Els Estats Units reobri les seues fronteres a partir del 8 de novembre

 

Els Estats Units ha anunciat que reobrirà les seues fronteres terrestres i aèries als passatgers que compten amb la pauta completa anticovid a partir del pròxim 8 de novembre.

 

Autorització per als immunitzats

 

“La nova política de viatge que exigeix vacunació per als viatgers estrangers als EUA començarà el 8 de novembre. Este anunci i la data s’apliquen tant als viatges internacionals aeris com els terrestres”, ha explicat Kevin Muñoz, portaveu de la Casa Blanca.

Va ser a principis de gener del passat 2020 quan l’ara expresident Donald Trump va imposar  estes  restriccions amb l’objectiu d’evitar la propagació del virus.

L’arribada de l’actual mandatari, Joe Biden, no va canviar la situació, ja que esta mesura s’ha mantingut des de llavors.

No obstant això, ara, d’acord amb la recomanació dels Centres per al Control i la Prevenció de Malalties (CDC), podran ingressar al país els qui hagen rebut la burxada amb les següents vacunes: Moderna, Pfizer, Janssen, Astrazeneca, Sinopharm i Sinovac.

Queden exclosos de la llista, almenys de moment, els inoculats amb el fàrmac rus Sputnik V. La raó de l’agència sanitària americana resideix en què esta vacuna es troba entre les que encara no han sigut aprovades ni per l’Organització Mundial de la Salut (OMS), ni per la Unió Europea, ni pel propi país.

 

Vacunació obligatòria

 

Els Estats Units es va convertir un dels països de referència al començament de la campanya de vacunació.

Però la reticència de gran part de la població, majoritàriament les franges d’edat més joves, a rebre la injecció anticovid, unit a la propagació de la variant Delta, va provocar un alentiment en el percentatge de vacunats.

Per això, a la fi d’agost l’Administració Biden va anunciar que la vacunació seria obligatòria per als empleats públics i els treballadors de les grans companyies. Una mesura, que a més incloïa sancions en cas de no complir-se.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València presenta una samarreta taronja retro inspirada en els anys 90 per a la jornada especial de LaLiga

El València usarà en la jornada retro de LaLiga una samarreta taronja d'edició limitada inspirada en el segon equipament de principis dels anys 90, amb prevenda exclusiva per a socis.

Elx i Mallorca es juguen la permanència en un dol directe en el Martínez Valero

Elx i Mallorca s'enfronten en un partit clau per la permanència en Primera, amb els il·licitans en mala ratxa i un conjunt balear a l'alça des de l'arribada de Demichelis.

El Suprem ordena investigar el patrimoni de Ábalos i Koldo per no abonar la fiança

El Tribunal Suprem ordena un esbrinament patrimonial sobre José Luis Ábalos i el seu exasesor Koldo García després d'incomplir el pagament d'una fiança de 60.000 euros cada un abans del juí pels contractes de màscares.

Els metges d’Alacant tanquen una setmana de vaga i avisen de noves protestes per un conveni propi

Els metges d'Alacant tanquen una setmana de vaga amb concentracions davant els centres de salut per a reclamar un conveni propi, igualtat laboral i la fi de les guàrdies de 24 hores.

La Comunitat Valenciana lidera les morts en patinet elèctric en 2025 amb 6 morts

En 2025 es van registrar 549 accidents amb patinets elèctrics a Espanya, un 38,6% més que en 2024, amb 19 morts, sis d'ells en la Comunitat Valenciana.

València prepara canvis en pirotècnia i sancions per orinar al carrer per a les Falles de 2027

L'Ajuntament de València revisarà les ordenances de soroll i neteja per a controlar l'ús de pirotècnia en horari de descans i endurir les sancions per orinar en la via pública a partir de les Falles de 2027.

El València Basket busca reacció en l’Eurolliga davant un Barça en dificultats

El València Basket vol tallar la seua mala ratxa i afermar la quarta plaça de l'Eurolliga davant un Barça en crisi, rival directe per l'accés als quarts de final.

La rosseta, l’ànec més amenaçat d’Europa, bat rècord de cries i reforça la seua recuperació

La rosseta, considerada l'ànec més amenaçat d'Europa, millora les seues perspectives gràcies a la restauració d'aiguamolls i al rècord de femelles reproductores i cries registrat a Espanya.