Israel i Gaza entren en guerra després d’un atac des de la Franja

El primer ministre israelià, Benjamí Netanyahu, ha declarat este dissabte l’estat de guerra després de l’atac patit a Israel per terra, mar i aire de milicians palestins des de la Franja de Gaza. Un atac que ha deixat almenys 22 morts a Israel i quatre palestins a Gaza i més de 500 ferits.

“Estem en guerra i la guanyarem”, ha assenyalat Netanyahu poques hores després de l’inici de l’atac d’Hamàs, considerat un grup terrorista per Israel, els Estats Units i la Unió Europea. “Ciutadans d’Israel, estem en guerra. No és una operació, no són rondes de combat, és una guerra”, ha asseverat el primer ministre israelià.

L’atac de Hamas s’ha perpetrat amb el llançament de més de 5.000 coets i segons les Brigades d’Al-Qasam, el braç armat de Hamas, tenen segrestats els cossos de desenes de soldades d’Israel morts en els enfrontaments de la frontera, i almenys un d’ells esta viu.

Netanyahu ha promés que “l’enemic pagarà un preu sense precedents” i ha ordenat “netejar les comunitats infiltrades per terroristes” i mobilitzar als reservistes.

Per part seua, des d’Europa, la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, ha condemnat “l’atac dut a terme pels terroristes de Hamas” i ha recalcat que “Israel té dret a defensar-se”.

Últimes notícies

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.

Quatre anys de presó per vendre la casa del seu pare malalt i quedar-se amb tots els diners

L'Audiència Provincial d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home que va aprofitar la deterioració cognitiva del seu pare de 78 anys per a buidar els seus comptes i vendre la seua vivenda per 90.000 euros.

Ford Almussafes fixa deu dies d’atur al maig per l’ERTO Xarxa

Ford Almussafes detindrà la producció de vehicles huit dies i la de motors dos dies al maig dins de l'ERTO Xarxa, que afecta de manera rotativa a tota la plantilla.

Alacant reforça els controls per a adjudicar les noves vivendes públiques

L'Ajuntament d'Alacant actualitza per decret els criteris d'adjudicació i control de les vivendes de protecció pública, mentres l'oposició critica el model triat per a la promoció del carrer Ceuta.

Quasi 400.000 escolars valencians celebren el Dia de l’Esport amb jocs tradicionals

Prop de 400.000 alumnes de més de 1.100 centres de la Comunitat Valenciana van participar en el Dia de l’Esport, una jornada que recupera jocs tradicionals i fomenta l'activitat física a l'aire lliure.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.