Una falla de Catarroja trenca amb els rols de gènere i tindrà Faller Major

 

La Falla Plaça de la Regió de Catarroja s’ha convertit en una pionera a la comarca de l’Horta en la lluita per la igualtat, acabant amb un rol de gènere tremendament arrelat en la societat valenciana. En 2023, Erik Lozano es convertirà en el primer home a representar a la seua comissió com a Faller Major.

Així ho anunciava la Falla des de les seues xarxes socials, després de celebrar el 4 de juny la seua junta general. Una decisió que compta amb el suport de tota la família fallera de Plaça de la Regió i que confien que s’estenga a tota Catarroja.

 

El jove va ser triat sobre la base dels mateixos criteris que se segueixen a l’hora de seleccionar a la fallera major. Durant el seu regnat, que amb caràcter general serà igual que el que gaudeix qualsevol fallera major, Erik Lozano estarà acompanyat per Itzían Díaz com a Fallera Major Infantil de la Falla Plaça de la Regiò i Joan Díaz com a president infantil.

Erik procedeix d’una família fallera i ara podrà seguir els passos de la seua mare i la seua germana, els qui abans que ell van ser les màximes representants de la seua Falla.

El ja nomenat Faller Major de la Plaça de la Regió, creu que tindrà el suport de les falles i del poble de Catarroja. «Crec que serà un any normal dins de la novetat. Espere que la gent ho normalitze, perquè la meua comissió sí que ho ha normalitzat», explica en «A punt», alhora que revela que la seua indumentària serà d’home.

El jove vestirà indumentària d’home i, juntament amb la seua comissió, té la intenció de participar en tots els actes festius.

Al costat d’ell estaran el president, Javier Vázquez, la fallera major infantil, Itzíar Tomás, i el president Infantil, Joan Díaz.

No és la primera vegada que una festa valenciana acaba amb els rols de gènere establits. En el Carnestoltes de Vinaròs, fa ja diversos anys que és habitual que reines i reis lideren als seus comparses amb total normalitat. En les pròpies Falles ja va haver-hi un precedent en la comissió de Blanqueries de València en 2019, quan Guillermo del Mar va ocupar el càrrec de Faller Major.

Últimes notícies

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.