8 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Guterres destaca la labor ‘irreemplaçable’ de UNRWA davant de la seua possible suspensió en territoris palestí

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El secretari general de Nacions Unides, António Guterres, ha posat en valor la “irreemplaçable” labor de l’agència de l’ONU per als refugiats palestins (UNRWA) en un al·legat que es produïx en resposta a la proposta de llei plantejada al Parlament israelià (Knesset) per a suspendre les seues activitats a Israel, afectant així als territoris palestins ocupats.

“He escrit directament al primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, per a expressar la meua profunda preocupació sobre la legislació que podria impedir a la UNRWA continuar el seu treball essencial en el territori palestí ocupat”, ha manifestat Guterres en declaracions als mitjans des de la seu de Nacions Unides en la ciutat nord-americana de Nova York.

En paraules de Guterres, la suspensió total de les activitats de la UNRWA seria “una catàstrofe enmig del que ja és un desastre”, per la qual cosa ha procedit a enaltir la labor humanitària de l’organització, el seu paper en el repartiment i protecció de combois amb ajuda, la seua obstinació a garantir l’educació dels xiquets palestins i el seu treball en matèria de salut.

Estes declaracions del màxim representant de Nacions Unides es produïxen després que la comissió d’Assumtes exteriors i Defensa de la Knesset israeliana donara el cap de setmana la seua aprovació a l’engegada d’un projecte de llei per a suspendre les activitats de la UNRWA en tot el país, la qual cosa afectaria als territoris palestins ocupats.

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.