12.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Evolució de la Covid-19 a Espanya: Es trenca la tendència positiva

Després de les últimes dades a Espanya, sembla que l’evolució de la Covid-19 avança de forma bastant positiva esta setmana. Cal recordar que en les últimes jornades la incidència s’ha mantingut amb una incidència a la baixa, i els contagis es troben en una situació de bastant estabilitat.

Amb la vista posada ja en el suposat final de l‘estat d’alarma el 9 de maig, si no hi ha canvis d’última hora, semblen unes dades bastant esperançadores de cara al que puga passar a partir de llavors i també tenint en compte que a poc a poc es va acostant l’estiu.

Les dades de Sanitat proporcionades este dijous a l’informe diari de la pandèmia de la Covid a Espanya reflecteixen que esta tendència positiva es paralitza una miqueta, perquè la incidència gairebé no baixa i els contagis pugen.

La incidència es manté, però preocupa el País Basc

En primer lloc cal donar un cop d’ull a la incidència, una de les dades més significatives i representatives de la situació d’un territori complet. Així doncs, mentre que ahir esta se situava en els 230,27 punts per cada 100.000 habitants en els últims 14 dies, hui està a 230,07. Això suposa una nova baixada de la incidència, encara que esta vegada molt lleugera.

En les dades d’avui preocupa especialment la xifra d’incidència del País Basc. Mentre que ahir no es van donar les seues dades per festivitat, hui la seua incidència ha pujat fins als 516, quan el dia anterior se situava en 485. Això vol dir que l’indicador s’ha disparat bastant en els últims dos dies.

Es tracta, a més, de la comunitat que té una incidència més elevada, ja que per darrere es troben territoris com Melilla, Madrid o Navarra, però amb incidència que no aconsegueixen els 400 punts, ja que són de 393,91, 388,12 i 352,54 1, respectivament. D’altra banda, pel que fa als contagis, cal tenir en compte dos dades: els que s’han afegit al total de casos en l’últim dia i els que s’han detectat en les últimes 24 hores en tot el país. Ahir estes dades eren de 8.665 i 4.381 respectivament.

Espanya sobrepassa els 78.000 morts per coronavirus

El primer d’ells va sofrir una pujada de mil casos del dimarts al dimecres, mentre que el segon va baixar en 100 casos en el mateix període de temps. Així doncs, la dada era també positiva perquè els casos diagnosticats recentment van baixant. Segons les dades d’ahir, estes xifres se situen avui en 10.143 i 4.889, la qual cosa vol dir que sofreixen ambdues una pujada respecte a les dades del dimecres.

El total de casos de coronavirus a Espanya des de l’inici de la pandèmia va pujar ahir fins als 3.514.942, mentre que dimecres la xifra era de 3.504.799. Pel que fa a les defuncions pel coronavirus, el total des que va començar la pandèmia a Espanya sobrepassa ja els 78.000 després d’aconseguir ahir la xifra de 78.080. Dimcres esta dada era de 77.943 morts, la qual cosa vol dir que en l’últim dia s’han sumat 137 morts més pel virus.

Es tracta d’una dada que sorprén una miqueta, després que dimecres les defuncions que se sumassen al total d’un dia per a un altre foren 88. Això indica que el nombre de defuncions per la Covid en esta jornada ha crescut bastant, d’igual forma que també ho va fer del dilluns al dimarts.

Últimes notícies

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.