França intercepta una mitjana de sis drons al dia prop de les instal·lacions dels JJOO

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El primer ministre de França en funcions, Gabriel Attal, ha informat este dimarts que les autoritats gal·les han interceptat des de mitjan juliol una mitjana de sis drones al dia en els voltants de les instal·lacions on a partir del divendres se celebraran els Jocs Olímpics de París.

Attal ha reconegut que el Govern preveu que este tipus d’incidents, probablement provocats per turistes o ciutadans que desitgen captar imatges de la zona amb els seus drones, podrien succeir-se en els pròxims dies, segons informa la cadena de notícies BFMTV.

Les autoritats franceses han engegat una investigació per a determinar l’origen d’estos vehicles aeris no tripulats, mentre que el Ministeri de Defensa ha incidit que tan sol els dispositius autoritzats poden sobrevolar les instal·lacions olímpiques.

Attal ha visitat este dimarts la base aèria de Velizy-Villacoublay, situada al sud-oest de París, per a una reunió centrada precisament en el sistema antidrons de cara als Jocs Olímpics. El control de l’espai aeri ha aconseguit “una escala sense precedents” amb motiu de l’esdeveniment esportiu.

Els Jocs Olímpics arrancaran el divendres a París, data en què està previst que uns 40.000 membres de les forces de seguretat franceses es desplacen fins a la capital. El Govern gal, en funcions després de les últimes eleccions legislatives, ha situat com una màxima prioritat el garantir la seguretat durant la cita.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.