Hezbol·là reivindica el seu primer atac contra Israel des de l’inici de la treva

Assegura que és una «resposta de caràcter defensiu» a les «repetides violacions de l’alto el foc» per part de la forces israelianes

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia libanés Hezbol·là ha reivindicat este dilluns el seu primer atac contra posicions d’Israel des que es va anunciar l’acord d’alto el foc entre les parts la setmana passada.

L’atac ha colpejat les granges de Shebaa, una franja de terreny reclamada tant per Líban com per Síria, però que seguix baix control militar israelià des del 1967, segons ha explicat Hezbol·là en declaracions arreplegades per la cadena de televisió En Manar, afí al grup.

Així, ha reclamat la seua autoria, si bé ha assegurat que l’atac és en realitat una «resposta de caràcter defensiu» a les «repetides violacions de la treva que va entrar en vigor el 27 de novembre». En este sentit, ha acusat a les forces israelianes de violar l’alto el foc «de diverses formes», la qual cosa inclou atacs contra civils i contra diferents regions de Líban.

«Estos atacs han provocat víctimes de civils i ha deixat a persones innocents ferides, a més de que seguix suposant una violació de l’espai aeri per part d’avions israelians que actuen de forma hostil», ha aclarit el grup.

«Atès que les consultes amb les parts responsables per a acabar amb estes violacions no han fet efecte, la resistència ha dut a terme el seu primer acte defensiu d’alerta», ha recalcat.

Per la seua banda, les forces israelianes han confirmat que Hezbol·là ha llançat dos projectils contra zones del nord d’Israel. «L’organització terrorista Hezbol·la ha llançat dos projectils contra la zona d’Har Dov (nom amb el qual Israel es referix a la granges de Sheeba)», tal com ha indicat el propi Exèrcit.

Últimes notícies

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.