França intercepta una mitjana de sis drons al dia prop de les instal·lacions dels JJOO

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El primer ministre de França en funcions, Gabriel Attal, ha informat este dimarts que les autoritats gal·les han interceptat des de mitjan juliol una mitjana de sis drones al dia en els voltants de les instal·lacions on a partir del divendres se celebraran els Jocs Olímpics de París.

Attal ha reconegut que el Govern preveu que este tipus d’incidents, probablement provocats per turistes o ciutadans que desitgen captar imatges de la zona amb els seus drones, podrien succeir-se en els pròxims dies, segons informa la cadena de notícies BFMTV.

Les autoritats franceses han engegat una investigació per a determinar l’origen d’estos vehicles aeris no tripulats, mentre que el Ministeri de Defensa ha incidit que tan sol els dispositius autoritzats poden sobrevolar les instal·lacions olímpiques.

Attal ha visitat este dimarts la base aèria de Velizy-Villacoublay, situada al sud-oest de París, per a una reunió centrada precisament en el sistema antidrons de cara als Jocs Olímpics. El control de l’espai aeri ha aconseguit “una escala sense precedents” amb motiu de l’esdeveniment esportiu.

Els Jocs Olímpics arrancaran el divendres a París, data en què està previst que uns 40.000 membres de les forces de seguretat franceses es desplacen fins a la capital. El Govern gal, en funcions després de les últimes eleccions legislatives, ha situat com una màxima prioritat el garantir la seguretat durant la cita.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.