Joan Enric Lluna oferix dos concerts i classes magistrals a les ciutats de Cantó i Shenzen a Xina

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Joan Enric Lluna ha sigut convidat pels conservatoris de les ciutats de Cantó i Shenzhen a Xina per a oferir dos recitals i impartir diverses classes magistrals fins al 14 de setembre, segons ha informat l’artista en un comunicat.

El músic, director i fundador de Moonwinds, clarinet solista de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana i professor de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i del Trinity College de Londres, ha actuat al Concert Vestíbul del Xinghai Conservatory of Music en el marc del Festival de Tardor de Hanan, la qual cosa ha suposat una nova trobada amb el públic xinés i joves músics després de la seua recent participació en el Festival Internacional de Clarinet de Yun Nan.

El programa oferit per Lluna, acompanyat pel pianista català Jordi Torrent i la flautista xinesa Qiao Zhang, s’inclou la peça Homenatge a Joaquín Rodrigo de la qual és autor, i diverses obres de compositors com Antonio Romero i Andía, Camille Saint-Saëns o Franz Danzi.

Joan Enric Lluna ha destacat que els concerts han sigut una “gran i emocionant” experiència on s’ha pogut compartir un repertori espanyol i europeu que va tenir un “calorós acolliment” del públic xinés.

En relació amb les classes magistrals en els conservatoris de Cantó i Shenzhen, ha subratllat la “gran puixança i interès” dels joves músics per “aprendre i perfeccionar” la seua tècnica. Així, Lluna ha agraït la invitació de les institucions i la “amabilitat i atenció” que està rebent en aquests dies.

El músic valencià torna a dues ciutats en el país asiàtic després de participar en el Festival Internacional de Clarinet de Yun Nan (Xina) celebrat en la ciutat de Kunming al juliol, actuar en l’Ethnic Theater i dirigir a l’Orquestra de Kunming en el marc d’una trobada que va reunir a intèrprets de referència d’este instrument d’Alemanya, EUA, Rússia i Taiwan i en el qual va haver-hi nombroses activitats com a concerts, classes magistrals i un concurs.

DISC ‘UN VIATGE A NÀPOLS’

Joan Enric Lluna presentarà el disc ‘Un viatge a Nàpols’, que inclou els ballets ‘La bella Arsene’ i ‘El rapte de les savines’ del compositor Vicente Martín i Soler, editat pel segell ÀRIA classics al Palau de la Música de València el pròxim 21 d’octubre.

El director i clarinetista impulsa des de fa anys un projecte de “recuperació i reivindicació” de l’obra de Martín i Soler (València 1754 – Sant Petersburg 1806), un reconegut compositor, coetani de Beethoven, Haydn i Mozart i el predilecte del públic europeu de l’època, segons els experts.

El treball discogràfic, publicat en les principals plataformes digitals del món, posa en valor l’obra d’una de les figures més “rellevants” de la música i arreplega un concert en directe que es va oferir en l’Auditori de Castelló, en el que va suposar una estrena mundial en col·laboració amb l’Institut Valencià de Cultura de la Generalitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.