La gallina i Mazón

Es diu, que en una de les seues reunions, l’exdictador soviètic va demanar que li dugueren una gallina. Cruel i despietat com era, d’això sí que hi ha múltiples constàncies històriques creïbles, la va agafar amb força amb una mà, mentre amb l’altra començava a desplomar-la en viu, arrencant amb cada ploma un xic de pell, i un cloquejar estrident que feia així saber el seu intens dolor, davant un impertèrrit Stalin, que continuava arrencant-li les plomes, com si li preguntés a una margarida “Sibèria o no Sibèria, Sibèria o no Sibèria?” La pobra gallina ja mig alopècica va intentar fugir unes quantes vegades, sense cap èxit.

Un cop desplomada, Stalin va deixar la gallina a terra i esta es va allunyar uns metres amb uns passos ranquejants, mentre deixava un reguerol de sang. No havia anat gaire lluny, que Stalin va començar a llançar gra de panís a terra, i la gallina, malgrat el dolor i la sang, va seguir-lo per agafar el menjar. Aleshores, amb un somriure psicopàtic, Stalin es va dirigir als seus i digué: “Així de fàcil es governa els estúpids. Heu vist com ha tornat a mi la gallina malgrat el dolor que li he causat? Així són la majoria dels pobles, persegueixen els seus governants i polítics malgrat el dolor que els causen, pel simple fet de rebre un regal o un poc de menjar per a un o dos dies”.

Desconec si Mazón, que no sembla gaire llegit, coneix l’anècdota, però segur que la gent del seu equip sí. Per això ho fien tot a una recuperació amb què somnien, i que creuen que es resoldrà només a base de talonari. A còpia d’anar tirant gra de panís i fer “tites, tites, tites”, obviant que per a molta gent la recuperació econòmica arribarà al mateix moment que l’emocional, mai. Peò un poc de raó no els hi falta. Altres vegades els hi ha funcionat. A Ana Botella que preferí anar-se’n de pont familiar a Portugal, mentre a Madrid morien quatre joves en la tragèdia del Madrid Arena, en aquell fatídic Halloween, no. Però després en van anar aprenent.

L’accident de l’ALVIA, que provocà 81 morts, no tingué cap conseqüència electoral ni per a la ministra del ram, Ana Pastor, ni per al president del govern Mariano Rajoy, tot i que la sentència atribueix el descarrilament tant a la manca de mesures de seguretat, com a la d’atenció de conductor. Els quaranta-tres morts de l’accident de Metro València, no van tenir cap conseqüència electoral per a l’alcaldessa Rita Barberà, que se’n fotia dels familiars des del balcó de l’ajuntament, ni per al president Camps, que es negà a rebre les famílies. Tot i que recentment s’ha reobert el cas, les 7.291 víctimes per negació de l’atenció durant la pandèmia, a interns de les residències de la tercera edat, no han causat de moment cap dany electoral a la presidenta Ayuso.

Ara Mazón confia en el fet que tothom acudisca al seu espigolar de gra de blat en forma d’ajudes insuficients per reposar un cotxe o una rentadora… Confia en el fet que les 845.371 persones afectades directament en 79 municipis obliden que no els va avisar perquè estava allargant la sobretaula. Confia que en el fet que les famílies dels 224 morts alcen el dol abans de la jornada de reflexió. 

L’encara president és a dos dies de dir-nos aquella frase falsament atribuïda al Tenorio de Zorrilla, que fa: “los muertos que vos matáis gozan de buena salud”, perquè ell veu que es continua movent, un poc d’amagatotis, això sí, en cotxe oficial, i encara té despatx al Palau, i la policia se li quadra. A Mazón, però, ja li han tallat el cap, el que passa és que com és un albercoc amb orelles, ignora que les gallines poden continuar movent-se un temps encara que hagen estat decapitades, que alguns moviments són controlats per les xarxes neuronals en la medul·la espinal, però són actes reflexes, actes apresos, i no tenen capacitat de decisió. Els seus ho saben. Nosaltres també. Ell ho acabarà descobrint.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.