França intercepta una mitjana de sis drons al dia prop de les instal·lacions dels JJOO

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El primer ministre de França en funcions, Gabriel Attal, ha informat este dimarts que les autoritats gal·les han interceptat des de mitjan juliol una mitjana de sis drones al dia en els voltants de les instal·lacions on a partir del divendres se celebraran els Jocs Olímpics de París.

Attal ha reconegut que el Govern preveu que este tipus d’incidents, probablement provocats per turistes o ciutadans que desitgen captar imatges de la zona amb els seus drones, podrien succeir-se en els pròxims dies, segons informa la cadena de notícies BFMTV.

Les autoritats franceses han engegat una investigació per a determinar l’origen d’estos vehicles aeris no tripulats, mentre que el Ministeri de Defensa ha incidit que tan sol els dispositius autoritzats poden sobrevolar les instal·lacions olímpiques.

Attal ha visitat este dimarts la base aèria de Velizy-Villacoublay, situada al sud-oest de París, per a una reunió centrada precisament en el sistema antidrons de cara als Jocs Olímpics. El control de l’espai aeri ha aconseguit “una escala sense precedents” amb motiu de l’esdeveniment esportiu.

Els Jocs Olímpics arrancaran el divendres a París, data en què està previst que uns 40.000 membres de les forces de seguretat franceses es desplacen fins a la capital. El Govern gal, en funcions després de les últimes eleccions legislatives, ha situat com una màxima prioritat el garantir la seguretat durant la cita.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Milers de persones clamen No a la guerra i exigixen frenar el conflicte a Orient Mitjà

Milers de persones es mobilitzen en més de 150 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà, en una crida pacífica i transversal.

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.

STEPV denuncia l’agressió a un docent en un centre d’Alcoi i exigix mesures a Educació

El sindicat va condemnar l'atac patit per un professor presumptament a les mans de familiars d'un alumne i va reclamar més recursos i una resposta institucional.

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una plantació de cànnabis després d’interceptar un cotxe amb 812 plantes

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una instal·lació de cultiu de cànnabis després de detindre a un home que traslladava 812 plantes. En la nau s'han trobat 89 plantes, 12,7 quilos llestos per a la seua distribució i un enganxament il·legal a la llum.

Avís taronja a l’interior nord de Castelló per vents de fins a 100 km/h

Aemet activa per a este diumenge l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per ratxes de fins a 100 km/h i manté avisos grocs a Castelló i València.

La Generalitat resol els primers expedients del Grau III+ per a persones amb ELA

La Conselleria ha resolt les 23 primeres sol·licituds del nou grau de dependència extrema per a ELA i patologies afins. Les prestacions aniran de 3.200 a 9.850 euros i es tramitaran amb prioritat en un màxim de tres mesos.

Els danys en el camp es disparen: 250% més d’hectàrees sinistrades en dos mesos

El tren de borrasques de l'inici de 2026 ha deixat 120.876 hectàrees sinistrades i eleva les indemnitzacions previstes a 83,16 milions. L'impacte es concentra a Andalusia i Extremadura, amb efectes també en la Comunitat Valenciana i Murcia.

Marissa Lynn, la fallera major nord-americana de Els Somnis: ‘Les Falles se senten i era ara o mai’

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio, és la fallera major de Els Somnis de València i defén que les Falles se senten. Assumix el càrrec 'ara o mai' i el compartix amb els seus fills, protagonistes infantils de la comissió.