Guterres destaca la labor ‘irreemplaçable’ de UNRWA davant de la seua possible suspensió en territoris palestí

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El secretari general de Nacions Unides, António Guterres, ha posat en valor la “irreemplaçable” labor de l’agència de l’ONU per als refugiats palestins (UNRWA) en un al·legat que es produïx en resposta a la proposta de llei plantejada al Parlament israelià (Knesset) per a suspendre les seues activitats a Israel, afectant així als territoris palestins ocupats.

“He escrit directament al primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, per a expressar la meua profunda preocupació sobre la legislació que podria impedir a la UNRWA continuar el seu treball essencial en el territori palestí ocupat”, ha manifestat Guterres en declaracions als mitjans des de la seu de Nacions Unides en la ciutat nord-americana de Nova York.

En paraules de Guterres, la suspensió total de les activitats de la UNRWA seria “una catàstrofe enmig del que ja és un desastre”, per la qual cosa ha procedit a enaltir la labor humanitària de l’organització, el seu paper en el repartiment i protecció de combois amb ajuda, la seua obstinació a garantir l’educació dels xiquets palestins i el seu treball en matèria de salut.

Estes declaracions del màxim representant de Nacions Unides es produïxen després que la comissió d’Assumtes exteriors i Defensa de la Knesset israeliana donara el cap de setmana la seua aprovació a l’engegada d’un projecte de llei per a suspendre les activitats de la UNRWA en tot el país, la qual cosa afectaria als territoris palestins ocupats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.