La Federació Espanyola de Futbol ha sigut víctima d’un atac informàtic

La Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), a través del seu departament d’Integritat i Seguretat, ha denunciat davant la Policia Nacional la sostracció d’informació dels seus comptes de correu electrònic, així com de converses de text i àudio privades d’executius de l’ens federatiu. Tot sembla indicar que s’ha sostret il·legalment informació dels terminals privats del President, Luis Rubiales i del Secretari General, Andreu Camps.

És probable que aquesta informació privada obtinguda il·legalment i amb clars propòsits delictius haja sigut oferida a diferents mitjans de comunicació. S’ha arribat a aquesta conclusió després de ser un periodista qui ha avançat a la RFEF la pròxima publicació d’aquest material sostret il·legalment que el mitjà ha rebut, segons el periodista, mitjançant un informador anònim que amb una veu encriptada ha contactat i l’ha posat a la seua disposició per mitjà d’una aplicació mòbil.

El citat mitjà de comunicació va afirmar haver rebut, a través de tercers, contractes confidencials, converses privades de WhatsApp, correus electrònics i abundant documentació de l’àmbit de la gestió de la RFEF, la qual cosa, en cas de ser autèntics, suposaria un delicte de revelació de secrets i una violació dels drets fonamentals de les persones atacades.

L’RFEF ha posat aquests fets en coneixement del departament de Seguretat i Integritat, que va denunciar aquesta actuació delictiva i mafiosa davant els organismes corresponents.

Des de fa uns mesos la Federació i els seus directius han sigut objecte d’intents d’atacs informàtics com hackeos i phisings els quals van ser denunciats oportunament davant la Policia.

Els atacs van portar a l’ens federatiu a contractar una empresa especialista en la matèria amb la finalitat de dur a terme una còpia dels continguts amenaçats, ampliar el nivell de seguretat i evitar, en la mesura que siga possible, atacs futurs. En aquest procés, coordinat amb el departament de Seguretat i Integritat de la RFEF, es va realitzar una còpia de seguretat de tres executius federatius, entre ells el President i el Secretari General.

Es constata una acció criminal organitzada i dirigida a la posterior revelació de secrets mitjançant la distribució de documentació confidencial amb una clara intenció espúria.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.