Guterres destaca la labor ‘irreemplaçable’ de UNRWA davant de la seua possible suspensió en territoris palestí

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El secretari general de Nacions Unides, António Guterres, ha posat en valor la “irreemplaçable” labor de l’agència de l’ONU per als refugiats palestins (UNRWA) en un al·legat que es produïx en resposta a la proposta de llei plantejada al Parlament israelià (Knesset) per a suspendre les seues activitats a Israel, afectant així als territoris palestins ocupats.

“He escrit directament al primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, per a expressar la meua profunda preocupació sobre la legislació que podria impedir a la UNRWA continuar el seu treball essencial en el territori palestí ocupat”, ha manifestat Guterres en declaracions als mitjans des de la seu de Nacions Unides en la ciutat nord-americana de Nova York.

En paraules de Guterres, la suspensió total de les activitats de la UNRWA seria “una catàstrofe enmig del que ja és un desastre”, per la qual cosa ha procedit a enaltir la labor humanitària de l’organització, el seu paper en el repartiment i protecció de combois amb ajuda, la seua obstinació a garantir l’educació dels xiquets palestins i el seu treball en matèria de salut.

Estes declaracions del màxim representant de Nacions Unides es produïxen després que la comissió d’Assumtes exteriors i Defensa de la Knesset israeliana donara el cap de setmana la seua aprovació a l’engegada d’un projecte de llei per a suspendre les activitats de la UNRWA en tot el país, la qual cosa afectaria als territoris palestins ocupats.

Últimes notícies

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.

Iker Losada entra com a novetat en el Llevant i Samu Costa torna al Mallorca

Llevant i Mallorca s'enfronten en el Ciutat de València en un dol clau per la permanència, amb l'entrada d'Iker Losada en l'atac local i el retorn de Samu Costa en els balears.

Alerta groga per tempestes a l’interior de València i Alacant i sud de Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències activa l'avís groc per tempestes i pluja forta a l'interior d'Alacant, l'interior de València i l'interior sud de Castelló, mentres la resta de la Comunitat Valenciana queda sense risc.

Awa Fam s’acomiada campiona del València Basket abans de partir a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i posa rumb a la WNBA i al Project B, amb la ferma intenció de tornar al club taronja.

El quart títol de Lliga del València Basket arriba amb rècord històric de públic femení

El València Basket femení va conquistar la seua quarta Lliga i va firmar el rècord d'assistència en un partit com a local, amb 7.647 espectadors en el Roig Arena.

Rubén Burgos aparca el seu futur després de guanyar la Lliga Femenina: només pensa a celebrar

Rubén Burgos assegura després de conquistar la Lliga Femenina amb València Basket que no es planteja encara el seu futur i centra tota la seua atenció a celebrar el títol amb l'equip i el seu cos tècnic.