Hezbol·là reivindica el seu primer atac contra Israel des de l’inici de la treva

Assegura que és una “resposta de caràcter defensiu” a les “repetides violacions de l’alto el foc” per part de la forces israelianes

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia libanés Hezbol·là ha reivindicat este dilluns el seu primer atac contra posicions d’Israel des que es va anunciar l’acord d’alto el foc entre les parts la setmana passada.

L’atac ha colpejat les granges de Shebaa, una franja de terreny reclamada tant per Líban com per Síria, però que seguix baix control militar israelià des del 1967, segons ha explicat Hezbol·là en declaracions arreplegades per la cadena de televisió En Manar, afí al grup.

Així, ha reclamat la seua autoria, si bé ha assegurat que l’atac és en realitat una “resposta de caràcter defensiu” a les “repetides violacions de la treva que va entrar en vigor el 27 de novembre”. En este sentit, ha acusat a les forces israelianes de violar l’alto el foc “de diverses formes”, la qual cosa inclou atacs contra civils i contra diferents regions de Líban.

“Estos atacs han provocat víctimes de civils i ha deixat a persones innocents ferides, a més de que seguix suposant una violació de l’espai aeri per part d’avions israelians que actuen de forma hostil”, ha aclarit el grup.

“Atès que les consultes amb les parts responsables per a acabar amb estes violacions no han fet efecte, la resistència ha dut a terme el seu primer acte defensiu d’alerta”, ha recalcat.

Per la seua banda, les forces israelianes han confirmat que Hezbol·là ha llançat dos projectils contra zones del nord d’Israel. “L’organització terrorista Hezbol·la ha llançat dos projectils contra la zona d’Har Dov (nom amb el qual Israel es referix a la granges de Sheeba)”, tal com ha indicat el propi Exèrcit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El litoral encara la Setmana Santa amb necessitat de quilòmetres de passarel·les i un milió de m³ d’arena

Els temporals han erosionat platges i danyat passejos i equipaments. Municipis i administracions acceleren aportacions d'arena i reparacions abans de Setmana Santa.

El València inscriu a Renzo Saravia i accelera la seua integració tàctica

El València ha inscrit a Renzo Saravia en LaLiga. El lateral argentí ja va fer treball tàctic amb el grup i podria entrar en la llista davant Osasuna.

La Copa del Rei de Voleibol deixarà a València 1,1 milions i aspira a 1,5

La Copa del Rei de Voleibol deixarà a València 1,1 milions d'euros, amb previsió d'aconseguir fins a 1,5 milions si es prolonguen les estades, impulsada per 4.000 aficionats.

El cap de setmana portarà un descens tèrmic després de la calor anòmala

Després de diversos dies de calor inusual, un front i una massa d'aire més fred retornaran les temperatures a valors propis de l'època, amb pluges en el nord-oest i l'est. Canàries afrontarà calitja intensa, vent i mala mar, i l'inici de la setmana vinent serà més inestable per una DANA poc intensa.

El Saló del Còmic de València obri amb diversitat: quasi cent autors i focus a Àsia, Àfrica i Palestina

Fira València celebra del divendres al diumenge una nova edició amb prop de cent autors i un programa que unix còmic, mànega, anime i oci familiar. La cita reforça la mirada internacional amb presència d'Àsia, Àfrica i Palestina i activitats per a públic infantil i juvenil.

Aemet anuncia un canvi del temps des del dissabte: pluges i ambient desapacible en la Comunitat Valenciana

Aemet ha anunciat un gir del temps des del dissabte: més núvols, gregal i pluges, sobretot en sud de València i nord d'Alacant. La setmana vinent es preveu ambient desapacible, amb dies més frescos i nits menys fredes.

El Consell substituïx a la secretària autonòmica d’Emergències i al director d’Innovació

El Consell ha comunicat el cessament d'Irene Rodríguez i Raúl Quílez i ha nomenat a Fernando Lasheras i Miriam Gil. A més, cobrix una vacant en Innovació i Transformació Urbana.

La cap de premsa de Mazón ha admés que va informar per suposicions sobre la vesprada del 29-O

Maite Gómez ha declarat que la versió difosa sobre els moviments de Carlos Mazón la vesprada del 29-O es va basar en el que van considerar lògic i no en una verificació directa. La jutgessa ho ha considerat poc creïble en un dia de DANA amb 230 morts.