França intercepta una mitjana de sis drons al dia prop de les instal·lacions dels JJOO

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El primer ministre de França en funcions, Gabriel Attal, ha informat este dimarts que les autoritats gal·les han interceptat des de mitjan juliol una mitjana de sis drones al dia en els voltants de les instal·lacions on a partir del divendres se celebraran els Jocs Olímpics de París.

Attal ha reconegut que el Govern preveu que este tipus d’incidents, probablement provocats per turistes o ciutadans que desitgen captar imatges de la zona amb els seus drones, podrien succeir-se en els pròxims dies, segons informa la cadena de notícies BFMTV.

Les autoritats franceses han engegat una investigació per a determinar l’origen d’estos vehicles aeris no tripulats, mentre que el Ministeri de Defensa ha incidit que tan sol els dispositius autoritzats poden sobrevolar les instal·lacions olímpiques.

Attal ha visitat este dimarts la base aèria de Velizy-Villacoublay, situada al sud-oest de París, per a una reunió centrada precisament en el sistema antidrons de cara als Jocs Olímpics. El control de l’espai aeri ha aconseguit “una escala sense precedents” amb motiu de l’esdeveniment esportiu.

Els Jocs Olímpics arrancaran el divendres a París, data en què està previst que uns 40.000 membres de les forces de seguretat franceses es desplacen fins a la capital. El Govern gal, en funcions després de les últimes eleccions legislatives, ha situat com una màxima prioritat el garantir la seguretat durant la cita.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.