Igualtat tanca el cicle ‘Converses amb Orgull’ per a acostar a la ciutadania la realitat i drets LGTBIQ+

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives tanca aquesta setmana el cicle de xarrades ‘Converses amb Orgull‘, una iniciativa que ha recorregut la Comunitat Valenciana per a acostar a la ciutadania els drets i les dificultats a les quals s’enfronta el col·lectiu LGTBIQ+ en el dia a dia.

Així, aquest dijous, 15 de juny, a les 19.30 hores, se celebrarà la 12a xarrada d’aquest cicle en el local Perla Negra Beach Bar de Cullera, en la qual es parlarà sobre la presència del moviment activista LGTBIQ+ en aquest municipi.

Per part seua, aquest divendres, 16 de juny, a les 19.30 hores se celebrarà en la Plaça del Mercat de València l’última d’aquestes cites sota el lema ‘Recorregut per la nostra lluita‘.

Amb aquestes dues trobades es tanca aquesta proposta cultural, que va començar el passat 15 de setembre, i que ha recorregut les localitats d’Alcoi, Alacant, Alzira, Castelló de la Plana, Dolores, Elx, Gandia, Sagunt, València i Vinaròs.

Totes les xarrades han sigut presentades per l’artista drag Liz Dust, que ha sigut l’encarregada d’entrevistar les persones convidades que han passat al llarg d’aquests mesos per ‘Converses amb Orgull’, que han oferit els seus testimoniatges, opinions i experiències per a acostar a tota la societat la importància del respecte a la igualtat del col·lectiu LGTBIQ+.

En concret, en elles s’han abordat temes diversos: els diferents models de famílies, com les adopcions en famílies homoparentals i les dones que són mares solteres per elecció pròpia; el reconeixement dels drets de les persones trans i les no binàries; la realitat de les persones LGTBIQ+ en entorns rurals o les vivències al llarg de diferents generacions.

També s’ha debatut sobre les diferents eines per a combatre els delictes d’odi o la importància de l’educació per a la construcció de societats que respecten la diversitat i la pluralitat.

Unes altres de les temàtiques abordades han sigut la situació de les persones LGTBIQ+ pertanyents a col·lectius diversos, com el poble gitano, persones refugiades o persones amb diversitat funcional, la relació del col·lectiu LGTBIQ+ amb el món dels esports, o la importància d’inculcar valors de respecte entre la joventut.

Les xarrades han comptat amb la participació de reconegudes persones activistes del moviment LGTBIQ+,  influencers i comunicadores, així com de persones que han pogut compartir en aquest entorn les seues experiències de vida.

En tots els municipis, la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha comptat amb col·laboració d’entitats socials i d’altres administracions per a la seua organització.

Últimes notícies

El jutjat de la DANA obri a Mazón totes les resolucions i diligències de la causa

El jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la DANA posa a disposició de la defensa de Carlos Mazón totes les resolucions i diligències dictades, després que l expresident s haja personat formalment en la causa.

Bernabé defensa que el PSOE ja ha entregat els seus comptes a la justícia pel cas Leire

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, assegura que el PSOE té els seus comptes auditats i ja els ha aportats en els procediments judicials relacionats amb el cas Leire.

Bernabé reclama a l’Ajuntament de València diàleg amb els docents acampats i amb el Corpus

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, insta l’Ajuntament de València a mantindre el diàleg amb el professorat acampat a la plaça de la Verge i amb els responsables dels actes del Corpus per a garantir la seguretat i el desenvolupament de la celebració.

Barrachina confia a pactar prompte el final de la vaga educativa a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que el Govern valencià ha posat tota la voluntat per a tancar com més prompte millor un acord amb els sindicats docents que pose fi a la vaga indefinida a l’ensenyament públic no universitari.

L’aeroport d’Alacant-Elx estrena una ruta amb Erevan amb dos vols setmanals

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández posa en marxa una nova connexió amb Erevan, operada per FlyOne dos dies a la setmana, i referma així el seu creixement de trànsit internacional.

Direccions de centres i famílies reclamen a Pérez Llorca que desbloquege el conflicte educatiu

Les associacions de direccions d’Infantil, Primària, Secundària i Educació Especial i la Confederació Gonzalo Anaya demanen una reunió urgent amb Juanfran Pérez Llorca perquè intervena directament en el conflicte educatiu que afecta el final de curs i la preparació del pròxim.

Compromís acusa Vox de marcar els pressupostos i d’oblidar els valencians

Compromís presenta una esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat per a 2026 i assegura que responen a les exigències de Vox i no a les necessitats reals de la ciutadania valenciana.

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.