Investigat un home per robar 200 quilos de tomàquets i vendre’ls de forma ambulant a Albatera

ALACANT, 3 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil, juntament amb la Policia Local d’Albatera, investiguen a un home per presumptament sostraure al voltant de 200 quilos de tomàquets per a la seua posterior venda al municipi, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat. Durant el desenvolupament de les investigacions, els agents han retornat al voltant de 75 quilograms d’este fruit als seus legítims amos.

Les diligències policials han sigut remeses al jutjat de primera instància i instrucció del municipi alacantí d’Oriola per a fer-se càrrec de la instrucció del cas. Els fets van començar a l’agost, quan un individu va ser observat robant tomàquets de diverses propietats agrícoles d’Albatera, per a després vendre’ls de manera ambulant en la via pública. Hauria arribat a oferir els productes a conductors en les parades de semàfors d’este municipi.

Davant de la preocupació d’agricultors i veïnat, l’Equip Roca de la Companyia de Torrevella, el Lloc Principal de Dolores i la Policia Local d’Albatera, van iniciar de forma conjunyeix una investigació policial. Després de diversos dies en els quals es va intensificar la vigilància i el control, es va aconseguir identificar al presumpte autor, un home de 43 anys, de nacionalitat marroquina, amb antecedents per delictes similars.

A pesar que no constava un domicili conegut del sospitós en les bases de dades policials, la col·laboració ciutadana va ser “clau” per a localitzar una nau abandonada on s’allotjava sense coneixement dels propietaris. Durant les actuacions, els agents van trobar 75 quilograms de tomàquets de diferents tipus que van ser retornats als seus legítims amos.

La Guàrdia Civil recorda que comprar productes hortofrutícolas de procedència sospitosa no només fomenta la delinqüència i el mercat il·legal, en perjuí d’agricultors i del mercat agrari nacional, sinó que també pot tenir greus conseqüències per a la salut, ja que aquests productes no han passat cap tipus de control que garantisca que són aptes per al consum.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.