França intercepta una mitjana de sis drons al dia prop de les instal·lacions dels JJOO

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El primer ministre de França en funcions, Gabriel Attal, ha informat este dimarts que les autoritats gal·les han interceptat des de mitjan juliol una mitjana de sis drones al dia en els voltants de les instal·lacions on a partir del divendres se celebraran els Jocs Olímpics de París.

Attal ha reconegut que el Govern preveu que este tipus d’incidents, probablement provocats per turistes o ciutadans que desitgen captar imatges de la zona amb els seus drones, podrien succeir-se en els pròxims dies, segons informa la cadena de notícies BFMTV.

Les autoritats franceses han engegat una investigació per a determinar l’origen d’estos vehicles aeris no tripulats, mentre que el Ministeri de Defensa ha incidit que tan sol els dispositius autoritzats poden sobrevolar les instal·lacions olímpiques.

Attal ha visitat este dimarts la base aèria de Velizy-Villacoublay, situada al sud-oest de París, per a una reunió centrada precisament en el sistema antidrons de cara als Jocs Olímpics. El control de l’espai aeri ha aconseguit “una escala sense precedents” amb motiu de l’esdeveniment esportiu.

Els Jocs Olímpics arrancaran el divendres a París, data en què està previst que uns 40.000 membres de les forces de seguretat franceses es desplacen fins a la capital. El Govern gal, en funcions després de les últimes eleccions legislatives, ha situat com una màxima prioritat el garantir la seguretat durant la cita.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.