9.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Ayora celebra ‘El Primer Corte de la Miel’ del 8 al 12 d’octubre

El Primer Tall de la Mel - d'Ayora

El Primer Tall de la Mel – d’Ayora |

 

‘El Primer Corte de la Miel’, torna a Ayora de forma presencial després de la pandèmia. L’esdeveniment començarà demà amb la seua inauguració, que serà a les 19.00 hores, i a la que asssitiran el Sr. Francisco Molina Agulló, Director Territorial de Presidència i D. Carlos Fernández Bielsa, Vicepresident de la Diputació de València. Ayora celebra del 8 al 12 d’octubre la seua XX edició de ‘El Primer Corte de la Miel’.

En esta edició s’amplia el recinte firal, per poder oferir més aforament als assistents i evitar les aglomeracions. També es té en compte la normativa Covid vigent, per a això es comptarà amb equips de neteja i vigilància per garantir la seguretat de l’esdeveniment i de tots els seus participants.

Esta fira plenament consolidada com a fira apícola, gastronòmica, turística i cultural, on tothom té l’oportunitat de conéixer millor el món de la mel de mà dels apicultors de la zona, està declarada com a Festa d’Interés Turístic Autonòmic per la Generalitat Valenciana.

 

El Primer Tall de la Mel - d'Ayora

El Primer Tall de la Mel – d’Ayora |

Ayora compta amb una arrelada tradició apícola i és una de les localitats que més mel produeix i exporta de la Comunitat Valenciana, situant-se també de les primeres productores a nivell nacional.

Un dels majors atractius de la fira és la gran urna de vidre on es realitzen les demostracions de tall de mel en directe, descobrint com és un rusc per dins i coneixent com treballen els apicultors.

En esta fira, a més de conéixer el món de l’apicultura, podran degustar-se productes típics de la comarca, tastar els plats més representatius de la gastronomia local, es realitzaran visites guiades al patrimoni cultural local, hi haurà espectacles per als més petits, concerts, exposicions, zona comercial, zona artesanal, etc.

Sens dubte és l’esdeveniment que més agrada als turistes que visiten Ayora, per l’organització, preparació i decoració del recinte firal, el qual s’estén per tot el municipi.

 

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.