Evolució de la Covid-19 a Espanya: Es trenca la tendència positiva

Després de les últimes dades a Espanya, sembla que l’evolució de la Covid-19 avança de forma bastant positiva esta setmana. Cal recordar que en les últimes jornades la incidència s’ha mantingut amb una incidència a la baixa, i els contagis es troben en una situació de bastant estabilitat.

Amb la vista posada ja en el suposat final de l‘estat d’alarma el 9 de maig, si no hi ha canvis d’última hora, semblen unes dades bastant esperançadores de cara al que puga passar a partir de llavors i també tenint en compte que a poc a poc es va acostant l’estiu.

Les dades de Sanitat proporcionades este dijous a l’informe diari de la pandèmia de la Covid a Espanya reflecteixen que esta tendència positiva es paralitza una miqueta, perquè la incidència gairebé no baixa i els contagis pugen.

La incidència es manté, però preocupa el País Basc

En primer lloc cal donar un cop d’ull a la incidència, una de les dades més significatives i representatives de la situació d’un territori complet. Així doncs, mentre que ahir esta se situava en els 230,27 punts per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies, hui està a 230,07. Això suposa una nova baixada de la incidència, encara que esta vegada molt lleugera.

En les dades d’avui preocupa especialment la xifra d’incidència del País Basc. Mentre que ahir no es van donar les seues dades per festivitat, hui la seua incidència ha pujat fins als 516, quan el dia anterior se situava en 485. Això vol dir que l’indicador s’ha disparat bastant en els últims dos dies.

Es tracta, a més, de la comunitat que té una incidència més elevada, ja que per darrere es troben territoris com Melilla, Madrid o Navarra, però amb incidència que no aconsegueixen els 400 punts, ja que són de 393,91, 388,12 i 352,54 1, respectivament. D’altra banda, pel que fa als contagis, cal tenir en compte dos dades: els que s’han afegit al total de casos en l’últim dia i els que s’han detectat en les últimes 24 hores en tot el país. Ahir estes dades eren de 8.665 i 4.381 respectivament.

Espanya sobrepassa els 78.000 morts per coronavirus

El primer d’ells va sofrir una pujada de mil casos del dimarts al dimecres, mentre que el segon va baixar en 100 casos en el mateix període de temps. Així doncs, la dada era també positiva perquè els casos diagnosticats recentment van baixant. Segons les dades d’ahir, estes xifres se situen avui en 10.143 i 4.889, la qual cosa vol dir que sofreixen ambdues una pujada respecte a les dades del dimecres.

El total de casos de coronavirus a Espanya des de l’inici de la pandèmia va pujar ahir fins als 3.514.942, mentre que dimecres la xifra era de 3.504.799. Pel que fa a les defuncions pel coronavirus, el total des que va començar la pandèmia a Espanya sobrepassa ja els 78.000 després d’aconseguir ahir la xifra de 78.080. Dimcres esta dada era de 77.943 morts, la qual cosa vol dir que en l’últim dia s’han sumat 137 morts més pel virus.

Es tracta d’una dada que sorprén una miqueta, després que dimecres les defuncions que se sumassen al total d’un dia per a un altre foren 88. Això indica que el nombre de defuncions per la Covid en esta jornada ha crescut bastant, d’igual forma que també ho va fer del dilluns al dimarts.

Últimes notícies

El Valencia Basket celebra la segona Lliga Endesa just abans dels 40 anys del club

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa este 24 de juny, el seu segon títol ACB que arriba a les portes del 40 aniversari del club i també el segon en quatre temporades amb Pedro Martínez en la banqueta.

Jean Montero destapa el secret del València Basket campió: joves, ambiciosos i sense títols previs

Jean Montero destaca que el títol de la Lliga Endesa del València Basket davant el Barça s’explica per un equip jove, ambiciós i sense experiència prèvia en grans trofeus. L’escolta dominicà, MVP de la final, evita parlar del seu futur mentre la Fonteta li demana que es quede.

La jove estrella de Larrea corona 20 hores màgiques: draft NBA i Lliga ACB amb el València Basket

Sergio De Larrea, base vallisoletà de 20 anys del València Basket, ha sigut triat en la primera ronda del draft de la NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB en només 20 hores.

Jean Montero, elegit MVP de la final de la Lliga Endesa guanyada pel València Basket

El dominicà Jean Montero ha sigut designat MVP de la final de la Lliga Endesa després del triomf del València Basket davant el Barça al Palau Blaugrana, tancant la sèrie en el quart partit.

Valencia Basket conquereix la Lliga Endesa amb una pallissa històrica al Barça

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada després de guanyar el Barça per 84-108 en el quart partit de la final al Palau Blaugrana, amb una actuació decisiva de Kameron Taylor i Jean Montero.

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.