8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

El Club Esgrima Àgora es converteix en referent de l’esgrima femení a la Comunitat Valenciana

El Club Esgrima Àgora | Club Esgrima Agora

La localitat de Loriguillo acollia este cap de setmana el Campionat Autonòmic Absolut. El club Esgrima Àgora de València, es convertia en l’únic equip de la Comunitat Valenciana a aconseguir que els seus dos equips d’espasa femení, coparen el podi amb un or i un bronze.

El treball realitzat ha donat els seus fruits

El treball desenvolupat des de la pedrera ha donat els seus fruits, gràcies al compromís i la forta aposta per l’esport femení de la coalició de La Robera Sala D’armis de Benetússer, el Club d’esgrima Marítim i el Club Esgrima Àgora, per la igualtat i la diversitat en l’esport de l’esgrima s’ha aconseguit tornar a donar vida a un campionat que portava temps sense poder realitzar-se aconseguint així un gran triomf per a l’esport femení en la nostra Comunitat.

Resaltar resultats

Destacar també els resultats obtinguts pel Club d’esgrima Àgora en Espasa Masculina on els nostres joves esportistes aconseguien un molt meritori segon lloc, quedant així subcampions autonòmics.

El Club Esgrima Àgora

Qui són

El club esgrima Àgora naix durant l’any 2013, fruit de la inquietud d’un grup de joves esgrimistes valencians practicants d’este esport des de la seua infantesa que tenen com a principal objectiu intentar acostar el nostre esport a tots.

El seu desig ha estat aportar la seus experiència i formació per a poder integrar-se dins dels òrgans de decisió d’un club, amb el principal objectiu de poder ajudar a altres joves esportistes a complir les seues metes esportives, així com, promocionar el nostre esport com a generador de valors i com a manera d’afrontar els reptes que la vida ens planteja.

Missió

El Club obre l’esgrima a totes les edats, tenen les portes obertes per a totes les persones disposades a iniciar-se en el seu esport, fomenten a través de diferents programes Promoure i fomentar la igualtat de gènere en l’esport de l’esgrima com a eina per a visibilitzar la igualtat entre els sexes. Fomentar la presència de les dones en llocs de responsabilitat en les diferents escoles i clubs de la Real Federació Espanyola d’Esgrima, i especialment, en el territori Comunitat Valenciana i potenciar una actitud saludable de col·laboració i treball en equip entre tiradors i tiradores del club. Com a resultat, s’han format fortes amistats i una segona família en el club a gaudir de l’esgrima.

El club Esgrima Àgora ofereix oportunitats de provar l’esgrima de manera gratuïta en esdeveniments comunitaris, ofereix beques a estudiants que el notifiquen i organitza classes en el programa «porta un amic a la sala». Per a ajudar a reclutar a nous socis, el club ofereix les seues classes com a activitat extraescolar després del col·legi i campaments d’estiu.

El club també organitza sessions en centres escolars, participa en les jornades de portes obertes al setembre i ofereix fullets amb informació de les classes i campaments d’estiu a les escoles de la zona durant tot l’any.

Han aconseguit reunir un personal excepcional i d’idees afins que treballen en conjunt en este viatge, i formem un equip on el creixement personal a través de la perseverança, la intel·ligència, la dedicació, la responsabilitat i la integritat són la nostra prioritat i juguen un paper fonamental en la formació de totes les seues esportistes.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.