Igualtat tanca el cicle ‘Converses amb Orgull’ per a acostar a la ciutadania la realitat i drets LGTBIQ+

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives tanca aquesta setmana el cicle de xarrades ‘Converses amb Orgull‘, una iniciativa que ha recorregut la Comunitat Valenciana per a acostar a la ciutadania els drets i les dificultats a les quals s’enfronta el col·lectiu LGTBIQ+ en el dia a dia.

Així, aquest dijous, 15 de juny, a les 19.30 hores, se celebrarà la 12a xarrada d’aquest cicle en el local Perla Negra Beach Bar de Cullera, en la qual es parlarà sobre la presència del moviment activista LGTBIQ+ en aquest municipi.

Per part seua, aquest divendres, 16 de juny, a les 19.30 hores se celebrarà en la Plaça del Mercat de València l’última d’aquestes cites sota el lema ‘Recorregut per la nostra lluita‘.

Amb aquestes dues trobades es tanca aquesta proposta cultural, que va començar el passat 15 de setembre, i que ha recorregut les localitats d’Alcoi, Alacant, Alzira, Castelló de la Plana, Dolores, Elx, Gandia, Sagunt, València i Vinaròs.

Totes les xarrades han sigut presentades per l’artista drag Liz Dust, que ha sigut l’encarregada d’entrevistar les persones convidades que han passat al llarg d’aquests mesos per ‘Converses amb Orgull’, que han oferit els seus testimoniatges, opinions i experiències per a acostar a tota la societat la importància del respecte a la igualtat del col·lectiu LGTBIQ+.

En concret, en elles s’han abordat temes diversos: els diferents models de famílies, com les adopcions en famílies homoparentals i les dones que són mares solteres per elecció pròpia; el reconeixement dels drets de les persones trans i les no binàries; la realitat de les persones LGTBIQ+ en entorns rurals o les vivències al llarg de diferents generacions.

També s’ha debatut sobre les diferents eines per a combatre els delictes d’odi o la importància de l’educació per a la construcció de societats que respecten la diversitat i la pluralitat.

Unes altres de les temàtiques abordades han sigut la situació de les persones LGTBIQ+ pertanyents a col·lectius diversos, com el poble gitano, persones refugiades o persones amb diversitat funcional, la relació del col·lectiu LGTBIQ+ amb el món dels esports, o la importància d’inculcar valors de respecte entre la joventut.

Les xarrades han comptat amb la participació de reconegudes persones activistes del moviment LGTBIQ+,  influencers i comunicadores, així com de persones que han pogut compartir en aquest entorn les seues experiències de vida.

En tots els municipis, la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha comptat amb col·laboració d’entitats socials i d’altres administracions per a la seua organització.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.