12.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Israel i Gaza entren en guerra després d’un atac des de la Franja

El primer ministre israelià, Benjamí Netanyahu, ha declarat este dissabte l’estat de guerra després de l’atac patit a Israel per terra, mar i aire de milicians palestins des de la Franja de Gaza. Un atac que ha deixat almenys 22 morts a Israel i quatre palestins a Gaza i més de 500 ferits.

“Estem en guerra i la guanyarem”, ha assenyalat Netanyahu poques hores després de l’inici de l’atac d’Hamàs, considerat un grup terrorista per Israel, els Estats Units i la Unió Europea. “Ciutadans d’Israel, estem en guerra. No és una operació, no són rondes de combat, és una guerra”, ha asseverat el primer ministre israelià.

L’atac de Hamas s’ha perpetrat amb el llançament de més de 5.000 coets i segons les Brigades d’Al-Qasam, el braç armat de Hamas, tenen segrestats els cossos de desenes de soldades d’Israel morts en els enfrontaments de la frontera, i almenys un d’ells esta viu.

Netanyahu ha promés que “l’enemic pagarà un preu sense precedents” i ha ordenat “netejar les comunitats infiltrades per terroristes” i mobilitzar als reservistes.

Per part seua, des d’Europa, la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, ha condemnat “l’atac dut a terme pels terroristes de Hamas” i ha recalcat que “Israel té dret a defensar-se”.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.