Hezbol·là reivindica el seu primer atac contra Israel des de l’inici de la treva

Assegura que és una “resposta de caràcter defensiu” a les “repetides violacions de l’alto el foc” per part de la forces israelianes

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia libanés Hezbol·là ha reivindicat este dilluns el seu primer atac contra posicions d’Israel des que es va anunciar l’acord d’alto el foc entre les parts la setmana passada.

L’atac ha colpejat les granges de Shebaa, una franja de terreny reclamada tant per Líban com per Síria, però que seguix baix control militar israelià des del 1967, segons ha explicat Hezbol·là en declaracions arreplegades per la cadena de televisió En Manar, afí al grup.

Així, ha reclamat la seua autoria, si bé ha assegurat que l’atac és en realitat una “resposta de caràcter defensiu” a les “repetides violacions de la treva que va entrar en vigor el 27 de novembre”. En este sentit, ha acusat a les forces israelianes de violar l’alto el foc “de diverses formes”, la qual cosa inclou atacs contra civils i contra diferents regions de Líban.

“Estos atacs han provocat víctimes de civils i ha deixat a persones innocents ferides, a més de que seguix suposant una violació de l’espai aeri per part d’avions israelians que actuen de forma hostil”, ha aclarit el grup.

“Atès que les consultes amb les parts responsables per a acabar amb estes violacions no han fet efecte, la resistència ha dut a terme el seu primer acte defensiu d’alerta”, ha recalcat.

Per la seua banda, les forces israelianes han confirmat que Hezbol·là ha llançat dos projectils contra zones del nord d’Israel. “L’organització terrorista Hezbol·la ha llançat dos projectils contra la zona d’Har Dov (nom amb el qual Israel es referix a la granges de Sheeba)”, tal com ha indicat el propi Exèrcit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.