Joan Enric Lluna oferix dos concerts i classes magistrals a les ciutats de Cantó i Shenzen a Xina

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Joan Enric Lluna ha sigut convidat pels conservatoris de les ciutats de Cantó i Shenzhen a Xina per a oferir dos recitals i impartir diverses classes magistrals fins al 14 de setembre, segons ha informat l’artista en un comunicat.

El músic, director i fundador de Moonwinds, clarinet solista de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana i professor de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i del Trinity College de Londres, ha actuat al Concert Vestíbul del Xinghai Conservatory of Music en el marc del Festival de Tardor de Hanan, la qual cosa ha suposat una nova trobada amb el públic xinés i joves músics després de la seua recent participació en el Festival Internacional de Clarinet de Yun Nan.

El programa oferit per Lluna, acompanyat pel pianista català Jordi Torrent i la flautista xinesa Qiao Zhang, s’inclou la peça Homenatge a Joaquín Rodrigo de la qual és autor, i diverses obres de compositors com Antonio Romero i Andía, Camille Saint-Saëns o Franz Danzi.

Joan Enric Lluna ha destacat que els concerts han sigut una “gran i emocionant” experiència on s’ha pogut compartir un repertori espanyol i europeu que va tenir un “calorós acolliment” del públic xinés.

En relació amb les classes magistrals en els conservatoris de Cantó i Shenzhen, ha subratllat la “gran puixança i interès” dels joves músics per “aprendre i perfeccionar” la seua tècnica. Així, Lluna ha agraït la invitació de les institucions i la “amabilitat i atenció” que està rebent en aquests dies.

El músic valencià torna a dues ciutats en el país asiàtic després de participar en el Festival Internacional de Clarinet de Yun Nan (Xina) celebrat en la ciutat de Kunming al juliol, actuar en l’Ethnic Theater i dirigir a l’Orquestra de Kunming en el marc d’una trobada que va reunir a intèrprets de referència d’este instrument d’Alemanya, EUA, Rússia i Taiwan i en el qual va haver-hi nombroses activitats com a concerts, classes magistrals i un concurs.

DISC ‘UN VIATGE A NÀPOLS’

Joan Enric Lluna presentarà el disc ‘Un viatge a Nàpols’, que inclou els ballets ‘La bella Arsene’ i ‘El rapte de les savines’ del compositor Vicente Martín i Soler, editat pel segell ÀRIA classics al Palau de la Música de València el pròxim 21 d’octubre.

El director i clarinetista impulsa des de fa anys un projecte de “recuperació i reivindicació” de l’obra de Martín i Soler (València 1754 – Sant Petersburg 1806), un reconegut compositor, coetani de Beethoven, Haydn i Mozart i el predilecte del públic europeu de l’època, segons els experts.

El treball discogràfic, publicat en les principals plataformes digitals del món, posa en valor l’obra d’una de les figures més “rellevants” de la música i arreplega un concert en directe que es va oferir en l’Auditori de Castelló, en el que va suposar una estrena mundial en col·laboració amb l’Institut Valencià de Cultura de la Generalitat Valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.