La Federació Espanyola de Futbol ha sigut víctima d’un atac informàtic

La Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), a través del seu departament d’Integritat i Seguretat, ha denunciat davant la Policia Nacional la sostracció d’informació dels seus comptes de correu electrònic, així com de converses de text i àudio privades d’executius de l’ens federatiu. Tot sembla indicar que s’ha sostret il·legalment informació dels terminals privats del President, Luis Rubiales i del Secretari General, Andreu Camps.

És probable que aquesta informació privada obtinguda il·legalment i amb clars propòsits delictius haja sigut oferida a diferents mitjans de comunicació. S’ha arribat a aquesta conclusió després de ser un periodista qui ha avançat a la RFEF la pròxima publicació d’aquest material sostret il·legalment que el mitjà ha rebut, segons el periodista, mitjançant un informador anònim que amb una veu encriptada ha contactat i l’ha posat a la seua disposició per mitjà d’una aplicació mòbil.

El citat mitjà de comunicació va afirmar haver rebut, a través de tercers, contractes confidencials, converses privades de WhatsApp, correus electrònics i abundant documentació de l’àmbit de la gestió de la RFEF, la qual cosa, en cas de ser autèntics, suposaria un delicte de revelació de secrets i una violació dels drets fonamentals de les persones atacades.

L’RFEF ha posat aquests fets en coneixement del departament de Seguretat i Integritat, que va denunciar aquesta actuació delictiva i mafiosa davant els organismes corresponents.

Des de fa uns mesos la Federació i els seus directius han sigut objecte d’intents d’atacs informàtics com hackeos i phisings els quals van ser denunciats oportunament davant la Policia.

Els atacs van portar a l’ens federatiu a contractar una empresa especialista en la matèria amb la finalitat de dur a terme una còpia dels continguts amenaçats, ampliar el nivell de seguretat i evitar, en la mesura que siga possible, atacs futurs. En aquest procés, coordinat amb el departament de Seguretat i Integritat de la RFEF, es va realitzar una còpia de seguretat de tres executius federatius, entre ells el President i el Secretari General.

Es constata una acció criminal organitzada i dirigida a la posterior revelació de secrets mitjançant la distribució de documentació confidencial amb una clara intenció espúria.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Koldo García es defén en el Suprem i nega els pagaments mensuals i les mossegades atribuïdes per Aldama

Koldo García nega davant el Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals de Víctor de Aldama, rebutja les mossegades lligades a contractes de màscares i resta importància a la seua relació amb Pedro Sánchez.

Primeres retencions en les eixides de les grans ciutats pel pont de maig

Les eixides i accessos a grans ciutats registren trànsit lent i xicotetes retencions per l'inici del pont de l'1 de maig, agreujades per diversos accidents. La DGT preveu més de 6 milions de desplaçaments i advertix d'una franja horària especialment desfavorable.

Vilaplana i Polo declararan en el Congrés per la comissió de la dana el 18 de maig

La periodista Maribel Vilaplana i el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Miguel Polo, compareixeran el 18 de maig davant la comissió del Congrés que investiga la dana d'octubre de 2024 a València.

Desarticulat un clan familiar de droga a Sant Vicent amb set detinguts

Set membres d'un mateix clan familiar han sigut detinguts i llocs en llibertat amb càrrecs després de desmantellar un punt de tràfic de drogues en el centre de Sant Vicent del Raspeig, on es van intervindre drogues, armes prohibides i una plantació interior de marihuana.

La vaga mèdica deixa prop de 270.000 pacients sense atendre en la Comunitat Valenciana

La vaga mèdica intermitent en la Comunitat Valenciana ha provocat que quasi 270.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de cirurgies i consultes ajornades i un fort xoc entre sindicats i Conselleria per les xifres de seguiment.

Va unir Municipalista porta a les Corts més de 11.000 firmes per a rebaixar la barrera electoral del 5 al 3 per cent

Va unir Municipalista registra en Les Corts més de 11.000 firmes per a tramitar una iniciativa legislativa popular que rebaixe la barrera electoral del 5 al 3 per cent i compute els vots per província.

CCOO denuncia que l’Hospital de Sagunt va derivar en 2025 més de 14.000 proves diagnòstiques a la sanitat privada

CCOO assegura que el Departament de Salut de Sagunt va derivar en 2025 més de 14.000 proves diagnòstiques a la sanitat privada, mentres l'hospital defén que la mesura ha reduït les llistes d'espera.

Compromís tanca files amb Mónica Oltra i l’assenyala com a futura alcaldessa de València

Joan Baldoví i Papi Robles destaquen el consens intern en Compromís perquè Mónica Oltra encapçale la candidatura a l'Alcaldia de València i descarten una fractura en la coalició.