Joan Enric Lluna oferix dos concerts i classes magistrals a les ciutats de Cantó i Shenzen a Xina

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Joan Enric Lluna ha sigut convidat pels conservatoris de les ciutats de Cantó i Shenzhen a Xina per a oferir dos recitals i impartir diverses classes magistrals fins al 14 de setembre, segons ha informat l’artista en un comunicat.

El músic, director i fundador de Moonwinds, clarinet solista de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana i professor de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i del Trinity College de Londres, ha actuat al Concert Vestíbul del Xinghai Conservatory of Music en el marc del Festival de Tardor de Hanan, la qual cosa ha suposat una nova trobada amb el públic xinés i joves músics després de la seua recent participació en el Festival Internacional de Clarinet de Yun Nan.

El programa oferit per Lluna, acompanyat pel pianista català Jordi Torrent i la flautista xinesa Qiao Zhang, s’inclou la peça Homenatge a Joaquín Rodrigo de la qual és autor, i diverses obres de compositors com Antonio Romero i Andía, Camille Saint-Saëns o Franz Danzi.

Joan Enric Lluna ha destacat que els concerts han sigut una “gran i emocionant” experiència on s’ha pogut compartir un repertori espanyol i europeu que va tenir un “calorós acolliment” del públic xinés.

En relació amb les classes magistrals en els conservatoris de Cantó i Shenzhen, ha subratllat la “gran puixança i interès” dels joves músics per “aprendre i perfeccionar” la seua tècnica. Així, Lluna ha agraït la invitació de les institucions i la “amabilitat i atenció” que està rebent en aquests dies.

El músic valencià torna a dues ciutats en el país asiàtic després de participar en el Festival Internacional de Clarinet de Yun Nan (Xina) celebrat en la ciutat de Kunming al juliol, actuar en l’Ethnic Theater i dirigir a l’Orquestra de Kunming en el marc d’una trobada que va reunir a intèrprets de referència d’este instrument d’Alemanya, EUA, Rússia i Taiwan i en el qual va haver-hi nombroses activitats com a concerts, classes magistrals i un concurs.

DISC ‘UN VIATGE A NÀPOLS’

Joan Enric Lluna presentarà el disc ‘Un viatge a Nàpols’, que inclou els ballets ‘La bella Arsene’ i ‘El rapte de les savines’ del compositor Vicente Martín i Soler, editat pel segell ÀRIA classics al Palau de la Música de València el pròxim 21 d’octubre.

El director i clarinetista impulsa des de fa anys un projecte de “recuperació i reivindicació” de l’obra de Martín i Soler (València 1754 – Sant Petersburg 1806), un reconegut compositor, coetani de Beethoven, Haydn i Mozart i el predilecte del públic europeu de l’època, segons els experts.

El treball discogràfic, publicat en les principals plataformes digitals del món, posa en valor l’obra d’una de les figures més “rellevants” de la música i arreplega un concert en directe que es va oferir en l’Auditori de Castelló, en el que va suposar una estrena mundial en col·laboració amb l’Institut Valencià de Cultura de la Generalitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.