10.3 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Hezbol·là reivindica el seu primer atac contra Israel des de l’inici de la treva

Assegura que és una “resposta de caràcter defensiu” a les “repetides violacions de l’alto el foc” per part de la forces israelianes

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia libanés Hezbol·là ha reivindicat este dilluns el seu primer atac contra posicions d’Israel des que es va anunciar l’acord d’alto el foc entre les parts la setmana passada.

L’atac ha colpejat les granges de Shebaa, una franja de terreny reclamada tant per Líban com per Síria, però que seguix baix control militar israelià des del 1967, segons ha explicat Hezbol·là en declaracions arreplegades per la cadena de televisió En Manar, afí al grup.

Així, ha reclamat la seua autoria, si bé ha assegurat que l’atac és en realitat una “resposta de caràcter defensiu” a les “repetides violacions de la treva que va entrar en vigor el 27 de novembre”. En este sentit, ha acusat a les forces israelianes de violar l’alto el foc “de diverses formes”, la qual cosa inclou atacs contra civils i contra diferents regions de Líban.

“Estos atacs han provocat víctimes de civils i ha deixat a persones innocents ferides, a més de que seguix suposant una violació de l’espai aeri per part d’avions israelians que actuen de forma hostil”, ha aclarit el grup.

“Atès que les consultes amb les parts responsables per a acabar amb estes violacions no han fet efecte, la resistència ha dut a terme el seu primer acte defensiu d’alerta”, ha recalcat.

Per la seua banda, les forces israelianes han confirmat que Hezbol·là ha llançat dos projectils contra zones del nord d’Israel. “L’organització terrorista Hezbol·la ha llançat dos projectils contra la zona d’Har Dov (nom amb el qual Israel es referix a la granges de Sheeba)”, tal com ha indicat el propi Exèrcit.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.