Una falla de Catarroja trenca amb els rols de gènere i tindrà Faller Major

 

La Falla Plaça de la Regió de Catarroja s’ha convertit en una pionera a la comarca de l’Horta en la lluita per la igualtat, acabant amb un rol de gènere tremendament arrelat en la societat valenciana. En 2023, Erik Lozano es convertirà en el primer home a representar a la seua comissió com a Faller Major.

Així ho anunciava la Falla des de les seues xarxes socials, després de celebrar el 4 de juny la seua junta general. Una decisió que compta amb el suport de tota la família fallera de Plaça de la Regió i que confien que s’estenga a tota Catarroja.

 

El jove va ser triat sobre la base dels mateixos criteris que se segueixen a l’hora de seleccionar a la fallera major. Durant el seu regnat, que amb caràcter general serà igual que el que gaudeix qualsevol fallera major, Erik Lozano estarà acompanyat per Itzían Díaz com a Fallera Major Infantil de la Falla Plaça de la Regiò i Joan Díaz com a president infantil.

Erik procedeix d’una família fallera i ara podrà seguir els passos de la seua mare i la seua germana, els qui abans que ell van ser les màximes representants de la seua Falla.

El ja nomenat Faller Major de la Plaça de la Regió, creu que tindrà el suport de les falles i del poble de Catarroja. “Crec que serà un any normal dins de la novetat. Espere que la gent ho normalitze, perquè la meua comissió sí que ho ha normalitzat”, explica en “A punt”, alhora que revela que la seua indumentària serà d’home.

El jove vestirà indumentària d’home i, juntament amb la seua comissió, té la intenció de participar en tots els actes festius.

Al costat d’ell estaran el president, Javier Vázquez, la fallera major infantil, Itzíar Tomás, i el president Infantil, Joan Díaz.

No és la primera vegada que una festa valenciana acaba amb els rols de gènere establits. En el Carnestoltes de Vinaròs, fa ja diversos anys que és habitual que reines i reis lideren als seus comparses amb total normalitat. En les pròpies Falles ja va haver-hi un precedent en la comissió de Blanqueries de València en 2019, quan Guillermo del Mar va ocupar el càrrec de Faller Major.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Fiscalia demana 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual a dos pacients

La Fiscalia sol·licita huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a dos pacients a les quals va atendre com a metge digestiu en una clínica privada d'Alacant.

Les víctimes de la dana rebutgen reunir-se amb la Generalitat per falta de respostes urgents

Les associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 i els comités locals refusen acudir a la reunió convocada per la Generalitat en considerar que l'orde del dia ignora les prioritats urgents dels afectats.

El València Basket es juga a Manresa la segona plaça i moral per a l’Eurolliga

El València Basket visita al BAXI Manresa amb la necessitat de guanyar per a defendre la segona plaça de la Lliga Endesa i reforçar la seua moral abans de jugar-se la vida en l'Eurolliga a Atenes.

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.