Evolució de la Covid-19 a Espanya: Es trenca la tendència positiva

Després de les últimes dades a Espanya, sembla que l’evolució de la Covid-19 avança de forma bastant positiva esta setmana. Cal recordar que en les últimes jornades la incidència s’ha mantingut amb una incidència a la baixa, i els contagis es troben en una situació de bastant estabilitat.

Amb la vista posada ja en el suposat final de l‘estat d’alarma el 9 de maig, si no hi ha canvis d’última hora, semblen unes dades bastant esperançadores de cara al que puga passar a partir de llavors i també tenint en compte que a poc a poc es va acostant l’estiu.

Les dades de Sanitat proporcionades este dijous a l’informe diari de la pandèmia de la Covid a Espanya reflecteixen que esta tendència positiva es paralitza una miqueta, perquè la incidència gairebé no baixa i els contagis pugen.

La incidència es manté, però preocupa el País Basc

En primer lloc cal donar un cop d’ull a la incidència, una de les dades més significatives i representatives de la situació d’un territori complet. Així doncs, mentre que ahir esta se situava en els 230,27 punts per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies, hui està a 230,07. Això suposa una nova baixada de la incidència, encara que esta vegada molt lleugera.

En les dades d’avui preocupa especialment la xifra d’incidència del País Basc. Mentre que ahir no es van donar les seues dades per festivitat, hui la seua incidència ha pujat fins als 516, quan el dia anterior se situava en 485. Això vol dir que l’indicador s’ha disparat bastant en els últims dos dies.

Es tracta, a més, de la comunitat que té una incidència més elevada, ja que per darrere es troben territoris com Melilla, Madrid o Navarra, però amb incidència que no aconsegueixen els 400 punts, ja que són de 393,91, 388,12 i 352,54 1, respectivament. D’altra banda, pel que fa als contagis, cal tenir en compte dos dades: els que s’han afegit al total de casos en l’últim dia i els que s’han detectat en les últimes 24 hores en tot el país. Ahir estes dades eren de 8.665 i 4.381 respectivament.

Espanya sobrepassa els 78.000 morts per coronavirus

El primer d’ells va sofrir una pujada de mil casos del dimarts al dimecres, mentre que el segon va baixar en 100 casos en el mateix període de temps. Així doncs, la dada era també positiva perquè els casos diagnosticats recentment van baixant. Segons les dades d’ahir, estes xifres se situen avui en 10.143 i 4.889, la qual cosa vol dir que sofreixen ambdues una pujada respecte a les dades del dimecres.

El total de casos de coronavirus a Espanya des de l’inici de la pandèmia va pujar ahir fins als 3.514.942, mentre que dimecres la xifra era de 3.504.799. Pel que fa a les defuncions pel coronavirus, el total des que va començar la pandèmia a Espanya sobrepassa ja els 78.000 després d’aconseguir ahir la xifra de 78.080. Dimcres esta dada era de 77.943 morts, la qual cosa vol dir que en l’últim dia s’han sumat 137 morts més pel virus.

Es tracta d’una dada que sorprén una miqueta, després que dimecres les defuncions que se sumassen al total d’un dia per a un altre foren 88. Això indica que el nombre de defuncions per la Covid en esta jornada ha crescut bastant, d’igual forma que també ho va fer del dilluns al dimarts.

Últimes notícies

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.