Evolució de la Covid-19 a Espanya: Es trenca la tendència positiva

Després de les últimes dades a Espanya, sembla que l’evolució de la Covid-19 avança de forma bastant positiva esta setmana. Cal recordar que en les últimes jornades la incidència s’ha mantingut amb una incidència a la baixa, i els contagis es troben en una situació de bastant estabilitat.

Amb la vista posada ja en el suposat final de l‘estat d’alarma el 9 de maig, si no hi ha canvis d’última hora, semblen unes dades bastant esperançadores de cara al que puga passar a partir de llavors i també tenint en compte que a poc a poc es va acostant l’estiu.

Les dades de Sanitat proporcionades este dijous a l’informe diari de la pandèmia de la Covid a Espanya reflecteixen que esta tendència positiva es paralitza una miqueta, perquè la incidència gairebé no baixa i els contagis pugen.

La incidència es manté, però preocupa el País Basc

En primer lloc cal donar un cop d’ull a la incidència, una de les dades més significatives i representatives de la situació d’un territori complet. Així doncs, mentre que ahir esta se situava en els 230,27 punts per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies, hui està a 230,07. Això suposa una nova baixada de la incidència, encara que esta vegada molt lleugera.

En les dades d’avui preocupa especialment la xifra d’incidència del País Basc. Mentre que ahir no es van donar les seues dades per festivitat, hui la seua incidència ha pujat fins als 516, quan el dia anterior se situava en 485. Això vol dir que l’indicador s’ha disparat bastant en els últims dos dies.

Es tracta, a més, de la comunitat que té una incidència més elevada, ja que per darrere es troben territoris com Melilla, Madrid o Navarra, però amb incidència que no aconsegueixen els 400 punts, ja que són de 393,91, 388,12 i 352,54 1, respectivament. D’altra banda, pel que fa als contagis, cal tenir en compte dos dades: els que s’han afegit al total de casos en l’últim dia i els que s’han detectat en les últimes 24 hores en tot el país. Ahir estes dades eren de 8.665 i 4.381 respectivament.

Espanya sobrepassa els 78.000 morts per coronavirus

El primer d’ells va sofrir una pujada de mil casos del dimarts al dimecres, mentre que el segon va baixar en 100 casos en el mateix període de temps. Així doncs, la dada era també positiva perquè els casos diagnosticats recentment van baixant. Segons les dades d’ahir, estes xifres se situen avui en 10.143 i 4.889, la qual cosa vol dir que sofreixen ambdues una pujada respecte a les dades del dimecres.

El total de casos de coronavirus a Espanya des de l’inici de la pandèmia va pujar ahir fins als 3.514.942, mentre que dimecres la xifra era de 3.504.799. Pel que fa a les defuncions pel coronavirus, el total des que va començar la pandèmia a Espanya sobrepassa ja els 78.000 després d’aconseguir ahir la xifra de 78.080. Dimcres esta dada era de 77.943 morts, la qual cosa vol dir que en l’últim dia s’han sumat 137 morts més pel virus.

Es tracta d’una dada que sorprén una miqueta, després que dimecres les defuncions que se sumassen al total d’un dia per a un altre foren 88. Això indica que el nombre de defuncions per la Covid en esta jornada ha crescut bastant, d’igual forma que també ho va fer del dilluns al dimarts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marissa Lynn, la fallera major nord-americana de Els Somnis: ‘Les Falles se senten i era ara o mai’

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio, és la fallera major de Els Somnis de València i defén que les Falles se senten. Assumix el càrrec 'ara o mai' i el compartix amb els seus fills, protagonistes infantils de la comissió.

Les vivendes turístiques de València pengen el cartell de complet en el cap de setmana prefalles

Les vivendes d'ús turístic aconseguixen el 100% d'ocupació a València durant el cap de setmana previ a les Falles. Entre setmana la previsió baixa al 71%.

La UPV inaugura un museu permanent amb les escenes guanyadores de La Ciència als Falles

La UPV ha inaugurat una seu permanent del museu Ciència i Falles en el poal morat de la Ciutat Politècnica de la Innovació, amb ninots i escenes premiades de 2024 i 2025. La mostra creixerà amb cada edició del concurs i reforça el pont entre divulgació científica i tradició fallera.

Les vivendes turístiques de València aconseguixen el 100% d’ocupació en el cap de setmana prefalles

Les 4.786 vivendes d'ús turístic de València estan completes el divendres, dissabte i diumenge previs a Falles; entre setmana l'ocupació baixa al 71%.

Un monstre rosa de 4 metres visibilitza la soledat en una falla experimental

La comissió Mestre Bellver-Mariano Ribera plantarà enguany Monstruosa soledat, un gran monstre rosa i amable per fora que deixa veure un interior trist. L'obra, de Pepitagrilla, convida a abraçar-ho i a deixar missatges per a acompanyar la seua soledat.

Marissa, fallera major nord-americana de Els Somnis: les Falles se senten i era ara o mai

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio i veïna de València, és la fallera major de la comissió Els Somnis. Defén que les Falles se senten i decidix viure-les en família.

Detenen a Alacant a un home i a una dona amb orde d’expulsió després d’eixir de presó

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a dos persones amb sanció governativa d'expulsió després de complir les seues condemnes; l'home va ser escortat i expulsat. La dona havia complit prop de 20 anys per tràfic de drogues i els dos tenen prohibida l'entrada durant cinc anys

La Comunitat comença el dia este dissabte amb cels nuvolosos, pluges febles i màximes a la baixa

Dissabte amb cels nuvolosos en la Comunitat Valenciana, pluges febles al matí i descens de les màximes. La cota de neu baixarà a 700-900 m al nord, amb vent del nord-oest i ratxes fortes a l'interior.