Evolució de la Covid-19 a Espanya: Es trenca la tendència positiva

Després de les últimes dades a Espanya, sembla que l’evolució de la Covid-19 avança de forma bastant positiva esta setmana. Cal recordar que en les últimes jornades la incidència s’ha mantingut amb una incidència a la baixa, i els contagis es troben en una situació de bastant estabilitat.

Amb la vista posada ja en el suposat final de l‘estat d’alarma el 9 de maig, si no hi ha canvis d’última hora, semblen unes dades bastant esperançadores de cara al que puga passar a partir de llavors i també tenint en compte que a poc a poc es va acostant l’estiu.

Les dades de Sanitat proporcionades este dijous a l’informe diari de la pandèmia de la Covid a Espanya reflecteixen que esta tendència positiva es paralitza una miqueta, perquè la incidència gairebé no baixa i els contagis pugen.

La incidència es manté, però preocupa el País Basc

En primer lloc cal donar un cop d’ull a la incidència, una de les dades més significatives i representatives de la situació d’un territori complet. Així doncs, mentre que ahir esta se situava en els 230,27 punts per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies, hui està a 230,07. Això suposa una nova baixada de la incidència, encara que esta vegada molt lleugera.

En les dades d’avui preocupa especialment la xifra d’incidència del País Basc. Mentre que ahir no es van donar les seues dades per festivitat, hui la seua incidència ha pujat fins als 516, quan el dia anterior se situava en 485. Això vol dir que l’indicador s’ha disparat bastant en els últims dos dies.

Es tracta, a més, de la comunitat que té una incidència més elevada, ja que per darrere es troben territoris com Melilla, Madrid o Navarra, però amb incidència que no aconsegueixen els 400 punts, ja que són de 393,91, 388,12 i 352,54 1, respectivament. D’altra banda, pel que fa als contagis, cal tenir en compte dos dades: els que s’han afegit al total de casos en l’últim dia i els que s’han detectat en les últimes 24 hores en tot el país. Ahir estes dades eren de 8.665 i 4.381 respectivament.

Espanya sobrepassa els 78.000 morts per coronavirus

El primer d’ells va sofrir una pujada de mil casos del dimarts al dimecres, mentre que el segon va baixar en 100 casos en el mateix període de temps. Així doncs, la dada era també positiva perquè els casos diagnosticats recentment van baixant. Segons les dades d’ahir, estes xifres se situen avui en 10.143 i 4.889, la qual cosa vol dir que sofreixen ambdues una pujada respecte a les dades del dimecres.

El total de casos de coronavirus a Espanya des de l’inici de la pandèmia va pujar ahir fins als 3.514.942, mentre que dimecres la xifra era de 3.504.799. Pel que fa a les defuncions pel coronavirus, el total des que va començar la pandèmia a Espanya sobrepassa ja els 78.000 després d’aconseguir ahir la xifra de 78.080. Dimcres esta dada era de 77.943 morts, la qual cosa vol dir que en l’últim dia s’han sumat 137 morts més pel virus.

Es tracta d’una dada que sorprén una miqueta, després que dimecres les defuncions que se sumassen al total d’un dia per a un altre foren 88. Això indica que el nombre de defuncions per la Covid en esta jornada ha crescut bastant, d’igual forma que també ho va fer del dilluns al dimarts.

Últimes notícies

Ordenen evacuar El Saler pel ràpid avanç del foc a la Devesa

L’Ajuntament de València ha ordenat des del Cecopal evacuar el poble d’El Saler per l’avenç de l’incendi declarat a la Gola de Pujol, dins de la Devesa.

El PSPV arranca el curs polític amb reunió a Les Corts i executiva clau per a 2027

El PSPV arrancarà dilluns 31 d’agost el curs polític amb una reunió del grup de Les Corts amb Diana Morant i, de vesprada, una executiva que tancarà la Conferència Política de setembre i el calendari de primàries per a 2027.

El robatori del Tresor de Villena eleva a tres els saquejos d’or en museus espanyols enguany

El saqueig del Tresor de Villena, valorat en cinc milions d’euros, és el tercer robatori d’or en museus espanyols enguany, després dels de Badajoz i Albacete, tots amb un patró d’actuació ràpid i violent.

Dissenyar la cuina ideal: el valor d’un bon assessorament a La Eliana

Descobreix com escollir la cuina ideal per a tu amb assessoria personalitzada i un compromís amb la sostenibilitat.

Martínez Mus exigix a la CHJ netejar els llits dels rius per a garantir la seua capacitat

El vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Vicente Martínez Mus, insistix que la Confederación Hidrográfica del Júcar és qui ha de garantir la capacitat hidràulica dels llits mantenint-los nets de vegetació i canyes, i li reclama actuacions abans de l’època de pluges.

El Consell reclama reunir els menors de Ceuta amb les seues famílies per a garantir-los més protecció

Elena Albalat defensa en la Conferència Sectorial d’Infància que la millor protecció per als menors arribats a Ceuta passa per localitzar les seues famílies i facilitar el retorn, i critica que el Govern central vulga repartir el problema entre comunitats.

Arnau Martínez confia a fer un salt de qualitat al València

Arnau Martínez s’ha presentat com a nou lateral dret del València amb la convicció que el seu rendiment pot donar un salt de qualitat a l’equip, amb el repte de millorar la passada temporada. El defensa català ha destacat la il·lusió per vestir l’escut valencianista, la versatilitat en el camp i la seua predisposició per a jugar de seguida.

Dylan Osetkowski: identitat i ritme del València Basket, clau per al seu fitxatge

Dylan Osetkowski ha explicat que el ritme i la identitat del València Basket han sigut decisius per al seu fitxatge i ha remarcat que arriba per a ajudar a guanyar partits en un any assenyalat pel 40 aniversari del club.