9.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Ford aplicarà l’ERTO de força major a Almussafes fins al 30 de novembre màxim i complementarà salaris al 100%

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

La direcció de Ford i UGT han acordat hui presentar a l’administració un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per a la fàbrica d’Almussafes, la sol·licitud de la qual ja va avançar el sindicat, i que tindrà efectes retroactius des del passat 29 d’octubre –el dia de la DANA– i durarà com a màxim fins al 30 de novembre.

Així ho ha explicat l’organització sindical majoritària després de mantindre una reunió amb la direcció, que “s’ha compromés a complementar tots els conceptes salarials al 100% mentre este ERTO estiga en vigor”, segons un comunicat d’UGT.

En qualsevol moment podrà desactivar-se l’ERTO per causa de força major abans del 30 de novembre i, quan açò succeïsca, la fàbrica tornarà a l’ERTO que ja havia pactat fins al 31 de desembre d’enguany. Cal recordar que en este expedient els treballadors reben un 85% del seu salari real.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.