La Federació Espanyola de Futbol ha sigut víctima d’un atac informàtic

La Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), a través del seu departament d’Integritat i Seguretat, ha denunciat davant la Policia Nacional la sostracció d’informació dels seus comptes de correu electrònic, així com de converses de text i àudio privades d’executius de l’ens federatiu. Tot sembla indicar que s’ha sostret il·legalment informació dels terminals privats del President, Luis Rubiales i del Secretari General, Andreu Camps.

És probable que aquesta informació privada obtinguda il·legalment i amb clars propòsits delictius haja sigut oferida a diferents mitjans de comunicació. S’ha arribat a aquesta conclusió després de ser un periodista qui ha avançat a la RFEF la pròxima publicació d’aquest material sostret il·legalment que el mitjà ha rebut, segons el periodista, mitjançant un informador anònim que amb una veu encriptada ha contactat i l’ha posat a la seua disposició per mitjà d’una aplicació mòbil.

El citat mitjà de comunicació va afirmar haver rebut, a través de tercers, contractes confidencials, converses privades de WhatsApp, correus electrònics i abundant documentació de l’àmbit de la gestió de la RFEF, la qual cosa, en cas de ser autèntics, suposaria un delicte de revelació de secrets i una violació dels drets fonamentals de les persones atacades.

L’RFEF ha posat aquests fets en coneixement del departament de Seguretat i Integritat, que va denunciar aquesta actuació delictiva i mafiosa davant els organismes corresponents.

Des de fa uns mesos la Federació i els seus directius han sigut objecte d’intents d’atacs informàtics com hackeos i phisings els quals van ser denunciats oportunament davant la Policia.

Els atacs van portar a l’ens federatiu a contractar una empresa especialista en la matèria amb la finalitat de dur a terme una còpia dels continguts amenaçats, ampliar el nivell de seguretat i evitar, en la mesura que siga possible, atacs futurs. En aquest procés, coordinat amb el departament de Seguretat i Integritat de la RFEF, es va realitzar una còpia de seguretat de tres executius federatius, entre ells el President i el Secretari General.

Es constata una acció criminal organitzada i dirigida a la posterior revelació de secrets mitjançant la distribució de documentació confidencial amb una clara intenció espúria.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.