La Federació Espanyola de Futbol ha sigut víctima d’un atac informàtic

La Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), a través del seu departament d’Integritat i Seguretat, ha denunciat davant la Policia Nacional la sostracció d’informació dels seus comptes de correu electrònic, així com de converses de text i àudio privades d’executius de l’ens federatiu. Tot sembla indicar que s’ha sostret il·legalment informació dels terminals privats del President, Luis Rubiales i del Secretari General, Andreu Camps.

És probable que aquesta informació privada obtinguda il·legalment i amb clars propòsits delictius haja sigut oferida a diferents mitjans de comunicació. S’ha arribat a aquesta conclusió després de ser un periodista qui ha avançat a la RFEF la pròxima publicació d’aquest material sostret il·legalment que el mitjà ha rebut, segons el periodista, mitjançant un informador anònim que amb una veu encriptada ha contactat i l’ha posat a la seua disposició per mitjà d’una aplicació mòbil.

El citat mitjà de comunicació va afirmar haver rebut, a través de tercers, contractes confidencials, converses privades de WhatsApp, correus electrònics i abundant documentació de l’àmbit de la gestió de la RFEF, la qual cosa, en cas de ser autèntics, suposaria un delicte de revelació de secrets i una violació dels drets fonamentals de les persones atacades.

L’RFEF ha posat aquests fets en coneixement del departament de Seguretat i Integritat, que va denunciar aquesta actuació delictiva i mafiosa davant els organismes corresponents.

Des de fa uns mesos la Federació i els seus directius han sigut objecte d’intents d’atacs informàtics com hackeos i phisings els quals van ser denunciats oportunament davant la Policia.

Els atacs van portar a l’ens federatiu a contractar una empresa especialista en la matèria amb la finalitat de dur a terme una còpia dels continguts amenaçats, ampliar el nivell de seguretat i evitar, en la mesura que siga possible, atacs futurs. En aquest procés, coordinat amb el departament de Seguretat i Integritat de la RFEF, es va realitzar una còpia de seguretat de tres executius federatius, entre ells el President i el Secretari General.

Es constata una acció criminal organitzada i dirigida a la posterior revelació de secrets mitjançant la distribució de documentació confidencial amb una clara intenció espúria.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.