13.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Investigat un home per robar 200 quilos de tomàquets i vendre’ls de forma ambulant a Albatera

ALACANT, 3 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil, juntament amb la Policia Local d’Albatera, investiguen a un home per presumptament sostraure al voltant de 200 quilos de tomàquets per a la seua posterior venda al municipi, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat. Durant el desenvolupament de les investigacions, els agents han retornat al voltant de 75 quilograms d’este fruit als seus legítims amos.

Les diligències policials han sigut remeses al jutjat de primera instància i instrucció del municipi alacantí d’Oriola per a fer-se càrrec de la instrucció del cas. Els fets van començar a l’agost, quan un individu va ser observat robant tomàquets de diverses propietats agrícoles d’Albatera, per a després vendre’ls de manera ambulant en la via pública. Hauria arribat a oferir els productes a conductors en les parades de semàfors d’este municipi.

Davant de la preocupació d’agricultors i veïnat, l’Equip Roca de la Companyia de Torrevella, el Lloc Principal de Dolores i la Policia Local d’Albatera, van iniciar de forma conjunyeix una investigació policial. Després de diversos dies en els quals es va intensificar la vigilància i el control, es va aconseguir identificar al presumpte autor, un home de 43 anys, de nacionalitat marroquina, amb antecedents per delictes similars.

A pesar que no constava un domicili conegut del sospitós en les bases de dades policials, la col·laboració ciutadana va ser “clau” per a localitzar una nau abandonada on s’allotjava sense coneixement dels propietaris. Durant les actuacions, els agents van trobar 75 quilograms de tomàquets de diferents tipus que van ser retornats als seus legítims amos.

La Guàrdia Civil recorda que comprar productes hortofrutícolas de procedència sospitosa no només fomenta la delinqüència i el mercat il·legal, en perjuí d’agricultors i del mercat agrari nacional, sinó que també pot tenir greus conseqüències per a la salut, ja que aquests productes no han passat cap tipus de control que garantisca que són aptes per al consum.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.