La Federació Espanyola de Futbol ha sigut víctima d’un atac informàtic

La Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), a través del seu departament d’Integritat i Seguretat, ha denunciat davant la Policia Nacional la sostracció d’informació dels seus comptes de correu electrònic, així com de converses de text i àudio privades d’executius de l’ens federatiu. Tot sembla indicar que s’ha sostret il·legalment informació dels terminals privats del President, Luis Rubiales i del Secretari General, Andreu Camps.

És probable que aquesta informació privada obtinguda il·legalment i amb clars propòsits delictius haja sigut oferida a diferents mitjans de comunicació. S’ha arribat a aquesta conclusió després de ser un periodista qui ha avançat a la RFEF la pròxima publicació d’aquest material sostret il·legalment que el mitjà ha rebut, segons el periodista, mitjançant un informador anònim que amb una veu encriptada ha contactat i l’ha posat a la seua disposició per mitjà d’una aplicació mòbil.

El citat mitjà de comunicació va afirmar haver rebut, a través de tercers, contractes confidencials, converses privades de WhatsApp, correus electrònics i abundant documentació de l’àmbit de la gestió de la RFEF, la qual cosa, en cas de ser autèntics, suposaria un delicte de revelació de secrets i una violació dels drets fonamentals de les persones atacades.

L’RFEF ha posat aquests fets en coneixement del departament de Seguretat i Integritat, que va denunciar aquesta actuació delictiva i mafiosa davant els organismes corresponents.

Des de fa uns mesos la Federació i els seus directius han sigut objecte d’intents d’atacs informàtics com hackeos i phisings els quals van ser denunciats oportunament davant la Policia.

Els atacs van portar a l’ens federatiu a contractar una empresa especialista en la matèria amb la finalitat de dur a terme una còpia dels continguts amenaçats, ampliar el nivell de seguretat i evitar, en la mesura que siga possible, atacs futurs. En aquest procés, coordinat amb el departament de Seguretat i Integritat de la RFEF, es va realitzar una còpia de seguretat de tres executius federatius, entre ells el President i el Secretari General.

Es constata una acció criminal organitzada i dirigida a la posterior revelació de secrets mitjançant la distribució de documentació confidencial amb una clara intenció espúria.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.