16.3 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Israel i Gaza entren en guerra després d’un atac des de la Franja

El primer ministre israelià, Benjamí Netanyahu, ha declarat este dissabte l’estat de guerra després de l’atac patit a Israel per terra, mar i aire de milicians palestins des de la Franja de Gaza. Un atac que ha deixat almenys 22 morts a Israel i quatre palestins a Gaza i més de 500 ferits.

“Estem en guerra i la guanyarem”, ha assenyalat Netanyahu poques hores després de l’inici de l’atac d’Hamàs, considerat un grup terrorista per Israel, els Estats Units i la Unió Europea. “Ciutadans d’Israel, estem en guerra. No és una operació, no són rondes de combat, és una guerra”, ha asseverat el primer ministre israelià.

L’atac de Hamas s’ha perpetrat amb el llançament de més de 5.000 coets i segons les Brigades d’Al-Qasam, el braç armat de Hamas, tenen segrestats els cossos de desenes de soldades d’Israel morts en els enfrontaments de la frontera, i almenys un d’ells esta viu.

Netanyahu ha promés que “l’enemic pagarà un preu sense precedents” i ha ordenat “netejar les comunitats infiltrades per terroristes” i mobilitzar als reservistes.

Per part seua, des d’Europa, la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, ha condemnat “l’atac dut a terme pels terroristes de Hamas” i ha recalcat que “Israel té dret a defensar-se”.

Últimes notícies

La supervivència del càncer infantil a Europa depén de la rapidesa del diagnòstic

Un macroestudi amb quasi 10.000 casos en 27 països confirma que l'estadi al diagnòstic és decisiu per a la supervivència. Espanya mostra solidesa, amb millores pendents en medul·loblastoma.

Alboraia instal·la cambres i gàbies per a controlar i capturar senglars

Alboraia ha desplegat cambres i gàbies per al control selectiu de senglars, amb monitoratge remot i protocols de benestar animal. El pla prioritza actuacions puntuals per a reduir riscos sanitaris i danys en infraestructures.

L’esquerra d’Alacant urgix al PP a fixar data per a la comissió per les vivendes públiques

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han urgit a Luis Barcala a convocar ja la comissió que investigarà l'adjudicació de 140 VPP a la Platja de Sant Joan. També han avançat mesures de vivenda per al pròxim ple.

L’avís per vent puja a roig a Castelló amb ratxes de fins a 140 km/h este dissabte

Aemet ha elevat a roig l'avís per vent a Castelló, amb ratxes de 140 km/h a l'interior i 130 km/h en el litoral. Alacant i València activen avisos taronja i groc.

Marcelino avisa d’un dol ajustat davant un Getafe que concedix poc

El tècnic del Vila-real preveu un partit exigent en el camp del Getafe, destaca la solidesa del rival i reclama equilibri i eficàcia per a sostindre la gran temporada.

Un alt càrrec d’Emergències declara que el risc en la presa de Forata li va recordar la pantanada de Tous

Raúl Quílez ha atestat que el perill en la presa de Forata li va recordar el trencament de Tous. Ha detallat el debat intern sobre l'És-Alert i els dubtes sobre el confinament.

La Generalitat instal·la les primeres gàbies per al control de senglars al Millars

La Generalitat ha desplegat cinc gàbies homologades en la desembocadura del Millars per a reduir una densitat rècord de senglars i contindre el risc sanitari. El pla s'integra en 14 zones prioritàries i reforça el seguiment amb fototrampeo.

Un alt càrrec d’Emergències declara que el risc en la presa de Forata li va recordar la pantanada de Tous

Raúl Quílez, director general d'Innovació en Emergències, ha declarat davant la jutgessa de la DANA que l'avís sobre Forata li va evocar la catàstrofe de 1982. El seu testimoniatge detalla l'activació del Cecopi i les dificultats operatives prèvies.