Israel i Gaza entren en guerra després d’un atac des de la Franja

El primer ministre israelià, Benjamí Netanyahu, ha declarat este dissabte l’estat de guerra després de l’atac patit a Israel per terra, mar i aire de milicians palestins des de la Franja de Gaza. Un atac que ha deixat almenys 22 morts a Israel i quatre palestins a Gaza i més de 500 ferits.

“Estem en guerra i la guanyarem”, ha assenyalat Netanyahu poques hores després de l’inici de l’atac d’Hamàs, considerat un grup terrorista per Israel, els Estats Units i la Unió Europea. “Ciutadans d’Israel, estem en guerra. No és una operació, no són rondes de combat, és una guerra”, ha asseverat el primer ministre israelià.

L’atac de Hamas s’ha perpetrat amb el llançament de més de 5.000 coets i segons les Brigades d’Al-Qasam, el braç armat de Hamas, tenen segrestats els cossos de desenes de soldades d’Israel morts en els enfrontaments de la frontera, i almenys un d’ells esta viu.

Netanyahu ha promés que “l’enemic pagarà un preu sense precedents” i ha ordenat “netejar les comunitats infiltrades per terroristes” i mobilitzar als reservistes.

Per part seua, des d’Europa, la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, ha condemnat “l’atac dut a terme pels terroristes de Hamas” i ha recalcat que “Israel té dret a defensar-se”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.