Anuncios

Igualtat tanca el cicle ‘Converses amb Orgull’ per a acostar a la ciutadania la realitat i drets LGTBIQ+

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives tanca aquesta setmana el cicle de xarrades ‘Converses amb Orgull‘, una iniciativa que ha recorregut la Comunitat Valenciana per a acostar a la ciutadania els drets i les dificultats a les quals s’enfronta el col·lectiu LGTBIQ+ en el dia a dia.

Així, aquest dijous, 15 de juny, a les 19.30 hores, se celebrarà la 12a xarrada d’aquest cicle en el local Perla Negra Beach Bar de Cullera, en la qual es parlarà sobre la presència del moviment activista LGTBIQ+ en aquest municipi.

Anuncios

Per part seua, aquest divendres, 16 de juny, a les 19.30 hores se celebrarà en la Plaça del Mercat de València l’última d’aquestes cites sota el lema ‘Recorregut per la nostra lluita‘.

Amb aquestes dues trobades es tanca aquesta proposta cultural, que va començar el passat 15 de setembre, i que ha recorregut les localitats d’Alcoi, Alacant, Alzira, Castelló de la Plana, Dolores, Elx, Gandia, Sagunt, València i Vinaròs.

Totes les xarrades han sigut presentades per l’artista drag Liz Dust, que ha sigut l’encarregada d’entrevistar les persones convidades que han passat al llarg d’aquests mesos per ‘Converses amb Orgull’, que han oferit els seus testimoniatges, opinions i experiències per a acostar a tota la societat la importància del respecte a la igualtat del col·lectiu LGTBIQ+.

En concret, en elles s’han abordat temes diversos: els diferents models de famílies, com les adopcions en famílies homoparentals i les dones que són mares solteres per elecció pròpia; el reconeixement dels drets de les persones trans i les no binàries; la realitat de les persones LGTBIQ+ en entorns rurals o les vivències al llarg de diferents generacions.

També s’ha debatut sobre les diferents eines per a combatre els delictes d’odi o la importància de l’educació per a la construcció de societats que respecten la diversitat i la pluralitat.

Unes altres de les temàtiques abordades han sigut la situació de les persones LGTBIQ+ pertanyents a col·lectius diversos, com el poble gitano, persones refugiades o persones amb diversitat funcional, la relació del col·lectiu LGTBIQ+ amb el món dels esports, o la importància d’inculcar valors de respecte entre la joventut.

Les xarrades han comptat amb la participació de reconegudes persones activistes del moviment LGTBIQ+,  influencers i comunicadores, així com de persones que han pogut compartir en aquest entorn les seues experiències de vida.

En tots els municipis, la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha comptat amb col·laboració d’entitats socials i d’altres administracions per a la seua organització.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.

El Congrés de Sanitat i Benestar Animal exigix integrar als veterinaris en els plans d’emergència

L'IV Congrés Internacional de Sanitat i Benestar Animal reclama que els veterinaris s'integren en els plans d'emergència, malgrat que la llei ja obliga a protegir els animals en catàstrofes.

Ayoze Pérez lamenta l’empat del Vila-real a Mallorca després d’avançar-se amb el seu penal

Ayoze Pérez va lamentar que el Vila-real només sumara un punt davant el Mallorca malgrat avançar-se amb el seu gol de penal i va recordar que l'objectiu continua sent afermar la tercera plaça.

El Mallorca arrapa un empat davant el Vila-real que fa gust de poc

El Mallorca empata 1-1 davant el Vila-real després de remuntar un gol inicial de Ayoze i es queda amb la sensació d'haver deixat escapar dos punts a casa.

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.
Anuncios