Igualtat tanca el cicle ‘Converses amb Orgull’ per a acostar a la ciutadania la realitat i drets LGTBIQ+

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives tanca aquesta setmana el cicle de xarrades ‘Converses amb Orgull‘, una iniciativa que ha recorregut la Comunitat Valenciana per a acostar a la ciutadania els drets i les dificultats a les quals s’enfronta el col·lectiu LGTBIQ+ en el dia a dia.

Així, aquest dijous, 15 de juny, a les 19.30 hores, se celebrarà la 12a xarrada d’aquest cicle en el local Perla Negra Beach Bar de Cullera, en la qual es parlarà sobre la presència del moviment activista LGTBIQ+ en aquest municipi.

Per part seua, aquest divendres, 16 de juny, a les 19.30 hores se celebrarà en la Plaça del Mercat de València l’última d’aquestes cites sota el lema ‘Recorregut per la nostra lluita‘.

Amb aquestes dues trobades es tanca aquesta proposta cultural, que va començar el passat 15 de setembre, i que ha recorregut les localitats d’Alcoi, Alacant, Alzira, Castelló de la Plana, Dolores, Elx, Gandia, Sagunt, València i Vinaròs.

Totes les xarrades han sigut presentades per l’artista drag Liz Dust, que ha sigut l’encarregada d’entrevistar les persones convidades que han passat al llarg d’aquests mesos per ‘Converses amb Orgull’, que han oferit els seus testimoniatges, opinions i experiències per a acostar a tota la societat la importància del respecte a la igualtat del col·lectiu LGTBIQ+.

En concret, en elles s’han abordat temes diversos: els diferents models de famílies, com les adopcions en famílies homoparentals i les dones que són mares solteres per elecció pròpia; el reconeixement dels drets de les persones trans i les no binàries; la realitat de les persones LGTBIQ+ en entorns rurals o les vivències al llarg de diferents generacions.

També s’ha debatut sobre les diferents eines per a combatre els delictes d’odi o la importància de l’educació per a la construcció de societats que respecten la diversitat i la pluralitat.

Unes altres de les temàtiques abordades han sigut la situació de les persones LGTBIQ+ pertanyents a col·lectius diversos, com el poble gitano, persones refugiades o persones amb diversitat funcional, la relació del col·lectiu LGTBIQ+ amb el món dels esports, o la importància d’inculcar valors de respecte entre la joventut.

Les xarrades han comptat amb la participació de reconegudes persones activistes del moviment LGTBIQ+,  influencers i comunicadores, així com de persones que han pogut compartir en aquest entorn les seues experiències de vida.

En tots els municipis, la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha comptat amb col·laboració d’entitats socials i d’altres administracions per a la seua organització.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.