8.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Joan Enric Lluna oferix dos concerts i classes magistrals a les ciutats de Cantó i Shenzen a Xina

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Joan Enric Lluna ha sigut convidat pels conservatoris de les ciutats de Cantó i Shenzhen a Xina per a oferir dos recitals i impartir diverses classes magistrals fins al 14 de setembre, segons ha informat l’artista en un comunicat.

El músic, director i fundador de Moonwinds, clarinet solista de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana i professor de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i del Trinity College de Londres, ha actuat al Concert Vestíbul del Xinghai Conservatory of Music en el marc del Festival de Tardor de Hanan, la qual cosa ha suposat una nova trobada amb el públic xinés i joves músics després de la seua recent participació en el Festival Internacional de Clarinet de Yun Nan.

El programa oferit per Lluna, acompanyat pel pianista català Jordi Torrent i la flautista xinesa Qiao Zhang, s’inclou la peça Homenatge a Joaquín Rodrigo de la qual és autor, i diverses obres de compositors com Antonio Romero i Andía, Camille Saint-Saëns o Franz Danzi.

Joan Enric Lluna ha destacat que els concerts han sigut una “gran i emocionant” experiència on s’ha pogut compartir un repertori espanyol i europeu que va tenir un “calorós acolliment” del públic xinés.

En relació amb les classes magistrals en els conservatoris de Cantó i Shenzhen, ha subratllat la “gran puixança i interès” dels joves músics per “aprendre i perfeccionar” la seua tècnica. Així, Lluna ha agraït la invitació de les institucions i la “amabilitat i atenció” que està rebent en aquests dies.

El músic valencià torna a dues ciutats en el país asiàtic després de participar en el Festival Internacional de Clarinet de Yun Nan (Xina) celebrat en la ciutat de Kunming al juliol, actuar en l’Ethnic Theater i dirigir a l’Orquestra de Kunming en el marc d’una trobada que va reunir a intèrprets de referència d’este instrument d’Alemanya, EUA, Rússia i Taiwan i en el qual va haver-hi nombroses activitats com a concerts, classes magistrals i un concurs.

DISC ‘UN VIATGE A NÀPOLS’

Joan Enric Lluna presentarà el disc ‘Un viatge a Nàpols’, que inclou els ballets ‘La bella Arsene’ i ‘El rapte de les savines’ del compositor Vicente Martín i Soler, editat pel segell ÀRIA classics al Palau de la Música de València el pròxim 21 d’octubre.

El director i clarinetista impulsa des de fa anys un projecte de “recuperació i reivindicació” de l’obra de Martín i Soler (València 1754 – Sant Petersburg 1806), un reconegut compositor, coetani de Beethoven, Haydn i Mozart i el predilecte del públic europeu de l’època, segons els experts.

El treball discogràfic, publicat en les principals plataformes digitals del món, posa en valor l’obra d’una de les figures més “rellevants” de la música i arreplega un concert en directe que es va oferir en l’Auditori de Castelló, en el que va suposar una estrena mundial en col·laboració amb l’Institut Valencià de Cultura de la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.