10.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Israel i Gaza entren en guerra després d’un atac des de la Franja

El primer ministre israelià, Benjamí Netanyahu, ha declarat este dissabte l’estat de guerra després de l’atac patit a Israel per terra, mar i aire de milicians palestins des de la Franja de Gaza. Un atac que ha deixat almenys 22 morts a Israel i quatre palestins a Gaza i més de 500 ferits.

“Estem en guerra i la guanyarem”, ha assenyalat Netanyahu poques hores després de l’inici de l’atac d’Hamàs, considerat un grup terrorista per Israel, els Estats Units i la Unió Europea. “Ciutadans d’Israel, estem en guerra. No és una operació, no són rondes de combat, és una guerra”, ha asseverat el primer ministre israelià.

L’atac de Hamas s’ha perpetrat amb el llançament de més de 5.000 coets i segons les Brigades d’Al-Qasam, el braç armat de Hamas, tenen segrestats els cossos de desenes de soldades d’Israel morts en els enfrontaments de la frontera, i almenys un d’ells esta viu.

Netanyahu ha promés que “l’enemic pagarà un preu sense precedents” i ha ordenat “netejar les comunitats infiltrades per terroristes” i mobilitzar als reservistes.

Per part seua, des d’Europa, la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, ha condemnat “l’atac dut a terme pels terroristes de Hamas” i ha recalcat que “Israel té dret a defensar-se”.

Últimes notícies

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.