 milions i 1.500 llocs de treball directes en la fase inicial.