Guterres destaca la labor ‘irreemplaçable’ de UNRWA davant de la seua possible suspensió en territoris palestí

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El secretari general de Nacions Unides, António Guterres, ha posat en valor la «irreemplaçable» labor de l’agència de l’ONU per als refugiats palestins (UNRWA) en un al·legat que es produïx en resposta a la proposta de llei plantejada al Parlament israelià (Knesset) per a suspendre les seues activitats a Israel, afectant així als territoris palestins ocupats.

«He escrit directament al primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, per a expressar la meua profunda preocupació sobre la legislació que podria impedir a la UNRWA continuar el seu treball essencial en el territori palestí ocupat», ha manifestat Guterres en declaracions als mitjans des de la seu de Nacions Unides en la ciutat nord-americana de Nova York.

En paraules de Guterres, la suspensió total de les activitats de la UNRWA seria «una catàstrofe enmig del que ja és un desastre», per la qual cosa ha procedit a enaltir la labor humanitària de l’organització, el seu paper en el repartiment i protecció de combois amb ajuda, la seua obstinació a garantir l’educació dels xiquets palestins i el seu treball en matèria de salut.

Estes declaracions del màxim representant de Nacions Unides es produïxen després que la comissió d’Assumtes exteriors i Defensa de la Knesset israeliana donara el cap de setmana la seua aprovació a l’engegada d’un projecte de llei per a suspendre les activitats de la UNRWA en tot el país, la qual cosa afectaria als territoris palestins ocupats.

Últimes notícies

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

El PSPV-PSOE demana la dimissió immediata de Marciano Gómez per derivar 25 milions a un grup sanitari vinculat a la seua família

El PSPV-PSOE reclama el cessament immediat del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, després de conéixer-se que el seu departament va derivar més de 25 milions d'euros públics a un grup hospitalari gestionat pel seu germà entre 2024 i 2025.