14.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Joan Enric Lluna oferix dos concerts i classes magistrals a les ciutats de Cantó i Shenzen a Xina

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Joan Enric Lluna ha sigut convidat pels conservatoris de les ciutats de Cantó i Shenzhen a Xina per a oferir dos recitals i impartir diverses classes magistrals fins al 14 de setembre, segons ha informat l’artista en un comunicat.

El músic, director i fundador de Moonwinds, clarinet solista de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana i professor de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i del Trinity College de Londres, ha actuat al Concert Vestíbul del Xinghai Conservatory of Music en el marc del Festival de Tardor de Hanan, la qual cosa ha suposat una nova trobada amb el públic xinés i joves músics després de la seua recent participació en el Festival Internacional de Clarinet de Yun Nan.

El programa oferit per Lluna, acompanyat pel pianista català Jordi Torrent i la flautista xinesa Qiao Zhang, s’inclou la peça Homenatge a Joaquín Rodrigo de la qual és autor, i diverses obres de compositors com Antonio Romero i Andía, Camille Saint-Saëns o Franz Danzi.

Joan Enric Lluna ha destacat que els concerts han sigut una “gran i emocionant” experiència on s’ha pogut compartir un repertori espanyol i europeu que va tenir un “calorós acolliment” del públic xinés.

En relació amb les classes magistrals en els conservatoris de Cantó i Shenzhen, ha subratllat la “gran puixança i interès” dels joves músics per “aprendre i perfeccionar” la seua tècnica. Així, Lluna ha agraït la invitació de les institucions i la “amabilitat i atenció” que està rebent en aquests dies.

El músic valencià torna a dues ciutats en el país asiàtic després de participar en el Festival Internacional de Clarinet de Yun Nan (Xina) celebrat en la ciutat de Kunming al juliol, actuar en l’Ethnic Theater i dirigir a l’Orquestra de Kunming en el marc d’una trobada que va reunir a intèrprets de referència d’este instrument d’Alemanya, EUA, Rússia i Taiwan i en el qual va haver-hi nombroses activitats com a concerts, classes magistrals i un concurs.

DISC ‘UN VIATGE A NÀPOLS’

Joan Enric Lluna presentarà el disc ‘Un viatge a Nàpols’, que inclou els ballets ‘La bella Arsene’ i ‘El rapte de les savines’ del compositor Vicente Martín i Soler, editat pel segell ÀRIA classics al Palau de la Música de València el pròxim 21 d’octubre.

El director i clarinetista impulsa des de fa anys un projecte de “recuperació i reivindicació” de l’obra de Martín i Soler (València 1754 – Sant Petersburg 1806), un reconegut compositor, coetani de Beethoven, Haydn i Mozart i el predilecte del públic europeu de l’època, segons els experts.

El treball discogràfic, publicat en les principals plataformes digitals del món, posa en valor l’obra d’una de les figures més “rellevants” de la música i arreplega un concert en directe que es va oferir en l’Auditori de Castelló, en el que va suposar una estrena mundial en col·laboració amb l’Institut Valencià de Cultura de la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.