12.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Igualtat tanca el cicle ‘Converses amb Orgull’ per a acostar a la ciutadania la realitat i drets LGTBIQ+

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives tanca aquesta setmana el cicle de xarrades ‘Converses amb Orgull‘, una iniciativa que ha recorregut la Comunitat Valenciana per a acostar a la ciutadania els drets i les dificultats a les quals s’enfronta el col·lectiu LGTBIQ+ en el dia a dia.

Així, aquest dijous, 15 de juny, a les 19.30 hores, se celebrarà la 12a xarrada d’aquest cicle en el local Perla Negra Beach Bar de Cullera, en la qual es parlarà sobre la presència del moviment activista LGTBIQ+ en aquest municipi.

Per part seua, aquest divendres, 16 de juny, a les 19.30 hores se celebrarà en la Plaça del Mercat de València l’última d’aquestes cites sota el lema ‘Recorregut per la nostra lluita‘.

Amb aquestes dues trobades es tanca aquesta proposta cultural, que va començar el passat 15 de setembre, i que ha recorregut les localitats d’Alcoi, Alacant, Alzira, Castelló de la Plana, Dolores, Elx, Gandia, Sagunt, València i Vinaròs.

Totes les xarrades han sigut presentades per l’artista drag Liz Dust, que ha sigut l’encarregada d’entrevistar les persones convidades que han passat al llarg d’aquests mesos per ‘Converses amb Orgull’, que han oferit els seus testimoniatges, opinions i experiències per a acostar a tota la societat la importància del respecte a la igualtat del col·lectiu LGTBIQ+.

En concret, en elles s’han abordat temes diversos: els diferents models de famílies, com les adopcions en famílies homoparentals i les dones que són mares solteres per elecció pròpia; el reconeixement dels drets de les persones trans i les no binàries; la realitat de les persones LGTBIQ+ en entorns rurals o les vivències al llarg de diferents generacions.

També s’ha debatut sobre les diferents eines per a combatre els delictes d’odi o la importància de l’educació per a la construcció de societats que respecten la diversitat i la pluralitat.

Unes altres de les temàtiques abordades han sigut la situació de les persones LGTBIQ+ pertanyents a col·lectius diversos, com el poble gitano, persones refugiades o persones amb diversitat funcional, la relació del col·lectiu LGTBIQ+ amb el món dels esports, o la importància d’inculcar valors de respecte entre la joventut.

Les xarrades han comptat amb la participació de reconegudes persones activistes del moviment LGTBIQ+,  influencers i comunicadores, així com de persones que han pogut compartir en aquest entorn les seues experiències de vida.

En tots els municipis, la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha comptat amb col·laboració d’entitats socials i d’altres administracions per a la seua organització.

Últimes notícies

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.

El Consell prorroga fins a juny de 2026 els descomptes del transport públic i manté la gratuïtat per la dana

El Consell ha estés les rebaixes en tarifes del transport públic fins al 30 de juny de 2026 i manté la gratuïtat per a municipis afectats per la dana. Es conserven les condicions per a menors, jóvens i abonaments multiviatge.

Defensa exigix disculpes a Feijóo i Mazón per faltar a la veritat sobre l’UME en la dana

Defensa ha demanat a Feijóo i a Mazón disculpes públiques per faltar a la veritat sobre el desplegament de la UME durant la dana. Missatges entre els dos han acreditat que la unitat va estar disponible des de l'inici, mentres un jutjat investiga els fets.

Josep Puerto reivindica el creixement del València Basket sense perdre l’essència

El capità del València Basket, Josep Puerto, va valorar el creixement del club l'any del trasllat al Roig Arena i va subratllar que l'essència es manté. Va destacar l'ambient en el nou pavelló, l'impacte a la ciutat i el suport de més de 500 aficionats en l'entrenament nadalenc.