Guterres destaca la labor ‘irreemplaçable’ de UNRWA davant de la seua possible suspensió en territoris palestí

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El secretari general de Nacions Unides, António Guterres, ha posat en valor la “irreemplaçable” labor de l’agència de l’ONU per als refugiats palestins (UNRWA) en un al·legat que es produïx en resposta a la proposta de llei plantejada al Parlament israelià (Knesset) per a suspendre les seues activitats a Israel, afectant així als territoris palestins ocupats.

“He escrit directament al primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, per a expressar la meua profunda preocupació sobre la legislació que podria impedir a la UNRWA continuar el seu treball essencial en el territori palestí ocupat”, ha manifestat Guterres en declaracions als mitjans des de la seu de Nacions Unides en la ciutat nord-americana de Nova York.

En paraules de Guterres, la suspensió total de les activitats de la UNRWA seria “una catàstrofe enmig del que ja és un desastre”, per la qual cosa ha procedit a enaltir la labor humanitària de l’organització, el seu paper en el repartiment i protecció de combois amb ajuda, la seua obstinació a garantir l’educació dels xiquets palestins i el seu treball en matèria de salut.

Estes declaracions del màxim representant de Nacions Unides es produïxen després que la comissió d’Assumtes exteriors i Defensa de la Knesset israeliana donara el cap de setmana la seua aprovació a l’engegada d’un projecte de llei per a suspendre les activitats de la UNRWA en tot el país, la qual cosa afectaria als territoris palestins ocupats.

Últimes notícies

València trasllada el Village dels Gai Games 2026 per a garantir el descans veïnal

L'Ajuntament de València traslladarà el Village dels Gai Games 2026 de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'entorn de l'estadi Ciutat de València per a garantir el descans dels veïns després d'una sentència judicial.

Ratxes de més de 130 km/h agranen Castelló i obliguen a desenes d’intervencions d’emergència

El fort temporal de vent a la província de Castelló deixa ratxes de fins a 143 km/h, més d'un centenar d'incidències ateses i la suspensió de diversos actes previstos.

Domingo de cels buidats i vent fort en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge amb cels buidats, vent del nord i nord-oest amb ratxes molt fortes i temperatures estables, amb gelades febles a l'interior nord.

Un caminador que es convertix amb carro de la compra desperta l’interés de Rolser

Un jove dissenyador ha creat Rondine, un caminador que també funciona com a carro de la compra i que ha cridat l'atenció de Rolser, interessada a desenrotllar el concepte en el futur.

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.