Investigat un home per robar 200 quilos de tomàquets i vendre’ls de forma ambulant a Albatera

ALACANT, 3 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil, juntament amb la Policia Local d’Albatera, investiguen a un home per presumptament sostraure al voltant de 200 quilos de tomàquets per a la seua posterior venda al municipi, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat. Durant el desenvolupament de les investigacions, els agents han retornat al voltant de 75 quilograms d’este fruit als seus legítims amos.

Les diligències policials han sigut remeses al jutjat de primera instància i instrucció del municipi alacantí d’Oriola per a fer-se càrrec de la instrucció del cas. Els fets van començar a l’agost, quan un individu va ser observat robant tomàquets de diverses propietats agrícoles d’Albatera, per a després vendre’ls de manera ambulant en la via pública. Hauria arribat a oferir els productes a conductors en les parades de semàfors d’este municipi.

Davant de la preocupació d’agricultors i veïnat, l’Equip Roca de la Companyia de Torrevella, el Lloc Principal de Dolores i la Policia Local d’Albatera, van iniciar de forma conjunyeix una investigació policial. Després de diversos dies en els quals es va intensificar la vigilància i el control, es va aconseguir identificar al presumpte autor, un home de 43 anys, de nacionalitat marroquina, amb antecedents per delictes similars.

A pesar que no constava un domicili conegut del sospitós en les bases de dades policials, la col·laboració ciutadana va ser «clau» per a localitzar una nau abandonada on s’allotjava sense coneixement dels propietaris. Durant les actuacions, els agents van trobar 75 quilograms de tomàquets de diferents tipus que van ser retornats als seus legítims amos.

La Guàrdia Civil recorda que comprar productes hortofrutícolas de procedència sospitosa no només fomenta la delinqüència i el mercat il·legal, en perjuí d’agricultors i del mercat agrari nacional, sinó que també pot tenir greus conseqüències per a la salut, ja que aquests productes no han passat cap tipus de control que garantisca que són aptes per al consum.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.