11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Una falla de Catarroja trenca amb els rols de gènere i tindrà Faller Major

 

La Falla Plaça de la Regió de Catarroja s’ha convertit en una pionera a la comarca de l’Horta en la lluita per la igualtat, acabant amb un rol de gènere tremendament arrelat en la societat valenciana. En 2023, Erik Lozano es convertirà en el primer home a representar a la seua comissió com a Faller Major.

Així ho anunciava la Falla des de les seues xarxes socials, després de celebrar el 4 de juny la seua junta general. Una decisió que compta amb el suport de tota la família fallera de Plaça de la Regió i que confien que s’estenga a tota Catarroja.

 

El jove va ser triat sobre la base dels mateixos criteris que se segueixen a l’hora de seleccionar a la fallera major. Durant el seu regnat, que amb caràcter general serà igual que el que gaudeix qualsevol fallera major, Erik Lozano estarà acompanyat per Itzían Díaz com a Fallera Major Infantil de la Falla Plaça de la Regiò i Joan Díaz com a president infantil.

Erik procedeix d’una família fallera i ara podrà seguir els passos de la seua mare i la seua germana, els qui abans que ell van ser les màximes representants de la seua Falla.

El ja nomenat Faller Major de la Plaça de la Regió, creu que tindrà el suport de les falles i del poble de Catarroja. “Crec que serà un any normal dins de la novetat. Espere que la gent ho normalitze, perquè la meua comissió sí que ho ha normalitzat”, explica en “A punt”, alhora que revela que la seua indumentària serà d’home.

El jove vestirà indumentària d’home i, juntament amb la seua comissió, té la intenció de participar en tots els actes festius.

Al costat d’ell estaran el president, Javier Vázquez, la fallera major infantil, Itzíar Tomás, i el president Infantil, Joan Díaz.

No és la primera vegada que una festa valenciana acaba amb els rols de gènere establits. En el Carnestoltes de Vinaròs, fa ja diversos anys que és habitual que reines i reis lideren als seus comparses amb total normalitat. En les pròpies Falles ja va haver-hi un precedent en la comissió de Blanqueries de València en 2019, quan Guillermo del Mar va ocupar el càrrec de Faller Major.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.