Una falla de Catarroja trenca amb els rols de gènere i tindrà Faller Major

 

La Falla Plaça de la Regió de Catarroja s’ha convertit en una pionera a la comarca de l’Horta en la lluita per la igualtat, acabant amb un rol de gènere tremendament arrelat en la societat valenciana. En 2023, Erik Lozano es convertirà en el primer home a representar a la seua comissió com a Faller Major.

Així ho anunciava la Falla des de les seues xarxes socials, després de celebrar el 4 de juny la seua junta general. Una decisió que compta amb el suport de tota la família fallera de Plaça de la Regió i que confien que s’estenga a tota Catarroja.

 

El jove va ser triat sobre la base dels mateixos criteris que se segueixen a l’hora de seleccionar a la fallera major. Durant el seu regnat, que amb caràcter general serà igual que el que gaudeix qualsevol fallera major, Erik Lozano estarà acompanyat per Itzían Díaz com a Fallera Major Infantil de la Falla Plaça de la Regiò i Joan Díaz com a president infantil.

Erik procedeix d’una família fallera i ara podrà seguir els passos de la seua mare i la seua germana, els qui abans que ell van ser les màximes representants de la seua Falla.

El ja nomenat Faller Major de la Plaça de la Regió, creu que tindrà el suport de les falles i del poble de Catarroja. «Crec que serà un any normal dins de la novetat. Espere que la gent ho normalitze, perquè la meua comissió sí que ho ha normalitzat», explica en «A punt», alhora que revela que la seua indumentària serà d’home.

El jove vestirà indumentària d’home i, juntament amb la seua comissió, té la intenció de participar en tots els actes festius.

Al costat d’ell estaran el president, Javier Vázquez, la fallera major infantil, Itzíar Tomás, i el president Infantil, Joan Díaz.

No és la primera vegada que una festa valenciana acaba amb els rols de gènere establits. En el Carnestoltes de Vinaròs, fa ja diversos anys que és habitual que reines i reis lideren als seus comparses amb total normalitat. En les pròpies Falles ja va haver-hi un precedent en la comissió de Blanqueries de València en 2019, quan Guillermo del Mar va ocupar el càrrec de Faller Major.

Últimes notícies

El STEPV prepara una tardor calenta amb manifestacions i protestes mensuals en educació

El STEPV ha aprovat un calendari de mobilitzacions per al pròxim curs, amb una gran manifestació el 12 de setembre i concentracions el dia 11 de cada mes a les tres capitals valencianes.

El repte de Venezuela segons González Urrutia: recuperar institucions i, sobretot, la confiança

Edmundo González Urrutia i María Corina Machado reben el XXXIV Premi de Convivència Manuel Broseta i advertixen que la reconstrucció de Venezuela exigix restablir institucions, confiança i llibertat. El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ressalta la defensa compartida de la democràcia i la convivència.

INECA alerta que els pressupostos de 2026 consoliden els comptes però no transformen la Comunitat

Un informe d’INECA conclou que els comptes de la Generalitat per a 2026 consoliden la situació fiscal però continuen lligats al deute, amb poc marge polític i greus problemes d’execució i transparència territorial.

González Urrutia reclama recuperar institucions i confiança per a reconstruir Veneçuela

Edmundo González Urrutia i María Corina Machado reben el XXXIV Premi de Convivència i alerten que la reconstrucció de Veneçuela passa per recuperar les institucions, la confiança i la llibertat, mentre agraïxen la solidaritat internacional després dels últims terratrémols.

INECA alerta que el pressupost de la Generalitat per a 2026 consolida els comptes però no transforma

INECA considera que el pressupost de la Generalitat per a 2026 consolida les finances gràcies a una recaptació rècord, però critica la falta de capacitat transformadora per l’escassa execució i l’opacitat territorial, especialment en perjudici d’Alacant.

La jutgessa exigix a Emergències totes les comunicacions per ràdio amb ajuntaments del 29 d’octubre

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a la Conselleria d’Emergències entregar en tres dies el registre de totes les crides per ràdio amb ajuntaments del 29 d’octubre de 2024, i ha rebutjat una nova declaració de l’alcaldessa de València, María José Catalá.

La jutgessa reclama a Emergències totes les comunicacions per ràdio amb ajuntaments el 29 d’octubre

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a la Conselleria d’Emergències entregar en tres dies el llistat complet de comunicacions per ràdio amb els ajuntaments del 29 d’octubre de 2024 i ha rebutjat una nova declaració de l’alcaldessa de València, María José Catalá.

Protecció Civil activa un pla especial pel triple eclipsi que afectarà Espanya fins a 2028

El pla específic 'Trío de Eclipses. Eclipse total 2026' coordinarà administracions davant els riscos associats als tres grans eclipsis previstos entre 2026 i 2028, amb especial impacte turístic i mediambiental a Espanya.