Ayora celebra ‘El Primer Corte de la Miel’ del 8 al 12 d’octubre

El Primer Tall de la Mel - d'Ayora

El Primer Tall de la Mel – d’Ayora |

 

‘El Primer Corte de la Miel’, torna a Ayora de forma presencial després de la pandèmia. L’esdeveniment començarà demà amb la seua inauguració, que serà a les 19.00 hores, i a la que asssitiran el Sr. Francisco Molina Agulló, Director Territorial de Presidència i D. Carlos Fernández Bielsa, Vicepresident de la Diputació de València. Ayora celebra del 8 al 12 d’octubre la seua XX edició de ‘El Primer Corte de la Miel’.

En esta edició s’amplia el recinte firal, per poder oferir més aforament als assistents i evitar les aglomeracions. També es té en compte la normativa Covid vigent, per a això es comptarà amb equips de neteja i vigilància per garantir la seguretat de l’esdeveniment i de tots els seus participants.

Esta fira plenament consolidada com a fira apícola, gastronòmica, turística i cultural, on tothom té l’oportunitat de conéixer millor el món de la mel de mà dels apicultors de la zona, està declarada com a Festa d’Interés Turístic Autonòmic per la Generalitat Valenciana.

 

El Primer Tall de la Mel - d'Ayora

El Primer Tall de la Mel – d’Ayora |

Ayora compta amb una arrelada tradició apícola i és una de les localitats que més mel produeix i exporta de la Comunitat Valenciana, situant-se també de les primeres productores a nivell nacional.

Un dels majors atractius de la fira és la gran urna de vidre on es realitzen les demostracions de tall de mel en directe, descobrint com és un rusc per dins i coneixent com treballen els apicultors.

En esta fira, a més de conéixer el món de l’apicultura, podran degustar-se productes típics de la comarca, tastar els plats més representatius de la gastronomia local, es realitzaran visites guiades al patrimoni cultural local, hi haurà espectacles per als més petits, concerts, exposicions, zona comercial, zona artesanal, etc.

Sens dubte és l’esdeveniment que més agrada als turistes que visiten Ayora, per l’organització, preparació i decoració del recinte firal, el qual s’estén per tot el municipi.

 

Últimes notícies

Cinquena setmana de vaga mèdica en la Comunitat amb xifres enfrontades de seguiment

Els mèdics valencians han iniciat una nova setmana de vaga contra el nou estatut marc, que el CESM xifra en un seguiment pròxim al 90 %, davant del 6,86 % que admet la Conselleria de Sanitat. Les protestes inclouen manifestacions a València i Alacant i concentracions en hospitals i centres de salut de totes les comarques.

Pérez Llorca exigix que la negociació del finançament es faça en el Consell de Política Fiscal i Financera

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reiterat al ministre d'Hisenda, Arcadi España, que està disposat a negociar el nou model de finançament autonòmic, però únicament en el si del Consell de Política Fiscal i Financera i amb una llei orgànica i una dotació clara als pressupostos de l'Estat.

Els tècnics sanitaris exigixen la reclasificació professional d’un col·lectiu que es considera oblidat

Centenars de tècnics superiors i mitjans del Sistema Nacional de Salut s’han concentrat davant l’Hospital Clínic de València per a exigir la seua reclasificació professional en els grups B i C1 i denunciar una situació que consideren discriminatòria i bloquejada des de 2023.

Així serà la gran remodelació de l’Estadi de la Ceràmica que ja ha arrancat

El Villarreal CF ha arrancat les obres de remodelació de l’Estadi de la Ceràmica, amb un nou edifici exterior de vestidors i millores d’accessos i seguretat que afectaran la distribució d’algunes localitats.

Investigat per falsificar certificats de descontaminació en 500 cotxes afectats per la DANA

Un home ha passat a disposició judicial acusat de falsedat documental en prop de 500 vehicles afectats per la DANA, localitzats en una parcel·la de Villamuriel de Cerrato amb certificats de descontaminació presumptament falsos.

Un fals gestor bancari de 19 anys enganya un client i li furta 30.000 euros a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 19 anys acusat de suplantar un gestor bancari i sostraure 30.000 euros d’un client després d’una telefonada sobre una falsa transferència irregular.

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.